Οχι. To "κροσάρισμα" εξαρτάται απο το φίλτρο σε συνδυασμό με το φορτίο που βλέπει αυτό. Ουσιαστικά το φορτίο είναι κομμάτι του φίλτρου. Με την προσθηκη του RLC (τρια στοιχεία R L C σε σειρα μεταξύ τους και το σύνολό τους συνδεδεμένο παράλληλα με την εισοδο του cross) τα στοιχεία που αποτελούν τον κάθε κλάδο του cross και το φορτίο που βλέπει ο κάθε κλάδος δεν εχουν αλλάξει.
Στην περίπτωση όμως του ζόμπελ ( R C σε σειρά και ολο μαζί παράλληλα στο tweeter ) το φορτίο που βλέπει το ανωδιαβατό έχει αλλάξει, και κατ επεκταση αλλαζει και η συμπεριφορά του φιλτρου. Πριν το φιλτρο εβλεπε το tweeter ενω τωρα βλεπει τον συνδυασμό tweeter // RC πραγμα που διαφοροποιεί πλέον το μέτρο αλλά δυστυχώς και την φάση του άνω κλάδου (καταστρέφοντας το ταίριασμα των φάσεων που είχε πετυχει αρχικά ο σχεδιαστής της φιλτραρισμένης απόκρισης του woofer με την φιλτραρισμένη απόκριση του tweeter στην X περιοχή)
Αν ειναι δυσνόητο θα πρεπει να ανεβάσω εξομοιώσεις για να υπαρχει και οπτική περιγραφή.
Αντιγράφω από το AVmentor:
Αν, θεωρήσουμε ότι η ευαισθησία πρέπει να μετρηθεί με αναφορά το 1W, τότε θα πρέπει να θυμόμαστε ότι αυτό το 1W αντιστοιχεί μέν σε 2.83Vrms αλλά μόνο σε αντίσταση 8Ω. Στα 4Ω αντιστοιχεί σε μία τάση 2Vrms! To πρόβλημα σε αυτή την έκφραση έγκειται στο γεγονός ότι σύγκριση δύο ηχείων "στο 1W" δεν μπορεί να γίνει. Με όλες τις υπόλοιπες παραμέτρους ίδιες, το ηχείο των 4Ω θα αδικείται σε στάθμη κατά 3 ολόκληρα dB! ...
Δείτε και τα υπόλοιπα εδώ:
http://www.avmentor.gr/howto/speakers_3.htm
Οι τυφλοσούρτηδες του στυλ "μια αντισταση 5-10ohm και ενας πυκνωτης 100nF δουλευει ικανοποιητικά στις περισσότερες των περιπτωσεων" εμένα με φοβίζουν. Σε καμμιά περίπτωση δεν βαζουμε τυχαία ή στο περίπου εξαρτήματα, χρειάζεται μέτρηση του συγκεκριμένου ηχειου, πάνω στην οποια θα γίνει υπολογισμός, υλοποίηση και ξανά μέτρηση πριν "μπει στην πριζα" το ηχοσύστημα.Some designers use a standard "rule of thumb" method, where the value of the resistor is between 2.7 Ω and 10 Ω, depending on the speaker DC resistance, and the capacitor is invariably 100nF.
This works for most discrete amplifiers, but selecting component values without understanding the parameters of the speaker can lead to serious consequences for IC power amplifiers
σωστόςΓια μένα, η ισχύς του ενισχυτή θα πρέπει να χρησιμοποιείται για να ακούς τη μουσική και όχι για να διορθώνεις προβλήματα που θα έπρεπε να έχει λύσει ο σχεδιαστής του ηχείου.
Μια τυπική πρακτική στην κατασκευή των ηχείων είναι να βασίζεσαι σε ένα συγκεκριμένο προϋπολογισμό. Με βάση αυτόν, βελτιστοποιείς τα ορατά σημεία του ηχείου σου, δηλαδή τα μεγάφωνα και την καμπίνα και πολύ συχνά μπαίνεις στον πειρασμό να αφήσεις απ' έξω το μη ορατό, δηλαδή τα φίλτρα! Στην Peak Consult προσπαθούμε να ακολουθούμε μια άλλη πρακτική. Επιλέγουμε μεγάφωνα και καμπίνες, σχεδιάζουμε το σωστό φίλτρο και εν συνεχεία βγάζουμε την τιμή...
Οι τυφλοσούρτηδες του στυλ "μια αντισταση 5-10ohm και ενας πυκνωτης 100nF δουλευει ικανοποιητικά στις περισσότερες των περιπτωσεων" εμένα με φοβίζουν. Σε καμμιά περίπτωση δεν βαζουμε τυχαία ή στο περίπου εξαρτήματα, χρειάζεται μέτρηση του συγκεκριμένου ηχειου, πάνω στην οποια θα γίνει υπολογισμός, υλοποίηση και ξανά μέτρηση πριν "μπει στην πριζα" το ηχοσύστημα.
