Canon 400d - Nikon d80 - Olympus e510 ?

22 June 2006
34,849
NEO HRAKLEIO
Τελικα , μολις αγορασα τη νεα μου μηχανη...

Ενω ξεκινησα για canon 400d + sigma 18-200 OS, μολις πηγα στο adorama για να τα παραλαβω, λεω ... "δε κοιταζω και τιποτα αλλο για να χαζεψω λιγο !!!"

Και εκανα το λαθος να πιασω στα χερια μου μια Canon 30d !
Mπροστα της η 400d φαινοταν παιχνιδακι .
Πλαστικη και μικρη... ψευτικη !
Η 30d ογκωδης και βαρια (σωμα απο μαγνησιο) , στιβαρη σαν τανκς.
Και ενω ετοιμαζομουν να κλαψω (γιατι δεν ειχα τα λεφτα που νομιζα οτι κανει) , μου πεταει ο πωλητης... "ειναι μαλλον για αποσυρση, αφου βγηκε η 40d, και γι αυτο τη σκοτωνω".
Ποσο , των ρωταω ... "800 μου απανταει και δωρο μια compact flash 2gb" !!!
Και απο φακο του λεω , που θελω 18-50 /f 2.8 (οπως μου συνεστησε ο Βλασης) ?

Και τοτε βγαζει ενα μεταχειρισμενο αλλα σε αριστη κατασταση (το τσεκαρα) sigma 18-55/f2.8 kai mono 200 ευρω!

Τα πηρα και εφυγα τρεχοντας... ακομη να το πιστεψω.

Λιγο επαιξα μαζι της... ειναι πραγματικη απολαυση... γρηγορη και ακριβης σε εστιαση , απειρες ρυθμισεις, και πολυ ευχρηστη (εχει κουμπια για ολες τις ρυθμισεις που θα χρειαστεις, χωρις να μπεις σε περιπλοκα μενου).

Το μονο που με ψιλοχαλασε, ηταν αρχικα το λαθος white ballance σε εσωρτερικους χωρους, αλλα μολις εβαλα το σωστο προγραμμα WB , ολα οκ!
(Aληθεια , γιατι οι περισσοτερες επαγγελματικες μηχανες, δυσκολευονται τοσο με το WB... η μικρη μου Fuji f31 τα παει περιφημα με Auto WΒ)

Ο φακος (χωρις να εχω και ιδιαιτερες γνωσεις) μου φανηκε γρηγορος και ακριβης, αν και λιγο θουβωδης οταν εστιαζει.
Ειναι εντυπωσιακο οτι καταφερνει να κρατα σταθερη τη φωτεινοτητα 2,8.

Τωρα το μονο που μενει, ειναι ενας τηλεφακος.
Ποιον προτεινεται ?
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Απο την μικρη μου εμπειρια (συμβιωση) με τις nikon d40 and d40x και με τους 3 φακους (18-55 κιτ, 55-200, vr 18-200vr) πιστευω οτι ο 18-200 παρολο που κανει την μηχανη πιο βαρια και ογκωδης σε απαλλασει απο την πιθανοτητα να χασεις ενα θεμα λιγων δευτερολεπτων επειδη δεν φορας το καταλληλο φακο και πρεπει ν αλλαξεις. Το βιωσα σε προσφατο ταξιδι.

Να ρωτησω και εγω κατι ασχετο για να μην ανοιξω καινοργιο νημα.

οι φακοι full frame (πχ nikon 70-200, 24-70) οταν φορεθουν σε μια πχ nikon d300 εχουν διαφορετικη συμπεριφορα απ οτι οταν φορεθουν σε μια full frame?

Με απλα λογια μπορει καποιος με μια d200, d300, να προχωρησει αφοβα σε μια τετοια αγορα φακων και ας μην εχει full frame μηχανη?

Kκαι κατι ακομα. Αν στον 70-200 f/2.8 φορεσεις teleconverter 1.4 or 1.7 συνεχιζεις να εχεις αυτοματη εστιαση?

Τhanks και sorry για το off topic.

Τελος για το θεμα των χρωματων της νικον d40, d40x παραθετω καποιες φωτο. Εμενα προσωπικα μ αρεσουν τα πιο κορεσμενα χρωματα και για αυτο εχω και τις 2 καμερες στο saturation enhanced συνεχως.


Χρησιμοποίησα τον 18-200 (δανεικό από τον Μάριο Δασκαλάκη) σε ένα ταξίδι στη Λισσαβώνα. Όντως σε απαλλάσσει από βάλε βγάλε. Όμως πάντα είχα την αίσθηση ότι δεν μπορώ να πάρω όσα μπορεί η μηχανή. Και όταν γύρισα στο σπίτι αφιέρωσα σαφώς περισσότερες ώρες στον ΗΥ προκειμένου να φέρω τις φωτογραφίες εκεί που θα ήθελα να είναι (σε φωτογραφική ποιότητα).

Όλοι οι φακοί δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες, ούτε την ίδια ικανότητα για ξυράφι απόδοση στις άκρες του καρέ. Πάντως οι κορυφαίοι σταθερής εστίασης και οι κορυφαίοι ζουμ των 2 εταιριών (φυσικά και οι SUMMILUX, SUMMICRON, και μερικοί ELMARIT από LEICA, οι σταθεροί ZEISS της CONTAX (ειδικά ο 21/4) μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες των μεγάλων τσιπ και μάλιστα με άνεση. Οι νέοι ZEISS για την ΝΙΚΟΝ υπερκαλύπτουν τις ανάγκες ακόμη και της CANON 1DS MKIII με τα 21 μεγα. Και εκτός από το θέμα της οξύτητας υπάρχει και το θέμα του Bokeh (out of focus) όπου συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά και φυσικά εξαιρετικά σε φιλμ ή σε μεγάλο αισθητήρα.

Φυσικά οι φακοί του κιτ ή φακοί των 300 ευρώ, απλώς ξεφτυλίζουν τις μηχανές με τα μεγάλα τσιπ.
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Τελικα , μολις αγορασα τη νεα μου μηχανη...

Ενω ξεκινησα για canon 400d + sigma 18-200 OS, μολις πηγα στο adorama για να τα παραλαβω, λεω ... "δε κοιταζω και τιποτα αλλο για να χαζεψω λιγο !!!"

Και εκανα το λαθος να πιασω στα χερια μου μια Canon 30d !
Mπροστα της η 400d φαινοταν παιχνιδακι .
Πλαστικη και μικρη... ψευτικη !
Η 30d ογκωδης και βαρια (σωμα απο μαγνησιο) , στιβαρη σαν τανκς.
Και ενω ετοιμαζομουν να κλαψω (γιατι δεν ειχα τα λεφτα που νομιζα οτι κανει) , μου πεταει ο πωλητης... "ειναι μαλλον για αποσυρση, αφου βγηκε η 40d, και γι αυτο τη σκοτωνω".
Ποσο , των ρωταω ... "800 μου απανταει και δωρο μια compact flash 2gb" !!!
Και απο φακο του λεω , που θελω 18-50 /f 2.8 (οπως μου συνεστησε ο Βλασης) ?

Και τοτε βγαζει ενα μεταχειρισμενο αλλα σε αριστη κατασταση (το τσεκαρα) sigma 18-55/f2.8 kai mono 200 ευρω!

Τα πηρα και εφυγα τρεχοντας... ακομη να το πιστεψω.

Λιγο επαιξα μαζι της... ειναι πραγματικη απολαυση... γρηγορη και ακριβης σε εστιαση , απειρες ρυθμισεις, και πολυ ευχρηστη (εχει κουμπια για ολες τις ρυθμισεις που θα χρειαστεις, χωρις να μπεις σε περιπλοκα μενου).

Το μονο που με ψιλοχαλασε, ηταν αρχικα το λαθος white ballance σε εσωρτερικους χωρους, αλλα μολις εβαλα το σωστο προγραμμα WB , ολα οκ!
(Aληθεια , γιατι οι περισσοτερες επαγγελματικες μηχανες, δυσκολευονται τοσο με το WB... η μικρη μου Fuji f31 τα παει περιφημα με Auto WΒ)

Ο φακος (χωρις να εχω και ιδιαιτερες γνωσεις) μου φανηκε γρηγορος και ακριβης, αν και λιγο θουβωδης οταν εστιαζει.
Ειναι εντυπωσιακο οτι καταφερνει να κρατα σταθερη τη φωτεινοτητα 2,8.

Τωρα το μονο που μενει, ειναι ενας τηλεφακος.
Ποιον προτεινεται ?

Να τη χαρείς πραγματικά... Για οτν τηλεφακό, θα σου πρότεινα πρώτα να παίξεις κάποιο διάστημα με τη μηχανή σου και μετά τα ξαναλέμε...
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Απο την μικρη μου εμπειρια (συμβιωση) με τις nikon d40 and d40x και με τους 3 φακους (18-55 κιτ, 55-200, vr 18-200vr) πιστευω οτι ο 18-200 παρολο που κανει την μηχανη πιο βαρια και ογκωδης σε απαλλασει απο την πιθανοτητα να χασεις ενα θεμα λιγων δευτερολεπτων επειδη δεν φορας το καταλληλο φακο και πρεπει ν αλλαξεις. Το βιωσα σε προσφατο ταξιδι.

Να ρωτησω και εγω κατι ασχετο για να μην ανοιξω καινοργιο νημα.

οι φακοι full frame (πχ nikon 70-200, 24-70) οταν φορεθουν σε μια πχ nikon d300 εχουν διαφορετικη συμπεριφορα απ οτι οταν φορεθουν σε μια full frame?

Με απλα λογια μπορει καποιος με μια d200, d300, να προχωρησει αφοβα σε μια τετοια αγορα φακων και ας μην εχει full frame μηχανη?

Kκαι κατι ακομα. Αν στον 70-200 f/2.8 φορεσεις teleconverter 1.4 or 1.7 συνεχιζεις να εχεις αυτοματη εστιαση?

Τhanks και sorry για το off topic.

Τελος για το θεμα των χρωματων της νικον d40, d40x παραθετω καποιες φωτο. Εμενα προσωπικα μ αρεσουν τα πιο κορεσμενα χρωματα και για αυτο εχω και τις 2 καμερες στο saturation enhanced συνεχως.

Με τα 1,4 και 1,7 θα έχεις AF, αλλά πιο αργό. Θα χάσεις 1 και 1,5 στοπ. Η απόδοση θα είναι εξαιρετική με το ΝΙΚΟΝ 1,4 και το ΚΕΝΚΟ PRO 300 (πάρε το δεύτερο) και το ΝΙΚΟΝ 1,7. Βέβαια ο 70-200 με το 1,7 παίζει αρκετά πάνω από τα 2000 επομένως μάλλον πρέπει να κάνεις πολλαπλούσους συνδυασμούς. Καλύτερα πάρε με τηλ.

Για τον κορεσμό τώρα. Δεν ξέρω πόσο καλά τα πάει ο επεξεργαστής της μηχανής σου με τον κορεσμό (μάλλον πολύ καλά) αλλά θα σου σύστηνα το εξής. Τράβα μια λήψη τοπίου με κορεσμό τονισμένο (όπως το κάνεις τώρα) και μια στο νορμάλ. Μετά στο PS. Εκεί δοκίμασε να δώσει από το Image>Adjust>Saturation> τις τιμές 10, 15, 20 με αυτή τη σειρά και σώσε αντίγραφα της ίδιας εικόνας. Μετά σύγκρινε με την αρχική λήψη. Λογικά το 15 πρέπει να είναι καλύτερο όλων.
 
22 June 2006
34,849
NEO HRAKLEIO
Μετα απο λιγο "παιξιμο" , διαπιστωσα λιγα αρνητικα...
Πρωτον δεν σου δειχνει συνεχως στο πανω μονιτορ και στο σκοπευτρο τα iso.
Επισης , χρωματικα , σε εσωτερικους χωρους ειναι λιγο "αλλου".
Η εικονα "πρασινοκτιτρινιζει" ακομη και με το ετοιμο WB για λαμπες πυρακτωσεως... η καλυτερη λυση ειναι manual WB.

Ειναι λιγο βαρια για τα χερια μου, αλλα θα τη συνηθισω (η γυμαικα μου τρομαξε με το βαρος και τον ογκο της) !

