Νικόλα, νομίζω ότι όσο μεγαλώνει η διάμετρος του δίσκου μειώνονται οι στροφές του μοτέρ στα παγκοπρίονα, τουλάχιστον έτσι παρατηρώ.
Αντίστοιχα όσο πιο μικρός ο δισκος τόσο περισσότερες οι στροφές που του δίνει το μοτέρ.
Ίσως να τίθεται και θέμα ασφάλειας.
Κάνω λάθος;
ναι καταλαβες λαθος. και ο κωστης καταλαβε λαθος.
αν στην ιδια γωνιακη ταχυτητα βαλεις δισκο μικροτερης διαμετρου, τοτε εχεις μικροτερη γραμμικη ταχυτητα.
εσυ λες αλλο. το οτι οι κατασκευαστες οσο ανεβαινει η διαμετρος, τοσο ριχνουν την γωνιακη ταχυητητα, το οποιο ειναι σωστο. αυτο το κανουν για να διατηρησουν την γραμμικη ταχυτητα σταθερη π.χ. στο σιδερο στα 80μ/σεκ
αλλά εδω στις συγκεκριμενες σταθερες στροφες, εχουμε βαζοντας μικροτερο δισκο, μικροτερη γραμμικη ταχυτητα . αντιθετα αλλά με τον ιδιο σκοπο, οι ακριβοι γωνιακοι τροχοι που ειναι ειδικοι για inox δουλευουν αντι στις 11.000 στροφες, μονο στις 8.000 περιπου ακριβως γιατι αντιμετωπιζουν σκληροτερα υλικα και θελουν να κρατησουν την θερμοκρασια χαμηλα για να μην αλλαξει χρωμα το ανοξειδωτο βασικα αλλά και γιατι οσο ανεβαινει η αντισταση ( εν προκειμενω η σκληροτητα) τοσο πρεπει να ριχνεις την γραμμικη ταχυτητα ή τουλαχιστον την γωνιακη. εκει δεν βαζουν μικροτερο δισκο, αλλά βαζουν μικροτερη γωνιακη αρα και μικροτερη γραμμικη ταχυτητα αφου η διαμετρος δισκου παραμενει σταθερη.
το ιδιο συμβαινει οσο ανεβαινεις σε διαμετρο τρυπηματος σε ενα δραπανο και ο λογος ειναι οτι οσο ανεβαινεις σε σκληροτητα υλικου ή σε διαμετρο κοπτικου, τοσο πρεπει να ριχνεις τις στροφες, γιατι η αντισταση κοπης ειναι μεγαλυτερη. αν δεν μπορεις να ριξεις τις στροφες τοτε βαζεις μικροτερο δισκο ή λεπτοτερο τρυπανι.
ετσι η μικροτερη γραμμικη ταχυτητα των δοντιων του δισκου, μπορει να κοψει πιο ανετα σκληροτερα υλικα οπως τα σκληρα ξυλα σε σχεση με ενα πευκο, ελατο κλπ
αλλωστε ολα τα εργαλεια που ειναι για διπλα υλικα (ξυλο+σιδερο) οταν πανε να κοψουν το σκληροτερο, εχουν δυο ταχυτητες και βαζουν την καταλληλη ( μικροτερη) π.χ. οι πριονοκορδελες, τα φαλτσοπριονα κλπ