Πάντως και το τυφλοσούρτι που αναφέρει αυτός δεν είναι εντελώς τυχαίο, λαμβάνει υπόψη του την ισοδύναμη αντισταση του πηνίου φωνης στο DC. Σίγουρα πάντως ο σωστός τρόπος για τον υπολογισμο του Zobel ειναι αυτό που λες και περιγράφει και ο ιδιος στο άρθρο.
Υπάρχει καποιο link για την συνέντευξη του Kristoffersen;
το λέω αυτό μην αρχίσει κανένας τολμηρός (υπάρχουν κάμποσοι κρυφοί trial & error-άκηδες diy-ers ) διαβάζοντας το thread και παιζει στα τυφλά..
Με την διαφορά όμως ότι αυτό που αλλάζει είναι
η συμπεριφορά του ενισχυτή (αφου βλεπει διαφορετικό φορτίο) και όχι του ηχείου ως μονάδα αναπαραγωγής. Αν προκύψει ηχητική διαφορά αυτο σημαίνει ότι ο ενισχυτής όντως δεν τα εβγαζε ως όφειλε πέρα με ενα εντονα μιγαδικό φορτίο. Τωρα αν το ηχητικό αποτέλεσμα ενός ενισχυτή είναι καλύτερο όταν βλεπει μιγαδικό φορτίο αντί για ωμικό, περι όρέξεως όπως λέμε κολοκυθόπιτα, προσωπικά δεν συμφωνώ.
Από τα λεγόμενά σου λοιπόν JohnJohn συμπεραίνω οτι αν έχουμε έναν ενισχυτή με δυνατότητες οδήγησης και ισχύος πολύ πάνω από οποιαδήποτε απαίτηση, δεν θα έχουμε καμμία απολύτως ηχητική διαφορά με ή χωρίς αντιστάθμιση. Αναφέρω εδώ κάτι που έκανε κάποτε η B&W με το 801.
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης.
dΒ/ 2,83 Volt rms/ 1m
και
dB/W/1m
και τελικά η standard μετρηση είναι με την τάση σταθερή για με την ισχύ;
[/I]Από τα λεγόμενά σου λοιπόν JohnJohn συμπεραίνω οτι αν έχουμε έναν ενισχυτή με δυνατότητες οδήγησης και ισχύος πολύ πάνω από οποιαδήποτε απαίτηση, δεν θα έχουμε καμμία απολύτως ηχητική διαφορά με ή χωρίς αντιστάθμιση.
Αναφέρω εδώ κάτι που έκανε κάποτε η B&W με το 801.
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης.
...
ή
αν δεν την παίρνουμε τότε κάτι έχει ενσωματώσει edit:εσκεμένα ο κατασκευαστής στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του φορτίου (ή και σε αυτά που μπορούν να τα επηρεάζουν πχ τη φόρτιση) edit: ή αν όχι εσκεμένα τοτε δεν έχει καταφέρει αυτό το κάτι να το κάνει ελάχιστο για διάφορους δικούς του λόγους περιορισμών, επιλογών ή και αδιαφορίας και αυτό που συμβαίνει έχει κάποια ηλεκτρική συνέπεια βλαβερη για κάτι τόσο σύνθετο όσο το ηχητικό σήμα,
έχετε καμία ιδέα... ;
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα ( ) στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης. :flipout:
...του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης
my point exactly.
[/i]JohnJohn μάλλον παρανοήθηκε, μου είχε πει οτι αυτό που έπαιζε σαφώς ανώτερα ήταν το χωρίς αντιστάθμιση.
Αναφέρω εδώ κάτι που έκανε κάποτε η B&W με το 801.
Η επαγγελματική έκδοση του ηχείου δεν είχε αντιστάθμηση η οποία προστέθηκε μετέπειτα στην domestic έκδοση. Αναφέρω ακρόαση φίλου και συνεργάτη που είχε την ευκαιρία να τα ακούσει συγκριτικά με τον ίδιο επαρκέστατο ενισχυτή και από ότι μου είπε του έκανε εντύπωση η διαφορά στη ποιότητα απόδοσης, λεπτομέρειας και ανάλυσης. Η εταιρία εξήγησε οτι ήταν επιβεβλημένο για την βελτίωση της δυνατότητας οδήγησης.
[/I]JohnJohn μάλλον παρανοήθηκε, μου είχε πει οτι αυτό που έπαιζε σαφώς ανώτερα ήταν το χωρίς αντιστάθμιση.