Film types and iso speeds

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
Απάντηση: Re: Film types and iso speeds

AlexTheodin;642194 Σε συζήτησή μας φετος το καλοκαίρι επι του θέματος μου είπε οτι έξω το φίλμ επιστρέφει σιγά σιγά ως πρωτη επιλογή όλω και περισσότερων καλλιτεχνων και ώς ζήτηση πελατών. [/quote said:
Εδώ έχω μεγάλη ένσταση Αλέξη και εξηγούμαι:
Αυτό το έχω ακούσει πάρα μα πάρα πολλές φορές τα τελευταία χρόνια και τελικά μόνο αλήθεια δεν είναι. Παραμύθια με λίγα λόγια!
Δεν είναι δυνατόν να εξελίσσεται εντυπωσιακά η ψηφιακή τεχνολογία και οι dSLR και μερικοί να λένε ότι επιστρέφουν στο φίλμ. Ας πούν καλύτερα ότι δεν τα καταφέρνουν. Δεν είναι δυνατόν να έχει πέσει τρομακτικά το κόστος φωτογράφισης και μερικοί να πληρώνουν 10 για κάθε 36 λήψεις!
Αμάν πιά αυτές οι εμμονές! Κι εγώ απο τη σχολή του φίλμ προέρχομαι, ξέρω καλά τις αρετές και τα μειονεκτήματά του, τα περισσότερα χρόνια με φίλμ φωτογράφιζα, εμφάνιζα, τύπωνα...... αλλά όλα έχουν κάποιο όριο.
Το νέο ήρθε για να αντικαταστήσει το παλιό, να το εκθρονίσει.
Τα αυτοκίνητα εκθρόνισαν τα άλογα, οι μηχανές εκθρονισαν τα πανιά και τα κουπιά στα πλοία. το DVD εκθρόνισε το VHS που θα εκθρονιστεί με τη σειρά του απο το BD
Έτσι γινόταν, έτσι γίνεται και θα γίνεται πάντα.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Φαντάζομαι οι ενστάσεις σου Βασίλη είναι για το φιλμ 35mm, σωστά? Γιατί στα μεγαλύτερα φορμά, με τέτοιο αστρονομικό κόστος αλλά και περιορισμένες διαστάσεις αισθητήρα που έχουν οι ψηφιακές πλάτες, υπάρχει και παραυπάρχει λόγος, και μάλιστα πρωτίστως οικονομικός, για φιλμ.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Απλα μεταφέρω τί μου είπε. Συγκεκριμένα οτι αρκετοί καλλιτέχνες γυρνάνε σε φίλμ καθώς οι πελάτες τους ζητάνε αρνητικά και slide και όχι ένα απλώς ένα αρχείο. Δεν γνωρίζω με ακρίβεια τί ακριβώς συμβαίνει αλλά η αξιοπιστία της πηγής με κάνει να μην το παραβλέψω τελειώς.

ΥΓ. Πάντως με μία πρόχειρη αναζήτηση στα διάφορα φόρουμ δεν βλέπω πουθενα να επαναλαμβάνεται η φήμη του Γιόννεκ, παρά μόνο όσον αφορά κάποιο instant film της fuji και πάλι μόνο ώς φήμη που διαψευδεται απο την εταιρία.
Αν ίσχυε κάτι τέτοιο δεν θα είχε γίνει χαμός σε όλα τα φωτογραφικά φόρουμ? Τέτοια εξέλιξη δεν θα είχε γίνει γνωστή μόνο στο dpgr
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Τα σημάδια είναι ορατά και στα αρνητικά. Είναι μάυρα στικτά σημάδια και γραμμες

