Αγορα απο ΕΟΚ - Εγγυηση στην Ελλαδα

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
743
Αθήνα
Παρακαλω μια διευκρινιση. Τι ισχυει σε περιπτωση που χρειαστει service μεσα στο χρονικο διαστημα της εγγυησης; Ο αντιπροσωπος στην Ελλαδα πρεπει να τηρησει την εγγυση ή ο νομος του δινει το δικαιωμα να αρνηθει; Οι απαντησεις απο αντιπροσωπους που συμμετεχουν στο forum ειναι ευπροσδεκτες.
 

antonisgr

AVClub Addicted Member
10 November 2006
1,502
Σουηδική Αραβία
Δεν νομίζω να τίθεται θέμα αντιπροσώπων
Απλά ο κατασκευαστής πρέπει να διευκρινίζει εάν και που εκτελείται η εγγύηση
 

 Νίκος

Supreme Member
Νομίζω είναι θέμα κατασκευαστή.Στην εταιρία που εργάζομαι π.χ. η "μαμά" ενδιαφέρεται για το customer satisfaction και μας καλύπτει σε ανταλλακτικά και εργασία η οποία γίνεται σε όλα τα μηχανήματα, ανεξάρτητα από που έχουν αγοραστεί, ακόμα και αν είναι από την Ελλάδα από άλλο κατάστημα.

Αν η μητρική εταιρία (που ορίζει και την εγγύηση πολλές φορές σε worldwide,limited κτλ) δεν καλύπτει τον αντιπρόσωπο όμως, τί να κάνει ο δύστυχος? Και να θέλει, με το σκεπτικό οτι θα του μείνει ο πελάτης για μελλοντική αγορά, αφού έχασε ήδη την πρώτη -άσχετα με τους λόγους π.χ. τιμή-, δεν μπορεί πολλές φορές να καλύψει αυτήν την εγγύηση ειδικά όταν υπάρχουν και ανταλλακτικά.
Και να ορίζεται από την Ε.Ε. κάτι τέτοιο (δεν γνωρίζω) υπάρχει η σύμβαση του καθένα με την εταιρία που συνεργάζεται.

Επίσης υπάρχουν αντιπρόσωποι και αντιπρόσωποι.Άλλοι φροντίζουν να έχουν όλες τις υποδομές και εξουσιοδοτημένο service με πιστοποιημένους τεχνικούς και άλλοι ...
 
Last edited:

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
743
Αθήνα
Μιλησα με το 1520, θα δωσω ενα παραδειγμα:

Aν ο Ελληνας καταναλωτης αγορασει το προιον Χ απο Αγγλια και ο Αγγλος αντιπροσωπος δινει 5 χρονια εγγυηση, ο Ελληνας αντιπροσωπος ειναι υποχρεωμενος να τηρησει την εγγυηση για οσο αυτος δινει για το ιδιο προιον. Δηλαδη αν για το ιδιο προιον Χ δινει 3 χρονια εγγυηση θα πρεπει να τηρησει την εγγυηση για 3 χρονια ανεξαρτητως που εχει γινει η αγορα (εντος ΕΕ).

Ο σχετικος νομος ειναι αυτος http://www.efpolis.gr/el/library2.html?func=startdown&id=8

Το ποσο γινονται πραξη στη χωρα που ζουμε δε το γνωριζω, εννοω χωρις να μπει ο καταναλωτης σε τσακωμους και δικαστικες περιπετειες που θα του κοστισουν οικονομικα.

Παντως αν υπαρχει εμπειρια απο μελος του forum θα ηθελα να την ακουσω. Αν θυμαμαι καλα το θεμα ειχε συζητηθει στο AVforum με καποιον που επισκευαστηκε το μηχανημα του μετα απο καταγγελια στην αρμοδια αρχη.
 

Αυγερινός Παπαδάκης

AVClub Addicted Member
29 November 2006
1,621
Νέα Ιωνία, Αθήνα
Απάντηση: Re: Αγορα απο ΕΟΚ - Εγγυηση στην Ελλαδα

Μιλησα με το 1520, θα δωσω ενα παραδειγμα:

Aν ο Ελληνας καταναλωτης αγορασει το προιον Χ απο Αγγλια και ο Αγγλος αντιπροσωπος δινει 5 χρονια εγγυηση, ο Ελληνας αντιπροσωπος ειναι υποχρεωμενος να τηρησει την εγγυηση για οσο αυτος δινει για το ιδιο προιον. Δηλαδη αν για το ιδιο προιον Χ δινει 3 χρονια εγγυηση θα πρεπει να τηρησει την εγγυηση για 3 χρονια ανεξαρτητως που εχει γινει η αγορα (εντος ΕΕ).

