Dali Zensor 7: Ο...λογοκριτής της "ταπεινής" κατηγορίας (;)

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
Μάλιστα... δεν ήξερα οτι ο πίσω τοίχος μπορεί να επηρεάσει τόσο πολύ τον ήχο. Έχω πολλά να μάθω ακόμα μέχρι να πάρω μυρωδιά τι παίζει...

Στα της γλαφυρής περιγραφής του ηχητικού χρώματος τώρα.... έχω μπερδευτεί. Εκτός και αν το... "δοκίμασε" ο φίλος wahrheit το ηχείο και το βρήκε πράγματι ζεστό και γλυκό. Αλλά τότε το πιθανότερο είναι να μπέρδεψε την μπάφλα με την βάφλα.... :eviltongue:

Φίλε Tyler, υποψιάζομαι τι μπορεί να εννοεί κάποιος όταν δίνει στον ήχο τέτοιες ιδιότητες που δεν μπορεί να έχει. Αλλά όταν ρωτάω "τι σημαίνει ζέστη στον ήχο;" η απάντηση "ζεστό ηχόχρωμα" δεν με βοηθά και πολύ. Μη με παρεξηγήσεις σε παρακαλώ, το λέω με πολύ φιλική διάθεση. Άλλωστε απο εσένα έχω μάθει πολλά και οι τοποθετήσεις σου με βοήθησαν πρόσφατα πολύ και στην επιλογή του ενισχυτή μου.

Ζητάω λοιπόν λιγάκι πιο αναλυτική εξήγηση της "ζέστης" και της "γλύκας", για να μπορώ να παρακολουθώ κι εγώ τις συζητήσεις σας και να καταλαβαίνω για τι πράγμα μιλάμε. Έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ γλυκό/ζεστό είναι ένα ηχείο που σίγουρα δεν είναι ουδέτερο. Δεν είναι δηλαδή το ηχείο που παίζει πιστά ότι του βάλεις, αλλά περνάει στον ήχο την δική του άποψη με αποτέλεσμα να τονίζει περισσότερο κάποια περιοχή. Όταν λέμε "ζεστό" και "γλυκό" εγώ αυτό που φαντάζομαι είναι ότι μιλάμε για ήχο συγκρατημένο στα ψηλά. Όχι τσιριχτό δηλαδή, όχι τόσο αναλυτικό, πιο ξεκούραστο.

Είμαι σε σωστό δρόμο ή ούτε καν;

καλε μου φιλε, δεν εχω αλλο τροπο να σου εξηγησω τι σημαινει ζεστος γλυκος ηχος, οποτε περιγραφω αυτο το φαινομενο τα ιδια λογια χρησιμοποιω και ποτε κανεις δεν μου ειπε οτι δεν καταλαβαινει ή δεν εχει καθολου αισθηση του πραγματος. Ασ το παρω απο την αναποδη μπας και. Ζεστος ειναι ο ηχος που δεν θα γινει ποτε σκληρος, τραχυς, και που παραμενει μαλακος. Δεν εχει να κανει με τον τονισμο καποιας περιοχης, μπορει ενα ηχειο να χει τονισμενα μεσαια και να ναι γλυκοηχο. Η γλυκυτητα και η ευφωνικοτητα ειναι χαρακτηριστικο που υπαρχει στη χροια του ηχου και γιαυτο του αποδιδεται. Και δυστυχως γλαφυροι γινομαστε οταν προσπαθουμε με λογια να περιγραψουμε μια αισθηση που ακουστα ειναι εμφανης απο το πρωτο δευτερολεπτο. Ειληκρινα δεν ξερω πως αλλιως να το πω. Ισως να μην εχει τυχει ποτε μεχρι τωρα να ακουσεις ενα συστημα να παιζει κατ' αυτο τον τροπο γιαυτο και δεν σου δινει το στιγμα καμια απο τις λεξεις που χρησιμοποιησα. Δυστυχως η περιγραφικη μου δεινοτητα φτανει μεχρι αυτο το σημειο.
 
Last edited:

Beren

Senior Member
24 November 2007
403
Φίλε Dalanik, καλημέρα και ευχαριστώ για την απάντηση.

