Αυτοκινητιστικά νέα

παιρνεις ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ηλεκτρικο που εχει αντλια θερμοτητας, ωστε να ελαχιστοποιησεις την καταναλωση του κλιματισμου. Απο εκει και περα ομως, ειναι διαφορετικο πραγμα οι χαμηλες θερμοκρασιες (πχ σκανδιναβια) και διαφορετικο πραγμα να μεινεις 2 μερες αποκλεισμενος στην αττικη οδο. Το πρωτο δεν ειναι προβλημα, απλα υπολογιζεις, αναλογα με το EV σου, απο λιγο εως πολυ αυξημενη καταναλωση, και προγραμματιζεις τις στασεις φορτισης. Το δευτερο ειναι προβλημα εκτος αν εχεις Leopard :D

Δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε ένα (όχι τόσο σπάνιο σε βόρεια κλίματα) γεγονός μποτιλιαρίσματος σε εθνική λόγω χιονιού, οι μπαταρίες νομοτελειακά θα αδειάσουν. Ναι, το ίδιο θα γίνει και με τα ντεπόζιτα των θερμικών, όμως αυτό λύνεται αν τα emergency services φέρουν μπιτονάκια με βενζίνη ή κάτι τέτοιο. Στα ηλεκτρικά τι κάνεις;
 

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Ναι, καλά, να δω πως θα αποκτήσεις φυσική πρόσβαση στο CAN bus.. ;)
Θες να σου πω πως αποκτάς πρόσβαση στο Lexus? Από το μπροστινό φανάρι στην πλευρά του οδηγού. Το καλώδιο των φαναριών που το βρίσκεις βγάζοντας το κάλυμμα μέσα στον θολό , σου δίνει πρόσβαση στον εγκέφαλο σε δευτερόλεπτα. Ξεκλειδώνουν και βάζουν μπρος το αυτοκίνητο.
 
  • Like
Reactions: karajim80

songless_bird

AVClub Fanatic
8 May 2013
11,133
Νότια Μακεδονία
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε ένα (όχι τόσο σπάνιο σε βόρεια κλίματα) γεγονός μποτιλιαρίσματος σε εθνική λόγω χιονιού, οι μπαταρίες νομοτελειακά θα αδειάσουν. Ναι, το ίδιο θα γίνει και με τα ντεπόζιτα των θερμικών, όμως αυτό λύνεται αν τα emergency services φέρουν μπιτονάκια με βενζίνη ή κάτι τέτοιο. Στα ηλεκτρικά τι κάνεις;
Γεμίζεις με τα μπιτονακια μια γεννήτρια και δίνεις ρεύμα
 

JL_?

AVClub Fanatic
19 September 2008
15,415
Terra
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε ένα (όχι τόσο σπάνιο σε βόρεια κλίματα) γεγονός μποτιλιαρίσματος σε εθνική λόγω χιονιού, οι μπαταρίες νομοτελειακά θα αδειάσουν. Ναι, το ίδιο θα γίνει και με τα ντεπόζιτα των θερμικών, όμως αυτό λύνεται αν τα emergency services φέρουν μπιτονάκια με βενζίνη ή κάτι τέτοιο. Στα ηλεκτρικά τι κάνεις;
Τα emergency services θα φέρνουν power banks... :p
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Σε ένα (όχι τόσο σπάνιο σε βόρεια κλίματα) γεγονός μποτιλιαρίσματος σε εθνική λόγω χιονιού, οι μπαταρίες νομοτελειακά θα αδειάσουν. Ναι, το ίδιο θα γίνει και με τα ντεπόζιτα των θερμικών, όμως αυτό λύνεται αν τα emergency services φέρουν μπιτονάκια με βενζίνη ή κάτι τέτοιο. Στα ηλεκτρικά τι κάνεις;
ολα εξαρτωνται απο το ποσες ωρες θα μεινεις μποτιλιαρισμενος. Αλλο να μεινεις στο αυτοκινητο 5 ωρες και αλλο αποκλεισμενος για 2 μερες
O bjorn εχει κανει ΚΑΙ αυτο το τεστ :)


περιληπτικα να αναφερω απλα καταναλωση κλιματισμου Model 3 στις ακολουθες θερμοκρασιες

0°C: 0.9 kW
-8°C: 1.3 kW
-11°C: 1.1 kW

-25°: 1.95 kW

υπενθυμιζω οτι τα LR μοντελα (Υ και 3) εχουν 75kwh μπαταρια
προσφατα εκανε το ιδιο τεστ και με ioniq με 28kwh μπαταρια, οπου μετρησε 2kw καταναλωση του κλιματισμου σε -29C

επομενως, θεωρω οτι τα πραγματα δεν ειναι τοσο τραγικα
 
17 June 2006
9,828
Το δεύτερο αυτοκίνητο που έχουμε στην οικογένεια είναι ένα focus 1.6 turbo του 2013. Είναι 10ετίας και κάνει όλα τα σέρβις σε εξουσιοδοτημένο. Βλάβες είχε βγάλει μια τη δεύτερη χρονιά με ένα ελλατωματικό σωληνάκι, το οποίο είχε βελτιωθεί αλλά δεν είχε γίνει ανάκλιση και μετά έγινε περίπου στην 5ετία μια τεράστια ανάκλιση που άλλαζε πολλά στο σύστημα ψύξης επειδή είχαν πάρει φωτιά μερικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Τώρα υποτίθεται ότι ελέγχονται οι θερμοκρασίες περισσότερο και σε περισσότερα σημεία και με το παραμικρό ο πίνακας οργάνων γίνεται Χριστουγεννιάτικο δένδρο.
Σήμερα είχα την πρώτη βλάβη παλαιότητας, άρχισε στην ένωση δύο κολάρων να χάνει λίγο ψυκτικό. Σε παλαιότερα μοντέλα ακόμη και στην 5ετία μπορούσες να έχεις τέτοιες βλάβες χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος. Όπως επίσης είναι το πρώτο αυτοκίνητο που έχω που ο κατασκευαστής προτείνει αντικατάσταση ιμάντα εκκεντροφόρου στη 10ετία ή τα 120000 κμ.
Ακόμη όμως και με αυτά τα διαστήματα συντήρησης, θεωρώ ότι δεν υπάρχει θέμα σύγκρισης. Μετά τη δεκαετία χοντρικά όλα τα ηλεκτρικά θα έχουν πολύ χαμηλότερο κόστος συντήρησης σε σχέση με τα ΜΕΚ. Τα κοινά αναλώσιμα είναι...κοινά οπότε δεν ασχολιόμαστε με φρένα, αναρτήσεις, λάστιχα κλπ. Τα υπόλοιπα όμως στα συμβατικά απλά θα ζητάνε αντικατάσταση λόγω φθοράς χρόνου και μόνο. Και δεν είναι μόνο το κόστος ανταλλακτικού και εργασίας. Τώρα μου χάλασε ένα κολάρο, σε 2 χρόνια, άλλο ένα, σε 1 χρόνο κάτι άλλο. Αυτό είναι χρόνος στο συνεργείο, που στην πράξη είναι χρήμα. Στο ηλεκτρικό θα πηγαίνεις μια φορά τη δεκαετία για αλλαγή μπαταρίας, μια και έξω και πιο σημαντικό προγραμματισμένα.
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Στο ηλεκτρικό θα πηγαίνεις μια φορά τη δεκαετία για αλλαγή μπαταρίας, μια και έξω και πιο σημαντικό προγραμματισμένα.
η οποία θα κοστίζει όσο ολόκληρο το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 😄
Θα μου πεις σιγά μην βάλει κανένας original. Εχει να πέσει κινεζιά μπαταρία που θα πάει σύννεφο.....

Θες να σου κάνω πρόβλεψη ; : στις αναπτυγμένες χώρες θα έχουν αλλάξει προ πολλού το αμάξι , και στις χώρες σαν εμάς θα αγοράζουν αυτά που πετάνε οι ξένοι, ή θα κοιτάνε να την βγάλουν οσο το δυνατόν τσάμπα με μπαταρίες ημιτασιόν......(και μετά θα βλέπουμε λαμπάδες στον δρόμο)
 
  • Like
Reactions: kosmous

vlad66

Moderator
Staff member
29 October 2017
15,269
Αγιοι Αναργυροι
Το tesla με το ένα μοτέρ πίσω (όπως του dimdim) έχει άλλο ένα πλεονέκτημα σε θέμα συντήρησης..
Δεν έχει τους κλασικούς μπιλιοφόρους μπροστά αφού δεν έχει την κίνηση μπροστά , έτσι το μπροστινό σύστημα είναι "ελεύθερο" όπως στα πισωκίνητα θερμικά.
Οι μπιλιοφόροι στα πίσω ημιαξόνια καταπονούνται πολύ λιγότερο αφού οι τροχοί δεν στρίβουν και είναι σταθεροί.. χώρια ότι για τον ίδιο λόγο είναι πολύ πιο απλοί σαν κατασκευή.
Όπως στα προσθιοκίνητα οι εσωτερικοί μπιλιοφόροι (αυτοί που είναι κολλητά στο διαφορικό) , που δεν χρειάζονται ποτέ αλλαγή παρά μόνο λίπανση ΑΝ κοπεί η φούσκα τους και φύγει το γράσσο.
Τονίζω το "ΑΝ" γιατί το να κοπεί η εσωτερική λαστιχένια φούσκα είναι εξαιρετικά σπάνιο μιας και η φούσκα δεν "τεντώνει" στις στροφές όπως η εξωτερική.
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
η οποία θα κοστίζει όσο ολόκληρο το μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 😄
Θα μου πεις σιγά μην βάλει κανένας original. Εχει να πέσει κινεζιά μπαταρία που θα πάει σύννεφο.....

Θες να σου κάνω πρόβλεψη ; : στις αναπτυγμένες χώρες θα έχουν αλλάξει προ πολλού το αμάξι , και στις χώρες σαν εμάς θα αγοράζουν αυτά που πετάνε οι ξένοι, ή θα κοιτάνε να την βγάλουν οσο το δυνατόν τσάμπα με μπαταρίες ημιτασιόν......(και μετά θα βλέπουμε λαμπάδες στον δρόμο)
στα περισσοτερα ηλεκτρικα μπορουν να αλλαχτουν μεμονωμενες κυψελες και οχι ολοκληρη η μπαταρια
 
  • Like
Reactions: DimAsi
17 June 2006
23,870
Αθήνα

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Στην θεωρία ή στην πράξη;

αν εχω κρατησει το αυτοκινητο καμμια 10αρια χρονια, οποτε θα ερθει η ωρα ασχοληθω με αυτο το θεμα, θα σου πω :D . Δεν εχω σκοπο παντως να το φτασω σε τετοια ηλικια
 
17 June 2006
23,870
Αθήνα
Το λέω γιατί οι εταιρείες ως γνωστόν δεν είναι εκκλησίες. Και επειδή έχουν μηδενιστεί σχεδόν τα έσοδα από ανταλλακτικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η λογική του χρήματος λέει ότι δεν θα κάνουν και τόσο οικονομική την αλλαγή των μπαταριών.
 
17 June 2006
9,828
Το λέω γιατί οι εταιρείες ως γνωστόν δεν είναι εκκλησίες. Και επειδή έχουν μηδενιστεί σχεδόν τα έσοδα από ανταλλακτικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η λογική του χρήματος λέει ότι δεν θα κάνουν και τόσο οικονομική την αλλαγή των μπαταριών.
Μπορούν πολύ απλά να κρατάνε τις τιμές των καινούργιων πιο υψηλά από όσο χρειάζεται να είναι για να μην έχουν ανάγκη να χρεώσουν τις μπαταρίες αντικατάστασης. Βλέπω επίσης λόγω των αρχών κυκλικής οικονομίας της ΕΕ να μπορείς εύκολα να βάλεις μπαταρία τρίτου κατασκευαστή.

Θα ήθελα να δω πως θα εξελιχθεί επίσης η κουλτούρα των μετατροπών. Ήδη ζούμε (πάνω από 10ετία) την επανάσταση στο λογισμικό όπου με ένα "πρόγραμμα" ακόμη και σε συμβατικό αυτοκίνητο, ειδικά turbo μπορείς να πάρεις πολλά (φυσικά χάνοντας κάποια άλλα πράγματα, τίποτα δεν είναι δωρεάν αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα). Να δω ενισχυμένες μπαταρίες, υβρίδια με υπερπυκνωτές κλπ και τίποτε άλλο :)
 

avpap

Μέλος Σωματείου
30 September 2011
9,620
Αθηνα
Το λέω γιατί οι εταιρείες ως γνωστόν δεν είναι εκκλησίες. Και επειδή έχουν μηδενιστεί σχεδόν τα έσοδα από ανταλλακτικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η λογική του χρήματος λέει ότι δεν θα κάνουν και τόσο οικονομική την αλλαγή των μπαταριών.
δεν εχεις αδικο, αλλα εχουν βρει ηδη πολυ καλυτερο revenue stream. Την φορτιση!
 
Το να μιλάς για αλλαγή ολόκληρης της μπαταρίας σε ηλεκτρικό είναι σαν να μιλάς για αλλαγή ολόκληρης της μηχανής σε θερμικό.

Εξαιρετικά σπάνιο.

Βάση ιστορικών στοιχείων δεν θα χρειαστεί ποτέ να αλλάξουμε μπαταρίες, με φυσιολογική χρήση και εκτός απροόπτου (αστοχίας).

Ειδικά οι LFP έχουν ωφέλιμη διάρκεια ζωής πολύ πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα.

Σε περίπτωση βλάβης της μπαταρίας θα μπορεί να αλλαχτεί μέρος αυτής (module), με πολύ λογικό κόστος. Αυτό ήδη γίνεται στην Αμερική, που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια.
 
  • Like
Reactions: DimAsi

karajim80

AVClub Addicted Member
23 September 2017
1,615
Και πάλι στο άρθρο γράφει ότι η ανακατασκευασμενη μπαταρία θα έχει κόστος από 3-5 χιλιάδες δολάρια.Καμία σχέση με αυτά που ακούγονται τώρα από τους "μαστόρους" του ίντερνετ 15.000 και βάλε.....

Same Sh1t...Different Day..
 
Το κόστος των μπαταριών θα συνεχίσει να πέφτει όσο μεγαλώνει η παραγωγή.. Αυτό γίνεται συστηματικά τα τελευταία 10+ χρόνια:

1702298639477.png

Από τότε που βγήκε το Model 3 στη παραγωγή το κόστος της μπαταρίας του έχει πέσει σχεδόν 35%.

Αυτό είναι καλό νέο για όλους.
 
  • Like
Reactions: DimAsi and vlad66
17 June 2006
9,828
Το να μιλάς για αλλαγή ολόκληρης της μπαταρίας σε ηλεκτρικό είναι σαν να μιλάς για αλλαγή ολόκληρης της μηχανής σε θερμικό.

Εξαιρετικά σπάνιο.

Βάση ιστορικών στοιχείων δεν θα χρειαστεί ποτέ να αλλάξουμε μπαταρίες, με φυσιολογική χρήση και εκτός απροόπτου (αστοχίας).

Ειδικά οι LFP έχουν ωφέλιμη διάρκεια ζωής πολύ πάνω από 1.000.000 χιλιόμετρα.

Σε περίπτωση βλάβης της μπαταρίας θα μπορεί να αλλαχτεί μέρος αυτής (module), με πολύ λογικό κόστος. Αυτό ήδη γίνεται στην Αμερική, που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια.
Δημήτρη δεν θα μου ήταν μεγάλη έκπληξη αν αλλάξουμε λίγο συνήθειες.

Θυμάμαι από τη δεκαετία του 80 που ήμουν ένα πιτσιρίκι που διάβαζε 4τροχούς να βλέπω πως τα αυτοκίνητα βελτιωνόντουσαν απίστευτα ανά γενιά.
Πόσο πιο ασφαλή γινόντουσαν, πόσο πιο γρήγορα, πόσο καλύτερη γινόταν η ενεργητική ασφάλεια κλπ.
Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο σήμερα που ένα μέσο ηλεκτρικό μπορεί να έχει επιδόσεις σούπερκαρ, το λογισμικό να μπορεί να ενεργοποιήσει υπηρεσίες και χαρακτηριστικά εκ των υστέρων, ενώ η τόσο μεγάλη χρήση οθονών με το αντίστοιχο λογισμικό μπορεί να αλλάξει πλήρως την εμφάνιση με ένα software update.
Νιώθω ότι μπαίνουμε σε μια φάση που θα μπορούσε λόγω της οικολογικής ευαισθησίας και των μοντέλων κυκλικής οικονομίας να ξεπεράσουμε τα κλισέ για καινούργιο αυτοκίνητο.

Ο μέσος χρόνος ζωής ενός αυτοκινήτου με ΜΕΚ στην Ευρώπη είναι χοντρικά 15 χρόνια, ενώ ήδη οι αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν αυτό να ανεβαίνει στα 25 χρόνια, αύξηση μεγαλύτερη του 60%. Αν μπορείς να αλλάζεις μερικά κομμάτια του εσωτερικού του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με νέο λογισμικό και αυξημένες δυνατότητες, μειώνεται η ανάγκη να αλλάξεις αυτοκίνητο. Γιατί να μην το αναβαθμίσεις απλά;
Το έχω ξαναποστάρει το παρακάτω από την Peugeot, αλλά αν προκύψει κάτι προς τα εκεί θα είναι απλά επαναστατικό.

Όταν γεννήθηκα η οικογένειά μου είχε ένα Toyota 1000. Για τους 3 μας τότε ήταν ΟΚ με τα δεδομένα της εποχής. Όταν αντικαταστάθηκε με ένα Toyota Carina II τη δεκαετία του 90, είχαμε γίνει 4 και πραγματικά η εμπειρία ήταν αναβαθμισμένη τρελά. Άνεση, επιδόσεις, ενεργητική και παθητική ασφάλεια καμία σχέση με πριν. Τη δεκαετία του 2000 το Toyota αντικαταστάθηκε με ένα Peugeot 406. Ναι ήταν πιο γρήγορο, πιο άνετο, πιο ασφαλές, είχε αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, trip computer κλπ αλλά καμία σχέση με τη διαφοροποίηση της προηγούμενης αλλαγής αυτοκινήτων. Παράλληλα λίγο μετά είχα πάρει ένα MG (το πρώτο αυτοκίνητο που αγόρασα μόνος μου) και το 2013 το focus. H μεγάλη διαφορά ήταν στις επιδόσεις όχι σε κάτι άλλο ουσιαστικά, αλλά αυτό είχε να κάνει με τα μοντέλα που είχαν επιλεγεί. Ακόμη και σήμερα το Peugeot 406 με τον 16βάλβιδο 1.8 κινητήρα κάνει ακόμη πολύ άνετα ταξίδια. Πριν 4 χρόνια πήρα το Peugeot 3008. Ναι είχε αλλαγές, όλα πια ήταν ηλεκτρονικά με οθόνες για πίνακα οργάνων και infotainment. Πιο άνετο; θα έλεγα ότι ίσως το 406 είναι ένα τσακ πιο άνετο για ταξίδια τηρώντας τα όρια ταχύτητας λόγω τύπου (sedan vs SUV). Τώρα που κοιτάζω για νέο, το μόνο νέο είναι να πάω σε πιο πολυτελή έκδοση αντίστοιχου αυτοκινήτου ή σε πιο γρήγορη έκδοση. Το δεύτερο με τα ηλεκτρικά πεθαίνει. 0-100 σε 7 δευτερόλεπτα ή πιο κάτω δεν ξέρω καν αν θα ήθελα να έχουν όλοι οι οδηγοί γύρω μου χωρίς αντίστοιχη εκπαίδευση. Άρα αλλαγή ουσιαστικά για περισσότερη πολυτέλεια ή gadgets (πχ από cruise control, σε adaptive cruise control και πιο υψηλά επίπεδα αυτόνομης οδήγησης).

Ήδη σήμερα αγοράζεις σχεδόν αυτόνομης οδήγησης συστήματα σε αρκετά αυτοκίνητα. Η Tesla έχει αποδείξει πως μπορείς να τα πουλάς και σαν aftermarket αξεσουάρ. Άρα τι αποτρέπει το μοντέλο που παρουσίασε η Peugeot πιο πάνω; Τεχνολογικά τίποτα. Οικονομικά; Μπορούν να αναπτυχθούν Business Models που οι εταιρίες να βγάζουν περισσότερα κέρδη με πολύ λιγότερο κατασκευαστικό έργο. Άρα μόνο η νοοτροπία μένει. Καθόλου εύκολη αλλαγή, αλλά όχι αδύνατη...