Η Aegean εξαγοράζει την Olympic Air

sotos65

AVClub Fanatic
25 August 2007
10,620
Χανιά
Συμφωνία AEGEAN με MIG για εξαγορά της OLYMPIC AIR

Συμφωνία AEGEAN με MIG για εξαγορά της OLYMPIC AIR

H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν σήμερα την πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean.

Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής η Οlympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean. Οι δυο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμιά το όνομα και τα σήματα τους καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Οι διοικητικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και η βελτιστοποίηση στην αξιοποίηση στόλου και δικτύου με γνώμονα την ακόμη καλύτερη κάλυψη των αναγκών των επιβατών τόσο εντος της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.

Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιορισθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.

Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκ ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί την σημερινή μετοχική βάση της Aegean.

Ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια $2 δις σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκ ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές. Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση. Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτή τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».

Προφίλ εταιρειών

Στόλος Οκτώβριος 2012
AEGEAN OLYMPIC AIR
A321 4
A320 22 5
A319 3 2
Σύνολο Airbus Α320 29 7

Bombardier Q400 0 10
Bombardier Dash 8-100 0 4
Σύνολο 29 21

Δρομολόγια (Δίκτυο Προγραμματισμένων Δρομολογίων - Θερινή Περίοδος 2012)
AEGEAN OLYMPIC AIR
Εσωτερικού 19 38
Εξωτερικού 51 7

Ετήσια αποτελέσματα 2011 σε εκατ. ευρώ
AEGEAN OLYMPIC AIR
Έσοδα 668.2 240.5
Καθαρές ζημιές μετά από φόρους (27.2) (37.6)

Εκτίμηση Επιβατικής Κίνησης 2012 σε εκατ.
AEGEAN OLYMPIC AIR
Εσωτερικού 2.6 2.3
Εξωτερικού 3.4 0.6
Σύνολο 6.0 2.9
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,767
Εκεί ψηλά.....
Αφου δεν επετραπη η συγχωνευση τους σε ενα φορεα τωρα πως θα επιτραπει ?

Στα πλαισια της αναπτυξης ?

Οχι οτι χωραει 2 εταιρειες η αγορα αλλα αναρωτιεμαι ακαδημαικα...
 

sotos65

AVClub Fanatic
25 August 2007
10,620
Χανιά
Μάλλον με το κόλπο της θυγατρικής και της διατήρησης του ονόματος της Olympic Air και των διαφορετικών υπηρεσιών...
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,767
Εκεί ψηλά.....
Κοψε κοψε δρομολογια αρχισε η αναληψη των φιλετων....

Με μια απρόσμενη ,για πολλούς κίνηση ο επικεφαλής της Qatar Airways, Akbar al Baker ανακοίνωσε την έναρξη απευθείας καθημερινού δρομολογίου απο την Αθήνα στην Νέα Υόρκη . Με αυτό τον τρόπο η ταχέως ανερχόμενη κρατική εταιρία του Κατάρ μπάινει στα χωράφια των μεγάλων ευρωπαιών αερομεταφορέων οι οποίοι μέχρι τώρα εκμεταλεύοντουσαν την κίνηση απο την Ελλάδα στις ΗΠΑ μέσω ανταποκρίσεων απο τα ευρωπαικά αεροδρόμια όπως της Φρανφούρτης του Αμστερνταμ του Λονδίνου κ.α.

Είναι χαρακατηριστικό το γεγονός ότι πρίν απο ένα μήνα η αμερικάνικη αεροπορική εταιρία Delta Airlines σταμάτησε τα χειμερινά δρομολόγια της απο την Αθήνα προς την Νέα Υόρκη με αποτέλεσμα, για πρώτη φορά τα τελευταία 40 χρόνια ,να μην υπάρχει απευθείας αεροπορική σύνδεση ανάμεσα στην Ελληνική πρωτεύουσα με την αμερικάνικη μεγαλούπολη .
Παράλληλα με τη έναρξη των δρομολογίων της απο την Αθήνα η Qatar Airways θα δημιουργήσει και βάση αεροσκαφών της στο Ελ. Βενιζέλος επενδύοντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ τόσο σε υποδόμες όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό τόσο σε πληρώματα όσο και σε τεχνικούς για την υποστήριξη των αεροσκαφών της που θα πραγματόποιουν τα δρομολόγια.
Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία η κίνηση αναμέσα στην Αθήνα και την Νέα Υόρκη σε ετήσια βάση ξεπερνά τις 400 χιλίαδες επιβάτες ενω μετά την δρομολόγιση της νέας γραμμής αναμένεται να αυξηθεί ραγδαία αφού υπάρχει έντονο ενδιαφέρον κυρίως απο ταξιδιώτες κρουαζίερας απο τις ΗΠΑ .