Ο σχετικος νομος ειναι αυτος http://www.efpolis.gr/el/library2.html?func=startdown&id=8

Το ποσο γινονται πραξη στη χωρα που ζουμε δε το γνωριζω, εννοω χωρις να μπει ο καταναλωτης σε τσακωμους και δικαστικες περιπετειες που θα του κοστισουν οικονομικα.

Παντως αν υπαρχει εμπειρια απο μελος του forum θα ηθελα να την ακουσω. Αν θυμαμαι καλα το θεμα ειχε συζητηθει στο AVforum με καποιον που επισκευαστηκε το μηχανημα του μετα απο καταγγελια στην αρμοδια αρχη.

Πολύ ενδιαφέρων να γνωρίζουμε το δίκιο μας και βέβαια ακόμα και αν δεν γουστάρουν οι αντιπρόσωποι να τηρήσουν τη νομοθεσία, επιβάλλεται να το καταγγέλλουμε επώνυμα και ειδικά μέσα σε αυτό το Forum. Και από 'κει και πέρα να κινούμαστε δικαστικώς αν δεν συμμορφωθεί. Κάποια στιγμή πρέπει όλοι οι έλληνες αντιπρόσωποι να εναρμονιστούν με την ισχύουσα νομοθεσία αλλά και με τις προσταγές τις αγορά, διότι αλλιώς κανείς δεν θα ψωνίζει από Ελλάδα και η αντιπροσώπευση συγκεκριμένων προϊόντων θα πάει "βόλτα".
 

KostasF

AVClub Enthusiast
28 April 2007
853
Το ποσο γινονται πραξη στη χωρα που ζουμε δε το γνωριζω, εννοω χωρις να μπει ο καταναλωτης σε τσακωμους και δικαστικες περιπετειες που θα του κοστισουν οικονομικα.

Ευτυχώς πλέον δεν χρειάζεται ούτε αυτό να γίνει.
Υπάρχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες προστασίας καταναλωτή που αναλαμβάνουν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα - και συνήθως το φίδι βγαίνει μόνο του όταν δει τα ζόρια.
 

DELTA

AVClub Enthusiast
15 August 2008
1,151
Σπάτα
Δεν βλεπω ομως καποιον αντιπροσωπο να παιρνει θεση,ενω σε αλλα θεματα ειναι ομιλητικοτατοι, η μαλλον πολυγραφοτατοι!!!!!
 

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
743
Αθήνα
Δεν βλεπω ομως καποιον αντιπροσωπο να παιρνει θεση,ενω σε αλλα θεματα ειναι ομιλητικοτατοι, η μαλλον πολυγραφοτατοι!!!!!

Kι εγω θα ηθελα να ακουσω τη γνωμη τους. Αρχισα αυτο το θεμα γιατι θελησα να αγορασω ενα ζευγαρι ηχειων (demo 20 ωρων) απο Αγγλια. Ο Αγγλος πολυ ευγενικα αρνηθηκε να μου τα στειλει με το επιχειρημα οτι αν χρειαστω service στο μελλον, ο Ελληνας αντιπροσωπος ισως να μου το αρνηθει και δεν θελει να επεμβει στη δουλεια του.

Ο Ελληνας αντιπροσωπος ειναι μελος του AVClub και μαλιστα εχει καλες τιμες αλλα το συγκεκριμενο demo ζευγαρι ηταν σε τιμη που δε μπορει να μου τη δωσει για καινουριο ζευγαρι. Τα ηχεια τα εχασα αλλα η κουβεντα εχει ενδιαφερον για ολους μας γιατι οι νομοι της Ε.Ε. εχουν αλλαξει παρα πολλα πραγματα και καλο ειναι να τα γνωριζουμε. Πολλοι απο εμας αγοραζουν εκτος των συνορων της χωρας μας οπως κανουν και ολοι οι πολιτες των χωρων του δυτικου κοσμου, δεν ειναι Ελληνικο το φαινομενο. Ο καταναλωτης παντα ψαχνει τις καλυτερες τιμες, ειδικα σε χαμηλη κατηγορια τιμης.
 

DELTA

AVClub Enthusiast
15 August 2008
1,151
Σπάτα
Οποιος εχει περιπτωση αρνησης παροχης service απο ελληνα εντιπροσωπο εντος η εκτος εγγυησης καθως και το αντιθετο, δηλαδη ενω ειχε αγορασει απο Ευρωπαικη Ενωση καλυφθηκε στην Ελλαδα, καλο ειναι να το αναφερει για να ξερουμε και με ποιους εχουμε να κανουμε.
Αναφερω πρωτος εγω οτι η εταιρια Νακας δεν μου αρνηθηκε επισκευη σε προιον (ενισχυτη) Yamaha που αντιπροσωπευει, ο οποιος ειχε αγοραστει απο Γερμανια.
Προτεινω μαλιστα στους διαχειριστες του φορουμ, να δημιουργηθει σχετικη λιστα η οποια να ενημερωνεται ειτε απο αναφορες των μελων , ειτε και απο απαντησεις των ιδιων των αντιπροσωπων μετα απο ερωτηματα που θα τους θεσει το φορουμ.
 
