Re: DENON DVD-A1UB
Πως αποφεύγουν οι εταιρείες τα συγκριτικά τεστ; Δεν γίνονται συγκριτικά τεστ στα αυτοκίνητα; Στις μηχανές; Στις τηλεοράσεις; Στους ενισχυτές; κ.λ.π.; Τα τεστ τα πραγματοποιούν εταιρείες ή περιοδικά ή άλλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα σχετικά με το αντικείμενο, που έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό και τους κατάλληλους χώρους, αναφέρουν τους τρόπους και τους κανονισμούς στους οποίους βασίζονται οι μετρήσεις, παραθέτουν τα αποτελέσματα και καταλήγουν στα συμπεράσματά τους. Τα μέσα αυτά λοιπόν συνήθως ζητούν απ’ τις εταιρείες του χώρου να τους στείλουν τα νέα τους μοντέλα ώστε να γίνει ένα συγκριτικό τεστ (π.χ. σε αυτοκίνητα 1.400cc ή σε ενισχυτές κατηγορίας τιμής έως 2000 ευρώ ή σε τηλεοράσεις 40-46 ιντσών ή σε οτιδήποτε άλλο). Αν για κάποιο λόγο μία εταιρεία αφού της ζητηθεί, δεν στείλει το προϊόν της για testing, συνήθως αναφέρεται και ο λόγος που έγινε αυτό (πιθανόν μία εταιρεία για δικούς της λόγους δεν θέλει να στείλει κάποιο προϊόν της για έλεγχο).
Οσον αφορά τα AV προϊόντα, τέτοια συγκριτικά τεστ έχουν γίνει επανειλημμένα στην χώρα μας απ’ τα δύο βασικά περιοδικά του χώρου το ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ και το HITECH. Και τα δύο περιοδικά θεωρούνται έγκυρα και τα συγκριτικά τεστ που έχουν κατά καιρούς κάνει, έχουν λύσει πολλές απορίες.
Και ανακεφαλαιώνοντας, αναρωτιέμαι:
Τι είναι προτιμότερο, να δίνω βάση στις μετρήσεις και τις προτάσεις τέτοιων περιοδικών που έχουν όντως τον εξοπλισμό, την γνώση, και την εμπειρία να κάνουν τέτοια τεστ, ή να εμπιστεύομαι ότι γράφει κάποιος ο οποίος στην καλύτερη περίπτωση έχει δει ένα, δύο ή τρία σχετικά προϊόντα χωρίς άμεση αντιπαράθεση μεταξύ τους και χωρίς να έχει την γνώση ή τον εξοπλισμό να κάνει μετρήσεις; Και στην δεύτερη κατηγορία συγκαταλέγω και τον εαυτό μου. Προτιμότερο βέβαια είναι το πρώτο, αν και το ιδανικό θα είναι αφού μελετήσουμε επιμελώς το συγκριτικό τεστ και επικεντρωθούμε σε ένα – δύο προϊόντα, να προσπαθήσουμε να συλλέξουμε και πληροφορίες από χρήστες που ήδη το έχουν, ώστε να δούμε εάν πράγματι αυτά που αναφέρονται ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Στη συνέχεια εναπόκειται στην ευχέρεια του καθενός αν πιστεύει αυτά που διαβάζει ή αν ότι και να δει ή διαβάσει δεν πρόκειται με τίποτα να αλλάξει αυτό που πιστεύει (έστω και αν είναι λάθος). Πραγματικά έχουμε σκεφτεί πόσοι είναι άραγε αυτοί που επειδή το πρώτο τους αυτοκίνητο ήταν Opel (τυχαία η αναφορά στην φίρμα) ή η πρώτη τους τηλεόραση ήταν π.χ. Philips, όταν έρθει καιρός να τα αλλάξουν επιλέγουν πάλι τις ίδιες φίρμες, έστω και αν στα χρήματα που μπορούν να διαθέσουν υπάρχουν καλύτερες επιλογές; Και αυτό επειδή δεν θέλουν να πιστέψουν τίποτα άλλο απ’ αυτό που έχει κολλήσει στο μυαλό τους.
Συγνώμη για το μακροσκελές post, ίσως βγήκα και εκτός θέματος.
-bye-