DIY φώς ασφαλείας

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Καλησπέρα παίδες.

Επειδή είναι το δευτερο φώς ασφαλείας που μου βγαίνει off μέσα σε 3 χρονια και βαρέθηκα να πληρώνω κινέζους που χαλάνε, σκέφτομαι να κάνω το εξής, και θέλω την γνώμη σας.

Ξεκοιλιάζω το κουτί (αν τα καταφερω) και του βάζω μια μπαταρία μολύβδου επαναφορτιζόμενη από συναγερμό σπιτιού. Μια σειρά απο λευκά led (έχω και του ενός watt που βγάζουν μάτια) και ένα κυκλωματάκι φόρτισης, για το οποίο έχω και την απορία για το πώς πρέπει να περιορίσω το ρεύμα φόρτισης, και πόσο πρέπει να είναι αυτό.

Πχ αν χρησιμοποιήσω ένα LM317 ρυθμισμένο στα 13.8V (τόση είναι η τάση φόρτισης στους συναγερμούς, άρα είμαστε σωστοί για την συγκεκριμένη μπαταρία, και βάλω μια αντίσταση σε σειρά ώστε να περιορίσω το ρεύμα, θα είμαι οκ? Προφανώς θα έχω μια πτώση τάσης στην αντίσταση άρα θα πρέπει να ρυθμίσω το 317 έτσι ώστε τα 13.8V να τα έχω στους πολους της μπαταρίας, επίσης ίσως χρειάζεται και μια δίοδος ώστε οταν διακόπτεται η παροχή του δικτύου να μην επιστρέφει ρεύμα από την μπαταρία προς τον φορτιστή. Το πάω σωστά ή λάθος? Καμια άποψη επί του θέματος?
 
28 June 2006
2,941
Γιάννη το πρόβλημα δεν είναι τόσο το ρεύμα φόρτισης (1/10 της ονομαστικής χωρητικότητας, 1/5 στους ταχυφορτιστές), όσο το ότι μόλις φορτίζει η μπαταρία ΠΡΕΠΕΙ να σταματάει αυτόματα η φόρτιση και να ξανακεκινάει μόλις αδειάζει. Ιδανικά, όσο είναι φορτισμένη και δεν χρησιμοποιέιται χρειάζεται μόνο ένα μικρό ρεύμα συντήρησης.
Το να το κάνεις κάθε μέρα με το χέρι είναι τουλάχιστον άβολο.

Να δω που έχω ένα κύκλωμα που είχα βρει και τα έκανε αυτά για 12βολτες, αλλά εμένα δε μου έκανε γιατί ήθελα περισσότερο ρεύμα, κάποτε που έψαχνα να κάνω έναν.
 
28 June 2006
2,941
Έχω φτιάξει ένα τέτοιο κύκλωμα που είναι μονίμως συνδεδεμένο με τη μοτοσυκλέτα μου που δεν την κινώ συχνά (κυκλοφορώ κυρίως με παπάκι). Είναι μία κατασκευή που είχα βρει στο Ελέκτορ και βασίζεται στο L200. Ρυθμίζει το ρεύμα φόρτισης, την τάση που ξεκινάει η φόρτιση και την τάση που σταματάει η φόρτιση. Αν θυμάμαι καλά, στο δικό μου είναι ρυθμισμένο να αρχίζει η φόρτιση όταν η τάση της μπαταρίας πέσει κάτω από τα 12,3 βολτ και σταματάει όταν φτάσει στα 14,2 βολτ.

Στην περίπτωση που σε ενδιαφέρει, θα ψάξω να βρω σε ποιο τεύχος είναι και θα σε ενημερώσω.
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
Έχω φτιάξει ένα τέτοιο κύκλωμα που είναι μονίμως συνδεδεμένο με τη μοτοσυκλέτα μου που δεν την κινώ συχνά (κυκλοφορώ κυρίως με παπάκι). Είναι μία κατασκευή που είχα βρει στο Ελέκτορ και βασίζεται στο L200. Ρυθμίζει το ρεύμα φόρτισης, την τάση που ξεκινάει η φόρτιση και την τάση που σταματάει η φόρτιση. Αν θυμάμαι καλά, στο δικό μου είναι ρυθμισμένο να αρχίζει η φόρτιση όταν η τάση της μπαταρίας πέσει κάτω από τα 12,3 βολτ και σταματάει όταν φτάσει στα 14,2 βολτ.

Στην περίπτωση που σε ενδιαφέρει, θα ψάξω να βρω σε ποιο τεύχος είναι και θα σε ενημερώσω.

thanks αλλά μπα, εφόσον τελικά υπάρχει έτοιμο φορτιστάκι δεν θα μπω στην διαδικασία κατασκευής κυκλώματος, ο χρόνος ειναι περιορισμένος, τον δεκεμβρη γίνομαι μπαμπάς κι έχω άλλες προτετοιμασίες σε προτεραιότητα..

το μοτόρι που εχεις στην άκρη τι είναι και κυκλοφορείς με το @ ?
 
το μοτόρι που εχεις στην άκρη τι είναι και κυκλοφορείς με το @ ?

BMW R80GS - Βαριά, ογκώδης, δυσκίνητη στην πόλη (μεγάλο μεταξόνιο, μεγάλη γωνία κάστερ μπροστά) - άσε δε που καίει και πάνω από διπλάσια απ' ό,τι ο Κινέζος... (όπου Κινέζος = παπί κινέζικο, μάρκας SHINERAY, 125 cc, τετράχρονο, δισκόφρενα μπρος-πίσω και όλα αυτά με 790 - άσε που δεν έχεις και το άγχος μη στο κλέψουν - δεν γυρνάει κανείς να το κοιτάξει)

Πάντως, την BMW δεν την έχω και στην άκρη, απλώς δεν την έχω για τις καθημερινές μετακινήσεις...
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
BMW R80GS - Βαριά, ογκώδης, δυσκίνητη στην πόλη (μεγάλο μεταξόνιο, μεγάλη γωνία κάστερ μπροστά) - άσε δε που καίει και πάνω από διπλάσια απ' ό,τι ο Κινέζος... (όπου Κινέζος = παπί κινέζικο, μάρκας SHINERAY, 125 cc, τετράχρονο, δισκόφρενα μπρος-πίσω και όλα αυτά με 790 - άσε που δεν έχεις και το άγχος μη στο κλέψουν - δεν γυρνάει κανείς να το κοιτάξει)

Πάντως, την BMW δεν την έχω και στην άκρη, απλώς δεν την έχω για τις καθημερινές μετακινήσεις...


τσάμπα!