Re: Philips fidelio X2. Aρχικές εντυπώσεις
Διάφορες σκόρπιες παρατηρήσεις ,
Οι καλοί ενισχυτές δεν φτιάχνονται για να παίζουν το ίδιο ,
φτιάχνονται για να είναι διάφανοι και όσο το δυνατόν πιο πιστοί στην πηγή.
Όταν είναι διάφανοι ακούγονται το ίδιο γιατί το ηλεκτρικό τους σήμα δεν θα αλληλεπιδράσει με κάποιο δωμάτιο/κεφάλι ώστε να ακουστεί διαφορετικά όπως με τα ηχεία/ακουστικά.
Διαφάνεια σημαίνει πιστότητα που ξεγελά τον άνθρωπο. Όχι απόλυτη πιστότητα.
Η ικανότητα οδήγησης έχει να κάνει και με τα ρεύματα αλλά και με την τάση εξόδου ανάλογα με το ''ηχείο''
που θέλουμε να οδηγήσουμε.
Μιλάς προφανώς για την παραμόρφωση του gain τάσης κάποιων μέτριων ενισχυτών. Δηλαδή παραμόρφωση άσχετη με το φορτίο που θα οδηγήσουν. Ειδικά τα τσιπάκια των μεγάλων εταιρειών του χώρου(σαν το 6120α2 που ανέφερες), σχεδιάζονται από έμπειρους μηχανικούς, χιλιοτεστάρονται, παράγονται με διαδικασίες που εγγυώνται καλό ματσάρισμα των στοιχείων τους και δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα. Για να πάρεις κακό ήχο πρέπει να τα ζορίσεις με πολύ χαμηλά Ohm. Ενώ μερικά είναι σχεδιασμένα να αντέχουν στα μεγάλα ρεύματα.
Επίσης πολύ βασικό στο τελικό αποτέλεσμα είναι το damping factor του ενισχυτή σε σχέση με το προς οδήγηση ηχείο.
Το damping factor έχει αποδειχθεί από άρθρα μηχανικών ότι δεν έχει σχεδόν καμία σημασία. Γιατί η εμπέδηση του καλωδίου των ηχείων όπως και του κροσόβερ είναι αρκετά μεγαλύτερη της σχεδόν μηδενικής εμπέδησης εξόδου του ενισχυτή. Ανάλογα ισχύουν και για τα ακουστικά. Δεν έχω βρει ούτε ένα σοβαρο τεχνικό άρθρο που να λέει το αντίθετο. Αν μιλάς για τονικές αλλοιώσεις αυτό είναι άλλο πράγμα.
Δεν είναι δυνατόν όλοι οι καλοί ενισχυτές να ακούγονται το ίδιο διότι στο τελικό αποτέλεσμα παίζουν ρόλο
η τοπολογία , τα υλικά κλπ πχ τα jfet εισάγουν περισσότερη ''καλή'' παραμόρφωση σε σχέση πχ με τα απλά τρανσίτορ.
Κοιτάμε πάντα αυτό που βγάζει ένα μηχάνημα στην εξοδό του(το αποτέλεσμα) αδιαφορώντας για την εσωτερική του τεχνολογία(το μέσον).
Να δώσω ένα παράδειγμα. Λένε οι θεωρητικοί audiophile ότι οι κάρτες ήχου επειδή είναι μέσα σε κουτιά υπολογιστών επηρεάζονται από την EMI και δεν παίζουν καλά. Κάποια στιγμή αγοράζω μια τέτοια καρτούλα και μου βγάζει σήμα καμπάνα γιατί ο "τρελός επιστήμων" που τη σχεδίασε κατάφερε να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα. Εγώ πρέπει να συνεχίσω να αυθυποβάλλομαι ότι δεν παίζει καλά γιατί η audiophile θεωρία λέει άλλα;
Σχετικά με τις τοπολογίες.Έστω ότι η τοπολογία Α βγάζει καλύτερη παραμόρφωση, αν ζοριστεί, σε σχέση με την τοπολογία Β. Τότε χρειαζόμαστε δυνατότερο ενισχυτή για να μην υπάρχει καθόλου αντιληπτή αλλοιώση, είτε της μίας είτε της άλλης μορφής και αδιαφορούμε για τις τοπολογίες.
Δεν είναι επίσης απαραίτητο ότι όλοι οι λαμπάτοι εισάγουν αρμονικές παραμορφώσεις , υπάρχουν κατασκευές που
είναι πιο καθαρές από τον καλύτερο solid state.
Ισχύει ότι υπάρχουν καθαροί λαμπάτοι. Δεν σου κάνει όμως εντύπωση ότι τα αμοντάριστα HD800, παραδόξως, παίζουν καλύτερα από hi end λαμπάτους και όχι solid state της ίδιας κλάσης. Αν πιστέψουμε αυτούς που λένε τέτοια πράγματα τότε είτε το τρανζίστορ είτε ή λάμπα αλλοιώνει και κάνει ένα αρκετά πριμάτο ακουστικό με resonance στα 6Khz, εύηχο.
Και σε αυτό το χόμπυ ισχύει ότι πληρώσεις παίρνεις απλά είναι εύκολο οι κατασκευαστές να φουσκώσουν τις απαιτήσεις τους
ειδικά όσο αναβαίνουμε κατηγορία όπου το κοινό λιγοστεύει.
Παίρνεις αυτό που απαιτεί το ακουστικό σου σε ρεύματα. Φροντίζει η πηγή σου και η ενισχυσή σου να είναι καλύτερες από το ακουστικό σου, πράγμα που ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις για ευνόητους λόγους(μηχανική κατασκευή με κινητά μέρη χωρίς feedback VS ηλεκτρικό κύκλωμα χωρίς κινητά μέρη με feedback).