Δες το αρνητικό σε μια λούπα, μεγεθυντικό φακό ή αν δεν έχεις τίποτα από όλα αυτά κοίταξε το προσεκτικά μπροστά σε μία λάμπα με δυνατό φως.
Αν βλέπεις αφύσικες αλλοιώσεις στο "χρώμα" (στις διαβαθμίσεις του γκρι αφού είναι ασπρόμαυρο) κάνε παράπονα στο μαγαζί, είναι αδικαιολόγητος. Κοίταξε πιο καλά τις σκιερές περιοχές του φίλμ, φαίνεται ευκολότερα. Αν βλέπεις στίγματα είναι λάθος στη διαδικασία της εμφάνισης. Επαναλαμβάνω ότι αυτό το βλέπω δύσκολο. Μάλλον στο σκάνερ έχει γίνει η ζημιά
Ακόμα καλύτερα πάρε μια φωτογραφία που θα την ανοίξεις στην οθόνη και κοίτα το αρνητικό της στο φιλμ. Θα το καταλάβεις αμέσως.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
Τη στιγμή που -οπως λένε- σταματάει η παραγωγή φίλμ, κάποιοι γυρνάνε σ'αυτό;
Μέχρι πριν 3-4 χρόνια θα το δεχόμουν, πάντως όλοι ανεξαιρέτως οι επαγγελματίες συνάδελφοι που τυγχάνει να γνωρίζω έχουν στραφεί στην ψηφιακή. Ακόμα και ένας πρώην εργοδότης μου, 80+ ετών σήμερα, μου είπε τις προάλλες: 'Ε, ρε και να είχαμε τέτοια μηχανάκια πρίν 50 χρόνια:flipout::flipout:

Εκεί πάντως που διαχωρίζω τη θέση μου είναι στο Α/Μ. Εκεί η χρήση ασπρόμαυρου φίλμ έχει παγιωθεί στη συνείδηση αρκετών (βάζω και τον εαυτό μου μέσα) ώς μέσο έκφρασης αυτού που θέλει να "πεί" ο φωτογράφος. Είναι το υλικό και πολύ περισσότερο το χημικό χαρτί που κάνει τη διαφορά. Μια διαφορά που τα μελάνια δεν αγγίζουν..... προς το παρόν!
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Re: Απάντηση: Re: Film types and iso speeds

Εδώ έχω μεγάλη ένσταση Αλέξη και εξηγούμαι:
Αυτό το έχω ακούσει πάρα μα πάρα πολλές φορές τα τελευταία χρόνια και τελικά μόνο αλήθεια δεν είναι. Παραμύθια με λίγα λόγια!
Δεν είναι δυνατόν να εξελίσσεται εντυπωσιακά η ψηφιακή τεχνολογία και οι dSLR και μερικοί να λένε ότι επιστρέφουν στο φίλμ. Ας πούν καλύτερα ότι δεν τα καταφέρνουν. Δεν είναι δυνατόν να έχει πέσει τρομακτικά το κόστος φωτογράφισης και μερικοί να πληρώνουν 10 για κάθε 36 λήψεις!
Αμάν πιά αυτές οι εμμονές! Κι εγώ απο τη σχολή του φίλμ προέρχομαι, ξέρω καλά τις αρετές και τα μειονεκτήματά του, τα περισσότερα χρόνια με φίλμ φωτογράφιζα, εμφάνιζα, τύπωνα...... αλλά όλα έχουν κάποιο όριο.
Το νέο ήρθε για να αντικαταστήσει το παλιό, να το εκθρονίσει.
Τα αυτοκίνητα εκθρόνισαν τα άλογα, οι μηχανές εκθρονισαν τα πανιά και τα κουπιά στα πλοία. το DVD εκθρόνισε το VHS που θα εκθρονιστεί με τη σειρά του απο το BD
Έτσι γινόταν, έτσι γίνεται και θα γίνεται πάντα.

Συμφωνώ με την άποψη του Βασίλη. Πολύ απλά, η τεχνολογία εξελίσσεται και το νέο μέσον είναι καλύτερο και θα αντικαταστήσει το παλιό.
Και ο πάπυρος φαντάζομαι ότι θα ήταν μια όμορφη διαδικασία αλλά όλοι σε χαρτί πλέον διαβάζουμε.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Το κοίταξα σε slide viewer που έχω. Πέραν απο τα σημάδια που ανέφερα δεν υπάρχουν προβλήματα στα γκρί πέραν ένός μεγάλου λεκέ που διατρέχει το δεξί μέρος της φωτογραφίας πιό πάνω. Τα σημάδια αυτά είναι ανάγλυφα ( ακούγονται στο νύχι αν το περάσω απο πάνω) και με ένα απλό σκουπισμα με ένα στεγνό πανί δεν φέυγουν. Είναι ακριβώς στα σημεία που φαίνονται στις σκαναρισμένες και με το ίδιο σχημα και μέγεθος.
Θα το πάω στο μαγαζί και θα τους το δείξω.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
Απάντηση: Re: Film types and iso speeds

Συγκεκριμένα οτι αρκετοί καλλιτέχνες γυρνάνε σε φίλμ καθώς οι πελάτες τους ζητάνε αρνητικά και slide και όχι ένα απλώς ένα αρχείο.