Να πω καταρχήν οτι η ερώτησή μου για την εναλλακτική τοποθέτηση των ηχείων έγινε περισσότερο για να μάθω τον λόγω που απορρίφθηκε η συγκεκριμένη θέση. Ο Μάνος έχει ήδη πει οτι το σαλόνι έχει γίνει άνω κάτω αρκετές φορές, οπότε είναι σίγουρο οτι δοκιμάστηκαν όλες οι εναλλακτικές πριν καταλήξουν τα ηχεία στη θέση που είναι τώρα. Ήθελα λοιπόν να μάθω που είναι το λάθος σε μια θέση που στα δικά μου μάτια (τα μάτια του αδαή) έμοιαζε ιδανική. Ο φίλος Tyler λοιπόν το εξήγησε πολύ ωραία κι εγώ έμαθα μια καινούργια πληροφορία που για εσάς αποτελεί κοινό τόπο. Οτι μουσική παίζει και ο απέναντι τοίχος... :bang: Ποτέ δεν θα φανταζόμουν κάτι τέτοιο. Γι´αυτό είπα ότι έχω πολλά να μάθω ακόμη μέχρι να ξεστραβωθώ.

Στα του ηχείου. Η περιγραφή του Μάνου ήταν εξαιρετική και πολύ χρήσιμη για εμάς τους νεοεισερχόμενους στο χώρο, αφού έχει αποφύγει με μαεστρία τη χρήση πολλών "ειδικών" όρων και μιλά σε μια γλώσσα που καταλαβαίνουμε όλοι. Και η δική σου απάντηση με βοήθησε να έρθω πιο κοντά στον ήχο που βγάζουν τα Dali. Ο λόγος που πήρα το θάρρος να ρωτήσω κάτι παραπάνω, είναι γιατί από τις περιγραφές σας, ακόμη και αν δεν ήμουν 100% σίγουρος για το τι μπορεί να σημαίνει αυτό το "ζεστό", εισπράττω ότι το συγκεκριμένο ηχείο είναι ακριβώς αυτό που ψάχνω.

Ξέρω τι θα μου πεις... να πάω να τα ακούσω. Θα πάω, ναι... αλλά θα με βοηθήσει πολύ αν πριν πάω για ακροάσεις έχω καταφέρει το εξής: Αν δεν μπορώ να αποφασίσω ποιο ηχείο θα πάρω χωρίς να τo ακούσω, τουλάχιστον ας αποφασίσω ποια ηχεία δεν πρέπει να πάω να ακούσω. Διαφορετικά θα γίνει πάλι ότι και την πρώτη φορά που πήγα για ακρόαση. Άκουσα 15 ηχεία, έβγαλα μεν κάποια συμπεράσματα αλλά μπερδεύτηκα χειρότερα.

Ούτε εγώ είμαι οπαδός του monitor ήχου, φίλε Dalanik. Δεν θέλω ένα ηχείο που θα μου λέω πάντα την αλήθεια, ακόμη και αν αυτό σημαίνει οτι οι παλιές κλασικές ροκιές που τόσο αγαπώ θα ακούγονται χάλια. Θέλω ένα ηχείο που να με κάνει να θέλω να ακούω μουσική όλη μέρα. Με διάφορα είδη μουσικής. Τα Dali λοιπόν μπαίνουν δυνατά στη λίστα μου. Και αυτή τη φορά θα φροντίσω η λίστα να είναι μικρή.

Φίλε Tyler, σε υπερευχαριστώ γι' ακόμα μια φορά. Δεν είναι η περιγραφική σου ικανότητα που έχει το πρόβλημα. Εγώ είμαι "κουφός"! Και σίγουρα δεν βοηθάει καθόλου το γεγονός οτι έχω ακούσει ελάχιστα συστήματα. Για να καταλάβεις το "ζεστό" πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει "κρύος", "στεγνός" ήχος. Δεν έχω ακουστικές εμπειρίες και ίσως γι' αυτό δυσκολεύομαι. Νομίζω οτι μπήκα στο κλίμα πάντως. Η βοήθειά σας είναι πολύτιμη.
 
Last edited:

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,155
Αθήνα
Να σου πω δυο τρία πράγματα - εμπειρίες μου, ακόμη... από τη στιγμή που διαβάζεις χωρίς προκαταλήψεις και έχεις τη διάθεση να δοκιμάζεις νομίζω μόνο καλό θα σου κάνουν, είτε είναι αληθινές είτε όχι...

Δεν παίζει μόνο ο απέναντι τοίχος... αλλά όλος ο χώρος...
πχ. σπίτι μου υπάρχει σημείο (ευτυχώς όχι η θέση ακρόασης) στο οποίο αν κλείσεις τα μάτια και πρέπει να προσδιορίσεις τη θέση των ηχείων θα πεις ότι είναι στην αντίθετη πλευρά!!!

Η σκέψη σου να εκμεταλλευθείς τις εμπειρίες άλλων μελών, ώστε να σχηματίσεις μια λίστα ηχείων προς ακρόαση, είναι imo το καλύτερο που μπορείς να κάνεις. Αν δε καταφέρεις να ακούσεις στο χώρο σου ή σε παραπλήσιους και οπωσδήποτε με τον ενισχυτή σου θα ήταν το ιδανικό.

