ισως και το επαγγελματικό της σειράς bee ματσαρει
Έχω τα ενεργά Focal Solo 6 Be μαζί με το δικό τους Sub, το Focal SUB6. Είναι εξ αρχής φτιαγμένα να ταιριάζουν αναμεταξύ τους. Σημειωτέον ο χώρος μου είναι περίπου 40 τ.μ. Ως έχει το σύστημα μπορεί να παίζει χωρίς παραμορφώσεις πολύ δυνατά και από αυτή την άποψη με υπερκαλύπτει.
Ξέρουμε όμως πως τα Utopia Diablo έχουν ακριβώς τις ίδιες μονάδες μεγαφώνων με τα Solo 6. Θα μπορούσαμε να πούμε πως πρόκειται για το ίδιο ηχείο σε ενεργή και παθητική έκδοση και μέ κάποιες διαφορές στην καμπίνα. Θα είμαστε ακριβέστεροι, αν λέγαμε πως τα ηχεία είναι αδέλφια της ίδιας οικογένειας.
Μ' αυτά τα δεδομένα υπάρχει
πολύ σοβαρή πιθανότητα τα Utopia Diablo
να ταιριάζουν πλήρως με το παραπάνω Sub.
Ένα ενδιαφέρον δίλημα είναι: γιατί 1 και όχι 2 sub (ενεργά) ? Πραγματικά πρέπει να κάνεις ακροάσεις στο χώρο σου για να πάρεις μια τελική απόφαση...
Αυτό είναι ένα ερώτημα. Θεωρητικά ο μόνος λόγος για να έχεις δύο Sub -αν το επιτρέπει ο χώρος- είναι για να ρυθμιστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια η φάση. Επίσης για ν' αυξήσουμε κι' άλλο (πολύ λίγο) τη στάθμη αναπαραγωγής.
Κατά κανόνα δε χρειάζεται. Αν όμως το κάνει κάποιος, θα πρέπει να ρυθμίσει το σύστημα και το χώρο, μετρώντας και τοποθετώντας το με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια.
Η αλήθεια είναι ότι το ακουστικό αποτέλεσμα στις δύο περιπτώσεις θα είναι διαφορετικό. Διαφορετικά θα ακουστεί το μπάσο από το sub και διαφορετικά το μπάσο από ηχείο δαπέδου. Φυσικά όλα τα sub είναι αρκετά ευέλικτα όσο αναφορά τις ρυθμίσεις και τις συνδέσεις που δέχονται από ένα ηχείο δαπέδου. Στο sub μπορείς να παίξεις με την ένταση, την τοποθέτηση, την αποκοπή κτλ. όπου σε ένα ηχείο δεν μπορείς να κάνεις. Από την άλλη κανένα sub δεν μπορεί να ''δέσει'' 100% όπως το γούφερ ενός ηχείου δαπέδου με το υπόλοιπο σύνολο.
Νομίζω πως αν πρόκειται για Sub της ίδιας οικογένειας που είναι φτιαγμένο για να ταιριάζει με τα συγκεκριμένα ηχεία βάσης, τότε παρακάμπτεται το μειονέκτημα και μένουν μόνο τα οφέλη.
Επειδή μιλάμε για δικάναλο υψηλής ποιότητας από ότι καταλαβαίνω σύστημα, η ενσωμάτωση σαμπ απαιτεί low pass filter για το σαμπ και high pass για τους δορυφόρους. Συνήθως τέτοια υπάρχουν ενσωματομένα στους ενισχυτές των σαμπ. Εναλλακτικά μπορεί να χρησιμοπιήσει κανείς εξωτερικά φίλτρα όπως είναι το minidsp. Τα δύο σαμπ είναι καλύτερα από ένα κυρίως γιατί επιτρέπουν ομοιόμορφη απόκριση συχνότητας σε μεγάλο μέρος του χώρου. (Αν μπορώ να βοηθήσω περαιτέρω, στείλε μου πμ.)
Το επαγγελματικό Sub της οικογένειας που αναφέρω πιο πάνω έχει όλα όσα χρειάζονται. Σε αντίθεση με πολλά consumer Sub που κυκλοφορούν.
Πάντως συμφωνώ με τον Ανδρέα να ακούσει ο φίλος τα ηχεία στο νέο χώρο. Προσωπικά σχεδόν ποτέ δε με έχει απογοητεύσει μικρό καλό ηχείο σε μεγάλο χώρο αν οδηγείται σωστά. Το αντίθετο ισχύει για μεγάλα ηχεία σε μικρό χώρο, συμπεριλαμβανομένου του δικού μου :-(
Σ' αυτό νομίζω συμφωνούμε όλοι. Ν' ακούσει πρώτα τα ηχεία στον καινούργιο χώρο και αρκετό χρονικό διάστημα, ώστε να εκτιμήσει αν τον καλύπτουν ως έχουν. Και μετά να δει για πιθανές προσθήκες, αλλαγές, βελτιώσεις.
Ερώτηση: Με ποιόν ενισχυτή οδηγούνται σήμερα; (Εκτός και είναι γραμμένο κάπου και δεν το είδα)...