Re: Απάντηση: Re: Αμιγώς ψηφιακοί ενισχυτές
Καλησπέρα,
Οι ενισχυτές μας είναι πραγματικοί ψηφιακοί ενισχυτές. Αυτό γράφτηκε απο την πρώτη στιγμή στην ανακοινωση μας.
Ούτε είχαμε ούτε θα βάλουμε κάποιο DAC στις σχεδιάσεις μας. Όταν κάναμε τις δοκιμές μας, δουλέψαμε το Buffalo, το οποίο
όμως απορρίφθηκε.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει μόνο ΜΙΑ μετατροπή και αυτή αφορά το εισερχόμενο PCM σήμα, σε PWM και κατευθείαν
(μέσω ενός Low Pass Filter-LPF). Σαν τάξη ενισχυτή είναι class D αν και επι της ουσίας η αναφορά της τάξης έχει μόνο
ακαδημαϊκό ενδιαφέρον. Είναι αλήθεια ότι με εξαίρεση την εταιρεία TACT/LYNGDORF, οι πρώτες προσπάθειες έπεσαν στο κενό.
Οι λόγοι για αυτό, σχετίζονται τόσο με την δυσκολία και τα έξοδα που κρύβει ένα τέτοιο design (γιατί να αναλάβουν κάτι που δεν γνωρίζουν
που θα τους οδηγήσει και με τι κόστη όταν έχουν ...έτοιμα τα modules?- αυτό φαίνεται καθώς ΣΧΕΔΟΝ όλες οι εταιρείες έχουν έτοιμες
λύσεις ΑΚΟΜΑ και στους True Digital), όσο και με την υποδοχή του τύπου και των μουσικόφιλων σε μία καινούργια τεχνολογία.
Για του λόγου το αληθές να πούμε ότι ο πρώτος Millenium (επιτυχημένο όνομα) κυκλοφόρησε το 1998(!!!) με τιμή 11.000 ευρώ.
Που ήταν το ενδιαφέρον και το ανοικτό μυαλό? Γιατί 11.000 ευρώ σε μία CES ή Μόναχο είναι μόνο τα καλώδια αν δεν απατώμαι....
Με εξαίρεση λοιπόν αυτές τις λίγες σχεδιάσεις, ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι class D, κτλ κτλ κτλ είναι ψηφιακά τελικά στάδια.
Αυτό σημαίνει ότι δέχονται ΑΝΑΛΟΓΙΚΟ σήμα, το μετατρέπουν σε ψηφιακό (όπου και δουλεύουν) και το στέλνουν
σε LPF, ώστε να φτάσει πάλι αναλογικό στα ηχεία. Άρα λοιπόν εδώ έχουν μεσολαβήσει τα 3-4 στάδια ενός dac, 1+ στον
προενισχυτή και φυσικά τα αναλογικά ιντερκονεκτ.
Αυτές κατα βάση είναι οι διαφορές. Το αποτέλεσμα όμως είναι που μετράει και ΟΧΙ το τι λέει η κάθε εταιρεία.
Όπως έχουμε ξαναδηλώσει, αυτό το κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του και μόνο καθώς το τι αρέσει σε μένα
δεν πάει να πει ότι θα αρέσει και στον ΑΚΡΙΒΩΣ δίπλα μου. Περι ορέξεως δηλαδή...:
)
Το DSD που λέει ο φίλος παραπάνω είναι PWM αν και εδώ οι εταιρείες ήταν πιο...ευέλικτες θα μπορούσε να
χρησιμοποιείται πολύ διαφορετικά. Είναι ίσως γνωστό σε κάποιους ότι μερικοί βάζουν LPF σε παλιά SONY SACD
και πέρνουν απευθείας σήμα (ότι βγάζει το σιντί). Αυτα βέβαια πάνε εντελώς αλλού καθώς είναι στο χώρο του..
προχωρημένου DIY.
Όσον αφορά το ταίριασμα που αναφέρθηκε πιο πάνω, ΔΕΝ συμπεριφέρονται όπως οι αναλογικοί καθώς μπορεί να χρειαστεί ..λίγο περισσότερο
ψάξιμο. Η ...έξτρα γυαλάδα σημαίνει κάποια πράγματα τα οποία ...δεν θεωρούνται δεδομένα σε ένα αναλογικό ντιζάιν.
Σε ένα ψηφιακό (χωρίς...διακρίσεις) ενισχυτή, καλό είναι να εξεταστούν ξανά, ΟΛΑ τα μέρη της αλυσίδας...
Είναι ισχυρή μας πεποίθηση (ειδάλλως δεν θα εμπορευόμασταν κι'όλας για να είμαστε απόλυτα ..ξεκάθαροι) ότι ένα
καλοστημένο ψηφιακό μπορεί να παίξει αρκετά καλά (πάλι περί ορέξεως..), ακόμα και σε οικονομικά πλαίσια(<2500-3000 ευρώ συνολικά για όλη την αλυσίδα).
Πιστεύουμε ότι μπορεί να δειχτεί ότι ο "κακός" ήχος του φορμά CD ήθελε απλώς διαφορετική αντιμετώπιση. Δηλαδή, τόσο η αγορά
όσο και η τεχνολογιά αλλά κυρίως οι κατασκευαστές σαν νοοτροπία δεν ήξεραν πως να αντιμετωπίσουν/χρησιμοποιήσουν το καινούργιο
φορμά (πόσο μάλλον εν έτει 1978 αν θυμάμαι καλά).
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προχωράμε προς το καλύτερο.Απλώς το ότι εδώ και κάποιο καιρό αρχίζουν οι κατασκευαστές να
αντιμετωπίζουν σωστά το φορμά, είναι..εγγύηση για το μέλλον που δεν βρίσκεται πολύ μακριά.
Φιλικούς χαιρετισμούς