Επισκευές Εργαλείων

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,472
Βριλήσσια
Αλλαγη επαναφορτιζομενων ΑΑΑ ΝiMH σε αρχαια ξυριστικη μηχανη Philips του πατερα μου, απο τις πρωτες με επαναφορτιζομενες μπαταριες!!

Η συνδεση πολων εγινε πιο ευκολα με τον παραδοσιακο τροπο, με κολλητηρι, αντι με spot welder, λογω της ελαχιστης επιφανειας του θετικου πολου (~3μμ διαμετρος).
RkrAQPCh.jpg


Εδω τα εργαλειακια μπαταριας που χρησιμοποιηθηκαν, το κολλητηρι και ο νεος μεγεθυντικος φακος με λεντ της Ryobi που βρηκε την μονιμη θεση του στον παγκο.
N8dzdbnh.jpg
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,941
Αθηνα
αυτος ο μεταμπο ειναι μεσου κοστους. για αυτο ειπα φθηνα και μεσου κοστους. για εμας τους ερασιτεχνες ειναι ακριβος, οχι για τους επαγγελματιες.
σε ακριβους μεταμπο , μπος και μιλγουοκι κλπ θα βρεις σωστη ποσοτητα.
λογικα σου ζεσταθηκε στην αρχη λογω αυξημενης αντιστασης. αν επεμενες ισως να ηταν διαφορετικα καθως λογω θερμοκρασιας ενα μερος του γρασσου γινεται παχυρευστο υγρο και η αντισταση πεφτει.
εκτος και αν το μπουκωσες μεχρι ξεχειλισμου που και αυτο δεν ειναι καταστροφικο μεν , καλο ειναι να εχει ομως μεσα εναν "αερα" το εργαλειο
το ιδιο συμβαινει και με τα κιβωτια των δραπανων

γενικα καλο ειναι να βαζουμε περισσοτερο απο οσο νομιζουμε οτι χρειαζεται, οχι ομως να μην αφηνουμε εναν "αερα", ενα κενο μεσα στο κιβωτιο. πρεπει να υπαρχει και κενο για να μπορει να "διαφυγει" η υγροποιημενη μορφη του γρασσου προς τα εκει.
αν οταν πας να βιδωσεις το κιβωτιο, σου ξεχειλιζει γρασσο, τοτε βγαλε.
παντως κατα την αποψη μου , τα εργαλεια θελουν παραπανω απο την "γραμμη" που βρισκεται συνηθως στο μεσο του κιβωτιου.
γιατι αν τους βαλεις γρασσο μεχρι εκει , το δουλεψεις καποια ωρα και μετα το ξαναανοιξεις, θα δεις οτι και παλι τα γραναζια ειναι χωρις γρασσο.
λογω φυγοκεντρου εχει πεταξει το γρασσο προς τις γωνιες και τα πλαϊνα.
Εγω παντως διαφωνώ με το υπερβολικό γρασσο..νομιζω καλο ειναι να μπαίνει όσο χρειάζεται και να ανοίγεται πιο τακτικά...

Ειπα να ανοίξω να δω και εγώ τι παίζει σε 3 παλιούς τροχους(lidl,Kraussman και Burget)..
Ο τροχός της Burget τέρμα δεξιά όπως βλέπεις ήταν χωρίς καθόλου σχεδόν και κλείνει 10ετια και δουλεύαι..
Φυσικά με την παστα άλλαξε και η λειτουργία του...
Της Kraussman είχε μια ποσότητα που είναι 7ετιας αλλα εχει ξανανοιχτει και του Lidl που είναι 2,5 χρόνων νομιζω οτι ηταν μια χαρά...
έγινε ένας ψιλο καθαρισμός και μπήκε αναλογω γρασσο..

