Η μαγεία των πάτερνς αναφοράς…

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Τακης Σωτηροπουλος said:
.
Αρα κατά ρχην φυσικα και θα χρησιμοποιουσουμε το ιδιο πατερν για να μετρησουμε το χαμηλοτερο δυνατο μαυρο καθε ειδους προβολεα.Απλα σε μερικους θα ειναι μαυρο, σε αλλους λιγοτερο μαυρο και σε κατι παλιους lcd ξεπλυμενο γκρι!

Πόσες μονάδες μέτρησης (ή πάτερνς έπρεπε να πω?) υπάρχουν για να μετρήσουμε το μαύρο? Γιατί ξέρω για το digital16 αλλά έχω δει και κάποιες μετρήσεις σε cd/m . Είναι το ίδιο πράγμα?


Τωρα, τα πατερν δεν ειναι τυχαια κωδικοποιημενα σε digital 16-235 (Video Levels). Σε αυτη την κλιμακα εχει κωδικοποιηθει το DVD με το digital 16 να αντιστοιχει στο Μαυρο και το digital 235 στο λευκο!
Αρα για να βλεπεις την πληροφορια που ηθελε να δεις ο σκηνοθετης, πρεπει να ορισεις σε αυτα τα σημεια το μαυρο και το λευκο σου (μεσω των ρυθμιστικων brightness/contrast) και να μην τα "καψεις", χανοντας ουσιαστικα πληροφορια! (πχ αν κατεβασεις πολυ το brightness, θα σου φανει "πιο μαυρο" αλλα θα εχεις χασει πολυ πληροφορια αφου το μαυρο αναφορας σου δεν θα ειναι στο digital 16 αλλα πολυ ψηλοτερα πχ digital 25, αρα χανεις την πληροφορια που υπαρχει κωδικοποιημενη στο DVD μεταξυ 16-25)!

Τότε δεν θα έπρεπε να υπάρχει ασυμβατότητα μεταξύ πατερνς και "εμπειρικής " ρύθμισης αφού πάτερν και dvd/mastering θα συμβάδιζαν απόλυτα.... και κανείς δε θα διαμαρτυρόταν ότι βλέπει το digital 16 αλλά όχι τον...μαύρο.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα σου και με τα οποία τείνω να συμφωνήσω μάλλον την πατάτα την κάνει ο εκάστοτε σκηνοθέτης/mastering director (έτσι λέγεται???) ο οποίος βαριέται να ακολουθήσει τα στανταρτς αλλά κι εγώ τι φταίω που θέλω να τον δω τον μαύρο μέσα στη ζούγκλα?
Ή θα πρέπει να βλέπω μόνο state of art ταινίες (άντε βρες τες) ή να παρατήσω το DVE/AVIA στο συρτάρι και... εμπρος καλά μου ματάκια :eek:



Η υπαρξη πεπλου εξαρταται αμεσα απο την σωστη ρυθμιση της καμπυλης gamma αλλα αυτο ειναι "αλλου παπα ευαγγελιο"..

Α υποψιαστω ότι μόλις ξεμπερδέψω με τα πατερνς θα με περιλάβει άλλος παπάς θα αγοράσω.... plasma :cool:



To θεμα της ευκρινειας σηκωνει μεγαλη κουβεντα...

ενώ τα παραπάνω...



Οπως ειπα και παραπανω, ακομα και αν βλεπεις εντονο ειδωλο σε καποια πατερν, δεν ειναι απαραιτητο να το δεις στην ταινια λογω των πολλων φιλτρων που εχουν μεσολαβισει κατα το mastering της.

Πάμε πάλι από την αρχή... άρα εγώ με τι θα ρυθμίσω τελικά.... ? και τι θέλω τελικά να δω...?

Παντως ειναι κανονας, να μην προσθετουμε ποτε παραπανω τεχνιτη οξυτητα στην εικονα μεσω του ρυθμιστικου sharpness του προβολεα μας.

Άργησες.... τώρα τα έχω στο τέρμα.... πιο πάνω δεν πάει :cool:

..
 
