Επεξεργασία, ή όχι ?

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
πάντως ομολογουμένως, μας έκανε ζημιά ο αφιλότιμος.
Να πω πως ζηλεύω? Λίγο είναι.

Δεν είμαστε και σε τόσο χάλια κατάσταση πια! ;)

Δεν είναι πια και αδύνατον να κινηθούμε στην θαυμαστή κατεύθυνση που είδαμε. Αν βάλουμε την όποια μηχανή μας σε τρίποδο, με ένα πολωτικό φίλτρο, κλείσουμε τέρμα το διάφραγμα για μέγιστο βάθος πεδίου, βάλουμε τα ISO στην μικρότερη τιμή, "τσιμπήσουμε" και λίγο τον κορεσμό στα χρώματα, μετά πρέπει απλά να περιμένουμε το τοπίο μας στον φωτισμό που το κολακεύει. Και το τελευταίο είναι και το δυσκολότερο όλων απ' ότι φαίνεται...

Δείχνει να έχει ασχοληθεί με το κάθε πλάνο του αρκετά. Πόσοι το κάνουμε σε ανάλογο επίπεδο ώστε να προσδοκούμε και ανάλογα αποτελέσματα; Ακόμα και μόνο το τρίποδο κάνει καλή διαφορά...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Το τελευταίο είναι το σημαντικότερο. Ο ίδιος ο Ken Rockwell αναφέρει ότι σε πολλά μέρη πηγαίνει δεκάδες φορές και κάνει τις ίδιες λήψεις. 9 στις 10 φορές τα χρώματα είναι χάλια. Από αυτές τις μοναδικές λήψεις θα κρατήσει την καλύτερη.

Και μην ξεχνάμε ότι υπάρχει φωτογράφος, ο οποίος έχει βγάζει τις καλύτερες φωτογραφίες στο Κολοράντο και στην Αριζόνα. Πήγαινε κάθε εβδομάδα στα ίδια μέρη επί 27 και 13 χρόνια αντίστοιχα. Πιστεύετε ότι οι δικές του φωτογραφίες συγκρίνονται με τις οποιεσδήποτε φωτογραφίες του οποιουδήποτε που θα πάει εκεί με μια CANON IDS MKIII και μια βαλίτσα φακούς L? Όχι βέβαια.

Για τις μηχανές του μεσαίου φορμά και τα φιλμ, θα πούμε κάποια πράγματα αύριο.
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Ο ίδιος ο Ken Rockwell αναφέρει ότι σε πολλά μέρη πηγαίνει δεκάδες φορές και κάνει τις ίδιες λήψεις. 9 στις 10 φορές τα χρώματα είναι χάλια. Από αυτές τις μοναδικές λήψεις θα κρατήσει την καλύτερη.

Και μην ξεχνάμε ότι υπάρχει φωτογράφος, ο οποίος έχει βγάζει τις καλύτερες φωτογραφίες στο Κολοράντο και στην Αριζόνα. Πήγαινε κάθε εβδομάδα στα ίδια μέρη επί 27 και 13 χρόνια αντίστοιχα. Πιστεύετε ότι οι δικές του φωτογραφίες συγκρίνονται με τις οποιεσδήποτε φωτογραφίες του οποιουδήποτε που θα πάει εκεί με μια CANON IDS MKIII και μια βαλίτσα φακούς L? Όχι βέβαια.

Φαντάζομαι θα έχει τύχει και σε άλλους να πετύχουν μια καταπληκτική σκηνή και να μην έχουν μαζί τους την φωτογραφική μηχανή. Όταν επιστρέφουμε εξοπλισμένοι απλά η μαγεία δεν επαναλαμβάνεται...

Σαν παράδειγμα, τυχαίνει συχνά το πρωί λίγο πριν βγει ο ήλιος να παρατηρώ στον ουρανό να φωτίζονται τα σύννεφα με απροσδόκητο τρόπο. Μέχρι να πιάσω την μηχανή είναι πια πολύ διαφορετικά... Συχνά κυνηγάμε να παγώσουμε στην μνήμη (της μηχανής και την δική μας!) φευγαλέες αξιοθαύμαστες στιγμές!
 