Το πριν και το.μετα σε ποσοτητα πάστας..
20230404_125012.jpg


20230404_125559.jpg
 

nickolas

Supreme Member
28 February 2007
4,055
πατρα
κωστη μου εσυ δουλευεις συνηθως με τον ντεβαλτ και τους αλλους τους εχει επικουρικους.
μου φαινεται οτι ο μπατζετ αποκλειεται να εχει δουλεψει πολυ , με τοσο λιγο γρασσο και να μην σου εχει αναψει και να μην εχουν φθαρει τα γραναζια. αλλά και οι αλλοι οταν δουλευαν λογικα θα τους δουλευες λιγη ωρα, μερικα λεπτα μονο και μετα θα κρυωναν
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,941
Αθηνα
Aπό τους 3 του Lidl έχει δουλέψει λιγότερο...!!!
Τον έχω χρησιμοποιήσει μόνο για σιδερα...
Οι άλλοι 2 εχουν τριψει απο παλιότερα μεχρι και προσφατα από ξύλα μέχρι και μπετο...
Μάλιστα ο Burget είχε δουλέψει το Σάββατο μια ώρα σε μπετο με καμπάνα...παρότι χρειαζεται για αυτήν την δουλειά ρυθμιζόμενος..
Η αλήθεια είναι ότι μετά από 5-10λεπτα χρήσης άναβε...
Εχουν φάει ζόρι παντως Νικόλα...

Οπως έχω ξαναπεί ο κάθε τροχός μου δουλεύει μια εργασία...δεν κάνει δεύτερη...!!!
Για αυτο και πιστευω κρατάει...
 

lazarefa

AVClub Addicted Member
18 October 2007
1,308
Το θέμα της (σωστής) λίπανσης ηλεκτρικών εργαλείων όπως τροχοί, αλλά και δράπανα, με έχει κι εμένα απασχολήσει κατά καιρούς. Για να είμαι ειλικρινής, παρότι έχω σπίτι 3 διαφορετικούς τύπους γράσων, ποτέ δεν έχω ανοίξει ηλεκτρικό εργαλείο μου για συμπλήρωση ή αντικατάσταση του γράσου. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι αφενός ποτέ δεν θυμάμαι να έχω ζορίσει αρκετά κάποιο αντίστοιχο εργαλείο (και ειδικά γωνιακό τροχό), καθότι η χρήση που κάνω είναι περιστασιακή (σε αντιδιαστολή με φίλους όπως ο Κωστής ή και ο Νικόλας πχ), και αφετέρου ποτέ δεν αντιλήφθηκα κάποιο συγκεκριμένο θέμα λειτουργίας (θόρυβο, υπερβολικές θερμοκρασίες κλπ) που να με παρακινήσει να ανοίξω το εργαλείο για γρασάρισμα.
Ψάχνοντας κι εγώ λοιπόν δεξιά-αριστερά προσπάθησα να καταλήξω κάπου σε ότι αφορά το θέμα του γρασαρίσματος των εργαλείων, και ειδικά των γωνιακών τροχών που απασχολούν και αρκετό κόσμο εδώ.
Οι απόψεις γενικά διίστανται από όσο κατάλαβα, σε ότι αφορά τύπο γράσου, αναγκαιότητα περιοδικής λίπανσης (κυρίως αυτά τα δύο), αλλά και ποσότητα.
Από όσα κατάφερα να διαβάσω, κυρίως σε ξένα φόρα, ξεχώρισα ένα κείμενο κάποιου χομπίστα σε αμερικάνικο φόρουμ, το οποίο μου φάνηκε το πιο ενδιαφέρον και μεστό, καθώς αναφέρει και "λεπτομέρειες" που πολλοί από εμάς δεν τιε λαμβάνουμε υπόψη κάθε φορά που μπαίνουμε στη διαδικασία γρασαρίσματος, απλά στη λογική ότι "μόνο καλό κάνουμε".
Με την άδεια του φόρουμ, αναδημοσιεύω το κείμενο στην πρωτότυπη γραφή του (αγγλικά), παρακάτω:

I'll add a few things. You won't be able to find the exact type of grease required for these anywhere in any hardware or automotive store.