17 June 2006
1,235
Άλλος είναι ο τρελός...

Μπάμπης Κολέζας said:
Αν και ήμουν της άποψης οτι η σωστή εικόνα είναι αυτή που σου αρέσει τελικά, σιγά-σιγά τείνω να συμφωνήσω με τον "τρελό". (Ένας είναι ο "τρελός" και το όνομα αυτού Παναγιώτηε Βογιατζάκης :D )


Στρατηγέ μου, άλλος είναι ο πραγματικός τρελός του χωριού, αλλά περνάει «κλιμακτήριο» αυτή την εποχή, και έχει αποτραβηχτεί! :D

Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τα μέλη που συμμετέχουν με ενθουσιασμό στο θέμα, πιστεύω ότι θα βγάλουμε πολύ «ζουμί» αυτή τη φορά. Δεν δεσμεύομαι για σήμερα το βράδυ (είναι και το Μουντιάλ βλέπετε και έχω φάει κόλλημα με την εικόνα από τα γερμανικά κανάλια και βρίσκομαι σε νιρβάνα), αλλά πιστεύω ότι μέχρι αύριο βράδυ θα έχω ποστάρει τα πρώτα πατερνάκια από το DVE, για να ξεκινήσουμε σιγά σιγά να δημιουργούμε έναν οδηγό κατανοητό από όλους και κυρίως από τα μέλη της επαρχίας που δεν έχουν πρόσβαση στους επαγγελματίες callibrators.
 

Lepton

Supreme Member
19 June 2006
5,346
Γλυφάδα
Ηλία, ευτυχώς γίνονται θετικά βήματα ως προς τη συμμόρφωση των δημιουργών DVD στα καθορισμένα πρότυπα. Μήπως υπερεκτιμάς το εύρος του προβλήματος;

Ανεξάρτητα από αυτό, όμως, σκέψου τις δύο εναλλακτικές:
1. Ρυθμίζεις σύμφωνα με τα πρότυπα και αν τύχει κάποιο DVD είναι κωδικοποιημένο λάθος... ε, κρίμα.
2. Για κάθε DVD που παίρνεις στα χέρια σου βλέπεις σε fast forward όλη την ταινία για να βρεις κατάλληλες ή προβληματικές σκηνές, ρυθμίζεις χωρίς ακρίβεια και υποθέτοντας ποια είναι χρήσιμη πληροφορία και ποια όχι και μετά, αν το θεωρείς απαραίτητο, βλέπεις και την ταινία. :D
 
17 June 2006
3,031
" Πόσες μονάδες μέτρησης (ή πάτερνς έπρεπε να πω?) υπάρχουν για να μετρήσουμε το μαύρο? Γιατί ξέρω για το digital16 αλλά έχω δει και κάποιες μετρήσεις σε cd/m . Είναι το ίδιο πράγμα? "

Ηλεία , το μαύρο pattern είναι μαύρο και κωδικοποιημένο στο digital 16. Τώρα πόσο καλό μαύρο έχει ένας προβολέας και δη ψηφιακός έχει να κάνει με το πόσο καλά μπορεί να τιθασεύσει το φως της λάμπας. Σε άλλους έχουμε μόνιμη ίριδα που φράττει το φως σε άλους έχουμε δυναμική ίριδα (που κλείνει όταν το πλάνο μας είναι μαύρο και ανοίγει πλήρως όταν το πλάνο μας είναι λευκό) και σε άλλους συνδιασμός και των δυο. Το πόσο καλό είναι το μαυρο σε έναν προβολέα εκφράζεται με ένα νουμερο που μετριεται σε nits(Ευρωπαική μονάδα μέτρησης) ή Ftl(Αμερικάνικη μονάδα μέτρησης). Όσο ποιο χαμηλό είναι αυτο το νούμερο τόσο καλύτερο μαυρο έχει ο προβολέας μας. Φυσικά η μέτρηση αυτή απαιτεί όργανο μέτρησης.
 
17 June 2006
1,443
Άλιμος
Τα Footlambert, Nit, cd/m2 είναι μονάδες με τις οποίες μετρούν την ένταση φωτισμού. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, κάποιος που έχει φωτόμετρο ακριβείας μπορεί να μετρήσει το φώς που βγάζει ο προβολέας όταν "δείχνει" μαύρο (βγάζει, βγάζει). Αυτός που βγάζει λιγότερο φώς προβάλλοντας μαύρο, έχει και το καλύτερο μαύρο. Τόσο απλά.
Ενδεικτικά, μερικές μετρήσεις: Δίσκος του ήλιου 1.600.000.000 cd/m2 ,λάμπα 60W 120.000 cd/m2 , ο πιό σκοτεινός νυκτερινός ουρανός 0,00004 cd/m2 .

ΥΓ: Το φωτόμετρο το βάζουμε να κοιτάει τον φακό του προβολέα και δεν παίζει ρόλο η απόστασή του απο τον φακό. Φυσικά το φωτόμετρο χωρίς ντιφιούζερ μπροστά και στην θέση σπότ (μικρή γωνία).
 
Last edited:

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,699
Αθήνα
Το θέμα μας είναι τα πάτερνς βεβαίως αλλά αφού μιλάμε για μαύρο, και πόσο μαύρο βγάζει ο προβολέας μας, αυτό μπορούμε να το δούμε με ένα απλούστατο τεστάκι.
Την ώρα που προβάλει ο προβολέας σας ένα πάτερν 0 ΙΡΕ (ή 16 αν προτιμάτε) σηκώστε τό χέρι σας μπροστα στο φακό. Η σκιά του χεριού σας πάνω στο πανί είναι το καλύτερο μαύρο που μπορείτε να πάρετε στο συγκεκριμένο χώρο.
Δείτε τώρα στην οθόνη και τι διαφορά του σημείου που πέφτει η σκιά του χεριού με την υπόλοιπη επιφάνεια και κάντε σύγκριση.
 

Κώστας Παπαγεωργίου

AVClub Addicted Member
17 June 2006
2,014
ΑΘΗΝΑ
Μπάμπης Κολέζας said:
Το θέμα μας είναι τα πάτερνς βεβαίως αλλά αφού μιλάμε για μαύρο, και πόσο μαύρο βγάζει ο προβολέας μας, αυτό μπορούμε να το δούμε με ένα απλούστατο τεστάκι.
Την ώρα που προβάλει ο προβολέας σας ένα πάτερν 0 ΙΡΕ (ή 16 αν προτιμάτε) σηκώστε τό χέρι σας μπροστα στο φακό. Η σκιά του χεριού σας πάνω στο πανί είναι το καλύτερο μαύρο που μπορείτε να πάρετε στο συγκεκριμένο χώρο.
Δείτε τώρα στην οθόνη και τι διαφορά του σημείου που πέφτει η σκιά του χεριού με την υπόλοιπη επιφάνεια και κάντε σύγκριση.


Με αυτόν τον τρόπο όμως κάποιος που δεν έχει μεγάλη εμπειρία από διάφορους προβολείς μπορεί να απογοητευτεί οικτρά!:D

Θέλουν προσοχή τέτοιες προτάσεις.:)
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
Μέχρι να έλθει ο Παναγιώτης με τα πατερνς ας μιλάμε για το μαύρο εμείς....


ΜΑΝΩΛΗΣ σε άλους έχουμε δυναμική ίριδα (που κλείνει όταν το πλάνο μας είναι μαύρο και ανοίγει πλήρως όταν το πλάνο μας είναι λευκό) και σε άλλους συνδιασμός και των δυο. [COLOR="Red" said:
¨Αρα παίζει ρόλο και η υλοποίηση της ίριδας... πόσο γρήγορα ανοιγοκλείνει για να βγάλει σωστότερα το μαύρο... ή όχι? στον tw600 έχω διαβάσει ότι είναι υπερβολικά αργή.... εγώ την έχω μονίμως στο οφφ.[/COLOR]


Το πόσο καλό είναι το [/COLOR][/COLOR]μαυρο σε έναν προβολέα εκφράζεται με ένα νουμερο που μετριεται σε nits(Ευρωπαική μονάδα μέτρησης) ή Ftl(Αμερικάνικη μονάδα μέτρησης). Όσο ποιο χαμηλό είναι αυτο το νούμερο τόσο καλύτερο μαυρο έχει ο προβολέας μας. Φυσικά η μέτρηση αυτή απαιτεί όργανο μέτρησης

Με τα πάτερνακια του μαυρου λοιπόν είτε κινούμενες μπάρες είτε στατικές τι ακριβώς ρυθμίζουμε? Το αν θα χαμηλώσουμε τα nits παίρνοντας περισσότερο και καλύτερο μαύρο ή απλώς διαχειριζόμαστε το ήδη υπάρχον μαύρο που αποδίδει ο προβολέας μας και δεν επιδέχεται βελτίωση?

.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΣ said:
ΥΓ: Το φωτόμετρο το βάζουμε να κοιτάει τον φακό του προβολέα και δεν παίζει ρόλο η απόστασή του απο τον φακό. Φυσικά το φωτόμετρο χωρίς ντιφιούζερ μπροστά και στην θέση σπότ (μικρή γωνία).

και για εδώ έχω ακούσει διάφορες γνώμες... άλλοι λένε ότι πρέπει να κοιτάει στην οθόνη... εκτός αν δεν αναφερόταν σε αυτού του είδους τη μέτρηση.
 
17 June 2006
1,443
Άλιμος
ilias said:
και για εδώ έχω ακούσει διάφορες γνώμες... άλλοι λένε ότι πρέπει να κοιτάει στην οθόνη... εκτός αν δεν αναφερόταν σε αυτού του είδους τη μέτρηση.

Μέτρηση θα πάρεις και κοιτάζοντας την οθόνη, αλλα στην μέτρηση θα παίζει ρόλο και η ανακλαστική ικανότητα του υλικού της. Για αυτό καλύτερα να μετρήσεις την πηγή αφού αυτή μας ενδιαφέρει στην περίπτωση. Εξάλου, αν πάς με το ίδιο φωτόμετρο να μετρήσεις έναν άλλο προβολέα, και τον μετρήσεις σε άλλη οθόνη δέν θα είναι σχετικές οι τιμές που θα πάρεις. Η σωστή μέτρηση φωτιστικών πηγών γίνεται πάντα στοχεύοντας την πηγή.
 
17 June 2006
1,235
Καλά πάμε...

Λοιπόν, όπως είδατε με πρόλαβε ο Μανώλης με το θέμα που άνοιξε. Προς το παρόν δεν έχει νόημα να ποστάρω κι εγώ, αφού ακριβώς με τα ίδια πάτερνς θα ξεκινούσα.

Να τονίσω ότι συμφωνώ απολύτως με το να είναι κλειδωμένος για νέα μηνύματα ένα οδηγός ρύθμισης, μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί να βγάλει άκρη ένα νέο μέλος που τον διαβάζει. Το ίδιο άλλωστε είχα σκοπό να ζητήσω κι εγώ από τον Τάκη Σωτηρόπουλο ή τον Κώστα Παπαγεωργίου. Ότι ενστάσεις, απόψεις, κρίσεις, απορίες έχουμε, μπορούμε να τις ποστάρουμε εδώ ή σε οποιοδήποτε άλλο σχετικό θέμα ανοιχτεί.
 
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Και συνεχίζουμε...

Καθώς ξετυλίγεται το θέμα του Μανώλη, ας κάνω μια παρατήρηση: Πολύ πολύ σημαντικό το τελευταίο πατερνάκι που έχει ποστάρει ο Μανώλης, δηλ. το chapter 2 από το title 13.

Ας κάνουμε την επισήμανση ότι τα δύο κεντρικά κουτάκια που επισημαίνονται με τα βέλη είναι 100% μαύρο και 100% λευκό αντίστοιχα, ενώ τα αντίστοιχα μικρότερα κουτάκια που περιέχονται εωτερικά είναι 95% μαύρο και 95 λευκό αντίστοιχα. Από τη θέση θέασης και όταν θεωρήσουμε ότι οι ρυθμίσεις μας έχουν ολοκληρωθεί, είναι πολύ σημαντικό τα τέσσερα αυτά κουτάκια να μας δίνουν οπτικά την ίδια εντύπωση. Δηλ., να είναι στον ίδιο βαθό διακριτά τα μικρά κουτάκια του 95% στα μεγαλύτερα του 100% μαύρο και λευκό αντίστοιχα.
 
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Περί ντεγκραντέ…

Από τα αγαπημένα μου πατερνάκια κυρίως στο θέμα της οξύτητας είναι τα πάτερνς με ντεγκραντέ. Όταν πηγαίνει κάτι λάθος με την οξύτητά σας, αυτό θα φανεί σε αυτά τα πάτερνς, κατά την άποψή μου, αλλά και κατά την άποψη του Kane! Τα ντεγκραντέ πρέπει να είναι απαλά με συνεχόμενη ροή και απαλλαγμένα από κάθετες σκούρες ή μαύρες γραμμές που ξεχωρίζουν διακόπτοντας την ομαλή ροή του ντεγκραντέ. Κάθε κάθετη γραμμή στα ντεγκραντέ σας, σηματοδοτεί κι από ένα πρόβλημα. Ο προβολέας σας όταν θα θέλει να απεικονίσει τη συγκεκριμένη περιοχή φωτεινότητας, θα την αποδώσει λανθασμένα κι αν είναι μεν σε σκοτεινό πλάνο θα χαθεί λεπτομέρεια, αφού η συγκεκριμένη περιοχή θα αποδοθεί πολύ σκουρότερη από ότι πρέπει, ενώ αν είναι σε φωτεινό πλάνο θα μειώσει την αντίθεση που θα πρέπει να αποδοθεί.

Όσο πιο ευδιάκριτες είναι οι κάθετες γραμμές (αν υπάρχουν) και όσο πιο σκουρόχρωμες προς το μαύρο από τη θέση θέασης, τόσο μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός τους, τόσο τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.

Το DVE περιέχει ντεγκραντέ σε διάφορα chapters του, όλα όμως είναι υπό μορφή λουρίδων (εννοείται ότι κάνουν τη δουλειά τους μια χαρά). Έτσι λοιπόν σχεδίασα μερικά πατερνάκια με ντεγκραντέ απλωμένα σε ολόκληρο το πάνελ, που μετράνε από το digital 10 έως το digital 245, και με δύο κάθετες γραμμές που σηματοδοτούν τη δυναμική περιοχή μας ανάμεσα στα digital 16 και 235. Όπως μπορείτε να δείτε το ένα είναι οριζόντιο ντεγκραντέ και το άλλο διαγώνιο. Και τα δύο είναι 1920x1080 πίξελς με ανάλυση κουκίδας 300dpi.
 

Attachments

  • Degrande10-245_avclub.jpg
    Degrande10-245_avclub.jpg
    81.9 KB · Views: 51
  • Degrande10-245-diagonial_avclub.jpg
    Degrande10-245-diagonial_avclub.jpg
    87.5 KB · Views: 40

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,146
Bratislava
εάν τα κανουμε copy τα πατερνακια (και του Μπάμπη) αυτα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στον προβολέα ή δεν είναι σε σωστό μεγεθος?
 
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Re: Η μαγεία των πάτερνς αναφοράς…

ilias said:
εάν τα κανουμε copy τα πατερνακια (και του Μπάμπη) αυτα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στον προβολέα ή δεν είναι σε σωστό μεγεθος?


Του Μπάμπη δεν ξέρω, αλλά τα δικά μου είναι συμπιεσμένα οπότε δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
 
17 June 2006
3,031
ilias said:
εάν τα κανουμε copy τα πατερνακια (και του Μπάμπη) αυτα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στον προβολέα ή δεν είναι σε σωστό μεγεθος?

όχι δεν μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις με σιγουριά. Δεν ενδείκνυται μια τετοια κίνηση.
 
Last edited by a moderator:
17 June 2006
1,235
Περί κορεσμού...

Πάμε λοιπόν να συνεχίσουμε από το σημείο που έχει σταματήσει ο Μανώλης, ας ασχοληθούμε με τη ρύθμιση του χρωματικού κορεσμού.

Το πάτερν που χρησιμοποιούμε είναι το chapter 6 του title 12. Μόλις το επιλέξετε βλέπετε κάτι αντίστοιχο σαν το πατερνάκι που σας έχω σχεδιάσει στη πρώτη φοτό. Πάμε λοιπόν:

Για τη ρύθμιση του κόκκινου χρώματος κοιτάζουμε μέσα από το κόκκινο φίλτρο και ανεβοκατεβάζουμε το ρυθμιστικό του κόκκινου μέχρι το σημείο που το τετράγωνο του κόκκινου και το τετράγωνο της magenta μας φαίνονται ακριβώς ίδια σε ένταση και εξαφανίζονται στο φόντο του πάτερν. Στη δεύτερη φωτό σας επισημαίνω τα αντίστοιχα τετράγωνα.

