Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
AVClub Lounge
Επί παντός
Φιλοσοφικά ταξίδια.
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="chrisssb" data-source="post: 1057135916" data-attributes="member: 11935"><p><strong>Re: Τέλος του μύθου των για τους τεμπέληδες νότιους</strong></p><p></p><p>Η τοποθέτηση του ανθρώπου στο κέντρο της επιστήμης δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει τους προσωκρατικούς ή τη δυτική σκέψη.</p><p>Εξάλλου οι προσωκρατικοί -με όλα όσα σπουδαία είπανε- δεν ήταν παρά η απαρχή ακριβώς της δυτικής σκέψης.</p><p>Δυτική σκέψη είναι ακριβώς<u> η έρευνα</u> της αιτίας πίσω από το φαινόμενο. Είναι η ανάλυση για την ανακάλυψη του λόγου χωρίς να υπάρχουν στεγανά, όρια ταμπού ή εξ αποκαλύψεως δεδομένα.</p><p>Κάνανε κάτι τέτοιο οι προσωκρατικοί σε περισσότερο βαθμό από τον Αριστοτέλη ή τον Δημόκριτο? ή τον Σωκράτη και των Πλάτωνα?</p><p>Όχι βέβαια! το αντίθετο όσο προχωρούσε ο χρόνος τόσο περισσότερο εδραιωνότανε η σχέση λόγου (αιτίας/λογικής) με το αποτέλεσμα (φαινόμενο). </p><p>Έτσι για παράδειγμα φτάσαμε στα Φυσικά (Φυσικής Ακροάσεως) που είναι από τα Θεμελιώδη έργα της δυτικής φιλοσοφίας και επιστήμης.</p><p>Η φιλοσοφία (μόνο η Ελληνική ξεκαθαρίζω) της εποχής εκείνης ταυτίζεται με την Επιστήμη. </p><p>Αυτό σήμερα μπορεί να μην ισχύει αλλά τότε που το κύριο "εργαλείο" που είχαν για την εξερεύνηση του φυσικού κόσμου (και των αίτιων πίσω του) ήταν ο Λόγος αυτά ταυτιζότανε.</p><p>Η τοποθέτηση του ανθρώπου λοιπόν στο κέντρο του κόσμου (και όχι της επιστήμης γιατί αυτό είναι αυτονόητο)<u> προκύπτει</u> αναγκαστικά αφού σαν εργαλείο ελέγχου χρησιμοποιείται η σκέψη του (για πρώτη φορά) και όχι η εξ αποκαλύψεως μυστηριακή αλήθεια (που συνεχίζει ακόμη και σήμερα να χαρακτηρίζει την ανατολική σκέψη)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chrisssb, post: 1057135916, member: 11935"] [b]Re: Τέλος του μύθου των για τους τεμπέληδες νότιους[/b] Η τοποθέτηση του ανθρώπου στο κέντρο της επιστήμης δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει τους προσωκρατικούς ή τη δυτική σκέψη. Εξάλλου οι προσωκρατικοί -με όλα όσα σπουδαία είπανε- δεν ήταν παρά η απαρχή ακριβώς της δυτικής σκέψης. Δυτική σκέψη είναι ακριβώς[U] η έρευνα[/U] της αιτίας πίσω από το φαινόμενο. Είναι η ανάλυση για την ανακάλυψη του λόγου χωρίς να υπάρχουν στεγανά, όρια ταμπού ή εξ αποκαλύψεως δεδομένα. Κάνανε κάτι τέτοιο οι προσωκρατικοί σε περισσότερο βαθμό από τον Αριστοτέλη ή τον Δημόκριτο? ή τον Σωκράτη και των Πλάτωνα? Όχι βέβαια! το αντίθετο όσο προχωρούσε ο χρόνος τόσο περισσότερο εδραιωνότανε η σχέση λόγου (αιτίας/λογικής) με το αποτέλεσμα (φαινόμενο). Έτσι για παράδειγμα φτάσαμε στα Φυσικά (Φυσικής Ακροάσεως) που είναι από τα Θεμελιώδη έργα της δυτικής φιλοσοφίας και επιστήμης. Η φιλοσοφία (μόνο η Ελληνική ξεκαθαρίζω) της εποχής εκείνης ταυτίζεται με την Επιστήμη. Αυτό σήμερα μπορεί να μην ισχύει αλλά τότε που το κύριο "εργαλείο" που είχαν για την εξερεύνηση του φυσικού κόσμου (και των αίτιων πίσω του) ήταν ο Λόγος αυτά ταυτιζότανε. Η τοποθέτηση του ανθρώπου λοιπόν στο κέντρο του κόσμου (και όχι της επιστήμης γιατί αυτό είναι αυτονόητο)[U] προκύπτει[/U] αναγκαστικά αφού σαν εργαλείο ελέγχου χρησιμοποιείται η σκέψη του (για πρώτη φορά) και όχι η εξ αποκαλύψεως μυστηριακή αλήθεια (που συνεχίζει ακόμη και σήμερα να χαρακτηρίζει την ανατολική σκέψη) [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
AVClub Lounge
Επί παντός
Φιλοσοφικά ταξίδια.
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…