It's too specialized, there's too much variation between grinders, requirements vary based on things as small as the percentage of copper in the alloy of a gear of a specific model, and there's no demand. These are industrial greases not available to a consumer. Theyre one-offs, made to order, customized for each model and manufacturer. There's engineers and chemists involved, lawyers to draw up contracts. These greases are sold by the fiscal year or by the ton, not by the tube or by the pound, and supplied to factory authorized dealers in 55 gallon drums. So there's no point in arguing what grease is best. If you can, just leave what's in there in there. The gears have a much longer service life than the motor or the bearings.

Not saying you cant find a grease that'll make your grinder run quieter or smoother, because you can. And you can find some greases that are pretty close to OEM, but you're not extending its usable life if this is the only service you're doing. Best case scenario you're only doing minimal damage. But that might be a worthwhile tradeoff to you, and that's fine, personal preference.

A few things to think about when selecting a grease. Many (not all) angle grinders use a metal alloyed with brass on the circular gear and hardened steel for the pinion. There's less friction with this setup than with steel to steel. If the gear is a yellow metal you have one of these setups. If you do, don't use an EP grease. They typically have sulpur additives which attack yellow-metals, eating away at them. If both your gears are steel use an EP.

Yes, grease gets flung off, but there are spots in the grinder where it's always there. Usually a well at the base of the pinion and multiple wells between the top bearing and circular gear. When it gets hot small amounts do melt from these pockets and lubricate the gears. The whole thing isn't supposed to be immersed in grease at all times, not even partially. That would be impossible in a gearbox that isn't fully enclosed. Don't worry, there are solid lubricants already on the surface of the gears like lead or moly or various others that are there even when you can't see them. These lubricate the gears when it's cold, and oil flows from the wells when it's hot. The gears are supposed to look clean when you open it up, it's fine and it's normal.

If you do replace the grease and clean off these solid additives make sure you select a grease that has some more, moly grease being the obvious choice. You also want a grease that is thick and sticks, at least nlgi 1, 2 or 3 is fine too if its not impervious to temperature so it can melt easily with a little heat, like a compounded grease or a good polyurea, this is especially important if you don't have a yellow-metal gear.

Lastly, 90% of wear and tear is at engine start up. Its not a huge deal if some grease gets flung off at speed. Some grease flows back into the wells after you shut off a hot grinder that stays in place for engine startup, and there are still solid lubricants in place on the surface, that's enough to lubricate through the worst of it.

If you're fine with shortening the life of your grinder, you can get them to run quiet enough that you can carry on conversation while its spinning. Maybe experiment on a cheap one first though. You can also buy a new set of gears for like $10.
 

newbie

AVClub Enthusiast
2 January 2021
790
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Το θέμα της (σωστής) λίπανσης ηλεκτρικών εργαλείων όπως τροχοί, αλλά και δράπανα, με έχει κι εμένα απασχολήσει κατά καιρούς. Για να είμαι ειλικρινής, παρότι έχω σπίτι 3 διαφορετικούς τύπους γράσων, ποτέ δεν έχω ανοίξει ηλεκτρικό εργαλείο μου για συμπλήρωση ή αντικατάσταση του γράσου. Βέβαια η αλήθεια είναι ότι αφενός ποτέ δεν θυμάμαι να έχω ζορίσει αρκετά κάποιο αντίστοιχο εργαλείο (και ειδικά γωνιακό τροχό), καθότι η χρήση που κάνω είναι περιστασιακή (σε αντιδιαστολή με φίλους όπως ο Κωστής ή και ο Νικόλας πχ), και αφετέρου ποτέ δεν αντιλήφθηκα κάποιο συγκεκριμένο θέμα λειτουργίας (θόρυβο, υπερβολικές θερμοκρασίες κλπ) που να με παρακινήσει να ανοίξω το εργαλείο για γρασάρισμα.
Ψάχνοντας κι εγώ λοιπόν δεξιά-αριστερά προσπάθησα να καταλήξω κάπου σε ότι αφορά το θέμα του γρασαρίσματος των εργαλείων, και ειδικά των γωνιακών τροχών που απασχολούν και αρκετό κόσμο εδώ.
Οι απόψεις γενικά διίστανται από όσο κατάλαβα, σε ότι αφορά τύπο γράσου, αναγκαιότητα περιοδικής λίπανσης (κυρίως αυτά τα δύο), αλλά και ποσότητα.
Από όσα κατάφερα να διαβάσω, κυρίως σε ξένα φόρα, ξεχώρισα ένα κείμενο κάποιου χομπίστα σε αμερικάνικο φόρουμ, το οποίο μου φάνηκε το πιο ενδιαφέρον και μεστό, καθώς αναφέρει και "λεπτομέρειες" που πολλοί από εμάς δεν τιε λαμβάνουμε υπόψη κάθε φορά που μπαίνουμε στη διαδικασία γρασαρίσματος, απλά στη λογική ότι "μόνο καλό κάνουμε".
Με την άδεια του φόρουμ, αναδημοσιεύω το κείμενο στην πρωτότυπη γραφή του (αγγλικά), παρακάτω:

