Eco Driving - Οικον(λ)ογική Οδήγηση

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Με αφορμή άλλο νήμα για αναζήτηση οικονομικού σε καταναλωση αυτοκινήτου, σκέφτηκα να κάνουμε μια κουβέντα για το στυλ οδήγησης.
Πολλοί θα έχετε πάρει στα χέρια σας διάφορα φυλλάδια ή θα έχετε διαβάσει άρθρα για το λεγόμενο eco driving. Η αλήθεια είναι πως, δοκιμάζοντας ίσως την υπομονή σας στην αρχή, υπάρχει δυνατότητα να αποκομίσει κανείς αρκετά οφέλη από την εφαρμογή του στυλ μιας "ήπιας" οδήγησης. Πολύ δε περισσότερο, τώρα που η τιμή της βενζίνης έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Αλλά δεν είναι μόνο οικονομικά τα οφέλη. Με την ήπια οδήγηση αυξάνεται η οδική ασφάλεια, μειώνεται η ψυχολογική πίεση οδηγού και επιβατών και, επίσης, περιορίζεται η επιβάρυνση που επιφέρει στο περιβάλλον η χρήση των οχημάτων. Και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερο κόστος σε χρόνο, αφού σε συνθήκες πόλης και σε μικρές εκδρομές, η χρονική διαφορά προσέγγισης του προορισμού είναι σχεδόν μηδενική.
Τέλος, απ'ότι διαβάζω, το eco driving έχει γίνει πλέον μέρος της ύλης των εξετάσεων των νέων οδηγών.

Οι βασικές αρχές του eco driving είναι οι ακόλουθες:

1. Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2000 με 2500 στροφές. Οι σύγχρονοι κινητήρες πετυχαίνουν την καλύτερη σχέση απόδοσης-οικονομίας σε αυτές τις στροφές
2. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης, χωρίς να ξεπερνάτε τις 3-3.500 στροφές. Απoφύγετε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.
3. Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Όταν οδηγείτε, παρατηρείτε όσο πιο μακριά μπροστά μπορείτε ώστε να είστε σε θέση να προβλέπετε τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας και να ενεργείτε κατάλληλα και έγκαιρα
4. Επιβραδύνετε ομαλά. Πλησιάζοντας σε κόκκινο σηματοδότη, stop ή άλλα εμπόδια αφήστε έγκαιρα το γκάζι και συνεχίστε με την ταχύτητα, χωρίς να βάλετε "νεκρά" και σταματήστε το όχημα ομαλά.
5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό). Σε μεγάλα μποτιλιαρίσματα, σε διαβάσεις τρένων ή σε άλλες συνθήκες που μας κρατούν ακινητοποιημένους για ένα εύλογο διάστημα (από 1 λεπτό και πάνω) καλό είναι να σβήνουμε τον κινητήρα. Εννοείται πως για να τον ξαναβάλουμε μπροστα δεν πατάμε καθόλου το γκάζι.
6.Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.
Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.
7. Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος και ιδιαιτέρως των ελαστικών.
8. Aποφύγετε την μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής.
Κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείτε στο όχημα (αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.) προκαλεί αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
9. Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών. Για ταχύτητες άνω των 50χλμ η χρήση κλιματιστικού επιβαρύνει λιγότερο την κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα ανοικτά παράθυρα και τις δυνάμεις που ενεργοποιούνται από αυτά.
10. Κάνετε συνετή χρήση του κλιματισμού.
Ο κλιματισμός να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να μην ρυθμίζεται κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.
11. Στις ανηφόρες να κινείστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι, στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να χρησιμοποιείτε το γκάζι.
12. Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου.
Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη.

Περισσότερα για όποιον ενδιαφέρεται στον δικτυακό τόπο
http://www.ecodriving.gr/
 

lykman

Supreme Member
29 June 2006
5,798
Aθήνα
... πάρτε αυτοκίνητο με DSG (και start/stop), επιλέξτε την οικονομική ρύθμιση, και σταματήστε να ασχολήστε... Φυσικά με ήπια χρήση του γκαζιού.

