Αγορά βιντεοκάμερας...

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Πιστεύω ότι το ζήτημα δεν είναι να δούμε ποιος ξέρει περισσότερα αλλά να βάλουμε κάτω τις γνώσεις μας και να βρίσκουμε λύσεις σε προβλήματα. Εγώ ας πούμε με το HDV δεν έχω τελικά ασχοληθεί όσο με το true HD (ακριβώς λόγω της χαώδους διαφοράς), και αυτό για εμένα δεν παύει να είναι ένα κενό. Με αυτή την λογική δέχομαι αυτό που λέει ο Μπάμπης όσον αφορά την ανάλυση αλλά και τη χρηστικότητα στο montage του HDV, πράγμα που με εξέπληξε θετικά μιας και όποτε αποπειράθηκα να μοντάρω κατ' ευθείαν σε MPEG2 το μηχάνημά μου σερνόταν.

Αυτό όμως που ξέχασα να αναφέρω και είναι -πιστεύω- πολύ σημαντικό, είναι ότι μεγάλο ρόλο παίζει και το μέσο που θα χρησιμοποιηθεί για να δούμε τελικά το video από κάθε κάμερα. Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι οι 576 γραμμές του miniDV θα χάσουν πολύ σε ποιότητα αν προβληθούν σε μια LCD με 768γραμμές. Αντίθετα θα είναι μια χαρά σε μια crt. (Νομίζω ανάλογα προβλήματα υπάρχουν και με το τηλεοπτικό σήμα).

Αντίστοιχα, μια HDV camera μπορεί να έχει πράγματι πολύ καλή εικόνα (όχι true HD αλλά πολύ καλή) ειδικά όσον αφορά την ανάλυση σε μια HD ready συσκευή.

Πάντως σε στούντιο και κανάλια έχουν σε μεγαλύτερη εκτίμηση το SD (ακόμα και αν πρόκειται για miniDV -το "Καφέ της Χαράς" γυρίστηκε σε miniDV!) παρά το HDV, και αυτό μάλλον λόγω της συμπίεσης.
 
Last edited:

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,742
Αθήνα
Πρίν 3 χρόνια σχεδόν είχα δοκιμάσει την πρώτη consumer HDV βιντεοκάμερα που είχε βγάλει η JVC αφού είχα την ευκαιρία να την πάρω μαζί μου σε ένα ταξίδι μιας βδομάδας στο Παρίσι.
Τράβηξα 3 MiniDV κασετούλες και όταν γύρισα δοκίμασα να τις προβάλω στον προβολέα. Η εικόνα της δεν με τρέλανε.
Η αλήθεια είναι οτι δεν είχα κάνει απολύτως καμία ρύθμιση στην βιντεοκάμερα γιατί την παρέλαβα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση ήταν το μεγάλο gain που είχε σε χαμηλό φωτισμό, με μέτρια έως κακή ποιότητα εικόνας όμως, και το πόσο πολύ επειρεαζόταν η ίριδα αν στο κάδρο σου έμπαινε κάποιο πιό φωτισμένο κομμάτι, πχ 1/4 ουρανός στο πάνω σημείο μια μέρα με λιακάδα (όχι βέβαια κόντρα στον ήλιο). Αμέσως η ίριδα προσαρμοζόταν στον ουρανό και σκοτείνιαζε πάρα πολύ όλο το άλλο κομμάτι του κάδρου, τα 3/4.
Αυτά τα 3 χρόνια δεν μπορούσα να δώ πουθενά αυτές τις κασέτες, αφού τη JVC την επέστρεψα, και τις ξαναείδα τώρα με την HDV της SONY, η οποία την παίζει αλλά δεν κάνει export το υλικό απο την firewire (μόνο απο component).
Ξέχασα να αναφέρω οτι η JVC έγραφε στα 720p .
Σε μια σύγκριση στις εικόνες απο την component, η SONY φαίνεται λίγο καλύτερη
Το μεγάλο πρόβλημα όμως και στις δύο, στη SONY τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα, είναι στο paning της κάμερας. Θολώνουν.
Επίσης όπως είπα και πιο πριν, υπάρχει πρόβλημα και στο χαμηλό φωτισμό, με ένα προβάδισμα κι εδώ της SONY.
Δεν ξέρω αν φταίει το γεγονός οτι είναι 3 χρόνια πιο καινούριο μοντέλο ή το 1080i σε σχέση με το 720p ή το οτι παίζω υλικό τραβηγμένο απο άλλη κάμερα σε άλλη, αυτή η διαφορά πάντως υπάρχει.
Εκεί που νομίζω οτι η εικόνα τους είναι πάρα πολύ καλή, πολύ κοντά στα καλά HD κλιπάκια που βλέπουμε, είναι στην ακίνητη εικόνα, εκεί που η κάμερα δεν κινείται δεξιά-αριστερά.
 

Photis

Supreme Member
4 July 2006
4,796
behind the camera
Μπάμπη, ξέρεις αν η JVC είχε CMOS ή CCD? Αν έχει CMOS τότε το θόλωμα που αναφέρεις στα pan, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι οφείλεται στον sensor. Πριν 2 χρόνια είχα κάνει κάποια πειράματα στην εταιρία που δούλευα τότε (ISD, corporate του DTV Division της ST Microelectronics) με μια κάμερα που είχα σχεδιάσει βασισμένος σε ένα σχετικά καλό για την εποχή CMOS sensor, τον STV6500 (VGA ανάλυση, γενική χρήση σε κάμερες κινητών) και τον image proccessor STV676. Λοιπόν από τα πειράματα με αμιγώς μηχανικό φακό, είδαμε ότι σε ακίνητη εικόνα έδινε γενικά καλά αποτελέσματα με πολύ καλή εστίαση. Αλλά όταν έπρεπε να καταγράψει κίνηση είτε αντικειμένων, είτε pan εκεί θόλωνε πάρα πολύ την εικόνα. Είχε δηλαδή μεγάλο "χρόνο σάρωσης" στο CMOS. Αυτό από ότι έμαθα οφείλεται στο γεγονός ότι στην CMOS τεχνολογία το κάθε pixel έχει τοποθετημένο μέσα στο πανελ και το δικό του κύκλωμα, σε αντίθεση με το CCD που το κύκλωμα βρίσκεται έξω από το πάνελ του sensor. Από την άλλη η τεχνολογία CMOS βρίσκεται ακόμα υπό ανάπτυξη σε αντίθεση με τα CCD που σαν τεχνολογία εξελισσονται πολύ αργά πια (θεωρούν ότι έχουν φτάσει στη μέγιστη απόδοση με τα νέα HD ccd). Αυτό μας κάνει και σκεφτόμαστε ότι σε μια διετία τριετία οι CMOS θα μπορούν να σταθούν δίπλα στα ccd με καλύτερα αποτελέσματα. Αλλά μέχρι τότε τα προβλήματά τους είναι ακόμα ορατά.
 