I'll add a few things. You won't be able to find the exact type of grease required for these anywhere in any hardware or automotive store.

It's too specialized, there's too much variation between grinders, requirements vary based on things as small as the percentage of copper in the alloy of a gear of a specific model, and there's no demand. These are industrial greases not available to a consumer. Theyre one-offs, made to order, customized for each model and manufacturer. There's engineers and chemists involved, lawyers to draw up contracts. These greases are sold by the fiscal year or by the ton, not by the tube or by the pound, and supplied to factory authorized dealers in 55 gallon drums. So there's no point in arguing what grease is best. If you can, just leave what's in there in there. The gears have a much longer service life than the motor or the bearings.

Not saying you cant find a grease that'll make your grinder run quieter or smoother, because you can. And you can find some greases that are pretty close to OEM, but you're not extending its usable life if this is the only service you're doing. Best case scenario you're only doing minimal damage. But that might be a worthwhile tradeoff to you, and that's fine, personal preference.

A few things to think about when selecting a grease. Many (not all) angle grinders use a metal alloyed with brass on the circular gear and hardened steel for the pinion. There's less friction with this setup than with steel to steel. If the gear is a yellow metal you have one of these setups. If you do, don't use an EP grease. They typically have sulpur additives which attack yellow-metals, eating away at them. If both your gears are steel use an EP.

Yes, grease gets flung off, but there are spots in the grinder where it's always there. Usually a well at the base of the pinion and multiple wells between the top bearing and circular gear. When it gets hot small amounts do melt from these pockets and lubricate the gears. The whole thing isn't supposed to be immersed in grease at all times, not even partially. That would be impossible in a gearbox that isn't fully enclosed. Don't worry, there are solid lubricants already on the surface of the gears like lead or moly or various others that are there even when you can't see them. These lubricate the gears when it's cold, and oil flows from the wells when it's hot. The gears are supposed to look clean when you open it up, it's fine and it's normal.

If you do replace the grease and clean off these solid additives make sure you select a grease that has some more, moly grease being the obvious choice. You also want a grease that is thick and sticks, at least nlgi 1, 2 or 3 is fine too if its not impervious to temperature so it can melt easily with a little heat, like a compounded grease or a good polyurea, this is especially important if you don't have a yellow-metal gear.

Lastly, 90% of wear and tear is at engine start up. Its not a huge deal if some grease gets flung off at speed. Some grease flows back into the wells after you shut off a hot grinder that stays in place for engine startup, and there are still solid lubricants in place on the surface, that's enough to lubricate through the worst of it.

If you're fine with shortening the life of your grinder, you can get them to run quiet enough that you can carry on conversation while its spinning. Maybe experiment on a cheap one first though. You can also buy a new set of gears for like $10.

