ilias
Supreme Member
Τακης Σωτηροπουλος said:.
Αρα κατά ρχην φυσικα και θα χρησιμοποιουσουμε το ιδιο πατερν για να μετρησουμε το χαμηλοτερο δυνατο μαυρο καθε ειδους προβολεα.Απλα σε μερικους θα ειναι μαυρο, σε αλλους λιγοτερο μαυρο και σε κατι παλιους lcd ξεπλυμενο γκρι!
Πόσες μονάδες μέτρησης (ή πάτερνς έπρεπε να πω?) υπάρχουν για να μετρήσουμε το μαύρο? Γιατί ξέρω για το digital16 αλλά έχω δει και κάποιες μετρήσεις σε cd/m . Είναι το ίδιο πράγμα?
Τωρα, τα πατερν δεν ειναι τυχαια κωδικοποιημενα σε digital 16-235 (Video Levels). Σε αυτη την κλιμακα εχει κωδικοποιηθει το DVD με το digital 16 να αντιστοιχει στο Μαυρο και το digital 235 στο λευκο!
Αρα για να βλεπεις την πληροφορια που ηθελε να δεις ο σκηνοθετης, πρεπει να ορισεις σε αυτα τα σημεια το μαυρο και το λευκο σου (μεσω των ρυθμιστικων brightness/contrast) και να μην τα "καψεις", χανοντας ουσιαστικα πληροφορια! (πχ αν κατεβασεις πολυ το brightness, θα σου φανει "πιο μαυρο" αλλα θα εχεις χασει πολυ πληροφορια αφου το μαυρο αναφορας σου δεν θα ειναι στο digital 16 αλλα πολυ ψηλοτερα πχ digital 25, αρα χανεις την πληροφορια που υπαρχει κωδικοποιημενη στο DVD μεταξυ 16-25)!
Τότε δεν θα έπρεπε να υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ πατερνς και "εμπειρικής " ρύθμισης αφού πάτερν και dvd/mastering θα συμβάδιζαν απόλυτα.... και κανείς δε θα διαμαρτυρόταν ότι βλέπει το digital 16 αλλά όχι τον...μαύρο.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα σου και με τα οποία τείνω να συμφωνήσω μάλλον την πατάτα την κάνει ο εκάστοτε σκηνοθέτης/mastering director (έτσι λέγεται???) ο οποίος βαριέται να ακολουθήσει τα στανταρτς αλλά κι εγώ τι φταίω που θέλω να τον δω τον μαύρο μέσα στη ζούγκλα?
Ή θα πρέπει να βλέπω μόνο state of art ταινίες (άντε βρες τες) ή να παρατήσω το DVE/AVIA στο συρτάρι και... εμπρος καλά μου ματάκια
Η υπαρξη πεπλου εξαρταται αμεσα απο την σωστη ρυθμιση της καμπυλης gamma αλλα αυτο ειναι "αλλου παπα ευαγγελιο"..
Α υποψιαστω ότι μόλις ξεμπερδέψω με τα πατερνς θα με περιλάβει άλλος παπάς θα αγοράσω.... plasma
To θεμα της ευκρινειας σηκωνει μεγαλη κουβεντα...
ενώ τα παραπάνω...
Οπως ειπα και παραπανω, ακομα και αν βλεπεις εντονο ειδωλο σε καποια πατερν, δεν ειναι απαραιτητο να το δεις στην ταινια λογω των πολλων φιλτρων που εχουν μεσολαβισει κατα το mastering της.
Πάμε πάλι από την αρχή... άρα εγώ με τι θα ρυθμίσω τελικά.... ? και τι θέλω τελικά να δω...?
Παντως ειναι κανονας, να μην προσθετουμε ποτε παραπανω τεχνιτη οξυτητα στην εικονα μεσω του ρυθμιστικου sharpness του προβολεα μας.
Άργησες.... τώρα τα έχω στο τέρμα.... πιο πάνω δεν πάει
..