Για τη ρύθμιση του πράσινου χρώματος κοιτάζουμε μέσα από το πράσινο φίλτρο και ανεβοκατεβάζουμε το ρυθμιστικό του πράσινου μέχρι το σημείο που το τετράγωνο του cyan και το τετράγωνο του κίτρινου μας φαίνονται ακριβώς ίδια σε ένταση και εξαφανίζονται στο φόντο του πάτερν. Στη τρίτη φωτό σας επισημαίνω τα αντίστοιχα τετράγωνα. Να σημειώσουμε εδώ ότι μέχρι πρότινος υπήρχε η πεποίθηση πως και το τετράγωνο του πράσινου θα πρέπει να έχει την ίδια ένταση και να χάνεται στο φόντο, εδώ πάντως σας αναφέρω ακριβώς ότι λέει ο Kane στο manual του DVE, όπου δεν κάνει καμμία αναφορά στο τετράγωνο του πράσινου χρώματος.

Για τη ρύθμιση του μπλε χρώματος κοιτάζουμε μέσα από το μπλε φίλτρο και ανεβοκατεβάζουμε το ρυθμιστικό του μπλε μέχρι το σημείο που τα τετράγωνα του μπλε του cyan και της magenta μας φαίνονται ακριβώς ίδια σε ένταση και εξαφανίζονται στο φόντο του πάτερν. Στη τρίτη φωτό σας επισημαίνω τα αντίστοιχα τετράγωνα.

Τέλος, να κάνουμε την επισήμανση ότι αναφερόμαστε πάντα στη ρύθμιση του χρωματικού κορεσμού από το βασικό μενού του προβολέα σας και όχι φυσικά στη ρύθμιση του gamma του κάθε χρώματος χωριστά, όπου συνήθως οι κατασκευαστές τοποθετούν τα συγκεκριμένα ρυθμιστικά στο μυστικό μενού του κάθε προβολέα.
 

Attachments

  • Chapter6_forum.jpg
    Chapter6_forum.jpg
    58.4 KB · Views: 19
  • Chapter6_show_red.jpg
    Chapter6_show_red.jpg
    68.9 KB · Views: 16
  • Chapter6_show_green.jpg
    Chapter6_show_green.jpg
    73.1 KB · Views: 13
  • Chapter6_show_blue.jpg
    Chapter6_show_blue.jpg
    87.3 KB · Views: 14
17 June 2006
1,235
Κι ένα κολπάκι...

Ας συνεχίσουμε με κάποια κολπάκια που μπορείτε να δοκιμάσετε με την εικόνα σας. Να επισημάνω ότι τα παρακάτω συμπεράσματα δεν αναφέρονται πουθενά στο DVE και αποτελούν απλώς τις προσωπικές μου απόψεις, άρα τίποτα δεν σας εξασφαλίζει ότι είναι και σωστά. Αλλά τι είναι τελικά τελικά η εικόνα μας χωρίς τη χαρά που μας δίνουν οι πειραματισμοί μαζί της; Για μένα προσωπικά, είναι φαγητό χωρίς αλάτι!

Πάμε λοιπόν: τα chapters 9, 10, 11, 12, 13 αντίστοιχα του DVE μας χρησιμεύουν και για να ρυθμίσουμε την φωτεινότητά μας (κυρίως χρησιμοποιούμε το chapters 9 ή 13 που είναι ακριβώς ίδια, αλλά που μας επιτρέπουν να παρατηρούμε καλύτερα τις μπάρες αριστερά και δεξιά μια και το κεντρικό παράθυρο είναι στο +20% φωτεινότητα, ενώ τα 10, 11 και 12 είναι στο 100%, 40% και 80% φωτεινότητα αντίστοιχα).

Ένα καλό κολπάκι λοιπόν, κατά την άποψή μου πάντα, είναι το εξής: Αφού έχετε ρυθμίσει σωστά φωτεινότητα, αντίθεση, χρωματικό κορεσμό και έχετε επιλέξει και ένα αντίστοιχο gamma από τα μενού σας (π.χ. φιλμ), και στα πέντε αυτά πατερνάκια, δηλ. από το 9 έως το 13, θα πρέπει έστω και εντελώς οριακά από τη θέση θέασης να είστε σε θέση να διακρίνετε τις μπάρες του +2% φωτεινότητα, ειδικά στο chapter 10 που σας επισημαίνω στη πρώτη φωτό. Εννοείται ότι πρέπει να είστε σε θέση να διακρίνετε περισσότερο έντονες τις μπάρες του +2% φωτεινότητα στο chapter 9, που σας επισημαίνω στη δεύτερη φωτό. Τα αντίστοιχα νούμερα φωτεινότητας φυσικά δεν υπάρχουν στα πατερνάκια του DVE, σας τα επισημαίνω για να σας διευκολύνω.