Σαφώς και απαιτούνται γνώσεις χημικού μηχανικού για την πλήρη ανάλυση των παραπάνω, αλλά αν θεωρήσουμε την παραπάνω παρουσίαση ως εμπεριστατωμένη τεχνικά, τότε νομίζω ότι έχουν λυθεί σχεδόν όλες οι απορίες μας.(y)

Ευχαριστούμε Λάζαρε
 

Σωφρον

Supreme Member
3 March 2008
4,980
Κορωπί
Και γιατι δεν με ρωταγες βρε Λαζαρε? :LOL:
Παντως συμφωνει οτι πρεπει να μπει μολυβδενιου, κατι που το τονιζω συνεχως
δεν συμφωνω με το σημειο που γραφει οτι τα γρασσα που χρησιμοποιουν οι εταιρειες δεν υπαρχουν στο εμποριο. Στο εμποριο υπαρχουν τα παντα, απλα ειναι ελαχιστες οι εταιρειες που αναγραφουν τι ακριβως ειναι το γρασσο, ποιο το nlgi και σε ποιες θερμοκρασιες δουλευει.
Επισης, αλλο το nlgi 1 αλλο το 2 και αλλο το 3
 
  • Like
Reactions: newbie and lazarefa

lazarefa

AVClub Addicted Member
18 October 2007
1,308
Εσύ Θανάση ποιο τύπο γράσου θα χρησιμοποιούσες πχ για έναν πολυκαιρισμένο αλλά σχετικά αδούλευτο γωνιακό τροχό ρεύματος Makita;
 

newbie

AVClub Enthusiast
2 January 2021
790
ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ
Και γιατι δεν με ρωταγες βρε Λαζαρε? :LOL:
Παντως συμφωνει οτι πρεπει να μπει μολυβδενιου, κατι που το τονιζω συνεχως
δεν συμφωνω με το σημειο που γραφει οτι τα γρασσα που χρησιμοποιουν οι εταιρειες δεν υπαρχουν στο εμποριο. Στο εμποριο υπαρχουν τα παντα, απλα ειναι ελαχιστες οι εταιρειες που αναγραφουν τι ακριβως ειναι το γρασσο, ποιο το nlgi και σε ποιες θερμοκρασιες δουλευει.
Επισης, αλλο το nlgi 1 αλλο το 2 και αλλο το 3
Καλημέρα
Προσπάθησα να καταλάβω έστω τα βασικά αλλά σύντομα.... o_O
https://www-nlgi-org.translate.goog/glossary/a/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=el&_x_tr_hl=el&_x_tr_pto=sc
 
  • Like
Reactions: nikfor

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,754
Αθήνα
Αν, για ένα γωνιακό τροχό που πήρα, πρέπει να πάρω ντοκτορά στα γράσα τι θα γίνει άμα πάρω σπίτι ένα σκυλάκι;
Θα δώσω κτηνιατρική;
Βάλτε ρε σεις οτι γράσο έχετε, δε θα σας κάνει μούτρα ο τροχός. :)
 

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,472
Βριλήσσια
Ο ερασιτεχνικος γωνιακος τροχος της Ryobi γραφει:

"All the bearings in this tool are lubricated with a sufficient amount of high grade lubricant for the life of the unit under normal operating conditions.
Therefore no further lubrication is needed".


Mε αλλα λογια σου λεει: Mαστορα, το τροχουδακι σου εχει επαρκες γρασσακι για ολη του τη ζωη και καλα θα κανεις να μην το πειραξεις.

Τα εγχειριδια των γωνιακων τροχων που ειχα και εχω δεν ανέφεραν πουθενα την αναγκη αποσυναρμολογησης του τροχου για επιπροσθετη ή συμπληρωματικη λιπανση.
Δεν ξερω αν προτεινουν κατι διαφορετικο καποιες μαρκες ή εαν ισχυει γενικως αυτο που αναφερει η Ryobi.
 

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,941
Αθηνα
Ο ερασιτεχνικος γωνιακος τροχος της Ryobi γραφει:

"All the bearings in this tool are lubricated with a sufficient amount of high grade lubricant for the life of the unit under normal operating conditions.
Therefore no further lubrication is needed".


Mε αλλα λογια σου λεει: Mαστορα, το τροχουδακι σου εχει επαρκες γρασσακι για ολη του τη ζωη και καλα θα κανεις να μην το πειραξεις.