Οι μέτριες-κακές ηχογραφήσεις και το ποσοστό που καταλαμβάνουν στη δισκοθήκη μας είναι απαραίτητο στοιχείο για την επιλογή μηχανημάτων. Πολύ καλά κάνεις και το σκέφτεσαι.
Τα ηχεία θα τα αγοράσεις για να ακούς τη μουσικούλα σου... δεν θα αλλάξεις γούστα λόγω ηχείων.

Να μη ξεχάσεις να συμπεριλάβεις στις ακροάσεις σου τα νέα syntar της chario... πληροφορούμε ότι οι τιμές θα είναι αρκετά πιο κάτω απο αυτές του καταλόγου και αν όντως βελτιώνουν τον αντίστοιχο ήχο της σειράς premium θα κάψουν καρδιές....
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,421
Θεσσαλονίκη
Πάντως από τα λίγα που αντιλαμβάνομαι, έχω την εντύπωση BEREN πως οι παλιές rock ηχογραφίσεις σου αν αναπαραχθούν από γλυκό ηχείο ή από μονιτοριζέ ηχείο μέσω γλυκού ενισχυτή (βλέπε λάμπα) θα παίζουν καλύτερα απότι σε μόνιτορ σύστημα καθώς θα εκτεθεί από το μόνιτορ η ποιότητα των μηχανημάτων ηχογράφισης κλπ. Ως γνωστό πολλά συγκροτήματα ξεκίνησαν από εταιρίες όχι ιδιαίτερα ευκατάστατες με ότι συνεπάγεται αυτό. Κοινώς μάλλον για γλυκό ηχείο σε κόβω ούτως ή άλλως.
 

more peers

AVClub Fanatic
24 April 2009
20,155
Αθήνα
Εγώ θα διαφωνήσω με την επιλογή monitor ηχείου και προσπάθεια να το φέρει στα γούστα του με ενισχυτή, πηγή, καλώδια και οτιδήποτε άλλο...

Καλύτερα imo να εξασφαλίσει ότι το ηχείο θα κάνει αυτά που θέλει και μετά αρκετά πιο εύκολα θα ταιριάξει πάνω του τα υπόλοιπα.

Δεν είναι νόμος. Απλά η άποψή μου.

Επίσης οι μέτριες ηχογραφήσεις δεν είναι θέμα μεγάλης εταιρείας ή έτους παραγωγής...
Έχω γιαμαμότο από τα 70s που ακούγεται τέλεια και simple minds του 2010 που το σπας το δισκάκι άνετα...
 

Beren

Senior Member
24 November 2007
403
Από διάθεση άλλο τίποτα. Μακάρι να ήμουν Αθήνα για να μπορούσα να πηγαίνω συχνά να ακούω διάφορα συστήματα. Θα είχα σίγουρα σχηματίσει καλύτερη άποψη τόσο για τα ίδια τα μηχανήματα όσο και για το τι ζητάω από αυτά. Και αν είχα την τιμή να γνωρίσω κι εσάς προσωπικά, να πιούμε ένα καφεδάκι και να ανταλλάξουμε απόψεις... αυτό θα ήταν ιδανικό.

Και πάλι ευχαριστώ.
 

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
Πάντως από τα λίγα που αντιλαμβάνομαι, έχω την εντύπωση BEREN πως οι παλιές rock ηχογραφίσεις σου αν αναπαραχθούν από γλυκό ηχείο ή από μονιτοριζέ ηχείο μέσω γλυκού ενισχυτή (βλέπε λάμπα) θα παίζουν καλύτερα απότι σε μόνιτορ σύστημα καθώς θα εκτεθεί από το μόνιτορ η ποιότητα των μηχανημάτων ηχογράφισης κλπ. Ως γνωστό πολλά συγκροτήματα ξεκίνησαν από εταιρίες όχι ιδιαίτερα ευκατάστατες με ότι συνεπάγεται αυτό. Κοινώς μάλλον για γλυκό ηχείο σε κόβω ούτως ή άλλως.

Ναι, στην ροκ και στις κακες ηχογραφησεις ευννοει το γλυκο ηχειο, χωρις λαμπατο ενισχυτη ομως γιατι χρειαζονται ενισχυτικα με οδηγηση μιας και προκειται για μουσικη με πλουσιο δυναμικο περιεχομενο. Δεν σημαινει οτι το γλυκοηχο ηχειο υστερει σε αναλυση και θα κρυβει κατι, απλα ειναι θεμα κουρδισματος του.
 

Beren

Senior Member
24 November 2007
403
Δεν σημαινει οτι το γλυκοηχο ηχειο υστερει σε αναλυση και θα κρυβει κατι, απλα ειναι θεμα κουρδισματος του.
Συγγνώμη αν σε έχω κουράσει φίλε, επικαλούμαι την υπομονή σου. Από όσα είπαμε νωρίτερα συμπέρανα οτι το αντίθετο του γλυκόηχου ηχείου είναι το αναλυτικό. Ισχύει αυτό; Αν ναι, τότε φαντάζομαι οτι με το σχόλιό σου στην ουσία λες οτι ένα σωστά κουρδισμένο ηχείο μπορεί να είναι γλυκόηχο αλλά να έχει μια καλή ισορροπία μεταξύ ζεστού και αναλυτικού ήχου. Σωστά;
 
Last edited:

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
Συγγνώμη αν σε έχω κουράσει φίλε, επικαλούμαι την υπομονή σου. Από όσα είπαμε νωρίτερα συμπέρανα οτι το αντίθετο του γλυκόηχου ηχείου είναι το αναλυτικό. Ισχύει αυτό; Αν ναι, τότε φαντάζομαι οτι με το σχόλιό σου στην ουσία λες οτι το Dali είναι μεν γλυκόηχο αλλά έχει μια καλή ισορροπία μεταξύ ζεστού και αναλυτικού ήχου. Σωστά;

ενα αναλυτικο ηχειο μπορει να γινει τραχυ, σκληρο κλπ. Δεν ειναι ομως κατ'αναγκη το αναλυτικο το αντιθετο του γλυκοηχου. Για παραδειγμα, εξαιρετικα αναλυτικα ηχεια που ακουγονται αρκετα γλυκοηχα ειναι τα Harbeth.

Αυτο για το Zensor 7 ισχυει.
 

Beren

Senior Member
24 November 2007
403
Πολύ ωραία! Μπαίνω στο κλίμα σιγά σιγά.
Από τα ηχεία που έχω ακούσει μέχρι τώρα, τα πιο αναλυτικά είναι τα ATC40. Τα άκουσα με τον XTZ όταν πήγα να ακούσω τον ενισχυτή. Για να συγκρίνω αυτό που άκουσα με όσα συζητούμε εδώ και να έχω ένα μέτρο σύγκρισης, πως θα χαρακτήριζες τα ATC; Σκληρό, τραχύ, γλυκό, ισορροπημένο;
 

Beren

Senior Member
24 November 2007
403
Έτσι μου φάνηκε κι εμένα. Ευχαριστώ Παντελή! Χρωστάω κέρασμα! -bye-
 

Tyler ? Durden

Supreme Member
6 November 2006
3,909
Νεα Σμυρνη
Έτσι μου φάνηκε κι εμένα. Ευχαριστώ Παντελή! Χρωστάω κέρασμα! -bye-

Πως να μη σου φανει, ειπαμε, εμπειρια δεν εχεις αλλα δεν εισαι κουφος! Το Zensor ειναι πιο μουσικο ηχειο σε συνδυασμο με τον ΧΤΖ. Το ATC ειναι το κλασσικο παραδειγμα μονιτορ χαρακτηρα που ανεφερε ο Dalanik παραπανω.
 

felixxx

Senior Member
20 June 2006
584
Πάντως από τα λίγα που αντιλαμβάνομαι, έχω την εντύπωση BEREN πως οι παλιές rock ηχογραφίσεις σου αν αναπαραχθούν από γλυκό ηχείο ή από μονιτοριζέ ηχείο μέσω γλυκού ενισχυτή (βλέπε λάμπα) θα παίζουν καλύτερα απότι σε μόνιτορ σύστημα καθώς θα εκτεθεί από το μόνιτορ η ποιότητα των μηχανημάτων ηχογράφισης κλπ. Ως γνωστό πολλά συγκροτήματα ξεκίνησαν από εταιρίες όχι ιδιαίτερα ευκατάστατες με ότι συνεπάγεται αυτό. Κοινώς μάλλον για γλυκό ηχείο σε κόβω ούτως ή άλλως.
Ειμαι παθων με κακες rock ηχογραφησεις και η λυση ειναι σιγουρα ενα ηχειο που να κολακευει λιγο! Τα chario ειναι πολυ καλα αλλα και τα yamaha soavo 1 που πηρα ειναι οτι πρεπει για παλιες rock παραγωγες!
 

Sanvean

AVClub Enthusiast
30 March 2010
971
Athens
Μπονα σερα σε ολο το γκλομπο :)
Μερικες σκεψεις και διευκρινησεις κι απο μενα...

Κατ'αρχας νομιζω οτι καποτε θα πρεπει να αποσαφηνιστει οτι "γλυκοηχο ηχειο" δεν σημαινει απαραιτητα και "ηχειο που ποναει στην αναλυση"...
Αλλο πραγμα η "αναλυση", αλλο η "ουδετεροτητα"...
"Ηχοχρωμα", οπως ορθοτατα ανεφερε και ο Νικος στο ποστ #40, εχουν ολα τα ηχεια. Ακομα και δυο ζευγη διαφορετικων "μονιτορ" ηχειων ή δυο ζευγη "γλυκοηχων" ηχειων, οδηγουμενα με ιδια συνοδα, στον ιδιο χωρο, θα παιξουν διαφορετικα μεταξυ τους. Αυτη ομως δεν ειναι και η "μαγεια" της ολης ιστοριας;
Διαφορετικα θα υπηρχε ενα και μονο ηχειο στο οποιο θα ειχαν συμφωνησει οι κατασκευαστες, ωστε να ακουμε ολοι το ιδιο. Θα ακουγαμε ομως το ιδιο; Θα επρεπε να συμφωνησουν και οι κατασκευαστες ηλεκτρονικων και καλωδιων σε ενα ενισχυτικο, ενα ντακ, ενα καλωδιο ηχειων, ενα ιντερκονεκτ, κλπ. Παρομοιως και οι αρχιτεκτονες και εργολαβοi να ηταν πιστοι σε ενα και μονο μοντελο οικοδομησης οικιων, χρησιμοποιωντας ιδια διαρυθμιση και υλικα... αλλα και οι νοικοκυραιοι/ες να συμφωνησουν σε ενα στησιμο, και στη χρηση ιδιων χαλιων, κουρτινων, καναπεδων, σεμεδακιων κλπ.
Ωραια... Περα απο τη επιτευξη της απολυτης μονοτονιας, θα καταφερναμε τελικα να ακουμε το ιδιο; Μαλλον όχι. Διοτι αλλα κουβαλαει μεσα του ο καθενας μας (απο τις σκεψεις για τη χ ή ψ Τασουλα, μεχρι το τραγανοπετσο αρνακι που εφαγε το μεσημερι και του 'κατσε στο στομαχι). Υπαρχει βεβαιως και η επιστημη (φυσικη, ακουστικη, ηλεκτρονικη) η οποια μπορει να ορισει "αντικειμενικα" καποια πραγματα και να βοηθησει... Δεν μπορει ομως να επιβαλλει σε κανεναν μας τι θα αγγιξει τελικα τη ψυχη του...

Ολα θα ηταν μαλλον πιο απλα (ιδιαιτερα δε για τους συντονιστες της κατηγοριας) αν μπορουσαμε να κατανοησουμε (και να ευχαριστηθουμε) το γεγονος οτι ο ηχος (και κατ' επεκταση η μουσικη) ειναι κατι τοσο αοριστο οσο και ο ιδιος ο ανθρωπος... κι οτι η ολη "μαγεια" βρισκεται μεσα ακριβως σ'αυτο το συνδυασμο ποικιλοτητας και μοναδικοτητας, οπου ο καθενας -και μοναδικος- απο εμας μπορει να δημιουργησει τον ενα -και μοναδικο- ηχο... Τον ήχο του.

Δεν υπαρχουν "εμπειροι" και "απειροι" λοιπον φιλε μου Beren...
Αν ο ιδιος ακουσα αυτη τη φορα 10 ζευγαρια ηχεια για να επιλεξω, κι εχω ακουσει κι αλλα (ας πουμε) 30 στο παρελθον, κι εσυ πχ ακουσεις τωρα τα πρωτα σου 5, και με αυτο που τελικα επιλεξεις νοιωθεις δυο ή τρεις φορες πιο ευχαριστημενος απο μενα, τοτε ποιος ο "εμπειρος" και ποιος ο "απειρος", και ποια η σημασια των όρων;
Μιλωντας παντα εννοειται για ακροατες που ακουνε με τη ψυχη τους...όχι με το νου, τα ματια ή οτιδηποτε αλλο...
Και μιλωντας παντοτε για οικιακους χρηστες και οχι για επαγγελματιες του ηχου (djs, παραγωγους, ηχοληπτες κλπ), οι οποιοι εχουν συνηθως διαφορετικα κριτηρια και αναγκες.
 

Beren

Senior Member
24 November 2007
403
Σ'ευχαριστώ φίλε wahrheit. Πόσο δίκιο έχεις σε όλα όσα λες...