Η Qatar αναμένεται να δρομολογήσει στην γραμμή Αθήνας Νεας Υόρκης τα πλέον σύγχρονά αεροσκάφη της Boeing με τον κωδικό 787 dreamliner το οποία εκτός των άλλων καταναλώνουν και 20% λιγότερα κάυσιμα απο όποιοδήποτε αλλο αεροσκάφος μακρινών αποστάσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η κρατική αεροπορική εταιρία του Κατάρ έχει παραγείλει 60 παρόμοια αεροσκάφη και το πρώτο το παρέλαβε μόλις πρίν απο λίγες ημέρες .


http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=239729
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,767
Εκεί ψηλά.....
Εν αναμονή της απόφασης του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου του Λονδίνου, το οποίο θα κρίνει την τύχη υπόθεσης για καταβολή ΦΠΑ, ύψους 150 εκατ. ευρώ από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τελεί το υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομικών, κ. Γιώργο Μαυραγάνη.

Όπως ανέφερε στη Βουλή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή, κ. Γιάννη Μιχελάκη, το δημόσιο θεωρεί ότι έχει να λαμβάνει οφειλή από ΦΠΑ από το «Ελ. Βενιζέλος», ύψους 150 εκατ. ευρώ, όμως, πρόκειται, όπως είπε, για ζήτημα που «προκύπτει από διαφορά η οποία δεν έχει σχέση με είσπραξη και απόδοση, αλλά με διαφορά η οποία έχει σχέση με τα πάγια της εταιρείας όταν κατασκευαζόταν το Αεροδρόμιο».

Σύμφωνα με τον κ. Μαυραγάνη, η «όλη υποστήριξη από πλευράς δημοσίου έχει γίνει με τον καλύτερο τρόπο». «Το διαιτητικό δικαστήριο συζήτησε την υπόθεση το Μάιο του 2012 και αναμένουμε την απόφαση προκειμένου να καταλήξει η συγκεκριμένη υπόθεση» τόνισε.

«Η εξέλιξη αυτής της υπόθεσης είναι σύμφωνα με τη νομοθεσία, δηλαδή η εταιρεία προσέφυγε και προβεβαιώθηκε το ποσό το οποίο και κατέβαλε και στη συνέχεια, επειδή υπάρχει η ειδική σύμβαση που έχει κυρωθεί, η εν λόγω υπόθεση κρίνεται από διαιτητικό δικαστήριο» ανέφερε.

Στη δευτερολογία του ο κ. Μιχελάκης κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία, όπως είπε, αναφέρει ότι το «Ελ. Βενιζέλος» «δεν έχει δικαίωμα συμψηφισμού ΦΠΑ που αφορά τις δαπάνες».

«Η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, όπως σωστά είπατε, έχει ληφθεί υπόψη για την υποστήριξη των θέσεων του δημοσίου και με βάση το σκεπτικό αυτό το ελληνικό δημόσιο υποστηρίζει την υπόθεση. Αλλά, από την άλλη πλευρά θα ήθελα να πω ότι έχει τηρηθεί η νομιμότητα όσον αφορά στο ποσό που έχει προβεβαιωθεί όπως προέβλεπε τότε η νομοθεσία για την άσκηση προσφυγής και έχει ακολουθηθεί όλη η νόμιμη διαδικασία» απάντησε ο υφυπουργός Οικονομικών.

«Συνεπώς αναμένουμε την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου προκειμένου να συνεχιστεί η υπόθεση είτε από τη μία πλευρά είτε από την άλλη και εφόσον φυσικά δικαιωθεί το ελληνικό δημόσιο, να είστε σίγουρος ότι τα λεφτά θα εισπραχθούν» κατέληξε ο κ. Μαυραγάνης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αποφάσεις της διεθνούς διαιτησίας δεν μπορούν να ανατραπούν.

Σύμφωνα με τον Διεθνή Αερολιμένα, πρόκειται για καταρχήν διαφορά, που έχει να κάνει με καταλογισθέν ΦΠΑ, ύψους 43,7 εκατ. ευρώ, το οποίο μετά τις προσαυξήσεις έφτασε τα 163,4 εκατ. ευρώ. Το αεροδρόμιο εξαρχής αμφισβήτησε το ποσό, θεωρώντας ότι η διαφορά προέκυψε από διαφορετικές νομικές ερμηνείες της Σύμβασης Παραχώρησης του «Ελ. Βενιζέλος».

Ο διεθνής αερολιμένας έχει καταβάλει τα ποσά, που σύμφωνα με τον νόμο απαιτούνται για να ασκηθεί προσφυγή, δηλαδή περί τα 37,7 εκατ. ευρώ.

Το αεροδρόμιο θεωρεί ότι δεν έχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή προς το δημόσιο από φόρους, ΦΠΑ ή ασφαλιστικές εισφορές.