Τα εγχειριδια των γωνιακων τροχων που ειχα και εχω δεν ανέφεραν πουθενα την αναγκη αποσυναρμολογησης του τροχου για επιπροσθετη ή συμπληρωματικη λιπανση.
Δεν ξερω αν προτεινουν κατι διαφορετικο καποιες μαρκες ή εαν ισχυει γενικως αυτο που αναφερει η Ryobi.

Η αλήθεια είναι ότι πουθενά δεν αναφέρεται τίποτα περί λίπανσης γενικοτερα σε τετοια μηχανήματα...
Όμως όταν πας σε ένα συνεργείο επισκευής μηχανημάτων απο τα πρωτα που θα σε ρωτήσουν είναι και αυτό...
Επισεις το να μην τον ανοίξεις ποτέ δεν μπορείς να ελέγξεις την κατάσταση του...
Στην περίπτωση του Burget δεν είχε καθόλου...Να μην το άνοιγα...;

Μήπως,λέω μήπως,το ότι δεν αναφέρουν τίποτα οι εταιρίες έχει να κάνει και με την κατανάλωση...;
Θα χαλάσει θα πάρεις άλλο...:rolleyes:
 

lazarefa

AVClub Addicted Member
18 October 2007
1,308
Παιδιά αν διαβάσετε το κείμενο που παράθεσα πιο πριν για το θέμα της λίπανσης των τροχών, θα καταλήξετε μέσες - άκρες κι εσείς στο συμπέρασμα που ανέφερε ο Μιχάλης.
Προφανώς αν κάποιος δουλεύοντας τον τροχό του αντιληφθεί ότι κάτι έχει σίγουρα αλλάξει στον τρόπο/ποιότητα λειτουργίας του (θόρυβος, υπερθέρμανση σε καταστάσεις που πριν δεν υπήρχε κλπ), αξίζει να τον ανοίξει και να τσεκάρει κατάσταση γράσου (και άλλα ίσως, πχ ρουλεμάν). Το να ανοίγουμε το μηχάνημα ακόμα κι από καινούριο, στη λογική του να δούμε πόσο γράσο έχει, και χωρίς να έχουμε αντιληφθεί κάποιο συγκεκριμένο θέμα λειτουργίας, προσωπικά δεν το θεωρώ σκόπιμο.
Από κει και πέρα φυσικά ο καθένας κάνει ότι θεωρεί ο ίδιος σωστό για τα δικά του μηχανήματα. Συζήτηση κάνουμε άλλωστε, δεν γράφουμε διαγώνισμα με Σωστό - Λάθος.
 
  • Like
Reactions: cyclades and KOSSTV

Χιωτης

Moderator
Staff member
19 February 2011
35,472
Βριλήσσια
Μήπως,λέω μήπως,το ότι δεν αναφέρουν τίποτα οι εταιρίες έχει να κάνει και με την κατανάλωση...;
Θα χαλάσει θα πάρεις άλλο...:rolleyes:

Nα σου πω την αληθεια, δεν μου περασε ποτε απο το μυαλο οτι η Μακιτα, η Βοsch, η Dewalt, ακομα και η Parkside μπορoyn σκοπιμα να αποκρυπτουν την σωστη συντηρηση ενος προιοντος για να χαλαει και να αγοραζεται αλλο εργαλειο. Βεβαια αν και τιποτα δεν αποκλειεται σε αυτη τη ζωη, δινω πιθανοτητες 1,000,000 προς 1 να ισχυει κατι τετοιο!!

Tωρα αν μιλαμε για budget τροχους, μακαρι ο μονος λογος προβληματων να ηταν η ελλειψη γρασσου :)
 
Last edited:

KOSSTV

AVClub Fanatic
4 February 2015
11,941
Αθηνα
Nα σου πω την αληθεια, δεν μου περασε ποτε απο το μυαλο οτι η Μακιτα, η Βοsch, η Dewalt, ακομα και η Parkside μπορoyn σκοπιμα να αποκρυπτουν την σωστη συντηρηση ενος προιοντος για να χαλαει και να αγοραζεται αλλο εργαλειο. Βεβαια αν και τιποτα δεν αποκλειεται σε αυτη τη ζωη, δινω πιθανοτητες 1,000,000 προς 1 να ισχυει κατι τετοιο!!

