Re: Life of Pi (2012)
Τα πάντα για τον Ανγκ Λι είναι ζήτημα αισθητικής λεπτολογίας και καλλιτεχνικής πρωτοπορίας. Τα δημιουργικά του στοιχήματα ήταν πάντοτε δύσκολα και αμφίβολα, κινηματογραφικά οράματα τα οποία ελάχιστοι πίστευαν και ακόμη λιγότεροι ακολουθούσαν, όπως η υψηλής αισθητικής ταινία πολεμικών τεχνών «Τίγρης και Δράκος» και το ρηξικέλευθο αντι-γουέστερν «Το Μυστικό του Brokeback Mountain».
Όταν πρότειναν στον Ανγκ Λι να μεταφέρει στην οθόνη ένα βιβλίο που θεωρούνταν από τα περισσότερα χολιγουντιανά στούντιο «μη κινηματογραφίσιμο», ήξεραν ότι είχαν χτυπήσει τη σωστή πόρτα. Μόνο ένας εθισμένος στις δημιουργικές προκλήσεις σκηνοθέτης θα μπορούσε να αναλάβει την κινηματογραφική διασκευή της «Ζωής του Πι», του bestseller του Καναδού Γιαν Μαρτέλ. Εξάλλου, σύμφωνα με τα λόγια του Ανγκ Λι: «Κανένας σκηνοθέτης που έχει σώας τας φρένας δεν τολμούσε να ασχοληθεί με αυτό το βιβλίο. Είναι μια ιστορία που εκτυλίσσεται μέσα στο νερό, με παιδιά, ζώα και 3D»! Το δημιουργικό μικρόβιο στο αίμα του Ταϊβανέζου auteur όμως ξαναχτύπησε: «Ξόδεψα ένα χρόνο προσπαθώντας να δώσω σάρκα και οστά στο όραμά μου. Έφτιαξα λοιπόν ένα καρτούν, ένα κινούμενο storyboard, για να μπορέσει να δει το στούντιο ακριβώς τι είχα στο μυαλό μου».
Πρωταρχικό του μέλημα ήταν η λεπτομερής δόμηση του κόσμου της ταινίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι μόνο για μία σκηνή –αυτή μιας θρησκευτικής τελετής στην πόλη Ποντίσερι της Ινδίας– χρησιμοποιήθηκαν 5.500 κομπάρσοι και 110.000 κεριά… Όσο για τα γυρίσματα του μεγαλύτερου μέρους της ταινίας, όπου ο Πι βρίσκεται σε μια βάρκα στη μέση του ωκεανού μαζί με μια τίγρη ονόματι Ρίτσαρντ Πάρκερ, κατασκευάστηκε στην Ταϊβάν μια δεξαμενή 30 x 60 μ., με 12 πανίσχυρους φυσητήρες που μπορούσαν να δημιουργήσουν κύματα ύψους πολλών μέτρων. Το δεύτερο βασικό συστατικό της μεταφοράς της «Ζωής του Πι» ήταν ότι το κινηματογραφικό όραμα του Ανγκ Λι είχε τρεις διαστάσεις… Από την πρώτη στιγμή το 3D μετατράπηκε σε απαραίτητο εργαλείο για να ζωντανέψει το ταξίδι του ήρωα στην οθόνη. «Στην πραγματικότητα το 3D έχει αρχίσει να γίνεται μια αξιοσέβαστη καλλιτεχνική φόρμα για να γυρίσεις ταινίες. Χωρίς τις τρεις διαστάσεις δεν θα ήξερα πώς να πω την ιστορία», ισχυρίζεται ο Ταϊβανέζος σκηνοθέτης.
Ο Ανγκ Λι όμως χρησιμοποίησε και άλλες νέες κινηματογραφικές τεχνολογίες για να εμποτίσει το φιλμ με τον ιδιότυπο ονειρικό ρεαλισμό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι ο πρωταγωνιστής Σουράι Σάρμα στην πραγματικότητα δεν βρέθηκε ποτέ τετ-α-τετ με μια πραγματική τίγρη. Στα περισσότερα πλάνα η εικόνα του αιλουροειδούς προστέθηκε μετά το τέλος των γυρισμάτων, στο στούντιο, με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας CGI. Ο τελειομανής κ. Ανγκ Λι μπολιάζει στη «Ζωή του Πι» το καλλιτεχνικό σινεμά του με την αιχμή της κινηματογραφικής τεχνολογίας, χαράσσοντας νέες συναρπαστικές διαδρομές για την 7η τέχνη στην οθόνη.
πηγη : αθηνοραμα
Η ταινία κυκλοφόρησε χθες