Ήχος και εικόνα (στερεοφωνική!!!!!).

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Απο πια στοιχεία καθορίζεται η σωστή και "ακλόνητη" στερεοφωνική εικόνα ενός ηχείου?

Και εξηγούμε.

Για λίγο καιρό "φιλοξένησα" τα jbl e60.

Καταπληκτικό ηχείο για τα λίγα χρήματα που ζητούσε.

Τώρα τα έχει καλός φίλος.

Αυτό που παρατήρησα λοιπών στα φτηνά αυτά ηχεία είναι η ακλόνητη στερεοφωνική εικόνα ανεξαιρέτως χώρου,τοποθέτησης και θέσης ακρόασης.

Με οποιοδήποτε setup τα ηχεία παραμένουν "αόρατα" ακόμα και αν στρέψω το ένα προς τα έξω ή προς τα μέσα.

Ακόμα και αν βάλω και τα 2 αντικριστά.

Πράγματι αυτή η συμπεριφορά είναι αξιοπερίεργη και έχω διαβάσει οτι συναντάται σε εξαιρετικά ακριβά ηχεία.

Θέλω τις απόψεις σας και τις εμπειρίες σας.​
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,399
127.0.0.1
Φτηνά ηχεία αλλά όχι από τυχαία εταιρία...
Αυτό το φαινόμενο δεν έχει να κάνει με την τιμή των μονάδων αλλά με τον σχεδιασμό του ηχείου.
Και αυτό σημαίνει ότι η JBL είναι από τις εταιρίες που σέβονται τον πελάτη τους άσχετα αν αυτός αγοράσει το Everest ή το e60 και έβαλε κάποιον που γνωρίζει, να τα ακούσει πριν τα βγάλει στην αγορά.
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Σωστή τονικότητα συστήματος, φροντισμένος χώρος, σωστό στήσιμο των ηχείων και φασική συμπεριφορά του ηχείου.

Αυτό θέλω να τονίσω.

Σε 4 διαφορετικούς χώρους η ίδια συμπεριφορά.
 

Χιούστον

Supreme Member
19 November 2006
4,862
Δίπλα στον economides...
Αυτό θέλω να τονίσω.

Σε 4 διαφορετικούς χώρους η ίδια συμπεριφορά.

Και για το Tidal πάνω κάτω το ίδιο ισχύει και το έχω τονίσει κατ 'επανάληψη, όπου και να τα έχω ακούσει έχουν τον ίδιο χαρακτήρα - soundstage etc.

Φασική συμπεριφορά....;)
 

ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΚΟΣ

Supreme Member
29 June 2006
4,393
Πρέπει να αρχίσουν να παίρνουν μαθήματα και οι υπόλοιποι για το πως σχεδιάζεται και υλοποιείται το σωστό κρος.
 

panos_adgr

Supreme Member
24 October 2007
4,573
Πειραιάς
Τα βασικοτερα για τη σωστη στερεοφωνικη εικονα ειναι η καλη οδηγηση-συνεργασια ενισχυτη ηχειου με τον πρωτο να εχει ικανα αποθεματα εαν και εφοσον το απαιτει το ηχειο για να μην φευγει η φαση οταν πεφτει η αντισταση του ηχειου και για να ελεγχει τις ηλεκτρικες ''ιδιοτροπιες'' ή ''ιδιοτητες'' των μεγαφωνων. Ο χωρος ειναι πολυ βασικο κομματι και φυσικα η σωστη σχεδιαση-μελετη-κατασκευη του ηχειου.
 

DIPIE

AVClub Fanatic
13 July 2007
17,251
«Ιδανικός» Τ(60) γιά έναν οικιακό Χώρο 150 κ.μ. θεωρείται ότι είναι περίπου 0,5sec., που όπως είπαμε αναφέρεται στα 1000Hz, με μικρότερο γιά τις υψηλές και μεγαλύτερο γιά τις χαμηλές. Το σημαντικότερο εδώ είναι να συνειδητοποιήσουμε το εξής: αν εφαρμόσουμε την εξίσωση G=13.8xV/4xπxcxd2xT, ή απλούστερα G=0,0032xV/(d2xT), και για απόσταση θέσης ακρόασης ας υποθέσουμε 3μ., ο λόγος ανακλώμενης προς απευθείας ηχητικής ενέργειας είναι πάνω από 9 φορές!
Δηλαδή, φίλτατοι, εκεί που νομίζουμε ότι ακούμε τα ηχεία μας, ουσιαστικά ακούμε το δωμάτιο - και δεν μπορούμε να κάνουμε σχεδόν τίποτα γι' αυτό"


Για να μην ξεχνιόμαστε...:music-smiley-005:

Λίγο διάβασμα για φρεσκάρισμα...
http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=76753
 
Last edited: