Διακοπή παράνομων streaming

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,310
127.0.0.1
To Netflix έχει κάποιες καλές σειρές.
Η συντρηπτική πλειοψηφία των ταινιών του είναι στην καλύτερη ταινίες για το μεσημέρι της Κυριακής.
Που και αυτό παίζει, γιατί το έχει παρακάνει με το woke.
Και όχι, αγαπητό Netflix, οι LGBTQ+ δεν σκέφτονται μόνο το sex.
 
  • Like
Reactions: billpeppas

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,870
Athens
Πιο πολύ σημασία δίνουν στο να έχουν πολύ LGBTQ και έγχρωμους ανθρώπους στις ταινίες/σειρές, παρά στο να είναι καλές οι ταινίες/σειρές...

Εν τω μεταξύ, στις ερωτικές σκηνές στις gay/lesbian/weird δείχνει πράγμα και αφήνει να κυλήσει ο χρόνος, αν είναι straight η φάση με το που πάει να βγει ρούχο αλλάζει πλάνο :D
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Πάντως στις ταινίες υπάρχει θέμα γενικότερα. Οι ταινίες του Netflix οι καινούργιες είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό αδιάφορες. Τις καλές παλιές που ανεβάζει τις έχουμε ήδη δει και τελικά όσο και αν φαίνεται περίεργο όταν 1-2 φορές το μήνα βρεθεί χρόνος για μια ταινία συνδέομαι στο Cinobo και ως τώρα δεν έχω δει κάτι που έχω μετανιώσει. Πριν έψαχνα μισή ώρα στο Netflix και τελικά είτε με έπαιρνε ο ύπνος είτε έβλεπα κάτι από ertflix Που είναι και δωρεάν.
το cinobo ειναι εξαιρετικη επιλογη και εχω αρχισει και το σκεφτομαι και εγω σοβαρα. Ασε που ταινιες του cinobo, δυσκολα τις βρισκεις πειρατικα.
Τωρα πληρωνω youtube premium, disney+, netflix, spotify, ολα μοιρασμενα μαζι με φιλους (αλλα οχι παντα ισοποσα, διοτι συνηθως καταλαμβανω περισσοτερες θεσεις θεασης/ακοης). Αν κοπει ο διαμοιρασμος λογαριασμων, τοτε θα μπω σοβαρα σε σκεψεις τι θα κρατησω.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
866

τελικά δεν έχω καταλάβει είναι παράνομο το torrenting το ξέρουμε επειδή διακινεις το αρχείο.
το κατέβασμα είναι παράνομο; download μόνο όχι με εφαρμογή τορρεντ;
Cloudflare Warp, Proton VPN. Free υπηρεσίες και οι δύο. Αν θες μπορείς να πληρώσεις για περισσότερες δυνατότητες.

Οι νόμοι περί πνευματικής ιδιοκτησίας έχουν ξεφύγει τελείως. Έχουμε φύγει από το να υπερασπίζονται τον δημιουργό στο να υπερασπίζονται συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα. Όχι ότι περιμέναμε κάτι άλλο φυσικά, έτσι γίνονται οι business. Πάρτε για παράδειγμα την συνεχή επέκταση του χρονικού περιθωρίου που χρειάζεται για να περάσει ένα έργο στο public domain. Διαβάστε όλη την ιστορία σχετικά με τον Μίκυ Μάους και κατά πόσο είναι πλέον (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ) στο public domain. Νόμοι που προστατεύουν βασικά δικαιώματα όπως το απόρρητο των επικοινωνιών καταπατούνται για να μπορούν οι εταιρείες να βρίσκουν "πειρατές". Όταν κανονικά απαιτείται πολύ σοβαρό αδίκημα για να άρει ο εισαγγελέας το απόρρητο, αυτό αίρεται αμέσως αν ζητάνε εταιρείες πνευματικών δικαιωμάτων να μάθουν τα στοιχεία όσων οι IPs συνδέθηκαν σε κάποιο torrent (στη Γερμανία αυτά με το 3-strike rule, αλλά σίγουρα θα έρθουν και σε μας). Συν ότι μιλάμε για κλασική περίπτωση entrapment, αφού τα torrent με το "παράνομο" υλικό τα διοχετεύουν οι ίδιοι που θέλουν να βρουν "πειρατές".

Θυμάμαι κάποτε που έπιαναν μερικούς να έχουν κατεβάσει τραγούδια από το napster και τους χρέωναν με 10 ή 15$ ανά τραγούδι. Αλλά πόσο δίνει το Spotify για κάθε ακρόαση ενός τραγουδιού στους δημιουργούς; Τίποτα, ψίχουλα.

Όταν το κοινό περί δικαίου αίσθημα διαφέρει 100% από τους νόμους, το πρόβλημα δεν είναι οι άνθρωποι αλλά οι νόμοι.

Το παράδειγμα με το διαρκείας και το γήπεδο είναι τουλάχιστον ατυχές. Τα πνευματικά δικαιώματα είναι άυλα, δεν αφαιρείς κάτι από κανέναν, δεν υπάρχει κλοπή. Υπάρχει χρήση χωρίς άδεια - μη παπαγαλίζετε αυτά που θέλουν οι εταιρείες.

ΥΓ: Πληρώνω netflix, disney+, Nova, Cosmote TV, Amazon Prime και Spotify. Όλα μαζί κοστίζουν λιγότερο από όσα πλήρωνα μόνο για Nova πριν 10+ χρόνια. Υπάρχουν δηλαδή σαφώς οικονομικότερες επιλογές σήμερα. Αυτό όμως δε σημαίνει πως συμφωνώ με το να ανάγουμε σε κακούργημα ένα download. Διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως.
 
Last edited:

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,840
Clermont-Ferrand, France
Το πρόβλημα για εμένα είναι άλλο. Ωραία, συνδέθηκα σε μια σελίδα torrent. Σημαίνει ότι είμαι παράνομος εάν δεν κατεβάσω κάποιο "παράνομο" αρχείο? Η εάν κατεβάσω κάποιο αρχείο, το οποίο δεν είναι παράνομο?
Τι σημαίνει πρόστιμο επειδή συνδέθηκα για πάνω από οποιοδήποτε χρονικό διάστημα? Εάν είμαι στον δρόμο και βλέπω μια ληστεία και δεν κλείσω τα μάτια μου, είμαι και εγώ συνεργός και ένοχος δηλαδή?
Εάν είμαι έξω από παράνομο οίκο ανοχής, χωρίς να το ξέρω, και κοιτάω το κτήριο, είμαι ένοχος για πορνεία?

Όπως είπε ο φίλος, μόνο επιχειρηματικά συμφέροντα, είναι πίσω από όλες αυτές τις δυσανάλογες τιμωρίες και μέτρα. Και μόνο για αυτούς που δεν ξέρουν και μπορούν να πιαστούν. Μην κοροϊδευόμαστε, υπάρχουν άπειροι τρόποι για γνώστες να βρουν την άκρη.
Εδώ παίρνανε Netflix από Τουρκία με VPN, γιατί ήταν πάμφθηνο. Το ότι στην Ελλάδα το πήγανε στα €14 και μου λένε ότι εάν βλέπω εγώ στο ένα σπίτι και η γυναίκα στο άλλο θα μου το κόψουν, γιατί δεν είναι παράνομο? Ένα νοικοκυριό είμαστε, απλά υποχρεωμένοι λόγω δουλειάς να μένουμε σε 2 σπίτια. Σε αυτή την περίπτωση, γιατί δεν κυνηγάει κανείς το Netflix, αλλά δεν βρίσκεις το δίκιο σου με τίποτα?
Πάλι καλά που έχω το Disney+ δωρεάν με την Vodafone. Το Disney+, που ανακοίνωσε παγκόσμια πρωτοτυπία. Βγάζουμε δική μας παραγωγή από το streaming. Δώσανε εκατομμύρια για την σειρά Willow, είναι δεν είναι καλή, και τώρα την βγάζουνε. Για μα μην πληρώσουνε τα ψίχουλα royalties στους ηθοποιούς, τώρα που τα βρήκανε σκούρα με την SAG-AFTRA?
 

Ducksong

Supreme Member
11 July 2013
4,985
The Dutch Mountains
σε ποια κατηγορία εμπίπτει όταν βλέπουμε αγώνες από σαιτ; streaming; αυτό μπορεί να ελεγχθεί;

Σε καμία! Απο τη στιγμή που παρέχεται δωρεάν ο αγώνας σε μια ιστοσελίδα, δεν υπάρχει διαμοιρασμός και μάλιστα δεν χρειάζεται καμία συμμετοχή σου (εγγραφή, χρήση συγκεκριμένου software) οπότε δεν εχεις καμία ευθύνη που το παρακολούθησες. Αυτός που μεταδίδει παράνομα το περιεχόμενο είναι υπεύθυνος.
 

athlon6401

AVClub Enthusiast
12 December 2018
866
Το πρόβλημα για εμένα είναι άλλο. Ωραία, συνδέθηκα σε μια σελίδα torrent. Σημαίνει ότι είμαι παράνομος εάν δεν κατεβάσω κάποιο "παράνομο" αρχείο? Η εάν κατεβάσω κάποιο αρχείο, το οποίο δεν είναι παράνομο?
Στη Γερμανία δουλεύει ως εξής: τα δικηγορικά γραφεία - εταιρείες προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων συνδέονται σε torrents από παράνομα διαμοιραζόμενο υλικό για το οποίο οι πελάτες τους έχουν τα δικαιώματα, και συμμετέχουν στο διαμοιρασμό. Δηλαδή κατεβάζουν και ανεβάζουν, λειτουργώντας ως peers. Άλλα peers συνδέονται πάνω τους και από εκεί καταγράφουν τις IP διευθύνσεις και στέλνουν τις αναφορές στους ISPs. Strike 1, απλώς ενημέρωση να μη το ξανακάνεις, Strike 2 μικρό πρόστιμο και ενημέρωση να μη το ξανακάνεις, Strike 3 μεγάλο πρόστιμο και αποσύνδεση από το πάροχο internet. Εδώ όμως υπάρχουν σοβαρά ζητήματα. Για αρχή, αν δεν έχουν κατεβάσει όλο το torrent, δε μπορούν να ξέρουν αν όντως είναι αυτό που λέει ο τίτλος. Αν το έχουν κατεβάσει όλο, τότε οι ίδιοι μοιράζουν το αρχείο εν γνώσει τους, άρα μιλάμε πως οι ίδιοι προωθούν το παράνομα διαμοιραζόμενο υλικό. Επίσης το ότι μία IP κατέβασε ένα κομμάτι από το διαμοιραζόμενο υλικό δεν αποτελεί απόδειξη ότι το κατέβασε ολόκληρο. Όλος δηλαδή ο νόμος των 3-strike είναι επί της ουσίας παράνομος και καταχρηστικός. Στην Ελλάδα δεν έχουμε ακόμα κάτι τέτοιο.
 
  • Like
Reactions: protrudi and koupa
Εντάξει, για την οικονομία της κουβέντας να δεχτώ ότι ο νόμος είναι λάθος γιατί μπορεί σε κάποιες εξαιρετικά σπάνιες εξαιρέσεις να τιμωρεί τη νόμιμη χρήση. Ωστόσο, νομίζω ότι χάνουμε το δάσος αν πιστεύουμε ότι το πρόβλημα είναι ο 1 στο εκατομμύριο που διαμοιράζεται αρχεία για τα οποία έχει τα πνευματικά δικαιώματα. Μην κοροϊδευόμαστε. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και σοβαρότατο. Και το ότι παίζονται τρομακτικά λεφτά δεν είναι δικαιολογία, αντιθέτως είναι ένας ακόμα λόγος ώστε να υπάρχουν σαφείς και αυστηροί νόμοι για την κλοπή. Ο Τζάμπας πέθανε, και αυτοί οι (χιλιάδες) άνθρωποι που συμμετέχουν στην παραγωγή μιας ταινίας/σειράς/μουσικής πρέπει να πληρωθούν. Αλλιώς θα πρέπει να αλλάξουν δουλειά.

Επίσης, η δικαιολογία του "απλά βλέπω άρα δε φταίω" μόνο δικηγορίστικη ισχύ έχει. Εκτός αν βλέπεις τσάμπα και μετά πας και σκας 10 ευρώ στο σινεμά για να ξαναδείς. Αλλιώς γλίτωσες τα 10 ευρώ, άρα μια χαρά κέρδισες από την όλη φάση.

Η δικαιολογία ότι τα Spotify πληρώνουν λίγα, επίσης δεν είναι δικαιολογία, διότι αφενός συνεχίζουν να υπάρχουν φυσικά μέσα, αφετέρου οι indie καλλιτέχνες πουλάνε και μόνοι τους, οπότε στο κάτω κάτω αγοράστε απευθείας από την πηγή. Αλλιώς αυτούς κλέβετε. Εξάλλου, αν δεν γούσταραν τα Spotify δε θα έβαζαν τα έργα τους εκεί.

Γενικά νομίζω πως η 'Robin Hood' δικαιολογία δεν έχει καμία βάση, αφού αφενός πρόκειται για είδος πολυτελείας, αφετέρου η κλοπή αφορά μόνο εγωιστικούς λόγους τσιπιάς. Αν δε γουστάρετε ιδεολογικά εταιρίες, μποϋκοτάρετέ τις (πχ προσωπικά έκοψα το Disney+ επειδή κουράστηκα τόσο από τη woke κουλτούρα όσο και την αρμεκτική φιλοσοφία της εταιρίας, επόμενο θα είναι το Netflix οσονούπω)
 
Last edited:

fuorigioco1981

AVClub Addicted Member
29 November 2007
1,440
Σε καμία! Απο τη στιγμή που παρέχεται δωρεάν ο αγώνας σε μια ιστοσελίδα, δεν υπάρχει διαμοιρασμός και μάλιστα δεν χρειάζεται καμία συμμετοχή σου (εγγραφή, χρήση συγκεκριμένου software) οπότε δεν εχεις καμία ευθύνη που το παρακολούθησες. Αυτός που μεταδίδει παράνομα το περιεχόμενο είναι υπεύθυνος.
οκ ευχαριστώ ! είναι κάποια σαιτ που με κάποια επιπλέον συνδρομή μπορείς να κατεβάσεις πχ ταινίες .όχι τορρεντ .μόνο εσύ κατεβάζεις την ταινία. είναι το ίδιο παράνομο με τα τορρεντ ;
 

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,123
Η κουβέντα πάει πολύ μακριά. Πχ ο Λάνθιμος ζει και βασιλεύει. Δεκτό να με κυνηγήσουν για πειρατεία αν κάνω κάτι με τις ταινίες του. Η "Καζαμπλάνκα" από την άλλη είναι γυρισμένη πριν 80 χρόνια. Πόσοι από αυτούς ζούνε σήμερα ώστε να υπάρχει μια κάποια δικαιολογία;

Φυσικά δεν εννοώ να γίνει public domain ή να μην έχει καθόλου δικαιώματα. Αλλά το να με κυνηγήσει κάποιος γι' αυτό δεν είναι κάπως; Δηλαδή να πάρει δικαιώματα ο γιος ή ο εγγονός του άλλου;
 
Η κουβέντα πάει πολύ μακριά. Πχ ο Λάνθιμος ζει και βασιλεύει. Δεκτό να με κυνηγήσουν για πειρατεία αν κάνω κάτι με τις ταινίες του. Η "Καζαμπλάνκα" από την άλλη είναι γυρισμένη πριν 80 χρόνια. Πόσοι από αυτούς ζούνε σήμερα ώστε να υπάρχει μια κάποια δικαιολογία;

Φυσικά δεν εννοώ να γίνει public domain ή να μην έχει καθόλου δικαιώματα. Αλλά το να με κυνηγήσει κάποιος γι' αυτό δεν είναι κάπως; Δηλαδή να πάρει δικαιώματα ο γιος ή ο εγγονός του άλλου;

Εντάξει, βέβαια υπάρχει και γι'αυτό ο αντίλογος. Γιατί την Καζαμπλάκα κάποιος τη φυλάει σε αποθήκες που κοστίζουν εκατομμύρια κάθε χρόνο, κάποιος την κάνει remaster κάθε 10-20 χρόνια με ανάλογα εξωφρενικά κόστη, κλπ κλπ κλπ. Δηλαδή δεν είναι ότι δεν έχει κόστος για όποιον τη διαχειρίζεται, αλλά σύμφωνοι, είναι χαμηλότερο. Ωστόσο, τσάμπα δε μπορεί να είναι, ακόμα κι αν ο ίδιος o Bogart είχε αφήσει στη διαθήκη του οδηγίες να μοιράζεται τσάμπα. Γιατί και τότε, κάποιος άλλος είχε τα δικαιώματα, αυτός που έβαλε το χρήμα.

Αλλά όπως είπες, πάει μακριά η κουβέντα. Και δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα γιατί δε μπορεί να υπάρχει σύστημα που να ελέγχει τι κατέβασες, και αν έχει πεθάνει ο δημιουργός του, γιατί αυτό θα ήταν ακόμα πιο παράνομο για λόγους privacy.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: koupa

koupa

AVClub Enthusiast
25 January 2014
1,123
Έτσι είναι όπως τα γράφεις. Πάντα θα υπάρχει κάποιος ο οποίος να έχει δικαιώματα στις ταινίες. Και πάντα θα παίζουμε το παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι.

Με εξαίρεση τους "τσίπιδες" οι υπόλοιποι με σωστή τιμολογιακή πολιτική δεν έχουν θέμα στο να πληρώνουν. Οι εταιρίες όμως δεν το βλέπουν έτσι. Μας βλέπουν όλους ως εν δυνάμει πρόβατα και θέλουν να μας αρμέγουν όσο δεν πάει.

Πχ όταν ήρθε το Netflix θεωρούσα ότι είναι πανάκεια. Ότι θα έχει αρκετό περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας ώστε να περνάς το χρόνο σου. Έκανα μια συνδρομή για τον πατέρα μου που του αρέσουν τα Western. Τελικά δεν είχε ΤΙΠΟΤΑ. Του έδειξα 2-3 πράγματα στο tablet και ησύχασε. Πόσο δύσκολο θα ήταν να είχε τέτοιο περιεχόμενο; ΟΚ ξέρω. Servers, storage κλπ. Από τη στιγμή όμως που τα έχει ένας τυχαίος server δε νομίζω ότι ολόκληρο Netflix δε θα μπορούσε να τα φιλοξενεί; Αλλά δεν το κάνει γιατί κοιτάει άλλο κοινό το οποίο τελικά του γυρίζει την πλάτη. Και του γυρίζει την πλάτη διότι ανακυκλώνει τα ίδια και τα ίδια, ανεβοκατεβάζει περιεχόμενο με βάση τα πνευματικά δικαιώματα που λέμε ότι ίσως είναι και λίγο γκρίζα ζώνη και αυξάνει τιμές ελαττώνοντας το περιεχόμενο που πάει στον ανταγωνισμό.
 

Ducksong

Supreme Member
11 July 2013
4,985
The Dutch Mountains
οκ ευχαριστώ ! είναι κάποια σαιτ που με κάποια επιπλέον συνδρομή μπορείς να κατεβάσεις πχ ταινίες .όχι τορρεντ .μόνο εσύ κατεβάζεις την ταινία. είναι το ίδιο παράνομο με τα τορρεντ ;
Μα αυτό είναι ο ορισμός του εγκλήματος!!! Κάποιος εμπορεύεται παράνομα την πνευματική ιδιοκτησία άλλων..
Δεν μοιράζεται την ταινία με φίλους του, δεν επιτρέπει σε άλλους να χρησιμοποιήσουν κάτι που αυτός αγόρασε.

Ειναι στην ίδια κατηγορία με αυτούς που διακινούν σπασμένα συνδρομητικά πακέτα!!
Θα βρείς πολλά επιχειρήματα υπέρ των torrent, υπάρχει μερίδα νομικών που αμφισβητεί την ορθότητα των νόμων εναντίων των δικτυων p2p αλλά κανένας δεν θα υπερασπιστεί τέτοιες πρακτικές
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,838
Αθήνα
Μην ξεχνάμε πάντως ότι το streaming με τις συνδρομές του ενός κλικ μας δίνει τεράστια ευελιξία σε σχέση με τα παραδοσιακά συμβόλαια. Πολλοί πλέον (κι εγώ μαζί) διακόπτουμε και επανενεργοποιούμε όταν υπάρχει λόγος. Πχ το Hulu το πλήρωσα ένα μήνα για να δω το Bear, είδα από σπόντα και το only murders που έτυχε να παίζει τον ίδιο καιρό, και μετά πάπαλα. Αντίστοιχα και με το Disney. Τα μόνα που κρατάω μόνιμα είναι το HBO, Peacock (για premier league), και Paramount+ (για Europa/Champion’s league), απλά επειδή το δικό τους μοντέλο περιλαμβάνει πολύ γερές εκπτώσεις για ετήσια συνδρομή.
Συμφωνώ με σένα Ιάσωνα, αυτή είναι η σωστή λύση, έκανα το ίδιο με το Amazon prime, είδα τον Piccard και ότι άλλο έβρισκα ενδιαφέρον και μετά stop.
Εξ'αλλου μεγάλωσα σε εποχή με δύο κανάλια μόνο και δεν μπορώ να σου πω ότι έπαθα και κάτι από αυτό. Αντίθετα οι, υποχρεωτικά, κοινές τηλεοπτικές παραστάσεις έδιναν και την ευκαιρία να συζητήσεις με κάποιον άλλον για την σειρά που είδες, τώρα πια με τέτοιο κατακερματισμό δεν με μπορείς να το κάνεις. Πρέπει και ο άλλος να διαθέσει τον πολύτιμο χρόνο του για να δει αυτό που σε ενδιαφέρει για να το συζητήσετε.
Έχουμε πια τόσες επιλογές αλλά η πλειονότητα αυτών δεν αξίζει, όπως έλεγε και ο Springsteen 30 χρόνια πριν "57 channels and nothing on".
 
