Αυτοκινητιστικά νέα

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,626
Αθηνα
Επί τούτου δεν κάναμε τέτοιο προγραμματισμό εφόσον είχαμε εναλλακτική η οποία γλύτωνε και το άχαρο της υπόθεσης.
Χάρη, το ξέρεις πως εμένα η εμπειρία του ηλεκτρικού μου αρέσει και μάλιστα πολύ. Όσο μπορείς να κάνεις destination charging όλα πάνε εξαιρετικά. Αλλά το να μην μπορείς να μείνεις στην αγόριανη γιατί δεν έχει κανένα φορτιστή και θα πρέπει ο οδηγός μόνος του να κάθεται σε ένα άχαρο βενζινάδικο πριν την αράχωβα για να φορτίσει δεν είναι νορμάλ εμπειρία αυτοκινήτου και δεν λύνεται με παραπάνω planning, απλά δεν θα πας. Αντίστοιχο που το κοίταζαμε για προορισμό, να δω πως πάει κάποιος στη Τσαγκαράδα σε ξενοδοχείο χωρίς φορτιστή (που το καλό ξενοδοχείο της Τσαγκαράδας νομίζω δεν έχει ακόμα) και ο κοντινότερος public είναι στον Βόλο.
Εγώ απάντησα για το συγκεκριμένο θέμα ππυ ανέφερες με την Αράχωβα. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί. Τα πάντα στη ζωή έχουν περιορισμούς. Αυτό που λέω είναι ότι με τον τρόπο που κινούμαι εγώ και η οικογένεια μου και τις εκδρομές ππυ κάνουμε, δεν έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με τους περιορισμούς αυτούς. Μάλιστα, δεν ακολουθεί κανένας φίλος στις εκδρομές μας αυτές διότι με θεωρούν τρελο που οδηγώ τόσα χιλιόμετρα.
Προφανώς εσυ είσαι πιο τυχερός με την παρέα σου και μπορείτε να οργανώνετε εκδρομές που τεσταρουν τα ορια σας 😊

Επιμένω όμως ότι με καλύτερη οργάνωση, ακόμα και στην δίκη σας παρέα δεν θα είχατε πρόβλημα. Τώρα, το αν είστε διατεθειμένοι να αφιερώσετε τον χρόνο και την ενέργεια για να οργανωθεί σωστά, είναι τελείως διαφορετικό θέμα. Ίσως θα πρέπει να έρχετε με θερμικό το άτομο που έχει το 3αρι, όταν κάνετε τις εκδρομές σας.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,626
Αθηνα
Επίσης, δεν είναι αναγκαίο το ξενοδοχείο να έχει φορτιστή. Αρκεί να έχει κάποια πρίζα κάπου προς το πάρκινγκ και ο ηλεκτροκίνητος μια 10μετρη μπαλαντέζα. Κουμπώνει αφού πρώτα έχει ζητήσει την άδεια του ξενοδοχείου, εννοείται.
Τα πρώτα πράγματα ππυ αγόρασα ήταν 15μ μπαλαντέζα και 10μ type 2 καλώδιο.
 

anderm

Γενικός Διαχειριστής
Staff member
1 August 2009
10,385
Αθήνα...
Εγώ απάντησα για το συγκεκριμένο θέμα ππυ ανέφερες με την Αράχωβα. Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί. Τα πάντα στη ζωή έχουν περιορισμούς. Αυτό που λέω είναι ότι με τον τρόπο που κινούμαι εγώ και η οικογένεια μου και τις εκδρομές ππυ κάνουμε, δεν έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με τους περιορισμούς αυτούς. Μάλιστα, δεν ακολουθεί κανένας φίλος στις εκδρομές μας αυτές διότι με θεωρούν τρελο που οδηγώ τόσα χιλιόμετρα.
Προφανώς εσυ είσαι πιο τυχερός με την παρέα σου και μπορείτε να οργανώνετε εκδρομές που τεσταρουν τα ορια σας 😊

Επιμένω όμως ότι με καλύτερη οργάνωση, ακόμα και στην δίκη σας παρέα δεν θα είχατε πρόβλημα. Τώρα, το αν είστε διατεθειμένοι να αφιερώσετε τον χρόνο και την ενέργεια για να οργανωθεί σωστά, είναι τελείως διαφορετικό θέμα. Ίσως θα πρέπει να έρχετε με θερμικό το άτομο που έχει το 3αρι, όταν κάνετε τις εκδρομές σας.


Αυτά είναι τα κοντινά, τα της βόρειας Ελλάδας είναι τα δυνατά, έχουμε πάει και Δράμα, Καβάλα κλπ.
Κατά τα λοιπά, εμείς επί τούτου δεν κάναμε στάση, γνωρίζοντας πως υπάρχουν φορτιστές στο ξενοδοχείο και όντας 6 άτομα με 3 αυτοκίνητα (οι 2 πήγαν στο Αγρίνιο μετά για μια επίσκεψη). Εάν δεν είχαμε εναλλακτική, προφανώς κάνεις planning.

Το σημείο που εγώ περιμένω να φτάσουμε -και θα το φτάσουμε, είναι το destination charging να μπορεί να ενταχθεί στις δραστηριότητες που κάνει κάποιος στην εκδρομή του χωρίς να αποτελεί δρώμενο από μόνο του. Να μπορείς να φορτίσεις στο δημοτικό πάρκινγκ θέλετε; Σε θέσεις στάθμευσης ακόμη και πάνω στόν δρόμο; Εν πάσει περιπτώσει να μην περιμένει κάποιος σε ένα πάρκινγκ στη μέση του πουθενά ούτε και στα σούπερ μάρκετ.

Στις περισσότερες επαρχιακές πρωτεύουσες νομών, σε ένα βαθμό συμβαίνει και έχει βελτιωθεί αρκετά η κατάσταση με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ωστόσο. Εν ευθέτω χρόνω θα επεκταθεί ως λογική και στις κωμοπόλεις.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,626
Αθηνα
Αυτά είναι τα κοντινά, τα της βόρειας Ελλάδας είναι τα δυνατά, έχουμε πάει και Δράμα, Καβάλα κλπ.
Κατά τα λοιπά, εμείς επί τούτου δεν κάναμε στάση, γνωρίζοντας πως υπάρχουν φορτιστές στο ξενοδοχείο και όντας 6 άτομα με 3 αυτοκίνητα (οι 2 πήγαν στο Αγρίνιο μετά για μια επίσκεψη). Εάν δεν είχαμε εναλλακτική, προφανώς κάνεις planning.

Το σημείο που εγώ περιμένω να φτάσουμε -και θα το φτάσουμε, είναι το destination charging να μπορεί να ενταχθεί στις δραστηριότητες που κάνει κάποιος στην εκδρομή του χωρίς να αποτελεί δρώμενο από μόνο του. Να μπορείς να φορτίσεις στο δημοτικό πάρκινγκ θέλετε; Σε θέσεις στάθμευσης ακόμη και πάνω στόν δρόμο; Εν πάσει περιπτώσει να μην περιμένει κάποιος σε ένα πάρκινγκ στη μέση του πουθενά ούτε και στα σούπερ μάρκετ.

Στις περισσότερες επαρχιακές πρωτεύουσες νομών, σε ένα βαθμό συμβαίνει και έχει βελτιωθεί αρκετά η κατάσταση με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης ωστόσο. Εν ευθέτω χρόνω θα επεκταθεί ως λογική και στις κωμοπόλεις.
Η προσφορά συμβαδίζει (ή πιο σωστά, επεται) της ζήτησης και ναι, τώρα αρχίζει να πιάνει κρίσιμη μάζα. Έχουν γίνει λάθη, πχ με τους δημόσιους φορτιστές που οι περισσότεροι είναι παροπλισμένοι ή με άλλους σε σημεία που συστηματικά καταλαμβάνεται η θέση από θερμικά.
Προσωπικά, εξακολουθώ να πιστεύω ότι η καλύτερη λύση είναι μέσα σε βενζινάδικα.
 
  • Like
Reactions: gkas1973

gkas1973

Senior Member
19 January 2008
310
Ζωγράφου
Τέλη δεκαετίας του 80 είχε φέρει η θεία μου από Αμερική ένα αυτοκίνητο που έκαιγε αμόλυβδη, τότε δεν υπήρχαν πολλά βενζινάδικα που είχαν αμόλυβδη και είχαμε σημειώσει ποια είχαν ειδικά εκτός Αττικής και πήγαμε με σωστό προγραμματισμό Πήλιο & Βόρεια Εύβοια. Σε 2-3 χρόνια γύρω στο 92 η κατασταση ειχε αλλάξει αρδην. Το ίδιο συμβαίνει τώρα με τα ηλεκτρικά, μόλις μπουν πάρα πολλοί φορτιστές η κατάσταση θα εξομαλυνθεί ειδικά στην επαρχία που και τώρα υπάρχουν αρκετές ορεινές περιοχές που δεν έχουν βενζινάδικα.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
17 June 2006
23,893
Αθήνα
View attachment 225766

View attachment 225767

View attachment 225768

Πάμε σε κάτι πιο πρακτικό. Μονοήμερη Αθήνα - Μυστρας - γυθειο και επιστροφή. Συνολική διάρκεια οδήγησης 6:47. Τις στάσεις φόρτισης τις βλέπετε. Ταχύτητα πήγαινα με όσο άντεχα. Με τα ορια ταχύτητας το πρωί, λίγο λιγότερο το βράδυ στο κομμάτι Σπάρτη - μεγαλοπολη επειδή έχει πολλές στροφές και ήμουν σχετικά κουρασμένος.
Δεν τα δείχνω αυτά για να αρχίσει κουβέντα για ποσά χιλιόμετρα μπορεί να κάνει μονομιάς με ντίζελ ο καθένας. Θέλω απλά να δείτε και αν το προφίλ οδήγησης μου (ώρες οδήγησης με αριθμό και διάρκεια στάσεων) δεν απέχει πολύ από το δικό σας να σκεφτείτε ότι ίσως δεν είναι απαγορευτική η επιλογή ενός ηλεκτρικού.
Αν καταλαβαίνω καλά σταμάτησες 6 φορές για να κάνεις 600 χιλιόμετρα;
 

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,464
Εγώ πάντως όταν ξεκινώ για κάπου βιάζομαι να φθάσω καθώς χάνω στην διαδρομή αρκετό χρόνο πηγαίνοντας σύμφωνα με τις σημάνσεις και επειδή είναι εκνευριστικά χαμηλά τα όρια σε αυτές (άκου σε ευθεία της Εγνατίας με 110 και 120 !) προσπαθώ να κερδίσω τον χαμένο χρόνο από οπουδήποτε.
Για Θεσσαλονίκη Αθήνα κάνω μία στάση κάπου στο μέσο της διαδρομής και αυτό γιατί η σύζυγος καπνίζει. Όσο διαρκεί το τσιγάρο της και πάλι νιώθω σαν να με έχουν δεμένο εκείνα τα 5 λεπτά.
 
17 June 2006
23,893
Αθήνα
Συμφωνώ ότι τα όρια είναι εκνευριστηκά χαμηλά, αλλά από την άλλη σκέφτομαι τα crash test πως γίνεται το αμάξι με 50 χιλιόμετρα σε σταθερό σημείο. Φαντάσου με 120+ ......δεν θα αναγνωρίζεται ούτε η μάρκα.
 
  • Like
Reactions: kosmous

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,320
Αγιοι Αναργυροι
Λοιπόν,λέω να κάνω μια πρόταση (αγαπητοί admin με συγχωρείτε). Επειδή το θέμα έχει ξεφύγει, αλλά παράλληλα η κουβέντα είναι τρομερά επίκαιρη και με μεγάλο ενδιαφέρον παγκόσμια, μήπως πρ'επει να ανοιχτεί νέο νήμα θερμικά vs ηλεκτρικά;
δεν νομίζω να έχει νόημα Νίκο.. όπως έχει ειπωθεί όταν λυθούν τα προβλήματα φόρτισης και όταν αυξηθεί η εμβέλεια , τα θερμικά μπαίνουν στο χρονοντούλαπο...
(και αυτά αργά ή γρήγορα θα γίνουν)
ούτε ο Pleo έχει αντίρρηση πιστεύω :LOL:
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,626
Αθηνα
OK. Πόσο κοστίζει η khw στους φορτιστές; Πάει αναλόγως την εταιρεία του φορτιστή;
Ανάλογα με την εταιρεία και η τεσλα ανάλογα με την ώρα προσέλευσης. Η τεσλα είναι η φτηνότερη αλλα πχ στη διαδρομή αυτή δεν είχε φορτιστή. Η τεσλα παίζει 0.38 - 0.5, οι υπόλοιποι 0.5 - 0.6
Το κόστος ανά χλμ βάσει τιμησ Καυσίμου ειναι χοντρικά στο ήμισυ σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο, διότι υπολογίσεις ότι ξεκινάς γεμάτος με «φτηνό» ρεύμα από το σπίτι σου και ξανά γεμίζεις σπίτι όταν επιστρέψεις.
Προσωπικά πάντως ποτε δεν δίνω βάρος σε αυτό διότι είναι μικρές οι διάφορες και μόνο στα πολλά συνολικά χιλιόμετρα αθροίζονται.
 
17 June 2006
23,893
Αθήνα
Άσε το φθηνό ρεύμα του σπιτιου. To φθηνό ρεύμα του σπιτιού εξαφανίζεται μέχρι την Πάτρα....Άρα αν πούμε ότι ταξιδεύεις και φορτίζεις έξω, χοντρικά μια η άλλη έρχεται το κόστος με βενζίνη, ακριβότερα ή φθηνότερα; Μιλάμε για σύγκριση με ένα νορμάλ 1600άρι αμάξι, όχι τίποτα τρίλιτρα turbo.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,626
Αθηνα
Άσε το φθηνό ρεύμα του σπιτιου. To φθηνό ρεύμα του σπιτιού εξαφανίζεται μέχρι την Πάτρα....Άρα αν πούμε ότι ταξιδεύεις και φορτίζεις έξω, χοντρικά μια η άλλη έρχεται το κόστος με βενζίνη, ακριβότερα ή φθηνότερα; Μιλάμε για σύγκριση με ένα νορμάλ 1600άρι αμάξι, όχι τίποτα τρίλιτρα turbo.
Α. Δεν είναι και τόσο μεγαλη η Ελλάδα όποτε με το φτηνό ρεύμα που εξαφανίζεται μέχρι την Πάτρα, ή τον Βόλο, εχεις καλύψει αρκετά μεγαλη απόσταση από το συνολικό σου ταξίδι-εκδρομή.
Β. Το προηγούμενο μου αμάξι έκαιγε 8-8.5l/100km με τον ίδιο τρόπο οδήγησης και τα ίδια φορτία. Βάσει αυτών εχω κάνει τους υπολογισμούς.
 
17 June 2006
23,893
Αθήνα
Τελικά μία η άλλη με βενζίνη είναι το κόστος με φόρτιση στον δρόμο.
Σε γλυτώνει το γεγονός ότι φορτίζεις φθηνά στο σπίτι.

Ωστόσο είναι γαμάτη μπίζνα για τους επαγγελματίες. Η εταιρεία που μιλάω τώρα για τα φωτοβολταϊκά μου έλεγε οτι στον Σείριο το ρευμα ειναι από φωτοβολταϊκά!! Στρέμματα βέβαια με φωτοβολταϊκά και φυσικά και μπαταρίες. Έχουν ρίξει λεφτά αλλά το 0,5 ευρώ που πουλάνε στους φορτιστές τους στοιχίζει 5 λεπτά..... (το κόστος της επένδυσης δηλαδή) . Μην νομίζετε ότι πουλάνε από το ρεύμα της ΔΕΗ που τους στοιχίζει 0,22 λεπτά (επαγγελματικό τιμολογιο) .
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,626
Αθηνα
Τελικά μία η άλλη με βενζίνη είναι το κόστος με φόρτιση στον δρόμο.
Σε γλυτώνει το γεγονός ότι φορτίζεις φθηνά στο σπίτι.

Ωστόσο είναι γαμάτη μπίζνα για τους επαγγελματίες. Η εταιρεία που μιλάω τώρα για τα φωτοβολταϊκά μου έλεγε οτι στον Σείριο το ρευμα ειναι από φωτοβολταϊκά!! Στρέμματα βέβαια με φωτοβολταϊκά και φυσικά και μπαταρίες. Έχουν ρίξει λεφτά αλλά το 0,5 ευρώ που πουλάνε στους φορτιστές τους στοιχίζει 5 λεπτά..... (το κόστος της επένδυσης δηλαδή) . Μην νομίζετε ότι πουλάνε από το ρεύμα της ΔΕΗ που τους στοιχίζει 0,22 λεπτά (επαγγελματικό τιμολογιο) .
Όχι, εξακολουθεί να βγαίνει φτηνότερο, αλλά τεσπα οποίος θέλει ας κάνει τους υπολογισμούς.

Ναι ευτυχώς έχουν γίνει τέτοιες επενδύσεις κάτι που είναι πολύ ευχάριστο! Προς το παρόν η φόρτιση στον Σείριο είναι δωρεάν από όσο γνωρίζω.
 
  • Like
Reactions: athlon6401

mdvq

Μέλος Σωματείου
20 June 2006
9,491
Πειραιας
Είχα βάλει σαν αστείο ,ένα βιντεάκι που ένα Τέσλα είχε στο πορτμπαγκάζ μια γεννήτρια μάρκας Χόντα (μικρή σημασία βέβαια είχε αυτό).
Αναρωτιέμαι όμως, αν τελικά αυτό μπορεί να είναι και μια λύση ανάγκης.
Υσχυει ή δεν φτάνει το ρεύμα που παράγει η γεννήτρια,να φορτίσει την μπαταρία??
 
  • Like
Reactions: FSword

kosmous

Supreme Member
17 June 2006
4,464
Βάλτε στην εξίσωση και το ότι δε σε νοιάζει που θα φορτίσεις καθώς η ποιότητα ρεύματος είναι παντού ίδια. Ευτυχώς σκέφτομαι που το ντίζελ μου βγάζει αυτονομία γύρω στα 1000 χλμ και είμαι κάπως ήσυχος (ελάχιστες φορές στα 3 περίπου χρόνια χρειάστηκε να βάλω καύσιμο από άλλο πρατήριο πλην ενός γειτονικού μου), μιας και αν μπει κακής ποιότητας καύσιμο το κόστος επισκευής θα πολλαπλασιάσει την μέση κατανάλωση.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,152
Bratislava
διότι υπολογίσεις ότι ξεκινάς γεμάτος με «φτηνό» ρεύμα από το σπίτι σου και ξανά γεμίζεις σπίτι όταν επιστρέψεις.
Νομιζω ομως οτι στο φτηνο σπιτικο ρευμα, δεν πρεπει να υπολογιζετε μονο την τιμη κιλοβατωρας αυτη καθ εαυτη, αλλα και την επερχομενη αυξηση στις λοιπες χρεωσεις του τιμολογιου που αυξανονται ποσοστιαια με την καταναλωση.