Κατά τα άλλα το 11 και το 12 είναι στα όρια του επικινδύνου...
Συν ότι φυσικά στα τούρμπο αυτοκίνητα, ειδικά το 11, είναι καταστροφικό για την κατανάλωση, και όχι μόνο.
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
Συμφωνώ εκτός των σημείων 1, 11, 12.

Για το 1 αλλάζουμε σχέση στο σημείο που ο κινητήρας μας αποδίδει την μέγιστη ροπή και όχι μεταξύ 2 και 2,5k. Γιατί αν αλλάξεις στις 2k και χάσεις 1000 στροφές, τότε το μετεράκι θα ρετάρει και θα κάψεις περισσότερη βενζίνη μέχρι να ανεβάσεις ξανά μέχρι τις 2k.

Για τα 11, 12 θα συμφωνήσω με τον lykman...
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Για εκτενέστερη ανάλυση μπορείτε να δείτε και αυτό:

http://www.ecocity.gr/uploaded/files/TREATISE EcoDriving manual, Greece.pdf

Για το 11 δεν ξέρω, αλλά το 12 τί το περίεργο έχει βρε παιδιά? " Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου.
Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη." Δηλαδή: μην πας του σκοτωμού όταν μπροστά σου έχεις στροφή (και θα φρενάρεις αναγκαστικά απότομα) και εφ'όσον κινείσαι σιγά -και η στροφή το επιτρέπει- μπορείς και να μην πατήσεις φρένο.
 
Last edited:

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
Αν την διαδρομή την ξέρεις τότε και μόνο τότε κατ εμέ μπορείς και να μην πατήσεις φρένο αλλιώς κλάφτα.... πόσες στροφές έχεις συναντήσει με ανάποδη κλίση χωρις να σε προειδοποιεί ο δρόμος που έχεις διανύσει μέχρι τώρα;;

Η πόσες στροφές με διπλές ακτίνες καμπυλότητας;

Φρένο και πάλι φρένο. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε μην το ξεχνάμε αυτό...

Καλύτερα να έγγραφαν ότι "πατάτε φρένο στην ευθεία πρίν την στροφή και όχι πάνω σε αυτήν γιατί τα ελαστικά πέφτουν σε απόδοση"
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Εννοείται και εξυπακούεται, πως υπεράνω όλων αυτών των -ας πούμε- κανόνων, προέχει η οδική ασφάλεια που δεν πρέπει ποτέ να καταστρατηγείται.
 

Giannis Amar

AVClub Addicted Member
23 August 2006
1,416
Πειραιάς
Αυτό που διάβασα και ισχύει είναι ότι έχεις μηδενική κατανάλωση όταν κατεβαίνεις μια κατηφόρα με ταχύτητα μέσα (5) χωρίς να πατάς γκάζι, παρά να έχεις νεκρά και το αυτοκίνητο να δουλεύει στο ρελαντί.
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,838
Αθήνα
Αυτό που διάβασα και ισχύει είναι ότι έχεις μηδενική κατανάλωση όταν κατεβαίνεις μια κατηφόρα με ταχύτητα μέσα (5) χωρίς να πατάς γκάζι, παρά να έχεις νεκρά και το αυτοκίνητο να δουλεύει στο ρελαντί.

Απόλυτα σωστό, το έχω επιβεβαιώσει στο αυτοκίνητό μου που έχει μετρητή στιγμιαίας κατανάλωσης. Οι καινούργιοι κινητήρες έχουν σύστημα cut-off οπότε συμβαίνει αυτό που γράφεις στο post σου.
 

Κώστας Ο.

Senior Member
21 July 2006
308
Με αφορμή άλλο νήμα για αναζήτηση οικονομικού σε καταναλωση αυτοκινήτου, σκέφτηκα να κάνουμε μια κουβέντα για το στυλ οδήγησης.
Πολλοί θα έχετε πάρει στα χέρια σας διάφορα φυλλάδια ή θα έχετε διαβάσει άρθρα για το λεγόμενο eco driving. Η αλήθεια είναι πως, δοκιμάζοντας ίσως την υπομονή σας στην αρχή, υπάρχει δυνατότητα να αποκομίσει κανείς αρκετά οφέλη από την εφαρμογή του στυλ μιας "ήπιας" οδήγησης. Πολύ δε περισσότερο, τώρα που η τιμή της βενζίνης έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Αλλά δεν είναι μόνο οικονομικά τα οφέλη. Με την ήπια οδήγηση αυξάνεται η οδική ασφάλεια, μειώνεται η ψυχολογική πίεση οδηγού και επιβατών και, επίσης, περιορίζεται η επιβάρυνση που επιφέρει στο περιβάλλον η χρήση των οχημάτων. Και όλα αυτά χωρίς ιδιαίτερο κόστος σε χρόνο, αφού σε συνθήκες πόλης και σε μικρές εκδρομές, η χρονική διαφορά προσέγγισης του προορισμού είναι σχεδόν μηδενική.
Τέλος, απ'ότι διαβάζω, το eco driving έχει γίνει πλέον μέρος της ύλης των εξετάσεων των νέων οδηγών.

Οι βασικές αρχές του eco driving είναι οι ακόλουθες:

1. Αλλάξτε σχέση μετάδοσης (ταχύτητα) στις 2000 με 2500 στροφές. Οι σύγχρονοι κινητήρες πετυχαίνουν την καλύτερη σχέση απόδοσης-οικονομίας σε αυτές τις στροφές
2. Οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση μετάδοσης, χωρίς να ξεπερνάτε τις 3-3.500 στροφές. Απoφύγετε τα άσκοπα φρεναρίσματα ή αλλαγές ταχυτήτων.
3. Προβλέψτε τις συνθήκες κυκλοφορίας.
Όταν οδηγείτε, παρατηρείτε όσο πιο μακριά μπροστά μπορείτε ώστε να είστε σε θέση να προβλέπετε τις συνθήκες κυκλοφορίας γύρω σας και να ενεργείτε κατάλληλα και έγκαιρα
4. Επιβραδύνετε ομαλά. Πλησιάζοντας σε κόκκινο σηματοδότη, stop ή άλλα εμπόδια αφήστε έγκαιρα το γκάζι και συνεχίστε με την ταχύτητα, χωρίς να βάλετε "νεκρά" και σταματήστε το όχημα ομαλά.
5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό). Σε μεγάλα μποτιλιαρίσματα, σε διαβάσεις τρένων ή σε άλλες συνθήκες που μας κρατούν ακινητοποιημένους για ένα εύλογο διάστημα (από 1 λεπτό και πάνω) καλό είναι να σβήνουμε τον κινητήρα. Εννοείται πως για να τον ξαναβάλουμε μπροστα δεν πατάμε καθόλου το γκάζι.
6.Ελέγχετε την πίεση των ελαστικών τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.
Η σωστή πίεση ελαστικών βελτιώνει την οικονομία καυσίμου και την οδική ασφάλεια. Πίεση μικρότερη κατά 25% σημαίνει περίπου 2% περισσότερο καύσιμο.
7. Κάνετε σωστή και τακτική συντήρηση του οχήματος και ιδιαιτέρως των ελαστικών.
8. Aποφύγετε την μεταφορά περιττών φορτίων και χρήση σχαρών οροφής.
Κάθε πρόσθετο εξάρτημα που τοποθετείτε στο όχημα (αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.) προκαλεί αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.
9. Αποφύγετε τα άσκοπα ανοίγματα των παραθύρων και την τοποθέτηση αεροτομών. Για ταχύτητες άνω των 50χλμ η χρήση κλιματιστικού επιβαρύνει λιγότερο την κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τα ανοικτά παράθυρα και τις δυνάμεις που ενεργοποιούνται από αυτά.
10. Κάνετε συνετή χρήση του κλιματισμού.
Ο κλιματισμός να χρησιμοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο και να μην ρυθμίζεται κάτω από τους 23 βαθμούς Κελσίου.
11. Στις ανηφόρες να κινείστε με τη μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιήστε σχεδόν όλο το γκάζι, στις κατηφόρες εκμεταλλευτείτε την ταχύτητα που αποκτά το όχημα χωρίς να χρησιμοποιείτε το γκάζι.
12. Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου.
Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη.