AlexTheodin

Supreme Member
25 December 2007
5,912
Athens, Thessaloniki, Köln
Για τις μηχανές του μεσαίου φορμά και τα φιλμ, θα πούμε κάποια πράγματα αύριο.

Και πάνω που ήθελα να ρωτήσω για κανένα site που να έχει έναν οδηγό για φίλμ και iso ώστε να ξέρουμε τί να χρησιμοποιούμε και για πιό λόγο κάθε φορά...

Ακόμα και να μπορείς να πετύχεις το ίδιο αποτ'ελεσμα μετά στο Photoshop :BDBDG54: νομίζω άλλη η αίσθηση να το έκανες χωρίς...
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
... μετά πρέπει απλά να περιμένουμε το τοπίο μας στον φωτισμό που το κολακεύει. Και το τελευταίο είναι και το δυσκολότερο όλων απ' ότι φαίνεται...

Προσέξτε ότι, αν εξαιρέσουμε κάποιες - ελάχιστες - φωτογραφίες όπου το θέμα της φωτογραφίας είναι κάποια άλογα ή θαλασσοπούλια, στις υπόλοιπες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ίχνος ζωής... Εψαξα να βρω κάποια φωτογραφία όπου να έχει καταγραφεί κάποιο περαστικό πουλί, ένας σκύλος, μιά πεταλούδα, ένας άνθρωπος, αλλά δεν... Βέβαια με 16 και 22 διάφραγμα και αργή ταχύτητα, δύσκολα θα μπορούσε να καταγραφεί μιά τυχαία κίνηση, αλλά και στις πιό γρήγορες ταχύτητες, η έλλειψη ζωής είναι εμφανής... Πραγματικά ο άνθρωπος πρέπει να το μελετούσε πολύ πριν τραβήξει κάθε φωτογραφία... Κι όταν μιλάμε γιά μεσαίο φορμά, κάθε κλίκ κοστίζει... Δεν είναι ψηφιακή, που τραβάμε 10, διαλέγουμε την καλύτερη και σβήνουμε τις υπόλοιπες...
 

Ηλίας Σ.

AVClub Enthusiast
13 October 2006
1,251
Προσέξτε ότι, αν εξαιρέσουμε κάποιες - ελάχιστες - φωτογραφίες όπου το θέμα της φωτογραφίας είναι κάποια άλογα ή θαλασσοπούλια, στις υπόλοιπες ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ίχνος ζωής... Εψαξα να βρω κάποια φωτογραφία όπου να έχει καταγραφεί κάποιο περαστικό πουλί, ένας σκύλος, μιά πεταλούδα, ένας άνθρωπος, αλλά δεν... Βέβαια με 16 και 22 διάφραγμα και αργή ταχύτητα, δύσκολα θα μπορούσε να καταγραφεί μιά τυχαία κίνηση, αλλά και στις πιό γρήγορες ταχύτητες, η έλλειψη ζωής είναι εμφανής... Πραγματικά ο άνθρωπος πρέπει να το μελετούσε πολύ πριν τραβήξει κάθε φωτογραφία... Κι όταν μιλάμε γιά μεσαίο φορμά, κάθε κλίκ κοστίζει... Δεν είναι ψηφιακή, που τραβάμε 10, διαλέγουμε την καλύτερη και σβήνουμε τις υπόλοιπες...

Σωστά. Κακομάθαμε με την ψηφιακή και προσπαθούμε να βγάλουμε πολλές φωτογραφίες με την ελπίδα ότι στατιστικά κάποιες θα μας τύχουν καλές. Και πράγματι κάποιες είναι καλύτερες και κάποιες χειρότερες, αλλά άλλο η τύχη κι άλλο η ικανότητα, η γνώση και η δουλειά πάνω σε κάθε φωτογραφία...
Η έλλειψη κόστους στο κάθε "κλικ" τελικά βοήθησε την ποιότητα των φωτογραφιών μας;
 
16 July 2006
7,501
HAMBURG
Απάντηση: Re: Επεξεργασία, ή όχι ?

εγω πιστευω παλι οτι το μυστικο ειναι αλλου.