Εδώ και μήνες, απο τότε που αποφάσισα να αναβαθμίσω το σύστημά μου, έχω διαβάσει ατελείωτες συζητήσεις, απόψεις, άρθρα, κριτικές, περιοδικά... σε ένα ανελέητο αγώνα ενάντια στην απειρία και την έλλειψη γνώσεων γύρω απ τον ήχο, ελπίζοντας πως έτσι θα καταφέρω να αποφύγω λάθος επιλογές. Και βεβαίως η γνώση πράγματι μπορεί να βοηθήσει τα μέγιστα, αλλά ξέρεις τι συνειδητοποιώ τώρα πια; Aν είχα αφιερώσει το 1/10 του χρόνου αυτού για να ακούσω σοβαρά και με προσοχή 2-3 συστήματα, θα είχα μάθει πολύ περισσότερα. Γιατί στην τελική ο ήχος δεν διαβάζεται, ακούγεται...

Δυστυχώς δεν έχω αυτή τη δυνατότητα, όπως πολύ άλλοι φίλοι του φόρουμ που ζουν στην επαρχία. Οπότε η μόνη λύση για εμάς είναι το διάβασμα. Διαβάζουμε... και διαβάζουμε... και διαβάζουμε... μέχρι να επιλέξουμε μερικά ηχεία που σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά, τις κριτικές, τις γνώμες τρίτων, πιστεύουμε οτι μας ταιριάζουν. Χωρίς να τα έχουμε ακούσει ακόμα. Όπως χωρίς να τα έχουμε ακούσει, έχουμε ήδη αποκλείσει δεκάδες άλλα. Επειδή είναι ζεστά ή στεγνά, επειδή δεν διακρίθηκαν σε κάποιο τεστ, επειδή είναι φθηνά ή ακριβά....

Το καλό της υπόθεσης είναι οτι καμιά φορά, εκεί που έχεις χαζέψει απο το πολύ διάβασμα, εμφανίζεται απο το πουθενά ένας άγνωστος που είχε τη διάθεση να μοιραστεί τη δική του περιπέτεια. Και αν τύχει να έχει κοινά στοιχεία με τη δική σου τότε η άποψή του αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Η δική σου εμπειρία είναι μια τέτοια σύμπτωση. Οι μουσικές μας προτιμήσεις είναι παρόμοιες. Έχουμε τον ίδιο ενισχυτή. Τα ηχεία που πήρες είναι ανάμεσα στα 3 που έχω ξεχωρίσει... Το ξέρω οτι αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση οτι θα ακούσουμε τα ίδια πράγματα. Αλλά ρε διάολε... είναι ωραίο μετά απο τόσο διάβασμα να βρίσκεις κάτι με το οποίο ταυτίζεσαι. :D
 

Sanvean

AVClub Enthusiast
30 March 2010
971
Athens
Επιστρεφοντας στα του Ζενσορ,
να αναφερω οτι το στρωσιμο ηχειων/αυτιων - αυτιων/ηχειων τελειωσε, με την αισθηση οτι αυτο το τουιτερ θελει πολλες ωρες (περισσοτερες απο 100) για να "ανοιξει"...
Επισης εγιναν καποιες εξτρα παρεμβασεις στο χωρο γυρω απο τα ηχεια, και πιθανον καποια στιγμη να γινει ακομα μια...
Η συχνότητα που "συνεληφθη" τονισμενη απο το φιλο Νικο εντοπιστηκε στα 70 περιπου Hz και "συμμαζευτηκε" τοσο απο τις παρεμβασεις, οσο και με μια (ελαφρα) χρηση eq.
Το αποτελεσμα ειναι τοσο ικανοποιητικο που ειλικρινα το θεωρω βαρετο να γραψω αναλυσεις και συγκρισεις (και πολυ περισσοτερο...φαμφαρες).
Αλλωστε, το κερασι, οσο καλα και να το περιγραψει κανεις, αν δεν το δοκιμασεις, δεν μπορεις να γνωριζεις τη γευση του...

Οι Ζενσορες με κερδισαν με τον ηχο τους απο τη πρωτη στιγμη, και γνωριζα οτι, με τον ενα ή τον αλλο τροπο, θα καταφερω να τα "φερω" στα μετρα και τις αναγκες μου. Με βαση αυτο θα συμφωνησω με την αποψη που αναφερθηκε οτι πρωτα επιλεγονται τα ηχεια και κατοπιν τα υπολοιπα... Σκεπτικο του τυπου "θα παρω ηχειο με ουδετερο χαρακτηρα και θα το φερω εκει που θελω με τα συνοδα", στο δικο μου τουλαχιστον παρελθον, απετυχε... κι οχι μονο απετυχε, αλλα πληρωθηκε και πολυ ακριβα...
Απο τα λαθη μας βεβαια μαθαινουμε, και ο ιδιος αυτο που εμαθα ηταν οτι δεν χρειαζονται απαραιτητως τρελα χρηματα, ιστορικες ή ψαγμενες φιρμες (αληθεια, αυτο το "proud of ownership" εγκειται σε κεφαλαιο της ψυχοακουστικης...ή της ψυχιατρικης; ) για να ικανοποιηθει η ψυχουλα μου.
Φυσικα η ανθρωπινη φυση ειναι τετοια που παντα θα "τρωγεται" με τη βελτιωση και την εξελιξη...και ο ιδιος μαλλον δεν θα ελεγα "οχι" σε μια καλυτερη προενισχυση...
Όμως ακομα και χωρις αυτη ειμαι πολυ πολυ ευχαριστημενος και χαρουμενος... :)
 

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,421
Θεσσαλονίκη
Εννοείται πως το μεγαλύτερο μέρος στο τελικό ακουστικό αποτέλεσμα το εχει το ηχειο και δεν πρότεινα την αγορα ενός μονιτορ ηχειου με σκοπό το χρωματισμό αργότερα μέσω ενισχυτη cd κλπ. Σεταρισματα συγκρινα. Η δουλεια του ενισχυτη είναι να ταιζει σωστά ένα ηχειο. Με αυτή τη λογική ως δεδομένο ξεκινάει κανεις. Τα υπόλοιπα βγαίνουν αργότερα.
 

Sanvean

AVClub Enthusiast
30 March 2010
971
Athens
Σ'ευχαριστώ φίλε wahrheit. Πόσο δίκιο έχεις σε όλα όσα λες...

Εδώ και μήνες, απο τότε που αποφάσισα να αναβαθμίσω το σύστημά μου, έχω διαβάσει ατελείωτες συζητήσεις, απόψεις, άρθρα, κριτικές, περιοδικά... σε ένα ανελέητο αγώνα ενάντια στην απειρία και την έλλειψη γνώσεων γύρω απ τον ήχο, ελπίζοντας πως έτσι θα καταφέρω να αποφύγω λάθος επιλογές. Και βεβαίως η γνώση πράγματι μπορεί να βοηθήσει τα μέγιστα, αλλά ξέρεις τι συνειδητοποιώ τώρα πια; Aν είχα αφιερώσει το 1/10 του χρόνου αυτού για να ακούσω σοβαρά και με προσοχή 2-3 συστήματα, θα είχα μάθει πολύ περισσότερα. Γιατί στην τελική ο ήχος δεν διαβάζεται, ακούγεται...

Ν' αγιασει το στομα σου...

Δυστυχώς δεν έχω αυτή τη δυνατότητα, όπως πολύ άλλοι φίλοι του φόρουμ που ζουν στην επαρχία. Οπότε η μόνη λύση για εμάς είναι το διάβασμα. Διαβάζουμε... και διαβάζουμε... και διαβάζουμε... μέχρι να επιλέξουμε μερικά ηχεία που σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά, τις κριτικές, τις γνώμες τρίτων, πιστεύουμε οτι μας ταιριάζουν. Χωρίς να τα έχουμε ακούσει ακόμα. Όπως χωρίς να τα έχουμε ακούσει, έχουμε ήδη αποκλείσει δεκάδες άλλα. Επειδή είναι ζεστά ή στεγνά, επειδή δεν διακρίθηκαν σε κάποιο τεστ, επειδή είναι φθηνά ή ακριβά....

Το περασα ολο αυτο που περιγραφεις οταν ζουσα σε ενα χωριο της Γερμανιας, και σε νοιωθω, οπως και ολα τα παιδια απο την επαρχια που δεν εχουν ευκολη προσβαση σε εκθεσεις και αντιπροσωπους. Καμια φορα γραφω σε καποιον "ακου αν θες αυτο ή εκεινο" χωρις να εχω προσεξει που βρισκεται, κι οταν μου απανταει "πως να το ακουσω ρε φιλε εδω που βρισκομαι;" αισθανομαι ολιγον τι βλαξ. Υπαρχει η ταση του "δεδομενου" οτι "αφου ο ιδιος εχω 2-3 εκθεσεις σε ακτινα 5 χιλιομετρων απο το σπιτι μου, τοτε ολοι εχουν"...
οπως αντιστοιχα μπορει να υπαρχει το "δεδομενο" απο την αλλη πλευρα οτι "αφου ο ιδιος ζω σε ενα τοπο με πρασινο, ησυχια και καθαρο αερα, τοτε ολοι ζουν ετσι"...
Ο ιδιος παντως περασα εναμησι χρονο τοτε στη ντοητσλανδια διαβαζοντας και διαβαζοντας και διαβαζοντας (μη μπορωντας να κανω και τπτ αλλο) και το μονο που καταφερα τελικα (περα απο την αυξηση του αστιγματισμου) ηταν να προβω σε αποτυχημενες -για τα γουστα μου- αγορες...
Καλο και εποικοδομιτικο ειναι το διαβασμα, οταν ομως κατανοουμε πως αυτο που αποκομιζουμε ειναι πληροφορια κι όχι γνωση...


