Αντιηλιακές μεμβράνες στο αυτοκίνητο

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Σκέφτομαι να τοποθετήσω αντιηλιακές μεμβράνες στο καινούργιο μου αυτοκίνητο με σκοπό πρωτίστως να προστατευτώ από τον ήλιο. Έχω ακούσει όμως ότι με βάση τον νέο Κ.Ο.Κ. οι μεμβράνες αυτές είναι παράνομες. Ισχύει κάτι τέτοιο ή μήπως υπάρχουν κάποιες διαβαθμίσεις όσον αφορά τη σκίαση που βάζουν; Με ενδιαφέρει να είμαι 100% νόμιμος.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
άρθρο 81 (Μηχανισμοί, εξαρτήματα και συσκευές οχημάτων) § 7 ΚΟΚ (όπως τροποποιήθηκε με το Ν 3542/2007)

"Τα διαφανή μέρη των αυτοκινήτων, οχημάτων και των ρυμουλκούμενων, τα οποία αποτελούν τμήμα του αμαξώματος αυτών, περιλαμβανομένου και του ανεμοθώρακα, καθώς και οποιουδήποτε εσωτερικού χωρίσματος, επιβάλλεται να είναι κατασκευασμένα κατά τρόπο ώστε, αφ' ενός μεν, σε περίπτωση θραύσης τους, ο κίνδυνος τραυματισμού προσώπων να μειώνεται στο ελάχιστο, αφ' ετέρου δε να είναι ορατός τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβαίνοντες αυτού. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης καθορίζονται οι προδιαγραφές των μεμβρανών που επιτρέπεται να επικολλώνται στα παράθυρα πίσω από τη θέση του οδηγού - συνοδηγού, όταν το αυτοκίνητο διαθέτει δεξιό καθρέπτη, καθώς και οι περιπτώσεις εκείνες που για ιατρικούς λόγους επιτρέπεται η επικόλληση μεμβρανών σε όλα τα παράθυρα του αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, τα διαφανή μέρη του ανεμοθώρακα πρέπει να είναι κατασκευασμένα από τέτοια ύλη, ώστε:
α) η διαφάνεια του ανεμοθώρακα να μην ελαττώνεται με την πάροδο του χρόνου
β) να μην παραμορφώνουν τις εικόνες των αντικειμένων που φαίνονται δια μέσου του ανεμοθώρακα
γ) σε περίπτωση θραύσης τους, ο οδηγός να έχει ικανή καθαρή θέα της οδού.
"

Η κοινή υπουργική απόφαση για τις προδιαγραφές των μεμβρανών δεν γνωρίζω να έχει ακόμη εκδοθεί. Από το κείμενο το άρθρου προκύπτει ότι επιτρέπεται για τα παράθυρα πίσω από τη θέση οδηγού (αλλά και συνοδηγού όταν το αυτοκίνητο διαθέτει δεξί καθρέπτη όπως όλα δλδ τα σύγχρονα). Δλδ τα παράθυρα των πίσω επιβατών καθώς και το πίσω τζάμι. Και από τη στιγμή που δεν έχει εκδοθεί τέτοια Υ.Α. που να αποκλείει συγκεκριμένους τύπους μεμβρανών, ό,τι δεν απαγορεύεται επιτρέπεται.

Επίσης δυνατόν να μπαίνουν παντού εάν επιβάλλεται από κάποια πάθηση.
 

xrhstos

AVClub Addicted Member
6 December 2006
1,377
Για να είσαι 100% νόμιμος απλά δεν πρέπει να βάλεις τέτοιες μεμβράνες...απο την άλλη υπάρχουν καταστήματα που δίνουν και καποιο πιστοποιητικό που δεν ξέρω τι ακριβώς δειχνει και σε τί μπορεί να σου χρησιμευσει αν στραβώσει κατι και τα όργανα βγουν στο δρόμο για να μαζεψουν ευρώ...
 