Last edited:

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
743
Αθήνα
Να διαχωρησουμε το service εντος και εκτος εγγυησης. Χωρις εγγυηση δεν νομιζω οτι καποιος απο τους αντιπροσωπους εχει προβλημα να επισκευασει μηχανηματα ανεξαρτητως που εχει αγοραστει. Αλλωστε με το ebay τα μηχανηματα ταξιδευουν συνεχεια!

Το θεμα ειναι οταν ενα μηχανημα ειναι μεσα σε εγγυηση και ο κατασκευαστης εχει ορισει οτι για την συγγεκριμενη εργασια ο πελατης θα εχει δωρεαν service απο τον αντιπροσωπο.
 

DELTA

AVClub Enthusiast
15 August 2008
1,151
Σπάτα
Να διαχωρησουμε το service εντος και εκτος εγγυησης. Χωρις εγγυηση δεν νομιζω οτι καποιος απο τους αντιπροσωπους εχει προβλημα να επισκευασει μηχανηματα ανεξαρτητως που εχει αγοραστει. Αλλωστε με το ebay τα μηχανηματα ταξιδευουν συνεχεια!

Το θεμα ειναι οταν ενα μηχανημα ειναι μεσα σε εγγυηση και ο κατασκευαστης εχει ορισει οτι για την συγγεκριμενη εργασια ο πελατης θα εχει δωρεαν service απο τον αντιπροσωπο.
Εχεις δικιο απλα ειχα στο μυαλο μου καποιες μικρες εταιριες που ισως δεν εχουν πολυ οργανωμενο τεχνικο τμημα στην Ελλαδα.
 

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Οδηγία 2006/114/ΕΚ

Η εν λόγω οδηγία καταργεί και κωδικοποιεί (δηλαδή ενοποιεί) την οδηγία 84/450/ΕΟΚ και όλες τις τροποποιήσεις της σε μια ενιαία νομική πράξη.
Η οδηγία αυτή αποσκοπεί στο να επιτρέψει τον έλεγχο της παραπλανητικής διαφήμισης προς όφελος των καταναλωτών, των ανταγωνιστών και γενικά του κοινού. Πέραν τούτου, ορίζει τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες είναι νόμιμη η συγκριτική διαφήμιση.

Ως παραπλανητική διαφήμιση νοείται η διαφήμιση που, δυνητικά ή πραγματικά, παραπλανά ή επηρεάζει την κρίση του καταναλωτή ή που, για τους λόγους αυτούς, βλάπτει έναν ανταγωνιστή.

Για τον καθορισμό του παραπλανητικού χαρακτήρα μιας διαφήμισης λαμβάνονται υπόψη:

τα χαρακτηριστικά των αγαθών ή των υπηρεσιών,
η τιμή τους,
οι όροι προμήθειας του αγαθού ή της παροχής υπηρεσιών,
η ιδιότητα, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και τα δικαιώματα του διαφημιζομένου.

Η συγκριτική διαφήμιση ορίζεται ως κάθε διαφήμιση που κατονομάζει ρητά ή υπονοεί έναν ανταγωνιστή ή τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρονται από έναν ανταγωνιστή.

Η συγκριτική διαφήμιση επιτρέπεται εφόσον πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
δεν είναι παραπλανητική,
συγκρίνει αγαθά ή υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ίδιες ανάγκες ή έχουν τους ίδιους στόχους,
συγκρίνει κατά τρόπο αντικειμενικό χαρακτηριστικά που είναι ουσιώδη, συναφή, επαληθεύσιμα και αντιπροσωπευτικά των εν λόγω αγαθών ή υπηρεσιών, στα οποία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται και η τιμή,
δεν δημιουργεί στην αγορά σύγχυση μεταξύ του διαφημιζόμενου και ενός ανταγωνιστή,
δεν έχει ως συνέπεια τη δυσφήμιση ή την υποτίμηση των σημάτων, των εμπορικών επωνυμιών ή άλλων διακριτικών σημείων ενός ανταγωνιστή,
για προϊόντα με ονομασία προέλευσης, αφορά προϊόντα με την ίδια ονομασία προέλευσης,
δεν επωφελείται αθέμιτα από τη φήμη σήματος ή άλλων διακριτικών σημείων ενός ανταγωνιστή,
δεν παρουσιάζει ένα αγαθό ή μια υπηρεσία ως απομίμηση ή αντίγραφο αγαθού ή υπηρεσίας που φέρουν σήμα κατατεθέν ή εμπορική επωνυμία.