GeonX

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
2,755
Photis said:
*Με τον όρο κοντράστ δεν εννοώ απλά την αντίθεση μεταξύ λευκού και μαύρου. Αυτά είναι για να εντυπωσιάζουν οι brochures των LCD. Ο όρος κοντραστ όπως τον καθιέρωσε ο θεμελιωτής του 10τονικού συστήματος στη φωτογραφία, ο Ansel Adams, εκτός από την αντίθεση λευκού-μαύρου περιλαμβάνει και την εικανότητα ενός συστήματος να αναδείξει και όλους τους ενδιάμεσους τόνους ή τουλάχιστον όσο περισσότερους μπορεί χωρίς να χάνεται η υφή στο θέμα που απεικονίζεται. Στο SD video κατα κανόνα μπορούμε να πάρουμε μέχρι και 4 ενδιάμεσους τόνους μέχρι να "καεί" το λευκό ή να μαυρίσει το γκρι. Τη στιγμή που στο φίλμ παίρνουμε μέχρι και 10 (πολύ δύσκολα βέβαια) στο αρνητικό και 7-8 στο θετικό φιλμ που προβάλλεται στο πανί. Με το HD τα πράγματα γίνονται αισθητά καλύτερα, με το κοντράστ να φτάνει τα 7 στοπ όσον αφορά αυτό που καταγράφεται σαν πληροφορία. Το πρόβλημα παραμένει ακόμα στην προβολή αυτής της πληροφορίας από τα συστήματα που έχουμε διαθέσιμα (CRT, LCD, Plasma, video Projectors) μιας και ακόμα δεν έχουμε φτάσει εκεί σε ικανοποιητικά αποτελέσματα που να ξεπερνούν σε κοντραστ τα 5 stop. Χαρακτηριστικό είναι το εξής παράδειγμα. Στην δουλειά μου (εργάζομαι σε studio κινηματογραφικής παραγωγής όπου χρησιμοποιείται τεχνολογία HD και μετατρέπεται σε φιλμ με laser printing) παρατηρήσαμε σε κάποια φάση το εξής φαινόμενο. Εκεί που κάναμε color grading, κάποιες περιοχές στο κάδρο μας εμφανίζοταν υποφωτισμένες σε βαθμό που να θεωρηθούν άνετα μαύρες. Το μόνιτορ παρότι CRT, ήταν μόνιτορ αναφοράς ειδικό για HD color grading για silicon graphics, πλήρως καλιμπραρισμένο και σύμφωνο με το look Up Table (LUT) της κατασκευάστριας εταιρίας του film laser printer. Δηλαδή αυτό που βλέπαμε στην οθόνη θα έπρεπε να είναι ίδιο με αυτό που θα παίρναμε τελικά στο φιλμ κατά την προβολή του. Ε όταν το προβάλαμε, και ενώ η εικόνα στο φιλμ ήταν 100% σύμφωνη με αυτό που παίρναμε στο monitor, είδαμε και μια extra πληροφορία εικόνας (υφή) εκεί που στο monitor βλέπαμε μαύρο. Αυτό είναι τρανό παράδειγμα τόσο της δυνατότητας του HD, όσο και του πόσο ακόμα υστερεί η τεχνολογία στα συστήματα απεικόνισης video.
:grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043 :grinning-smiley-043
Photis…Thank You, πρώτα για την ανάλυση σου, αλλά περισσότερο γιατί αυτό είναι το σημείο διαφοροποίησης της μεγάλης εικόνας που κυνηγούν πολλοί από εμάς σε αυτό το χώρο… έτσι καταλήγουμε στη θέασης μιας ταινίας στο σινεμά η στο home theater αντί σε μια tv… βέβαια στη περίπτωση μας το υλικό υπολείπεται (τις περισσότερες φορές) του μέσου (projector)…και εκεί αρχίζει η μεγάλη προσπάθεια αναβαθμίσεις του υλικού με υποβοήθηση… SDI η DVI συνδέσεις από τη πηγή, Scaler, HTPC κλπ μπας και έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα… ελπίζουμε βέβαια στα HDD , Blu-Ray κλπ
 

Babis K.

Super Moderator
Staff member
17 June 2006
28,742
Αθήνα
Απάντηση: Re: Αγορά βιντεοκάμερας...

Photis said:
Μπάμπη, ξέρεις αν η JVC είχε CMOS ή CCD?

Photis, αυτή τη λεπτομέρεια δεν τη θυμάμαι αλλά θα προσπαθήσω να θυμηθώ το μοντέλο και να το ψάξω. Ήταν η πρώτη HD βιντεοκάμερα που είχε παρουσιάσει ο "ΗΧΟΣ".