Την "Ιεροτελεστία" είχα την τύχη να την ακούσω ζωντανά από την ΚΟΘ στο "δικό μας" Μέγαρο πρίν ......το 2002 Θυμάται βρε κανείς σας εκεί πάνω πότε ήταν; Αν εξαιρέσουμε ένα μικρό λαθάκι στην εισαγωγή από το φαγκότο κατά τα άλλα η ΚΟΘ βρέθηκε στα ντουζένια της. Εξαιρετική ερμηνεία και αίσθηση "ζωντανό πράμα" . Είχα σαν αναφορά την γνωστή εκτέλεση του Levi στην Telarc. Και μπορώ να πω, με μια δόση υπερβολής έστω, ότι δεν υστέρησε. Ρυθμός, ταχύτητα ενέργεια. Από τον εξώστη που καθόμουν απόλαυσα την καλύτερη παράσταση στο μέγαρο από τις λίγες που πρόλαβα πριν φύγω από την πόλη.
Και οι τυμπανιές ήταν σκέτη ηδονή! Ο ήχος της γκρανκάσας γέμιζε τον τεράστιο χώρο χωρίς μπουκώματα και ...χαιεντάδικες υπερβολές. Απλά υπήρχε πληθωρικός αλλά και διακριτικός ταυτόχρονα, σε κουνούσε ολόκληρο και μετά έσβηνε και χανόταν στις τέσσερις γωνίες παντού τριγύρω.
Εγώ ακόμη θυμάμαι μια ερμηνεία της Ιεροτελεστίας στο Μέγαρο της Αθήνας πριν πολλά χρόνια ,με τον Mehta (δεν θυμάμαι με ποιά ορχήστρα).
Είναι ένα από τα έργα που εκτός από το ακουστικό μέρος χαίρεσαι και να τα ''βλέπεις'' με την έννοια ότι μια ολόκληρη (και μεγάλη) συμφωνική ορχήστρα κυριολεκτικά πάλλεται και βρίσκεται σε οργασμό για τις ανάγκες του έργου.
Από τις προτεινόμενες εκτελέσεις ξεχώρισα την δεύτερη. Η πρώτη και η τρίτη μου φάνηκαν, κυρίως η πρώτη, κάπως αργές, τεμπέλικες χωρίς τον ρυθμό και την ενέργεια της "εμπρηστικής" τέταρτης που έχω ακόμα σαν αναφορά.
Η δεύτερη αξίζει περαιτέρω ψαξίματος, τι να σου κάνει μια ακροασούλα βιαστική.
Και από αρχείο Mp3 στα 80kbps....
Είναι πραγματικά πολύ ισορροπημένη. Ηχητικά σφύζει από πολύ χαμηλές συχνότητες και η γκραν κάσα ακούγεται "γλυκιά" "απαλή" αλλά και δυνατή ταυτόχρονα. Η ενέργειά της είναι πιο κάτω στο φάσμα. Πολύ γοητευτικό άκουσμα. Θα την ακούσω από το πλήρες σύστημα με τα δύο δωδεκάρια γούφερ.
Και οι τρεις άγνωστες σε μένα εκτελέσεις γενικά έχουν ενδιαφέρον. Είναι μια ωραία εμπειρία να ανακαλύπτεις καινούριες αναγνώσεις έργων που ξέρεις καλά.
Διαφωνώ ότι τα πνευστά στην 4 ξύνουν. Τα πνευστά της Telarc δεν ξύνουν! Απλά έχουν την τραχύτητα των πραγματικών χάλκινων. Εμένα μου ηδονίζουν τα αυτιά.
Η Telarc έχει τιμήσει τον Stravinski και με τουλάχιστον μία έως και δύο εξαιρετικές εκτελέσεις-ηχογραφήσεις του "Πουλί της φωτιάς"
Ευχαριστούμε Sakinen!