Ειναι παντως ταχυτατη στην εστιαση και ανυπαρκτος θορυβος μεχρι τα 800 ISO.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Μετα απο λιγο "παιξιμο" , διαπιστωσα λιγα αρνητικα...
Πρωτον δεν σου δειχνει συνεχως στο πανω μονιτορ και στο σκοπευτρο τα iso.
κάτι έπρεπε να κρατήσουν για την 40D...

Επισης , χρωματικα , σε εσωτερικους χωρους ειναι λιγο "αλλου".
Η εικονα "πρασινοκτιτρινιζει" ακομη και με το ετοιμο WB για λαμπες πυρακτωσεως... η καλυτερη λυση ειναι manual WB.
όχι, η καλύτερη λύση είναι raw+jpeg, και ξεχνάς εντελώς το θέμα WB

Ειναι λιγο βαρια για τα χερια μου, αλλα θα τη συνηθισω (η γυμαικα μου τρομαξε με το βαρος και τον ογκο της) !

Ειναι παντως ταχυτατη στην εστιαση και ανυπαρκτος θορυβος μεχρι τα 800 ISO.
μη διστάζεις ούτε για τα 1600, έχουν απλώς περισσότερο θόρυβο συγκριτικά με τις χαμηλότερες ευαισθησίες στη 30D

καλορίζικη μπρε!
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Μην ανησυχείς, έτσι τραβάω στην 350D. Έχεις το jpeg για ό,τι βλέπεις πως δεν πολυχρειάζεται επεξεργασία, και το raw για να το κάνεις ό,τι θέλεις, φυσικά τα αναγνωρίζει το cs3.
Έχεις πάρει μία εξαιρετική μηχανή, και το μόνο που με κρατάει από το να τρέξω και να πάρω τώρα τον αντικαταστάτη της (τη 40D) είναι η σκέψη να κάνω το βήμα για 5D ή το νέο έαν υπάρξει full frame μοντέλο της Canon, μέσα στην επόμενη χρονιά. Φυσικά μέχρι τότε ξεζουμίζω την 350D.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
ναι, έχει. Βέβαια σωστό καδράρισμα πιστεύω γίνεται μόνο από το οφθαλμοσκόπιο, είναι και αλλιώς η αίσθηση όπως και να το κάνεις. Συμφωνώ ότι στο μάκρο μπορεί όντως να βοηθήσει, αλλά μου φαίνεται ότι οι περισσότεροι το θέλουν για να τραβούν όπως με κόμπακτ.
 

George C

AVClub Addicted Member
18 June 2006
2,718
Γενικώς για να ξεκινήσεις με DSLR είναι υπερβολή η 40D;
Η 400D είναι πιό "ερασιτεχνική";
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Είναι νομίζω απλώς ένα μικρότερο μοντέλο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ούτε η 40D θεωρείται επαγγελματική πάντως.
Φυσικά μπορείς να κάνεις μια χαρά τη δουλειά σου και με την 400D, εγώ παραμένω, για παράδειγμα, με την 350D. Στο τελικό αποτέλεσμα υπάρχει ελάχιστη (ή και καμία) διαφορά, αλλού διαφέρουν οι μηχανές.
Αλλά εάν είναι κανείς αποφασισμένος να ασχοληθεί και μπορεί να διαθέσει 400-450 ευρώ παραπάνω για τη 40D, θεωρώ πως θα έπρεπε να προτιμήσει την τελευταία.
 

Ntinos P

AVClub Fanatic
26 June 2006
22,938
Re: Απάντηση: Canon 400d - Nikon d80 - Olympus e510 ?

Γενικώς για να ξεκινήσεις με DSLR είναι υπερβολή η 40D;
Η 400D είναι πιό "ερασιτεχνική";

Εγω αυτο ακριβως εκανα και δεν το εχω μετανιωσει.
Βεβαια δεν ειχα μια "μικροτερη" (πχ 400D) ετσι ωστε να εχω συγκριση, αλλα ετσι μου την καρφωσε, ετσι εκανα.

Παντως την διαφορα μπορει καποιος να την επενδυσει σε φακους πχ.

Γιωργο, αγοαρσε την, και μετα θα γινουμε σε καποιον "φωρτωμα" -bye-