Ελλειψη ατμοσφαιρας. Οι ανθρωποι δεν εχουν ατμοσφαιρα εκει. :fahne90:

Πιο σοβαρα, μαλλον στη Σκωτια στα μερη που τραβαει, σωματιδια της υλης δεν πρεπει να αιωρουνται(πολλα) στην ατμοσφαιρα. Το φως εχει την λιγοτερη δυνατη διαχυση με αποτελεσμα η ευκρινεια στο βαθος πεδιου να δειχνει εξωπραγματικη (οπως σωστα λεει ο dabrutal).



ΑΥΤΟ ακριβως που λες για την ατμοσφαιρα ειναι ο Ν1 λογος που βγαινουν φωτος με τετοια καθαροτητα και αισθηση !:music-smiley-005:

μια φιλη μας που ηρθε απο την Ιρλανδια τα χριστουγεννα μας ειπε πως της εκανε εντυπωση η ΠΕΝΤΑΚΑΘΑΡΗ ατμοσφαιρα και ουρανος τα οποια οφειλονταν διοτι φυσαει συνεχως σε κεινα τα μερη ..........
 
16 July 2006
7,501
HAMBURG
Απάντηση: Re: Επεξεργασία, ή όχι ?

Δεν είμαστε και σε τόσο χάλια κατάσταση πια! ;)

Δεν είναι πια και αδύνατον να κινηθούμε στην θαυμαστή κατεύθυνση που είδαμε. Αν βάλουμε την όποια μηχανή μας σε τρίποδο, με ένα πολωτικό φίλτρο, κλείσουμε τέρμα το διάφραγμα για μέγιστο βάθος πεδίου, βάλουμε τα ISO στην μικρότερη τιμή, "τσιμπήσουμε" και λίγο τον κορεσμό στα χρώματα, μετά πρέπει απλά να περιμένουμε το τοπίο μας στον φωτισμό που το κολακεύει. Και το τελευταίο είναι και το δυσκολότερο όλων απ' ότι φαίνεται...

Δείχνει να έχει ασχοληθεί με το κάθε πλάνο του αρκετά. Πόσοι το κάνουμε σε ανάλογο επίπεδο ώστε να προσδοκούμε και ανάλογα αποτελέσματα; Ακόμα και μόνο το τρίποδο κάνει καλή διαφορά...

εεε......... ναι δεν το βαζουμε κατω !!!!!!!!

περιμενω του χρονου να αναβαθμιστω σε μηχανικο υλικο και να του δειξω του παλιοσκοτσεζου........














:jester::jester::jester::jester::jester: ξερω ξερω.......
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Παιδιά ο Ιαν Κάμερον θεωρείται σύμφωνα με το Digital Photography ένας από τους καλύτερους καλλιτέχνες φωτογράφους της Μεγάλης Βρετανίας. Ξέρεει ανά πάσα στιγμή τί κάνει. Και φυσικά χρησιμοποιεί τα κατάλληλα εργαλεία.

¨Ομως παίζει πιο σημαντικό ρόλο η τοποθεσία που επιλέγει και η χρονική στιγμή που τραβά τη λήψη. Δηλ. πηγαίνει εκεί μερικές φορές το χρόνο, στήνει το τρίποδο με τη μηχανή σε συγκεκριμένο σημείο και τραβά φωτογραφίες. Μπορεί να κάνει 20 μέρες για να πετύχει αυτή με το τέλειο φως. Εμείς όμως βλέπουμε αυτή τη φωοτγραφία με την υπέροχη σύνθεση και με το τέλειο φως (magic light). Το φιλμ βοηθά, όμως και το μεσαίο φορμά. Όμως περισσότερο μετρά ο άνθρωπος που επιλέγει τί θα κάνει πώς θα το κάνει και πότε θα το κάνει.

Για μένα η σύνθεση και το φως είναι τα πιο σημαντικά.
Για το φως δείτε λιγάκι τη φωτογραφία από το Τελωνείο και από το Μέγαρο της κυβέρνησης στο Δουβλίνο. Με ψηφιακή μηχανή. http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?t=7585

Σας θυμίζω επίσης τις εξαιρετικές φωτογραφίες του send στο κάστρο των Ιωαννίνων (τις περισινές εννοώ) τότε που έκανε το τεστ των φακών.

Μετά όλα τα άλλα.