Το καλό της υπόθεσης είναι οτι καμιά φορά, εκεί που έχεις χαζέψει απο το πολύ διάβασμα, εμφανίζεται απο το πουθενά ένας άγνωστος που είχε τη διάθεση να μοιραστεί τη δική του περιπέτεια. Και αν τύχει να έχει κοινά στοιχεία με τη δική σου τότε η άποψή του αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Όντως, αυτο ειναι το νοημα... να μοιραστουμε, να βοηθησουμε και να βοηθηθουμε...
Όχι βεβαια οτι παντοτε συμβαινει ετσι, αφου κι εδω (στο φορουμ) μια μικρογραφια της κοινωνιας ειμαστε, και υπαρχουν καθε καρυδιας καρυδια...


Η δική σου εμπειρία είναι μια τέτοια σύμπτωση. Οι μουσικές μας προτιμήσεις είναι παρόμοιες. Έχουμε τον ίδιο ενισχυτή. Τα ηχεία που πήρες είναι ανάμεσα στα 3 που έχω ξεχωρίσει... Το ξέρω οτι αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση οτι θα ακούσουμε τα ίδια πράγματα. Αλλά ρε διάολε... είναι ωραίο μετά απο τόσο διάβασμα να βρίσκεις κάτι με το οποίο ταυτίζεσαι. :D

Ναι φυσικα, όσοι περισσοτεροι "κρικοι" ταυτιζονται, τοσο περισσοτερες και οι πιθανοτητες κοινων συμπερασματων. Κι αυτο ομως δεν ειναι απολυτο...
Σιγουρα στη θεση σου, και με βαση αυτους τους κοινους κρικους της αλυσιδας (ενισχυτικα, ακουσματα, μπατζετ), θα εβαζα το συγκεκριμενο ηχειο στη λιστα ακροασεων μου. Μεχρι εκει ομως...
Τα υπολοιπα καλως κανεις και τα αφηνεις στα αυτια και στη ψυχουλα σου για να επιλεξουν... :)

:ernaehrung004:
 

Sanvean

AVClub Enthusiast
30 March 2010
971
Athens
Απάντηση: Re: Dali Zensor 7: Ο...λογοκριτής της "ταπεινής" κατηγορίας (;)

Εννοείται πως το μεγαλύτερο μέρος στο τελικό ακουστικό αποτέλεσμα το εχει το ηχειο και δεν πρότεινα την αγορα ενός μονιτορ ηχειου με σκοπό το χρωματισμό αργότερα μέσω ενισχυτη cd κλπ. Σεταρισματα συγκρινα. Η δουλεια του ενισχυτη είναι να ταιζει σωστά ένα ηχειο. Με αυτή τη λογική ως δεδομένο ξεκινάει κανεις. Τα υπόλοιπα βγαίνουν αργότερα.

Δρομοι υπαρχουν πολλοι... Αυτος που στον ενα χρηστη μπορει να αποδειχθει "αδιεξοδος", μπορει σε καποιον αλλο να αποδειχθει "σωτηριος".
Σε καθε περιπτωση ομως πιστευω πως η επιλογη του ηχειου (ως πρωτη επιλογη), με βαση παντα το γουστο και το χωρο που εχει να καλυψει, βοηθαει περισσοτερο στο καλο σεταρισμα και στην ευτυχη (συνολικα) καταληξη.
Σχετικα ομως με τη δουλεια του ενισχυτη, επετρεψε μου να διαφωνησω λιγο...
Αφενος το "σωστα" ειναι καπως υποκειμενικο, αφετερου δεν φτανει να την εχει κανεις μεγαλη για να το κανει σωστα... Καλο ειναι να εχει και καποια ποιοτητα, λεπτοτητα, συναισθηματισμο... Το να "ταιζεται" ενα ηχειο "σωστα" (προφανως εννοεις απο αποψη ρευματων) απο μονο του δηλαδη δεν λεει και πολλα... Μπορει να πετυχει, μπορει να αποδειχθει και τραγικο.
Θα σου φερω ενα παραδειγμα...
Ο ΧΤΖ (τον οποιο και κατεχω) δεν μπορει να αμφισβητηθει για την οδηγικη του ικανοτητα και επαρκεια... Αυτο τι σημαινει; Ότι εχει πχ και "αερινες" υψηλες; Βαλ'τον ας πουμε πανω σε ενα Dynaudio (D ή X). Εμενα προσωπικα σε μιση ωρα θα μ'εχει πιασει πονοκεφαλος. Υστερα βαλ'τον πανω σε ενα Chario ή σε ενα Zensor...και μπορω να καθομαι να ακουω με τις ωρες... ;)
 
Last edited: