Και όμως, αν ρωτήσεις τους περισσότερους από εμάς που το δοκιμάσαμε, έστω και για λίγο, θα σου πουν ότι το killer app υπάρχει ήδη και λέγεται personal home theater.Καλά, εφαρμογές σαν το Adobe Firefly είναι ο ορισμός του gimmick app αυτή τη στιγμή. Τις "παίζεις" για 5-10 λεπτά και τέλος. Σίγουρα δεν δίνεις ~4Κ € για αυτές.
Αυτό είναι το βασικότερο πρόβλημα με το Vision Pro: δεν υπάρχει killer app. Και πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει για χρόνια.
Πόσους φίλους έχεις που έχουν "ανω των 3Κ προβολέα ή ενός ενισχυτή ή ενός high end player κλπ"?Τώρα αν αξίζει να δώσεις 4Κ; Προφανώς όχι αν δεν είσαι πορωμενος και με βαθιά τσέπη.
Το ίδιο όμως θα πει κάποιος για την αγορά ενός ανω των 3Κ προβολέα ή ενός ενισχυτή ή ενός high end player κλπ
Δεν είναι πολλοί. Όλα αυτά είναι niche προϊόντα για τα οποία όμως υπάρχει αγοραστικό κοινό.Πόσους φίλους έχεις που έχουν "ανω των 3Κ προβολέα ή ενός ενισχυτή ή ενός high end player κλπ"?
Πόσοι από αυτούς πιστεύεις ότι θα δώσουν τα 4Κ για να βλέπουν στο Vision Pro?
Δεν είναι πολλοί. Όλα αυτά είναι niche προϊόντα για τα οποία όμως υπάρχει αγοραστικό κοινό.
Ο σκοπός του Vision Pro δεν ηταν να ξεπουλήσει εκατομμύρια κομμάτια απο το first gen product αλλα να αποτελέσει ενα Halo product που θα μπορεσει στο μέλλον να κανει mass market αγορες niche οπως το AR και το VR.
Και σε αυτό πέτυχε 100%, αν αναλογιστείς το τρομερό exposure που πέτυχε αλλά και τα θετικά σχόλια των reviewers.
Τα " Everybody forgot VP" και τέτοια clickbate άρθρα, αποδεικνυουν το αντιθετο. Προφανως και υπαρχει ενδιαφερον, απλα ειναι λιγοι αυτοι που το αγορασαν σε σχεση με τον γενικο πληθυσμο, ενω οι reviewers εχουν γραψει οτι ειναι να εχουν γραψει. Τωρα θα περιμενουμε την WWDC τον Ιουνιο να δουμε τι νεο θα βγαλουν οι developers.
Όσοι πάντως ποντάρουν στο Vision Pro is doomed, πιθανολογω οτι θα απογοητευτουν.
Βρε 'σύ Δημήτρη, το VP ξεπούλησε όλο το αρχικό του stock περιπου 180.000 κομματια, κατι πρωτοφανες για ενα niche προιον οπως το VR και σε απαγορευτικη τιμη οπως τα 4Κ!Από όσους λοιπόν ξέρεις, ακόμα και τους λίγους, πιστεύεις ότι κάποιοι θα δώσουν τα 4Κ για να πάρουν το VP?
Συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού σου;
Γιατί, αν δεν το πάρουν ούτε αυτοί, δεν θα το πάρει κυριολεκτικά κανένας (για HC χρήση).
Το θέμα είναι ότι παρά τα θετικά σχόλια των reviewers σχεδόν κανείς δεν το αγοράζει αυτή τη στιγμή.
Αυτό είναι πρωτοφανές για προϊόν Apple.
Και διαβάζω ότι η Apple ξανασκέφτεται τα σχέδια για την πιο οικονομική έκδοσή του, λόγω της ανύπαρκτης ζήτησης.
Και χωρίς πιο οικονομική έκδοση είναι εγγυημένα καταδικασμένο.
Όπως είπες κι εσυ, αν κάνει όσα πιστεύεις ότι κάνει (για HC χρήση), δεν είναι καθόλου ακριβό / βασικά φτηνό είναι (ποσο κοστίζει μια oled 200” άραγε; )Όσο για εμένα, αν δεν ήταν τόσο ακριβό και κυκλοφορούσε επίσημα Ελλάδα, εύκολα το αγόραζα για HC χρήση.
Καταρχήν δεν διαβάζεις τίποτα τεκμηριωμένο, γιατί δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία ούτε επίσημες δηλώσεις από την apple, παρά μόνο εικασίες από αναλυτές και αρθρογράφους.Τάκη εγώ διαβάζω ότι πέραν του αρχικού spike στις πωλήσεις (που είναι λογικό να έγινε, τόσοι δημοσιογράφοι / youtubers / επιδειξίες ψώνια υπάρχουν), η ζήτηση είναι πλέον σχεδόν ανύπαρκτη. Τεκμηριωμένα.
Για προϊόν Apple δεν το λες και επιτυχία.
Επίσης διαβάζω ότι η Apple λόγω της εμπορικής αποτυχίας για αρχή κόβει παραγγελίες στους κατασκευαστές και σκέφτεται γενικότερα πως / αν θα προχωρήσει με την οικονομικότερη έκδοση.
Αυτά τα δεδομένα βλέπω αυτή τη στιγμή.
Αν αύριο βγει τελικά ένα killer app που θα κάνει τον κόσμο να θέλει να δώσει 4Κ (ή έστω 3Κ αν βγει "φτηνή" έκδοση) για να το αποκτήσει, τόσο το καλύτερο για το AR/VR γενικότερα.
Αλλά IMHO αυτό δεν θα συμβεί, τουλάχιστον στο κοντινό μέλλον.
Όπως είπες κι εσυ, αν κάνει όσα πιστεύεις ότι κάνει (για HC χρήση), δεν είναι καθόλου ακριβό / βασικά φτηνό είναι (ποσο κοστίζει μια oled 200” άραγε; )
Και όπως κι εγώ (και αρκετοί εδώ μέσα), θα το αγοράζαμε χθες.
Το θέμα είναι ότι δεν κάνει (ούτε για HC) γι αυτό και δεν το αγοράζει κανεις από εμάς (εσου συμπεριλαμβανομένου - ειδικά από τη στιγμή που βλέπεις πλέον τόσο πολύ στο κρεβάτι).
Τα περι μη επίσημης κυκλοφορίας δεν είναι πρόβλημα (και δεν εμπόδισαν και ποτε κάποιον που θέλει ένα Apple προϊόν / ειδικά κάτι (που κάποιοι θεωρούν) τόσο επαναστατικό)).
Κατα τα αλλά, ακολουθεί τη γνωστή πορεία των VR headsets (απλά με τη διαφορα του μεγαλύτερου αρχικού ενθουσιασμού (Apple γαρ)).
Προσωπικά δεν με ενδιαφερει καν αν ειναι αποτυχια ή επιτυχια. Καταναλωτης ειμαι, όχι η Apple.ΥΓ. Μου κάνει εντύπωση πάντως που κάποιοι αντί να χαιρόμαστε για κάτι πραγματικά φρέσκο και εντυπωσιακό τεχνολογικά, βιαζόμαστε να το βαφτίσουμε αποτυχία, μόνο και μόνο επειδή είναι από μια εταιρία που δεν συμπαθούμε.
Προσωπικά δεν με ενδιαφερει καν αν ειναι αποτυχια ή επιτυχια. Καταναλωτης ειμαι, όχι η Apple.
Απλα, καποιοι που εχουμε επαφη και εμπειρία με VR, δεν το θεωρούμε τόσο εντυπωσιακό τεχνολογικά όσο εσύ.
Και το κυριότερο, γνωρίζουμε τους φυσικούς (κυρίως) περιορισμούς στη χρήση του, οι οποίοι όχι μόνο δεν εχουν αναιρεθεί με το VP αλλά εχουν γίνει μεγαλύτεροι (βλ. βάρος), οι οποίοι περιορίζουν δραματικά τη χρησιμότητά του.
''Ταινιούλα'' + ''διπλό strap'';Για μια ταινιουλα ομως, ανετα το φορουσα, ειδικα με το διπλο strap.
Καταρχήν δεν διαβάζεις τίποτα τεκμηριωμένο, γιατί δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία ούτε επίσημες δηλώσεις από την apple, παρά μόνο εικασίες από αναλυτές και αρθρογράφους.
Και για πολλοστή φορά, δεν μπορείς να μιλάς για εμπορική αποτυχία όταν μιλάμε για ένα προϊόν Halo, packed με state of the art tech σε πολυ υψηλη τιμη.
Το οτι ξεστοκαρε ολο του το αρχικο αποθεμα (180.000 κομματια) μαλλον επιτυχια ειναι, γιατι δεν ηταν ο σκοπος του να βγαλουν λεφτα απο αυτο, αλλα να προωθησουν ενα ανυπαρκτο market segment και να βαλουν τις βασεις για το μελλον του AR και του VR.
Το αν θα τους βγει ή όχι, θα φανεί στο μέλλον. Σίγουρα όχι όμως μετά από μερικούς μήνες.
ΥΓ. Μου κάνει εντύπωση πάντως που κάποιοι αντί να χαιρόμαστε για κάτι πραγματικά φρέσκο και εντυπωσιακό τεχνολογικά, βιαζόμαστε να το βαφτίσουμε αποτυχία, μόνο και μόνο επειδή είναι από μια εταιρία που δεν συμπαθούμε.