Περισσότερα για όποιον ενδιαφέρεται στον δικτυακό τόπο
http://www.ecodriving.gr/

το 11 πάντως είναι τραγικά λανθασμένο.
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Απάντηση: Re: Eco Driving - Οικον(λ)ογική Οδήγηση

το 11 πάντως είναι τραγικά λανθασμένο.

Κι εμένα μου φαίνεται παράξενο. Πάντως στο δεύτερο Link που έχω δώσει λέει το εξής:

"Ανηφορικός Δρόμος: O στόχος είναι να κινείστε με την μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και ταυτόχρονα να χρησιμοποιείτε σχεδόν όλο το γκάζι. Συχνά υποστηρίζεται ότι η σχεδόν πλήρης χρήση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές του κινητήρα είναι υπερβολική. Παρόλα αυτά όμως, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητά με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι δυνατή η συνεχής κίνηση στον δρόμο με 1.000 στροφές/λεπτό και με πλήρες φορτίο στον κινητήρα."

Τονίζω πως απλά μεταφέρω προς συζήτηση τα στοιχεία που διαβάζω. Ούτε τα προτείνω όλα ανεπιφύλακτα, ούτε τα υποστηρίζω. Δεν είμαι καν ιδιαίτερος γνώστης των μηχανικών θεμάτων. Σίγουρα τα περισσότερα τα τηρούσα ούτως ή άλλως, καθώς δεν είμαι κανένας "γκαζιάρης"...:driver:
 
Last edited:

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
Δεν ξέρω αν αυτός που έγραφε είχε γνώσεις αλλά αυτό που λέει ισχύει μόνο σε νέους κινητήρες που έχουν μεταβλητούς αυλούς εισαγωγείς. Και σε περιορισμένα παλαιότερα μοτέρ με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων.

Ασε που έχεις και περισσότερες φθορές στο κινητήρα...

Αν δουλεύει το μοτεράκι στην περιοχή μέγιστης ροπής δεν έχεις πρόβλημα και κάνεις και οικονομία.
 

Κώστας Ο.

Senior Member
21 July 2006
308
Re: Απάντηση: Re: Eco Driving - Οικον(λ)ογική Οδήγηση

Κι εμένα μου φαίνεται παράξενο. Πάντως στο δεύτερο Link που έχω δώσει λέει το εξής:

"Ανηφορικός Δρόμος: O στόχος είναι να κινείστε με την μέγιστη δυνατή σχέση μετάδοσης και ταυτόχρονα να χρησιμοποιείτε σχεδόν όλο το γκάζι. Συχνά υποστηρίζεται ότι η σχεδόν πλήρης χρήση του γκαζιού στις χαμηλές στροφές του κινητήρα είναι υπερβολική. Παρόλα αυτά όμως, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν τα σύγχρονα αυτοκίνητά με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι δυνατή η συνεχής κίνηση στον δρόμο με 1.000 στροφές/λεπτό και με πλήρες φορτίο στον κινητήρα."

Τονίζω πως απλά μεταφέρω προς συζήτηση τα στοιχεία που διαβάζω. Ούτε τα προτείνω όλα ανεπιφύλακτα, ούτε τα υποστηρίζω. Δεν είμαι καν ιδιαίτερος γνώστης των μηχανικών θεμάτων. Σίγουρα τα περισσότερα τα τηρούσα ούτως ή άλλως, καθώς δεν είμαι κανένας "γκαζιάρης"...:driver:

ναι, αλλα άμα σανιδώσεις το έρμο το γκάζι στην ανηφόρα γιατί δεν τραβάει το έρμο με τρίτη πχ, η ecu μπαίνει σε open loop και πλούσιο μείγμα (τα μείγματα με μεγάλα ανοίγματα πεταλούδας είναι προς το πλούσιο για ασφάλεια) .. εξαρτάται βεβαια πλέον απο κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά, αλλά γενικά προτιμότερο να δουλεύεις χαλαρά σε στροφές κοντά στο πλατώ της ροπής παρά W.O.T. σε υπερβολικά χαμηλές..
 

lykman

Supreme Member
29 June 2006
5,798
Aθήνα
Για εκτενέστερη ανάλυση μπορείτε να δείτε και αυτό:

http://www.ecocity.gr/uploaded/files/TREATISE EcoDriving manual, Greece.pdf

Για το 11 δεν ξέρω, αλλά το 12 τί το περίεργο έχει βρε παιδιά? " Οδήγηση σε στροφές: Επιβραδύνεται ομαλά πριν από τη στροφή, εάν είναι δυνατόν χωρίς τη χρήση φρένου.
Η επιτάχυνση και το βίαιο φρενάρισμα πριν από κάθε στροφή εκτός από την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου είναι και επικίνδυνη." Δηλαδή: μην πας του σκοτωμού όταν μπροστά σου έχεις στροφή (και θα φρενάρεις αναγκαστικά απότομα) και εφ'όσον κινείσαι σιγά -και η στροφή το επιτρέπει- μπορείς και να μην πατήσεις φρένο.

Καταρχήν να πω ότι διαβάζοντας για στροφές, θεώρησα ότι εννοούσε το κείμενο για στριφερή διαδρομή, π.χ. Κατεχάκη ή Περιφεριακή Υμηττού (για τους Αθηναίους δύο παραδείγματα), και όχι την στροφή του στενού μας για να στρίψουμε στο δίπλα στενό... Αρα αυτά που λέω, αφορά τέτοια διαδρομή. Δεν ξέρω αν υπέθεσα σωστά, αλλά λογικό μου ακούγεται να εννοεί αυτό που περιγράφω.
Εμένα η άποψη μου [για τις στριφτερές διαδρομές του τύπου που αναφέρω παραπάνω], είναι ότι αν κάποιος πάει με λογικά και αντίστοιχα χιλιόμετρα σύμφωνα με την κατάσταση του (δλδ του οδηγού: κουρασμένος, ξεκούραστος, άυπνος κλπ), του αυτοκίνητου (πόλης, σπορ, ψηλό τζιπ κλπ), και των ειδικών συνθηκών (δρόμος, καιρός κλπ), δεν θα χρειαστεί να πατήσει σχεδόν ποτέ και πουθενά φρένο... Το οποίο φυσικά θα αποτυπωθεί και στην κατανάλωση. Γιατί για κάθε φρενάρισμα, αντίστοιχα μετά θα ακολουθεί και το γκάζωμα για την επανάκτησης της ταχύτητας. Αν όμως τα χιλιόμετρα είναι τα πρέποντα, απλά με σταθερό γκάζι θα κινηθεί σωστότερα παντού. Και λέω σωστότερα, γιατί και το στρίψιμο έχοντας φρενάρει (και το αμάξι έχοντας ρίξει στροφές), είναι δυσκολότερο αφού δεν υπάρχουν οι δυνάμεις από τον κινητήρα που το "κρατάνε" στον δρόμο.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,371
Αθήνα...
5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό). Σε μεγάλα μποτιλιαρίσματα, σε διαβάσεις τρένων ή σε άλλες συνθήκες που μας κρατούν ακινητοποιημένους για ένα εύλογο διάστημα (από 1 λεπτό και πάνω) καλό είναι να σβήνουμε τον κινητήρα. Εννοείται πως για να τον ξαναβάλουμε μπροστα δεν πατάμε καθόλου το γκάζι.

Πανω στην τελευταια προταση,καποια αμαξια θελουν αρκετο γκαζι για να ξεκινησουν ή-και χρειαζονται την λεγομενη προθερμανση(αρκετα παλια...)οποτε και χρειαζεται το λιγο γκαζι στην αρχη,αυτο δεν ειναι απαραιτητο στα καινουρια,ή καλυτερα δεν χρειαζεται καθολου.(το ξερω απο το πρωτο μου αυτοκινητο...)
 

lykman

Supreme Member
29 June 2006
5,798
Aθήνα
... και μιας και το συγκεκριμένο θέμα ξανάρθε στην επιφάνεια, να πω και το αυτονόητο, ότι και να κάνουμε εμείς σαν οδηγοί, μεγάλο μέρος της οικονομίας (ή όχι) καυσίμου είναι άμεσα σχετιζόμενη με το ίδιο το όχημα... Το να περιμένουμε ότι ένα τρίλιτρο τζιπ ή ένα αμάξι επιδόσεων μπορεί να οδηγηθεί οικονομικά, ε είναι αστείο... ΟΤΙ και αν κάνει ο οδηγός του, τέτοια οχήματα δεν μπορούν να είναι οικονομικά. Οπότε κατά την αγορά των οχημάτων μας, ας το έχουμε και αυτό στα υπόψιν. :ernaehrung004:
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
Απάντηση: Re: Eco Driving - Οικον(λ)ογική Οδήγηση

