Οποτε τωρα πρεπει κι εγω να γραψω για το 15 Max που εχω 2-3 εβδομάδες;
Με γειές. Νομίζω ότι όντως δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία του, παρά μόνο τον... long range AWD εαυτό του. Τα οδήγησα και τα δυο στη σειρά μια μέρα και ήταν πράγματι πολύ ευχάριστο (το μικρό), άνετο με επιδόσεις που στην αίσθηση συγκρίνονταν με καλά 2λιτρα turbo της τάξεως των 200-250 αλόγων. Όσο για το μεγάλο... εκεί καταλαβαίνεις ότι έχεις ξεφύγει από τα -γήινα- θερμικά και περνάς στα supercars.Λοιπόν, εδώ και μια εβδομάδα έχω παραλάβει και ζω με το Model 3 RWD.
Υπάρχουν κάποια πράγματα που μου έχουν κάνει μεγάλη εντύπωση.
Το βασικότερο είναι το ότι όσο πιο αργά πηγαίνεις, τόσο πιο λίγη ενέργεια καις. Θα μου πείτε, λογικό. Όχι, δεν είναι λογικό όταν ισχύει και για το μποτιλιάρισμα!
Όσο πιο σοβαρό το μποτιλιάρισμα, τόσο λιγότερο καις! Αυτό είναι το εντελώς ανάποδο από αυτό που ισχύει στα θερμικά, και είναι κυριολεκτικά ο'τι πρέπει για την κυκλοφοριακή κόλαση που λέγεται Αθήνα.
Παράδειγμα: Για να πάω και να έρθω από τη δουλειά μου διανύω συνολικά περίπου 33 χιλιόμετρα, σε συνθήκες ζόρικου μποτιλιαρίσματος (τα περισσότερα στον Κηφισό).
Μια από αυτές τις ημέρες που σημείωσα τα στατιστικά του αυτοκινήτου την απόσταση αυτή την έκανα σε σύνολο μιάμιση ώρα και κατανάλωσα παρά κάτι 4 KWh.
Με το θερμικό θα είχα μέση κατανάλωση στην καλύτερη 9l/100km και άρα θα είχα κάψει περίπου 3l, δηλαδή με την βενζίνη στο 1.9€ σχεδόν 6€.
Με την KWh στα περίπου 0,15€ με το ηλεκτρικό μου κόστισε 0,6€.
Το 1/10 κυριολεκτικά.
Αλλά και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης τα πράγματα είναι παρόμοια..
Μια από αυτές τις ημέρες έφυγα από το γραφείο βράδυ, οπότε οι δρόμοι ήταν σχετικά άδειοι. Οπότε το πάτησα κάπως.. Απόσταση 17km έγινε σε 17 λεπτά και η συνολική κατανάλωση ήταν 2,8KWh (167 Wh/km).
Οπότε και πάλι, η κατανάλωση ήταν αστεία σε σχέση με θερμικό. Και το fun factor απλά καμία σχέση.....
Ειδικά αν συν-υπολογίσεις ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει παρά κάτι 1800 kgr και που έχει επιδόσεις που -κυριολεκτικά- ντρέπεσαι να τις αξιοποιείς, το κόστος κίνησης είναι παρανοϊκά χαμηλό.
Αυτά τα ολίγα όσο αφορά την κατανάλωση.
Κατά τα άλλα, το αμάξι είναι απλά άψογο. Ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό που μπορεί να μην νιώθει σαν BMW ή Merc αλλά σίγουρα είναι παραπάνω από ικανοποιητική.
Ποιότητα κύλισης και απόσβεσης πολύ καλή, θόρυβος στο εσωτερικό ελάχιστος.
Το βασικότερο ατού όμως είναι το software. Οι άνθρωποι το εξελίσσουν εδώ και σχεδόν 15 χρόνια και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα.
Εύκολα τους λες την Apple της αυτοκίνησης (αλλά με την καλή έννοια ).
Στα μειονεκτήματα μπορώ να εντοπίσω μόνο ένα: τις διαστάσεις του. No problem για τους Αμερικάνους, slight problem για τους Έλληνες..
Overall το θεωρώ σουρεάλ value for money με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Αλλά και χωρίς αυτή, πάλι δεν ξέρω τι παρόμοιο μπορεί να βρεθεί στην αγορά σε αυτή την τιμή (~42Κ).
Αυτά τα ολίγα για την ώρα..
Μεγειές Δημήτρη και καλοταξιδοΛοιπόν, εδώ και μια εβδομάδα έχω παραλάβει και ζω με το Model 3 RWD.
Υπάρχουν κάποια πράγματα που μου έχουν κάνει μεγάλη εντύπωση.
Το βασικότερο είναι το ότι όσο πιο αργά πηγαίνεις, τόσο πιο λίγη ενέργεια καις. Θα μου πείτε, λογικό. Όχι, δεν είναι λογικό όταν ισχύει και για το μποτιλιάρισμα!
Όσο πιο σοβαρό το μποτιλιάρισμα, τόσο λιγότερο καις! Αυτό είναι το εντελώς ανάποδο από αυτό που ισχύει στα θερμικά, και είναι κυριολεκτικά ο'τι πρέπει για την κυκλοφοριακή κόλαση που λέγεται Αθήνα.
Παράδειγμα: Για να πάω και να έρθω από τη δουλειά μου διανύω συνολικά περίπου 33 χιλιόμετρα, σε συνθήκες ζόρικου μποτιλιαρίσματος (τα περισσότερα στον Κηφισό).
Μια από αυτές τις ημέρες που σημείωσα τα στατιστικά του αυτοκινήτου την απόσταση αυτή την έκανα σε σύνολο μιάμιση ώρα και κατανάλωσα παρά κάτι 4 KWh.
Με το θερμικό θα είχα μέση κατανάλωση στην καλύτερη 9l/100km και άρα θα είχα κάψει περίπου 3l, δηλαδή με την βενζίνη στο 1.9€ σχεδόν 6€.
Με την KWh στα περίπου 0,15€ με το ηλεκτρικό μου κόστισε 0,6€.
Το 1/10 κυριολεκτικά.
Αλλά και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης τα πράγματα είναι παρόμοια..
Μια από αυτές τις ημέρες έφυγα από το γραφείο βράδυ, οπότε οι δρόμοι ήταν σχετικά άδειοι. Οπότε το πάτησα κάπως.. Απόσταση 17km έγινε σε 17 λεπτά και η συνολική κατανάλωση ήταν 2,8KWh (167 Wh/km).
Οπότε και πάλι, η κατανάλωση ήταν αστεία σε σχέση με θερμικό. Και το fun factor απλά καμία σχέση.....
Ειδικά αν συν-υπολογίσεις ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει παρά κάτι 1800 kgr και που έχει επιδόσεις που -κυριολεκτικά- ντρέπεσαι να τις αξιοποιείς, το κόστος κίνησης είναι παρανοϊκά χαμηλό.
Αυτά τα ολίγα όσο αφορά την κατανάλωση.
Κατά τα άλλα, το αμάξι είναι απλά άψογο. Ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό που μπορεί να μην νιώθει σαν BMW ή Merc αλλά σίγουρα είναι παραπάνω από ικανοποιητική.
Ποιότητα κύλισης και απόσβεσης πολύ καλή, θόρυβος στο εσωτερικό ελάχιστος.
Το βασικότερο ατού όμως είναι το software. Οι άνθρωποι το εξελίσσουν εδώ και σχεδόν 15 χρόνια και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα.
Εύκολα τους λες την Apple της αυτοκίνησης (αλλά με την καλή έννοια ).
Στα μειονεκτήματα μπορώ να εντοπίσω μόνο ένα: τις διαστάσεις του. No problem για τους Αμερικάνους, slight problem για τους Έλληνες..
Overall το θεωρώ σουρεάλ value for money με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά.
Αλλά και χωρίς αυτή, πάλι δεν ξέρω τι παρόμοιο μπορεί να βρεθεί στην αγορά σε αυτή την τιμή (~42Κ).
Αυτά τα ολίγα για την ώρα..
δοκιμασε και τη ρυθμιση departure by, ενεργοποιησε το off-peak end time (δεν θυμαμαι αν ειναι στις 7 ή στις 8 αυτον τον καιρο). Βαζεις επιθυμητο % soc και στο εχει ετοιμο το πρωι (εως την ωρα ληξης του νυχτερινου). Υπολογιζει μονο του ποτε θα ξεκινησει την φορτιση ωστε να σε εχει φορτισμενο εκει που θελεις εως το τελος του νυχτερινου ρευματος.Ευχαριστώ Τάσο!
Το παρέλαβα με 92% φόρτιση, Παρασκευή βράδυ ήταν με λίγο κάτω από 40% οπότε το έβαλα να φορτίσει μέχρι 100%.
Το έβαλα να ξεκινήσει στις 2:00 (που ξεκινάει το νυχτερινό) και ολοκλήρωσε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά αργότερα, έχοντας βάλει 36KWh.
Αυτονομία με 100% για την ώρα μου εμφανίζει 430km. Θα δούμε που θα πάει αυτό το νούμερο όταν "μάθει" τις συνήθειές μου.
Ωραίο και βολικό για κάποιες περιπτώσεις, θα το δοκιμάσω στην πρώτη ευκαιρία που θα χρειαστεί.δοκιμασε και τη ρυθμιση departure by, ενεργοποιησε το off-peak end time (δεν θυμαμαι αν ειναι στις 7 ή στις 8 αυτον τον καιρο). Βαζεις επιθυμητο % soc και στο εχει ετοιμο το πρωι (εως την ωρα ληξης του νυχτερινου). Υπολογιζει μονο του ποτε θα ξεκινησει την φορτιση ωστε να σε εχει φορτισμενο εκει που θελεις εως το τελος του νυχτερινου ρευματος.
Ευχαριστώ vlad!καλορίζικο και καλοτάξιδο Δημήτρη !!
τι χρώμα το πήρες;;
μπορείς να ανεβάσεις φωτό για να καταλάβω ποιό είναι ;; μπρος - πίσω και πλάι....
και μια από το εσωτερικό στο "μηχανοστάσιο" ....
Ευχαριστώ πολύ Γιάννη!Μεγειά και Καλοτάξιδο Δημήτρη !!!
πολύ ωραίο χρώμα !!Ευχαριστώ vlad!
Το πήρα σε midnight silver metallic (πολύ σκούρο γκρι), μοιάζει πολύ με αυτό αλλά με άλλες ζάντες:
έπαθα ΣΟΚ με αυτό!! έχεις δλδ και έξτρα χώρο αποσκευών μπροστά;;
πως μπορούμε να δούμε τον ηλεκτροκινητήρα ή τους ηλεκτροκινητήρες, το μπροστινό σύστημα κλπ;;; μόνο από κάτω και αν;;;
πίσω είναι "νορμάλ" ή και εκεί θα μου φύγει το σαγόνι;;;
ο τύπος αγόρασε Tesla και το έκανε φύλλο και φτερό για να δει τα συστήματά του;;;Ναι, είναι το λεγόμενο "frunk" (front + trunk).
Πάρε εδώ μάτι..
Λογικά θα υπάρχει πολύ υλικό και για τις αναρτήσεις, απλά δεν έχω ψάξει..