Λίγο off topic αλλά δεν πειράζει.
Λοιπόν, έχουμε και λέμε::smile:
Έναν καλλιτέχνη φωτογράφο τον επιλέγει κανείς γι αυτό ακριβώς που είναι: καλλιτέχνης.
Απο κει και πέρα δεν μπορεί κανείς να του ορίσει τι μέσο θα χρησιμοποιήσει. Δέν μπoρεί κανείς να πει για παράδειγμα πχ Αλέξη μου αρέσει πολύ η δουλειά σου, έλα να μου φωτογραφίσεις κάτι εσωτερικούς χώρους που διακοσμώ αλλά πρόσεξε: μόνο με Nikon!!
Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να βρεθεί κάποιος που θα ορίσει στον φίλο μας τον Μανώλη τον Κουπέ τί εξοπλισμό θα χρησιμοποιήσει;:grinning-smiley-043 Το άν θα χρησιμοποιήσει το ένα ή το άλλο μέσο είναι καθαρά δικό του θέμα.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Φαντάζομαι οτι ένα θέμα που υπάρχει είναι με την archival δυνατότητα του ψηφιακού και την συμβατότητά του με μελοντικά συστήματα. Το ψηφιακό εξελίσεται τόσο γρήγορα που δεν μπορείς να είσαι σίγουρος οτι το σημερινό αρχείο θα είναι αναγνώσιμο σε 20 χρόνια. Φίλμ τραβηγμένο πρίν απο 50 χρόνια είναι εξίσου αξιοποιήσιμο όσο τότε, ενώ αρχείο 20 ετών δεν διαβάζεται στον υπολογιστή μας τώρα.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δεν θεωρώ το τελευταίο σοβαρό ενδεχόμενο... υπάρχουν φορμά που είναι industry standards σχεδόν 2 δεκαετίες τώρα. Βέβαια εάν μπορεί σε 40 χρόνια μετατροπέας να διαβάζει τα raw που βγάζει η Pentax σου σήμερα, είναι όντως ένα ερώτημα!
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
Και τα δύο μέσα εξαρτώνται απο τον τρόπο που τα χειρίζεται κανείς. Τα φίλμς θέλουν σωστή αποθήκευση και τα ψηφιακά αρχεία ποιοτικό μέσο αποθήκευσης πχ DVD Taiyo Yuden ή Emtec gold. Mια ασφαλής αλλά χρονοβόρα μέθοδος είναι η επαναλαμβανόμενη αντιγραφή των αρχείων μετά απο κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα.
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Με τα RAW ειδικά κάπου διάβαζα οτι κάποια απο τα αρχεία μηχανών λίγα χρόνια πρίν δεν διαβάζονται απο RAW converters τώρα. Δεν θυμάμαι όμως για ποιά εταιρία και ποσα χρόνια πρίν ειναι το λίγα.

Το DVD είναι πλέον διαδεδομένο αλλά θα διαβάζεται απο τους readers σε 10 χρόνια? Η θα έχουμε πάλι αλλαγή φορμά όπως με την δισκέτα?
Και θέλει πραγματικά ποιοτικά δισκάκια να τα γράφεις καθώς και αυτά φθήνουν. Η αντιγραφή είναι μία λύση αλλα θεωρώ οτι ακόμα δεν έχουν εξομαλυνθεί όλα τα προβληματα ώστε να δικαιολογήται τέτοιος ξαφνικός και βίαιος θάνατος του φίλμ μέσα σε λιγότερο απο ένα χρόνο όπως ακούστηκε.

Σίγουρα το μέλλον είναι το ψηφιακό. Αλλα (θέλω να) πιστέυω οτι το φίλμ για μερικά χρόνια ακόμα θα παραμείνει για την περιορισμένη έστω κοινότητα που το χρησιμοποιεί.
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,620
Μπακοτσιάνος...
Ούτε η ίδιες οι εταιρείες δεν το πολύ-υποστηρίζουν πια. Το παίρνει και αυτό η μπάλα της ευκολίας του ψηφιακού - πλέον - κόσμου.

