Μπάμπης Κολέζας said:Τελικά όλη αυτή η ιστορία είναι ένας φαύλος κύκλος που δεν πρόκειται ποτέ να ξεφύγουμε και πάντα θα βρίσκουμε ευκαιρίες να συζητάμε να συμφωνούμε να διαφωνούμε και πάλι απ' την αρχή.
Προσωπικά πάντως θεωρώ οτι για ευκρίνεια μπορούμε να μιλάμε μόνο σε αναλογική αλυσίδα (Φιλμάτη κινηματογραφική μηχανή και προβολή σε cinema ή αναλογική φωτογραφική μηχανή).
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις μιλάμε για οξύτητα, για Sharpness δηλαδή.
Όλοι αυτοί οι αλγόριθμοι κι όλες αυτές οι τεχνικές σκοπό έχουν να ελαχιστοποιήσουν ψηφιακά όλα τα προβλήματα, την αύξηση του softness δηλαδή, που προστέθηκαν ψηφιακά στο υλικό μας γιά διάφορους λόγους.
Είτε τα low pass φίλτρα, που σκοπό έχουν να σταματούν την υπέρυθρη ακτινοβολία απο τους ευαίσθητους σ´αυτά τα μήκη κύματος αισθητήρες, είτε τα anti-aliasing φίλτρα που σκοπό έχουν να περιορίσουν τα πριονάκια στα περιγράμματα είτε οποιοδήποτε άλλο φίλτρο που έχει σαν αποτέλεσμα μια πιο "μαλακή", πιο softness εικόνα.
Πράγματα δηλαδή που προσθέτουμε ψηφιακά για κάποιους χ λόγους προσπαθούμε να τα αφαιραίσουμε μετά, πάλι ψηφιακά, για κάποιους ψ λόγους.
Τώρα αν αυτό το ψηφιακό πίσω-μπρός κάποιοι το ονομάζουν ευκρίνεια και κάποιοι οξύτητα λίγη σημασία έχει. Ανάλογα πως το βλέπει ο καθένας.
Τακης Σωτηροπουλος said:Μα οποτε μιλαμε για υλικο σε 576 γραμμες και θελουμε να το προβαλουμε σε προβολεις πανω απο την αναλυση αυτη, παντα θα υπαρχει καποιου ειδους ψηφιακη επεξεργασια στην εικονα οποτε, πρεπει να επιλεξουμε αυτη που μας οδηγει στο καλυτερο δυνατο αποτελεσμα! Και για να βγαλουμε οσο το δυνατον πιο ευκρινως το υλικο των 576 γραμμων, χρειαζεται να χρησιμοποιεισουμε το καλυτερο δυνατο αλγοριθμο
Μπάμπης Κολέζας said:Photis σωστά αυτά που λές αλλά κανένας δεν υποβαθμίζει τη σημασία ενός καλού φακού. Το αντίθετο μάλιστα, ο καλός φακός θα σου δώσει όντως ευκρίνεια.
Και βαβαίως, όπως λέει κι ο Τάκης και συμφωνώ, ο καλός φακός δεν διορθώνει την εικόνα, απλά δεν την χαλάει.
Το θέμα όμως είναι πως ελέγχουμε αν το αποτέλεσμα που παίρνουμε στη οθόνη, καλό ή κακό, είναι θέμα φακού ή έστω σε τι ποσοστό συμμετέχει ο φακός.
Εσύ Τάκη πως είσαι σίγουρος οτι ο φακός του 8720 είναι τόσο καλύτερος απο τον φακό του 8700+; Μπορείς να μου εξηγήσεις με πειστικό τρόπο οτι αυτή η διαφ´ρά που βλέπεις είναι θέμα φακού κι όχι software;
Στις φωτογραφικές μηχανές είναι πανεύκολο. Αλλάζουμε φακούς στο ίδιο σώμα και η οποιαδήποτε διαφορά είναι φανερό οτι οφείλεται στο φακό αφού δεν αλλάζει τίποτε άλλο.
Στους προβολείς πως το κάνεις αυτό; Μπορεί κάποιος να μου πεί έναν αξιόπιστο τρόπο; Πως μπορείς να είσαι σίγουρος οτι αυτό που βλέπεις είναι αποτέλεσμα φακού κι όχι software;
Προφανώς δεν μιλάμε για προβλήματα εστίασης ή chromatic abberation πχ που είναι καθαρά προβλήματα φακού έτσι;
Δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες και πείτε μου, αλλά με το χέρι στην καρδιά, αν ήταν 2 screenshots απο 2 διαφορετικούς προβολείς τι θα λέγατε; Οτι ο ένας έχει φακό μάπα κι ο άλλος ξυρίζει;
Photis said:Ακριβώς αυτό που λες Μπάμπη υποστηρίζω κι εγώ. Απλά το επισημαίνω γιατί η κουβέντα ξέφυγε περισσότερο προς το upscalling ενώ το αρχικό τόπικ νομίζω ότι αφορούσε περισσότερο τον φακό ενός προβολικού και πόσο αυτός μπορεί να επιρρεάσει την εικόνα.
Δεν ξέρω αν μπορούμε να τεστάρουμε φακούς, αλλά σίγουρα μπορούμε να τεστάρουμε projectors. Αν δηλαδή κρατήσουμε την πηγή ίδια και την οδηγήσουμε σε προβολικά που ενδεχομένως να γνωρίζουμε ότι έχουν τα ίδια panel αλλά διαφορετικούς φακούς, τότε μπορούμε να έχουμε κάποια σχετικά αξιόπιστα συμπεράσματα όσον αφορά τους φακούς. Επίσης υπάρχει περίπτωση ο φακός να υπερτερεί σε ευκρίνεια και να χάνει σε κοντράστ, ή το αντίθετο.
Σε κάθε περίπτωση ασφαλή συμπεράσματα είναι πολύ δύσκολο να βγουν.
kostas kefalas said:Εισαι απεχτος ρε Μπαμπη..... -bye-
Και περιμενης απαντηση τωρα......:flipout: :flipout: :flipout:
Καλο χειμωνα να εχουμε.....-bye-
Μπάμπης Κολέζας said:Δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες και πείτε μου, αλλά με το χέρι στην καρδιά, αν ήταν 2 screenshots απο 2 διαφορετικούς προβολείς τι θα λέγατε; Οτι ο ένας έχει φακό μάπα κι ο άλλος ξυρίζει;
valhala said:Χαίρεται! Λογική σκέψη, παράλογο συμπέρασμα ΙΜΗΟ...
To upscaling δεν θα αναγεννήσει περισσότερη πληροφορία κάνοντας τις 576 γραμμές παραπάνω. Ακριβώς την ίδια πληροφορία έχουμε σπασμένη σε μικρότερα κοματάκια, σωστά? Συνεπώς οτιδήποτε παραπάνω βλέπεις στην εικόνα είναι ένα τεχνικό πράγμα που δεν έχει καμία σχέση με την ευκρίνεια, όπως αυτή εννοείται με τον βασικό - φωτογραφικό όρο. Είναι μια τεχνιτή απομίμιση ευκρίνειας 720 ή 1080 γραμμών, η οποία μπορεί να μην έχει τα 100% κακά αποτελέσματα της αύξησης της οξύτητας (ήτοι είδωλο) αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι δίνει φυσική εικόνα. Φυσικά δεν παύει να είναι εντυπωσιακό ή έστω χρήσιμο (εκεί που υπάρχει ανάγκη).
Ο φακός από την άλλη μεριά, έχει ένα και μόνο αποτέλεσμα. Την ευκρίνεια - καθαρότητα, ουσιαστικά την μικρότερη δυνατή απώλεια...