Επίσης να επισημάνουμε, ότι με τα αντίστοιχα πατερνάκια μπορούμε να δούμε σε τι ισορροπία βρίσκεται το RGB μας στα αντίστοιχα ποσοστά φωτεινότητας. Αλλά με αυτό θα ασχοληθούμε αργότερα.
 

Attachments

  • Chapter10_show1.jpg
    Chapter10_show1.jpg
    48.9 KB · Views: 30
  • Chapter10_show2.jpg
    Chapter10_show2.jpg
    46.9 KB · Views: 25
17 June 2006
1,235
Απάντηση: Kι άλλο ένα…

Ακόμα ένα πατερνάκι που φαίνεται ότι λειτουργεί καλά, μια και το συγκρίναμε μαζί με τον Μανώλη Καστρουνή και το Χρήστο Δημόπουλο με άλλο δισκάκι αναφοράς που είχε μαζί του ο Μανώλης και έδινε παραπλήσια αποτελέσματα.

Δεν μπορώ να είμαι σίγουρος αν θα παρουσιάζει ή όχι μικρές χρωματικές αποκλίσεις από άλλο δισκάκι αναφοράς που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε π.χ. σε απλό dvd. Το συγκεκριμένο που είδαμε με τα παιδιά στο δικό μου setup (πάντα με το HTPC και το zoom player), είναι ανάλυσης 1920x1080, αλλά πολύ εύκολα μπορείτε να ορίσετε στο Photoshop όποια ανάλυση θέλετε, για να ταιριάζει με την ανάλυση του πάνελ σας.

Mε τις δικές μου ρυθμίσεις έδειχνε ελαφρά κλιπαρισμένο το μπλε χρώμα πάνω από το digital 215, το πατερνάκι του Μανώλη έδειχνε επίσης ότι υπήρχε κλιπάρισμα στο μπλε χρώμα στα πολύ ψηλά IRE.

Όπως βλέπετε η λογική του είναι πολύ απλή: μια λωρίδα από διαφορετικά κωδικοποιημένα κουτάκια για το κάθε χρώμα. Ξεκινάνε όλα από το digital 165 (η πρώτη κάθετη σειρά από δεξιά) και καταλήγουν στο digital 255 (η τελευταία κάθετη σειρά από αριστερά). Η προτελευταία από αριστερά κάθετη σειρά αντιπροσωπεύει το digital 235, που είναι η αναφορά μας για το λευκό στα video levels, τα τρία χρώματα αναμεμειγμένα στο digital 235 μας δίνουν το λευκό αναφοράς.

Όταν έχετε τελειώσει λοιπόν με τις ρυθμίσεις σας, θα πρέπει ιδανικά να είστε σε θέση να διακρίνετε όλες τις διαβαθμίσεις και στα τρία χρώματα (δηλ. από τα λιγότερο φωτεινά στα φωτεινότερα) μέχρι το digital 235, λογικά τα κουτάκια του digital 235 πρέπει να σας φαίνονται ίδια με αυτά του digital 255.

Ωραία, αλλά θα μου πείτε γιατί ο δικός σου κλιπάρει το μπλε χρώμα στα πολύ ψηλά IRE; Πολύ απλά γιατί το έχω παρακάνει με άλλη ρύθμιση του contrast από το κρυφό μενού του 8700, αλλά το κυριότερο κατά τη γνώμη μου τουλάχιστον, είναι το έντονο κιτρίνισμα του τοίχου που προβάλω. Τώρα όμως που τσεκάρισα ότι το πατερνάκι δουλεύει καλά, θα προσπαθήσω να το διορθώσω. ;)
 

Attachments

  • RGB165-255test.jpg
    RGB165-255test.jpg
    16.4 KB · Views: 33