  • Like
Reactions: koupa and superfly

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,870
Athens
Εντάξει, για την οικονομία της κουβέντας να δεχτώ ότι ο νόμος είναι λάθος γιατί μπορεί σε κάποιες εξαιρετικά σπάνιες εξαιρέσεις να τιμωρεί τη νόμιμη χρήση. Ωστόσο, νομίζω ότι χάνουμε το δάσος αν πιστεύουμε ότι το πρόβλημα είναι ο 1 στο εκατομμύριο που διαμοιράζεται αρχεία για τα οποία έχει τα πνευματικά δικαιώματα. Μην κοροϊδευόμαστε. Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και σοβαρότατο. Και το ότι παίζονται τρομακτικά λεφτά δεν είναι δικαιολογία, αντιθέτως είναι ένας ακόμα λόγος ώστε να υπάρχουν σαφείς και αυστηροί νόμοι για την κλοπή. Ο Τζάμπας πέθανε, και αυτοί οι (χιλιάδες) άνθρωποι που συμμετέχουν στην παραγωγή μιας ταινίας/σειράς/μουσικής πρέπει να πληρωθούν. Αλλιώς θα πρέπει να αλλάξουν δουλειά.

Επίσης, η δικαιολογία του "απλά βλέπω άρα δε φταίω" μόνο δικηγορίστικη ισχύ έχει. Εκτός αν βλέπεις τσάμπα και μετά πας και σκας 10 ευρώ στο σινεμά για να ξαναδείς. Αλλιώς γλίτωσες τα 10 ευρώ, άρα μια χαρά κέρδισες από την όλη φάση.

Η δικαιολογία ότι τα Spotify πληρώνουν λίγα, επίσης δεν είναι δικαιολογία, διότι αφενός συνεχίζουν να υπάρχουν φυσικά μέσα, αφετέρου οι indie καλλιτέχνες πουλάνε και μόνοι τους, οπότε στο κάτω κάτω αγοράστε απευθείας από την πηγή. Αλλιώς αυτούς κλέβετε. Εξάλλου, αν δεν γούσταραν τα Spotify δε θα έβαζαν τα έργα τους εκεί.

Γενικά νομίζω πως η 'Robin Hood' δικαιολογία δεν έχει καμία βάση, αφού αφενός πρόκειται για είδος πολυτελείας, αφετέρου η κλοπή αφορά μόνο εγωιστικούς λόγους τσιπιάς. Αν δε γουστάρετε ιδεολογικά εταιρίες, μποϋκοτάρετέ τις (πχ προσωπικά έκοψα το Disney+ επειδή κουράστηκα τόσο από τη woke κουλτούρα όσο και την αρμεκτική φιλοσοφία της εταιρίας, επόμενο θα είναι το Netflix οσονούπω)

Λογικά όλα αυτά που λες.

Αλλά... όταν κάποιοι άνθρωποι, ζητάνε πολλά εκατομμύρια για να υποκριθούν μπροστά σε κάμερες για μια ταινία που τα γυρίσματα δεν θα πάρουν πάνω από 6 μήνες δουλειάς... κάπου χάνεται η λογική.

Δεν ρισκάρουν την ζωή τους.
Δεν κάνουν τον χαμάλη να κουβαλάνε τσιμέντα σε σκαλωσιές με κίνδυνο να πέσουν ή να αποκτήσουν κοίλες στην μέση κλπ.
Δεν σώζουν ζωές βρίσκοντας λύση σε σοβαρές ασθένειες.
Δεν κάνουν κάτι που είναι βιωτική ανάγκη (δεν φέρνουν νερό στο σπίτι σου, δεν φτιάχνουν φαγώσιμα και πρώτες ύλες, δεν πετάνε λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτ. ρεύματος, κ.ο.κ.).

Κάπου πρέπει να υπάρχει και κάποιο όριο.
Πόσο μάλλον όταν η οικονομική συνθήκη στις περισσότερες χώρες είναι σε τραγική κατάσταση.
Και όταν συνάδελφοι τους, απλά όχι τόσο εμφανίσημοι ώστε να πάρουν Α ή Β ρόλο, αμοίβονται με peanuts.

Κάποτε τα CD μουσικής ήταν ακριβά. Πειρατεία στο ζενίθ.
Κάποια στιγμή τα έριξαν σε πιο λογικές τιμές. Πειρατεία υπήρχε και πάλι. Λιγότερη όμως.
Πάλι σαν καλλιτέχνες και δισκογραφικές έβγαζαν μια χαρά φράγκα.

Και η μουσική είναι πολύ επαναλήψιμο είδος διασκέδασης.
Μια ταινία πόσες φορές να την δείς;
Αξίζει ας πούμε 45€ για το Gemini Man π.χ. ;
Αξίζει να ζητάει το 1/15o του μισθού ένα δισκάκι Blu-ray ?
10 ταινίες = ένα ενοίκιο για σπίτι 80τ.μ. στο Γαλάτσι;

Αν εγω αρχίσω να ζητάω 200€ για να βάλω μια 55αρα TV σε βάση στον τοίχο, δεν θα έχω δουλειά. θα φταίνε αυτοί που θα την βάζουν μόνοι τους ή εγω που ζητάω παράλογα πράγματα;
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Παιδιά αυτό που γίνεται μια ζωή είναι η διεθνοποίηση των τιμών χωρίς να κοιτάνε την αγοραστική δύναμη της κάθε χώρας. Με.αποτελεσμα να την πατάνε οι φτωχές χώρες. Ναι φτωχή χώρα θεωρουμαστε για όσους δεν το έχουν καταλάβει. Άλλο που κρυβόμαστε υπό τον δυτικό μανδύα και υπάρχει πληθώρα αγαθών προς προσφορά.

Επομένως όταν μιλάμε για διεθνή προϊόντα εισαγωγής δεν υπάρχει ανάλογη τιμολόγηση. 45 δολλάρια το δισκάκι στην Αμερική 45 ευρώ στο ελλαντα. Εννοείται χαοτική η διαφορά αγοραστικής δύναμης. Γι'αυτό και ανθεί το downloading και το παράνομο streaming (χαρακτηριστικό των φτωχών χωρών).
Όταν με ένα κουμπί αγοράζεις πλέον από όποια χώρα θες, γιατί να υπάρχει άλλη τιμή; οποίος έχει λεφτά αγοράζει. Όποιος δεν έχει κάθεται στα αυγά του ή βρίσκει πλάγιους τρόπους αν μιλάμε για software.

Όσο για την παροχή υπηρεσιών φυσικά αν ήσουν Αμερική/Αγγλια για τις ίδιες υπηρεσίες θα μπορούσες να χρεώσεις τα διπλά άνετα. Ειδικά το labor (παροχή υπηρεσιών) είναι τρελό έξω.
 
17 June 2006
9,828
Παιδιά αυτό που γίνεται μια ζωή είναι η διεθνοποίηση των τιμών χωρίς να κοιτάνε την αγοραστική δύναμη της κάθε χώρας. Με.αποτελεσμα να την πατάνε οι φτωχές χώρες. Ναι φτωχή χώρα θεωρουμαστε για όσους δεν το έχουν καταλάβει. Άλλο που κρυβόμαστε υπό τον δυτικό μανδύα και υπάρχει πληθώρα αγαθών προς προσφορά.

Επομένως όταν μιλάμε για διεθνή προϊόντα εισαγωγής δεν υπάρχει ανάλογη τιμολόγηση. 45 δολλάρια το δισκάκι στην Αμερική 45 ευρώ στο ελλαντα. Εννοείται χαοτική η διαφορά αγοραστικής δύναμης. Γι'αυτό και ανθεί το downloading και το παράνομο streaming (χαρακτηριστικό των φτωχών χωρών).
Όταν με ένα κουμπί αγοράζεις πλέον από όποια χώρα θες, γιατί να υπάρχει άλλη τιμή; οποίος έχει λεφτά αγοράζει. Όποιος δεν έχει κάθεται στα αυγά του ή βρίσκει πλάγιους τρόπους αν μιλάμε για software.