viagras

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,759
Εμιγγράντε
Δεν ξέρω για την νομοθεσία στην Ελλάδα, θα σου πω όμως τι συμβαίνει στα Εμιράτα όπου θεωρούνται ως μια από τις κύριες αιτίες ατυχημάτων. Αν και επιτρέπεται μέχρι κάποιο όριο (30% σκίαση αν θυμάμαι καλά) ουδείς το σέβεται, ειδικά ο θηλυκός πληθυσμός που έχει μετατρέψει τα αυτοκίνητα σε σκοτεινούς θαλάμους.
Το βασικό μειονέκτημα είναι η μείωση της ορατότητας, ειδικότερα όταν κοιτάζεις τους καθρέπτες και πολύ περισσότερο όταν αυτό συμβαίνει το βράδυ. Το άλλο είναι ότι δεν υπάρχει διαφορά στην θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν αυτό είναι ακίνητο και παρκαρισμένο, ντάλα μεσημέρι.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ότι μπορεί να κολλήσει το πράγμα σε αστυνομικούς, μπορεί. Αλλά το τι ισχύει δεν μας το λένε ούτε οι αστυνομικοί ούτε οι μεμβρανιτζήδες (νέος όρος) αλλά ο ΚΟΚ, νομίζω τον μοίραζαν και στους δρόμους μετά την τελευταία τροποποίηση.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Με τι κριτήρια? Κατά την κρίση του υπαλλήλου?
Ρώτα εάν μπορείς να πληροφορηθείς το όριο, και ιδίως πού, σε ποια νομική διάταξη προβλέπεται αυτό.

Γιατί από τα παραπάνω προκύπτει ότι προβλέπεται απλώς η έκδοση (όταν....) κοινής υπουργικής απόφασης σχετικώς.
 

Βαγγέλης Σ.

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,737
Και με τις ασφαλιστικές εταιρίες τι γίνεται;
Μπορούν να σου αρνηθούν κάλυψη ισχυριζόμενες ότι το όχημα έφερε παράνομες μεμβράνες;

Πάντως και οι λάιτ είναι πρακτικά προβληματικές το βράδυ.

Εγώ δε θα έβαζα.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Μα τοπ πρόβλημα είναι εκεί που ακριβώς το εστιάζεις φίλε send. Ότι δεν υπάρχουν σαφή όρια, ορισμένα από κάποιον κώδικα ή υπουργική απόφαση. Να πάω δηλαδή στην τροχαία και να τους ρωτήσω, και αυτοί να μου πουν ότι δεν ξέρουν; Τι νόημα έχει; Μύλος η υπόθεση. Πάντως αυτό περί περιορισμένης ορατότητας με έβαλε σε πιο μεγάλες σκέψεις. Δεν μπορώ να το διακινδυνεύσω.
 

xrhstos

AVClub Addicted Member
6 December 2006
1,377
Η οδήγηση το βράδυ με τις μεμβράνες δεν είναι πρόβλημα, ειναι δεδομένο οτι δεν βάζουμε μεμβρανη στο παρπριζ...με μεμβρανες σε ολα τα άλλα παραθυρα δοκίμασα να οδηγήσω το αυτοκίνητο του αδερφού μου το βράδυ έχοντας αμφιβολία για την ορατότητα. Ομολογώ ότι δεν ενοχλήθηκα καθόλου ούτε με δυσκόλεψε σε σχέση με την ορατότητα. (σημειώνω οτι ήμουν πάντα δύσπιστος οσον αφορά τις μεμβράνες και επιφυλακτικός...όμως πραγματικα δεν αποτέλεσε πρόβλημα στην οδήγηση)
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
είναι σαφές από το κείμενο του ΚΟΚ ότι μεμβράνη στο παρμπριζ στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να τοποθετηθεί μόνο όταν αυτό επιβάλλεται από ιατρικούς λόγους ή ακόμη και καθόλου, καθώς υπό μία ερμηνεία ο ανεμοθώρακας δεν αποτελεί παράθυρο.

Επίσης ένα -ασαφές έστω- κριτήριο μας δίνει το κείμενο του ΚΟΚ, μέχρι σε ποιο σημείο μπορεί να φτάνει η αδιαφάνεια της μεμβράνης στα πίσω παράθυρα: όχι τόσο ώστε να μην είναι ορατοί οι επιβαίνοντες (δηλαδή οι εντελώς μαύρου ή ανακλαστικού τύπου προφανώς αποκλείονται).

Πάντως κι εμένα με έχει φάει η σύζυγος να βάλω μεμβράνες και αρνούμαι πεισματικώς!
 

sfortis

Administration Team
Staff member
3 August 2006
11,396
t3.large
Εχω μεμβράνες εδώ και 3 χρόνια στο focus μου (3M ,panther black, 30%) σε όλα τα τζάμια και μπορώ να πω οτι είναι τα καλύτερα 300 που έχω δώσει για το αυτοκίνητο. Ολοι οι επιβαίνοντες σε ταξίδια τις έχουν εκτιμήσει αφάνταστα. Ο ήλιος απλά δεν υπάρχει και το air condition στο 1 να παγώνει.

Το βράδυ δεν εχω αντιμετωπίσει ποτέ προβλήματα ορατότητας,πόλη και εθνική, αντιθέτως δεν τυφλώνομαι τόσο πολυ απο τους φονιάδες με τα φώτα να κοιτάνε το θεό.
Με την τροχαία ποτέ κανένα πρόβλημα.

Το παρμπρίζ είναι το πιο σημαντικό σημείο, μιας και απο εκεί μπαίνει ο περισσότερος ήλιος.

Παράνομος ξε-παράνομος, ποσώς με ενδιαφέρει. Δεν καίγομαι και εκπέμπω λιγότερο CO2 το καλοκαίρι.

Πλέον είναι το πρώτο πράγμα που θα μπει σε κάθε μελλοντικό μου αυτοκίνητο!

ps. προσέχετε τις μάρκες! μεμβράνη από μεμβράνη διαφέρει!
 

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Όταν πάτε να περάσετε από ιδιωτικό ΚΤΕΟ το πρώτο που σας πουν πριν φθάσει το αυτοκίνητο για έλεγχο είναι να αφαιρέσετε τους κοτσαδόρους, τα bull bars, και τις μεμβράνες από τα παράθυρα.

Κατά τύχη πάντως εγώ χθες το βράδι οδήγησα ένα SEAT ALHAMBRA της αντιπροσωπείας με μεβράνες και μπορώ να πω ότι παρατήρησα μεγάλη διαφορά στη θέαση των εξωτερικών καθρεπτών. Οτιδήποτε δεν φωτίζονταν από μόνο του ήταν σχεδόν αόρατο. Το ίδιο συνέβαινε και με το πίσω παρμπρίζ. Μηχανάκι που δεν είχε αναμένα τα φώτα του δεν φαινόταν καθόλου.
 

viagras

AVClub Addicted Member
20 June 2006
1,759
Εμιγγράντε
Εδώ πέρα έχουν χαρακτηριστεί σημαντική αιτία ατυχημάτων (ξαναλέω). Συνεχίζουν να το ανέχονται λόγω της απαίτησης που έχουν οι ντόπιες για "privacy" όταν οδηγούν, λες και δεν τις φτάνει ο φερετζές. Επίσημα επιτρέπεται μέχρι 30% σκίαση, αν θυμάμαι καλά. Το θέμα είναι ότι όλοι βάζουν πολύ πιο σκοτεινή με αποτέλεσμα να βλέπεις την αστυνομία στα μπλόκα να κόβει με το χαρτολεπίδι την μεμβράνη στα πλαϊνα τζάμια και να κάνει τρύπα ώστε να μπορείς να βλέπεις άνεμπόδιστα τον καθρέπτη!
 

=silent=

AVClub Fanatic
2 August 2006
11,108
Homeless
Εχω μεμβράνες εδώ και 3 χρόνια στο focus μου (3M ,panther black, 30%) σε όλα τα τζάμια και μπορώ να πω οτι είναι τα καλύτερα 300 που έχω δώσει για το αυτοκίνητο. Ολοι οι επιβαίνοντες σε ταξίδια τις έχουν εκτιμήσει αφάνταστα. Ο ήλιος απλά δεν υπάρχει και το air condition στο 1 να παγώνει.

Το βράδυ δεν εχω αντιμετωπίσει ποτέ προβλήματα ορατότητας,πόλη και εθνική, αντιθέτως δεν τυφλώνομαι τόσο πολυ απο τους φονιάδες με τα φώτα να κοιτάνε το θεό.
Με την τροχαία ποτέ κανένα πρόβλημα.

Το παρμπρίζ είναι το πιο σημαντικό σημείο, μιας και απο εκεί μπαίνει ο περισσότερος ήλιος.

Παράνομος ξε-παράνομος, ποσώς με ενδιαφέρει. Δεν καίγομαι και εκπέμπω λιγότερο CO2 το καλοκαίρι.

Πλέον είναι το πρώτο πράγμα που θα μπει σε κάθε μελλοντικό μου αυτοκίνητο!

ps. προσέχετε τις μάρκες! μεμβράνη από μεμβράνη διαφέρει!

Εχεις βαλει και μπροστα? Και αν εχεις βαλει ενοχλει την ορατότητα σου την νυχτα?
 

pontios

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
6,840
Clermont-Ferrand, France
Σύμφωνα με τον τελευταίο ΚΟΚ επιτρέπεται να έχεις ότι βαθμό μεμβράνης θέλεις στο πίσω παρμπρίζ και στα πίσω παράθυρα. Στο παράθυρο οδηγού συνοδηγού μπορείτε στο χαμηλό βαθμό ώστε να μπορεί να φαίνεται το πρόσωπο καθαρά από τους αστυνομικούς. Σε καμμιά περίπτωση (εκτός από ιατρικούς λόγους) δεν επιτρέπεται μεμβράνη στο μπροστινό παρμπρίζ.
Θα κοιτάξω να βρω το άρθρο για ενημέρωση.
 

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,365
έχω βάλει εδώ και μισό χρόνο.
δεν θυμάμαι τα νούμερά τους,αλλά είναι ένα χαμηλό νούμερο στα πίσω παράθυρα και το ελάχιστο στου οδηγού συνοδηγού.
Η διαφορά τεράστια από άποψης θερμότητας, κάψιμο στο πρόσωπο και βελτίωσης contrast.

Το θέμα της νομιμότητας το ρισκάρισα, τώρα βέβαια βρήκε νέα εγκύκλιος πιό χαλαρή, πήρα ήδη ένα certificate από τους μεμβρανατζήδες που λένε ότι περνάει στο κτεο, αλλά νομίζω ότι θα πάρω ένα χαρτί και από τον δερματολόγο καθώς γενικά είμαι άσπρος και εκτίθεμαι εύκολα στο κάψιμο.

Τα 150 που έδωσα τα χαλαλίζω ως χρήση και μόνο μέχρι μετά από δυό χρόνια που θα περάσω κτεο, αν χρειαστεί να τις βγάλω.

Περιορισμός στην ορατότητα υπάρχει το βράδυ, ελάχιστος όμως, ίσως όχι να γίνει επικίνδυνος και επίσης το στράβωμα από τα φώτα των πίσω περιορίστηκε πολύ.
Είναι διάφανες όσο δεν λέγεται και δεν παραμορφώνουν τίποτα.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Δεν μπορώ να καταλάβω πού βασιζόμενοι και με ποια αυθεντία το λένε αυτό οι κτεατζήδες. Είναι ξεκάθαρο ότι καταρχήν ο ΚΟΚ επιτρέπει μεμβράνη στις γυάλινες επιφάνειες πίσω από τα παράθυρα οδηγού/συνοδηγού. Και όσο δεν βγαίνει η προβλεπόμενη από τον ΚΟΚ κοινή υπουργική απόφαση (η αρμόδια να καθορίσει όρους και περιορισμούς, από τη στιγμή που δίνει ο ΚΟΚ τέτοια εξουσιοδότηση), μόνο όριο που βλέπω είναι το να φαίνονται από έξω οι επιβαίνοντες.
 

LEO09

Senior Member
28 January 2007
639
Athens
Απάντηση: Re: Αντιηλιακές μεμβράνες στο αυτοκίνητο

έχω βάλει εδώ και μισό χρόνο.
δεν θυμάμαι τα νούμερά τους,αλλά είναι ένα χαμηλό νούμερο στα πίσω παράθυρα και το ελάχιστο στου οδηγού συνοδηγού.
Η διαφορά τεράστια από άποψης θερμότητας, κάψιμο στο πρόσωπο και βελτίωσης contrast.
Περιορισμός στην ορατότητα υπάρχει το βράδυ, ελάχιστος όμως, ίσως όχι να γίνει επικίνδυνος και επίσης το στράβωμα από τα φώτα των πίσω περιορίστηκε πολύ.
Είναι διάφανες όσο δεν λέγεται και δεν παραμορφώνουν τίποτα.

Ετσι ακριβως & εγω, λογω υπαρξης μωρου στο
πισω καθισμα αποφασισα να τις βαλω & ειμαι ευχαριστημενος τοσο εγω
οσο & η οικογενεια.
Οσο με τα οργανα δεν εχω προβλημα μεχρι στιγμης.