Το πρόβλημα (η σταδιακή εξαφάνιση του) δημιουργήθηκε από τη στιγμή που το φίλμ δε βρήκε ένα τομέα να διαφοροποιηθεί.

Το τελευταίο οχυρό που του έμεινε είναι το πορτραίτο.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,828
Αθήνα με απόσπαση.
To ότι το φιλμ θα παραμείνει μερικά χρόνια ακόμη το πιστεύω κι εγώ. Όσο για τα DVD.....κάποια στιγμή θα αναγκαστούμε να τα περάσουμε σε BD για να μήν πιάνουν χώρο.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Alex, φρόντισε να μάθεις από πριν σε τι ανάλυση θα στα σκανάρουν, σε τι βάθος χρώματος, σε τι είδος αρχείου, με τι ποσοστό συμπίεσης αν είναι jpg, αν και με ποιό τρόπο θα αφαιρέσουν σκόνη και λεκέδες, και φυσικά αν μπορείς να επιλέξεις κάποιες παραμέτρους.
Είναι κρίμα να μην απολαμβάνεις τα καλύτερα αποτελέσματα, αλλά καταλαβαίνεις ότι οι ανάγκες σου είναι μάλλον πέρα απ' τα συνηθισμένα πλαίσια του μέσου χειριστή σκάνερ φωτογραφείου και του τι έμαθε να περιμένει απ' τους πελάτες του...
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Ακόμα και στο μεσαίο φορμά, αν πρόκειται για διαφημιστική φωτογραφία δύσκολα θαρρώ θα επιβιώσει το φιλμ. Έστω ότι έχουμε έναν επαγγελματία που έχει μια δουλειά την ημέρα κάθε μέρα. Θα τραβήξει 5 φιλμ το λιγότερο; Άρα χρειάζεται 14 ευρώ για κάθε καρούλι (τιμές Κοχυλ) με την εμφάνιση, κάθε μέρα.

Δηλ. 14Χ5=70 ευρώ Χ5 = 350 ευρώ την εβδομάδα.
Και 30 ευρώ τον βοηθό για το σκανάρισμα την ημέρα κάθε μέρα άρα 150, άρα 500 ευρώ έξοδα την εβδομάδα Χ 50 εβδομάδες = 25.000 ευρώ το χρόνο. Χώρια το έλλειμμα ταχύτητας που έχει απέναντι σε αυτόν που τραβά ψηφιακά και μπορεί να στέλνει στο περιοδικό τα αρχεία 2 ώρες μετά τη λήψη.

Δεν είμαι κατά του φιλμ και της χρήσης του, το αντίθετο θα έλεγα, έχω μια μηχανή και τραβώ κανονικά. Έχω και 2 σκάνερ φωτογραφικά (ένα Α4 και ένα Α3). Και σκέφτομαι να πάρω και μια μεσαίου φορμά για τα περαιτέρω.

Αλλά για τους επαγγελματίες το βλέπω δύσκολο. Για τους καλλιτέχνες το πιστεύω ότι μπορεί να χρησιμοποιήσουν οτιδήποτε για να εκφραστούν, ακόμη και pinhole.
 

Kosh

Μέλος Σωματείου
7 September 2006
91,481
Εκεί ψηλά.....
Για τους καλλιτέχνες το πιστεύω ότι μπορεί να χρησιμοποιήσουν οτιδήποτε για να εκφραστούν, ακόμη και pinhole.

+1

Eχουμε δει απιθανα αποτελεσματα απο πρωτοποριακες τεχνικες.

Πριν λιγα χρονια σε κινηματογραφικη μου αποπειρα τραβηξα φιλμ 35mm με την εμουλσιον αντεστραμμενη.

Ηθελε περιπου εναμιση με δυο στοπ υπερεκθεση για να φτασει στα ορια της σωστης εκθεσης και το αποτελεσμα ηταν σαν ενας καμβας με διαχυτα χρωματα και το αντικειμενο που τραβουσα -ενα κοριτσι κινουμενο - σε μια εικονα .

Παρα πολυ ενδιαφερον.