Όσο για την παροχή υπηρεσιών φυσικά αν ήσουν Αμερική/Αγγλια για τις ίδιες υπηρεσίες θα μπορούσες να χρεώσεις τα διπλά άνετα. Ειδικά το labor (παροχή υπηρεσιών) είναι τρελό έξω.
Το τελευταίο που είπες είναι ίσως το κλειδί του πως τα καταφέρνει η Ελλάδα ακόμη να τα φέρνει βόλτα. Ναι είμαστε ακριβότεροι πχ από Ινδούς, αλλά είμαστε εντός ΕΕ και πολλές εταιρίες το χρησιμοποιούν αυτό πολλές φορές κάνοντας outsourcing μικρότερες υπηρεσίες σε τρίτες χώρες και κρατώντας το Integration / quality control εδώ. Ή για ποιο λόγο θα έχουμε όλο και περισσότερους ψηφιακούς νομάδες.
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Ασχετο/σχετικο. Εβαλε προχθες η κόρη στο Λονδίνο δύο σίτες σε 2 παράθυρα. Οχι βέβαια τις ηλίθιες τις "έξπυνες σίτες" 😄 μιλάω για κυριλέ κανονικη τοποθέτηση με τελάρο αυτές τις πλυσέ τις συρόμενες. Πείτε πόσα. 930 ΛΙΡΕΣ !!! Δυο παράθυρα 1m Χ 1m . και βρήκε και τον πιό φθηνό. Στο τσάκ ήμουν να κλείσω εισητήριο σε εναν αλουμινά από εδώ να πάει να τις βάλει..... Το προσέξατε το νούμερο;;;
Εννοείται βαψίματα κλπ τα κάνει μόνη της. Ούτε καν τολμάς να φωνάξεις μάστορα για το παραμικρό στο εξωτερικό.
 
  • Like
Reactions: vlad66
Αλλά... όταν κάποιοι άνθρωποι, ζητάνε πολλά εκατομμύρια για να υποκριθούν μπροστά σε κάμερες για μια ταινία που τα γυρίσματα δεν θα πάρουν πάνω από 6 μήνες δουλειάς... κάπου χάνεται η λογική.

Δεν ρισκάρουν την ζωή τους.
Δεν κάνουν τον χαμάλη να κουβαλάνε τσιμέντα σε σκαλωσιές με κίνδυνο να πέσουν ή να αποκτήσουν κοίλες στην μέση κλπ.
Δεν σώζουν ζωές βρίσκοντας λύση σε σοβαρές ασθένειες.
Δεν κάνουν κάτι που είναι βιωτική ανάγκη (δεν φέρνουν νερό στο σπίτι σου, δεν φτιάχνουν φαγώσιμα και πρώτες ύλες, δεν πετάνε λιγνίτη για την παραγωγή ηλεκτ. ρεύματος, κ.ο.κ.).

Κάπου πρέπει να υπάρχει και κάποιο όριο.
Πόσο μάλλον όταν η οικονομική συνθήκη στις περισσότερες χώρες είναι σε τραγική κατάσταση.
Και όταν συνάδελφοι τους, απλά όχι τόσο εμφανίσημοι ώστε να πάρουν Α ή Β ρόλο, αμοίβονται με peanuts.

Μαζί σου, αλλά έτσι πάει σε όλη τη show business. Για ποιο λόγο πχ ο (συμπαθέστατος σε βαθμό λατρείας) Giannis να παίρνει 50 μύρια καθαρά το χρόνο για να παίζει μπάσκετ; Μα διότι πάνω του στηρίζεται μια βιομηχανία εκατοντάδων δις. Οπότε αν αυτά τα εκατοντάδες δις τα έπαιρναν μόνο τα αφεντικά του, τότε θα ήταν άδικο γι'αυτόν.

Το άλλο είναι το πρόβλημα της παγκοσμιοποίησης, με την έννοια ότι δε γίνεται ο Αμερικάνος κι εσύ να βλέπετε το ίδιο ματσάκι του Giannis από την ίδια πηγή (λέγε με streaming service) και αυτός να το πληρώνει 10 φορές πάνω από σένα. Θα έπρεπε, λογικά, αλλά δε γίνεται, γιατί θα ζητήσει κι αυτός την ίδια τιμή με σένα.