Εντάξει, για την οικονομία της κουβέντας να δεχτώ ότι ο νόμος είναι λάθος γιατί μπορεί σε κάποιες εξαιρετικά σπάνιες εξαιρέσεις να τιμωρεί τη νόμιμη χρήση. Ωστόσο, νομίζω ότι χάνουμε το δάσος αν πιστεύουμε ότι το πρόβλημα είναι ο 1 στο εκατομμύριο που διαμοιράζεται αρχεία για τα οποία έχει τα πνευματικά δικαιώματα. Μην κοροϊδευόμαστε. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και σοβαρότατο. Και το ότι παίζονται τρομακτικά λεφτά δεν είναι δικαιολογία, αντιθέτως είναι ένας ακόμα λόγος ώστε να υπάρχουν σαφείς και αυστηροί νόμοι για την κλοπή. Ο Τζάμπας πέθανε, και αυτοί οι (χιλιάδες) άνθρωποι που συμμετέχουν στην παραγωγή μιας ταινίας/σειράς/μουσικής πρέπει να πληρωθούν. Αλλιώς θα πρέπει να αλλάξουν δουλειά.
Επίσης, η δικαιολογία του "απλά βλέπω άρα δε φταίω" μόνο δικηγορίστικη ισχύ έχει. Εκτός αν βλέπεις τσάμπα και μετά πας και σκας 10 ευρώ στο σινεμά για να ξαναδείς. Αλλιώς γλίτωσες τα 10 ευρώ, άρα μια χαρά κέρδισες από την όλη φάση.
Η δικαιολογία ότι τα Spotify πληρώνουν λίγα, επίσης δεν είναι δικαιολογία, διότι αφενός συνεχίζουν να υπάρχουν φυσικά μέσα, αφετέρου οι indie καλλιτέχνες πουλάνε και μόνοι τους, οπότε στο κάτω κάτω αγοράστε απευθείας από την πηγή. Αλλιώς αυτούς κλέβετε. Εξάλλου, αν δεν γούσταραν τα Spotify δε θα έβαζαν τα έργα τους εκεί.
Γενικά νομίζω πως η 'Robin Hood' δικαιολογία δεν έχει καμία βάση, αφού αφενός πρόκειται για είδος πολυτελείας, αφετέρου η κλοπή αφορά μόνο εγωιστικούς λόγους τσιπιάς. Αν δε γουστάρετε ιδεολογικά εταιρίες, μποϋκοτάρετέ τις (πχ προσωπικά έκοψα το Disney+ επειδή κουράστηκα τόσο από τη woke κουλτούρα όσο και την αρμεκτική φιλοσοφία της εταιρίας, επόμενο θα είναι το Netflix οσονούπω)
Λογικά όλα αυτά που λες.
Αλλά... όταν κάποιοι άνθρωποι, ζητάνε πολλά εκατομμύρια για να υποκριθούν μπροστά σε κάμερες για μια ταινία που τα γυρίσματα δεν θα πάρουν πάνω από 6 μήνες δουλειάς... κάπου χάνεται η λογική.
Δεν ρισκάρουν την ζωή τους.
Δεν κάνουν τον χαμάλη να κουβαλάνε τσιμέντα σε σκαλωσιές με κίνδυνο να πέσουν ή να αποκτήσουν κοίλες στην μέση κλπ.
Δεν σώζουν ζωές βρίσκοντας λύση σε σοβαρές ασθένειες.
Δεν κάνουν κάτι που είναι βιωτική ανάγκη (δεν φέρνουν νερό στο σπίτι σου, δεν φτιάχνουν φαγώσιμα και πρώτες ύλες, δεν πετάνε λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτ. ρεύματος, κ.ο.κ.).
Κάπου πρέπει να υπάρχει και κάποιο όριο.
Πόσο μάλλον όταν η οικονομική συνθήκη στις περισσότερες χώρες είναι σε τραγική κατάσταση.
Και όταν συνάδελφοι τους, απλά όχι τόσο εμφανίσημοι ώστε να πάρουν Α ή Β ρόλο, αμοίβονται με peanuts.
Κάποτε τα CD μουσικής ήταν ακριβά. Πειρατεία στο ζενίθ.
Κάποια στιγμή τα έριξαν σε πιο λογικές τιμές. Πειρατεία υπήρχε και πάλι. Λιγότερη όμως.
Πάλι σαν καλλιτέχνες και δισκογραφικές έβγαζαν μια χαρά φράγκα.
Και η μουσική είναι πολύ επαναλήψιμο είδος διασκέδασης.
Μια ταινία πόσες φορές να την δείς;
Αξίζει ας πούμε 45€ για το Gemini Man π.χ. ;
Αξίζει να ζητάει το 1/15o του μισθού ένα δισκάκι Blu-ray ?
10 ταινίες = ένα ενοίκιο για σπίτι 80τ.μ. στο Γαλάτσι;
Αν εγω αρχίσω να ζητάω 200€ για να βάλω μια 55αρα TV σε βάση στον τοίχο, δεν θα έχω δουλειά. θα φταίνε αυτοί που θα την βάζουν μόνοι τους ή εγω που ζητάω παράλογα πράγματα;