5. Σβήστε τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις (περισσότερο από 1 λεπτό). Σε μεγάλα μποτιλιαρίσματα, σε διαβάσεις τρένων ή σε άλλες συνθήκες που μας κρατούν ακινητοποιημένους για ένα εύλογο διάστημα (από 1 λεπτό και πάνω) καλό είναι να σβήνουμε τον κινητήρα. Εννοείται πως για να τον ξαναβάλουμε μπροστα δεν πατάμε καθόλου το γκάζι.

Πανω στην τελευταια προταση,καποια αμαξια θελουν αρκετο γκαζι για να ξεκινησουν ή-και χρειαζονται την λεγομενη προθερμανση(αρκετα παλια...)οποτε και χρειαζεται το λιγο γκαζι στην αρχη,αυτο δεν ειναι απαραιτητο στα καινουρια,ή καλυτερα δεν χρειαζεται καθολου.(το ξερω απο το πρωτο μου αυτοκινητο...)


Σωστά. Αυτή η οδηγία προτείνεται σε καινούριας τεχνολογίας οχήματα. Τα παλιά, ίσα-ίσα που θα κάψουν και περισσότερο καύσιμο με το σβήσε-άναψε, επομένως είναι ανώφελο, ή μάλλον επιζήμιο να σβήνει ο κινητήρας για αναμονή ενός λεπτού περίπου.
 

mmoukiou

Supreme Member
22 October 2007
3,069
... και μιας και το συγκεκριμένο θέμα ξανάρθε στην επιφάνεια, να πω και το αυτονόητο, ότι και να κάνουμε εμείς σαν οδηγοί, μεγάλο μέρος της οικονομίας (ή όχι) καυσίμου είναι άμεσα σχετιζόμενη με το ίδιο το όχημα... Το να περιμένουμε ότι ένα τρίλιτρο τζιπ ή ένα αμάξι επιδόσεων μπορεί να οδηγηθεί οικονομικά, ε είναι αστείο... ΟΤΙ και αν κάνει ο οδηγός του, τέτοια οχήματα δεν μπορούν να είναι οικονομικά. Οπότε κατά την αγορά των οχημάτων μας, ας το έχουμε και αυτό στα υπόψιν. :ernaehrung004:

Απόλυτα σωστό και μάλλον από εκεί θα έπρεπε να ξεκινάει η λίστα με τις οδηγίες.
 

FragoulisNaval

Supreme Member
4 November 2009
7,820
Δίπλα στον Pseiras.....
Re: Απάντηση: Eco Driving - Οικον(λ)ογική Οδήγηση

... και μιας και το συγκεκριμένο θέμα ξανάρθε στην επιφάνεια, να πω και το αυτονόητο, ότι και να κάνουμε εμείς σαν οδηγοί, μεγάλο μέρος της οικονομίας (ή όχι) καυσίμου είναι άμεσα σχετιζόμενη με το ίδιο το όχημα... Το να περιμένουμε ότι ένα τρίλιτρο τζιπ ή ένα αμάξι επιδόσεων μπορεί να οδηγηθεί οικονομικά, ε είναι αστείο... ΟΤΙ και αν κάνει ο οδηγός του, τέτοια οχήματα δεν μπορούν να είναι οικονομικά. Οπότε κατά την αγορά των οχημάτων μας, ας το έχουμε και αυτό στα υπόψιν. :ernaehrung004:

Το μόνο που μπορεί να κάνει κάποιος με τ´τοιου είδους οχήματα είναι να τα χρησημοποιεί για τον σκοπό που φτιάχτηκαν και όχι για να πηγαίνει για καφέ για μόστρα....

Αν και με τα νέα μέτρα ούτε για 600ράκι δεν μας κόβω....