- 17 June 2006
- 14,350
Bach: Ricercare a 3 voix de l’ Offrande musicale/French Suite no. 4
Shostakovich: Preludes & Fugues nos. 14,7,2 & 15.
Beethoven: Piano Sonata no. 32, op. 111 - Tatiana Nikolajewa, piano (Orfeo CD)
Zωντανή ηχογράφηση, από το φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, το καλοκαίρι του 1987. Τότε που η Ευρώπη δεν ήξερε ακόμη τίποτα για την Τatjana Nikolajewa. Τα Πρελούδια και οι Φούγκες του Shostakovitch είναι από τις πιο σκοτεινές μουσικές που γράφτηκαν τον περασμένο αιώνα και είναι φορτισμένα εδώ με έναν ηλεκτρισμό που δεν διαθέτει η εγγραφή της Nikolajewa στην Hyperion – τον διέθετε η παλαιότερη, στην Melodiya, που σήμερα είναι πιο δυσεύρετη.
Η τελευταία σονάτα του Beethoven (no. 32, op. 111) αστράφτει, με το πολυφωνικό της οικοδόμημα και τους δαιδαλώδεις μαίανδρους, που αναλύονται σε όλο τους το μεγαλείο.
Αλλά ο πιο σοβαρός λόγος να αποκτήσει κανείς το δίσκο είναι τα δύο έργα του Bach: το Ricercare από τη Μουσική Προσφορά και η 4η Γαλλική Σουίτα. Μοντέλα δημιουργικού σφρίγους, αντιστικτικής επινοητικότητας, εκφραστικής αμεσότητας. Με άπειρα μελωδικά επεισόδια, κρυμμένα κάτω από τη συνεχή ρυθμική ροή. Με τις πολλές φωνές, ανεξάρτητες η μία από την άλλη, περίτεχνες, που κινούνται ταυτόχρονα κι όποτε θέλει ο κάντορας ακούγονται σαν μία, καθώς τραγουδούν και χορεύουν μέχρι το τελειωτικό μεθύσι – θά έπαιρνες όρκο πως στο πιάνο κάθεται μιά μετενσάρκωση της θεάς Κάλι με τρία (!!) δεξιά χέρια.