Tωρα αν μιλαμε για budget τροχους, μακαρι ο μονος λογος προβληματων να ηταν η ελλειψη γρασσου :)
Καλά όχι σκόπιμα η με δολο αλλά η μη αναφορά σε κάτι τέτοιο στις προδιαγραφες συντήρησης ενδεχομενος σε βάθος χρόνου να οδηγησεί εκεί...
Αυτό εννοώ...
Προφανώς αν κάποιος δουλεύοντας τον τροχό του αντιληφθεί ότι κάτι έχει σίγουρα αλλάξει στον τρόπο/ποιότητα λειτουργίας του (θόρυβος, υπερθέρμανση σε καταστάσεις που πριν δεν υπήρχε κλπ), αξίζει να τον ανοίξει και να τσεκάρει κατάσταση γράσου (και άλλα ίσως, πχ ρουλεμάν). Το να ανοίγουμε το μηχάνημα ακόμα κι από καινούριο, στη λογική του να δούμε πόσο γράσο έχει, και χωρίς να έχουμε αντιληφθεί κάποιο συγκεκριμένο θέμα λειτουργίας, προσωπικά δεν το θεωρώ σκόπιμο.
Συμφωνώ...
Όπως επίσης η κάθε εταιρίας ξερει τι ποσοτητα χρειαζεται να βάλει εξ αρχής σε ποσοτητα...

Από κει και πέρα φυσικά ο καθένας κάνει ότι θεωρεί ο ίδιος σωστό για τα δικά του μηχανήματα. Συζήτηση κάνουμε άλλωστε, δεν γράφουμε διαγώνισμα με Σωστό - Λάθος.

Εννοείται ότι καθένας κάνει ότι νομίζει...
 

nickmanak

AVClub Enthusiast
10 January 2013
869
Β. Ελλαδα
Αν αρχισει να ακουγεται κροτάλισμα ή γρύλισμα την ωρα που δουλευει ενας τροχος υπαρχει βλάβη που δεν διορθώνεται με το γρασο. Βλαβες οπως: φαγωμα αξονα γραναζιου/πινιον-σπασμενο ρουλεμαν γραναζιου-φαγωμενη φωλιά του αξονα γραναζιου-φαγωμενα ή σπασμενα δοντια-χαλασμενο πισω ρουλεμαν πομπίνας- τζογος απο λιωμένη φωλια του ρουλεμαν πομπίνας-χασιμο ζυγοστάθμισης πομπίνας.
 
  • Like
Reactions: KOSSTV and enduras1

arspi

Established Member
26 February 2016
195
Λευκάδα
Γειά σας,
έχω το κομπρεσέρ BOSCH GBH5-38D σε πολλή καλή κατάσταση αλλά σταμάτησε να κάνει κρούση. Επιχείρησα να το επισκευάσω ακολουθώντας τις οδηγίες στο YouTube
Όλα καλά μέχρι το σημείο 5:30 του video. Δεν βγαίνει με τίποτα το δεύτερο πιστόνι που έχει, αυτό που φαίνεται τη χρονική στιγμή 5:30 του video. Παρέλειψα επομένως αυτό το βήμα αλλά το πρόβλημα της κρούσης παραμένει. Καμιά συμβουλή για το πως γίνεται ; Ευχαριστώ πολύ.
 

ΝΤΙΝΟΣ

Senior Member
5 January 2017
435
ΒΟΛΟΣ
Δεν αφορά εργαλείο αλλά συσκευή. Το ρουλεμάν του συρταριού μέσα στο φούρνο της κουζίνας χρειάζεται λίπανση. Μου είπαν από τοπικό κατάστημα να βάλω απλό γράσο και μετά να ανάψω το φούρνο χωρίς τρόφιμα να καεί για να φύγουν οι αναθυμιάσεις. Μήπως να βάλω γράσο τροφίμων;