Με λίγα λόγια, έχει δικαίωμα ένας αντιπρόσωπος να αρνηθεί το service ενός προϊόντος όταν αποδείξει ότι δεν ήταν εισαγωγή δική του, ώστε να φέρει ευθύνη γι’ αυτή ως κατασκευαστής, μεταποιητής (όπως ορίζονται μέσω της οδηγίας του 94).
Βάση αυτής της οδηγίας και σε συνδυασμό της οδηγίας του 94 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, θεωρείται συνύπευθος ο πωλητής του προϊόντος και η πώληση του προϊόντος ορίζεται ως συγκριτική διαφήμιση από τη στιγμή που ο πωλητής χρησιμοποιεί το ίδιο εμπορικό σήμα για να εκμεταλλευτεί μεταγενέστερα τις υπηρεσίες ανταγωνιστή του ιδίου εμπορικού σήματος.

Άβυσσος…

Τέλος, ενώ η Ε.Ε. αναφέρει δύο χρόνια εγγύηση για όλα τα προϊόντα που έχουν πωληθεί στην Ευρώπη… η Ελλάδα δεν έχει εναρμονιστεί και ισχύει η εγγύηση που τυχόν δίνει ο αντιπρόσωπος… ένα μήνα, δύο μήνες, ένα χρόνο?...

Καλή Ανάσταση, καλό Πάσχα με υγεία για όλους.
 

Kostas P.

AVClub Enthusiast
19 June 2006
743
Αθήνα
Με λίγα λόγια, έχει δικαίωμα ένας αντιπρόσωπος να αρνηθεί το service ενός προϊόντος όταν αποδείξει ότι δεν ήταν εισαγωγή δική του, ώστε να φέρει ευθύνη γι’ αυτή ως κατασκευαστής, μεταποιητής (όπως ορίζονται μέσω της οδηγίας του 94)...

Άβυσσος…


Θα συμφωνησω, δε διαβασα κατι συγκεκριμενο.

Παντως οι αντιπροσωποι, τουλαχιστον οσο γνωριζω, δεν αρνουνται το service οταν η συσκευη ειναι εκτος εγγυησης. Προσφατα εδωσα για service μηχανημα το οποιο το αγορασα δευτερο χερι απο Αγγλο ιδιωτη μεσω ebay. Oυτε serial number κοιταξαν ουτε με ρωτησαν αν το ειχα αγορασει απο αυτους. Δεν ξερω τι θα ειχε γινει αν το μηχανημα ηταν ακομα στην εγγυηση. Και γιατι θα πρεπει να εχει πωληθει απο τους ιδιους? Το "Χ" μηχανημα Αγγλικης (για παραδειγμα) προελευσης κατασκευαζεται με τις ιδιες προδιαγραφες για την Ελλαδα και την Γερμανια. Απο οπου και να το αγορασεις το ιδιο μηχανημα θα αγορασεις, του Ελληνα αντιπροσωπου δεν ειναι διαφορετικα κατασκευασμενα απο των αλλων.

Αν καποιος αντιπροσωπος αρνηθει το service σε μηχανημα εντος εγγυησης για τον λογο οτι δεν ειναι δικια του εισαγωγη θα πρεπει να αρνηθει και σε μηχανημα εκτος εγγυησης για τον ιδιο λογο. Παντως οπως ειπα αυτος ο λογος δεν εχει βαση γιατι οποιος και να το εισαγει, το μηχανημα ειναι ιδιο και με τις ιδιες προδιαγραφες. Και η εγγυηση θα πρεπει να ειναι ιδια για ολους τους Ευρωπαιους πολιτες, δε μπορει ο Γερμανος να δινει δυο χρονια και ο Ελληνας τρια (παλι ως παραδειγμα). Αυτο ειναι διακριση αναμεσα στους Ευρωπαιους πολιτες.
 
Last edited:

isoviths

Senior Member
19 September 2007
619
Η διαφορά σε αυτό που αναφέρεται και στην οδηγία του Ε.Κ. είναι στην εγγύηση.

Υποτίθεται, ότι η συγκριτική διαφήμιση, όπως ορίζεται από το Ε.Κ. πλήττει τον «ανταγωνιστή» όταν μετά την πώληση τον υποχρεώνει να προσφέρει υπηρεσίες λόγω εκμετάλλευσης ιδίου εμπορικού σήματος για τις οποίες δε θα πληρωθεί από τον αγοραστή ή δε θα ικανοποιηθούν από την κατασκευάστρια εταιρεία.

Η παροχή υπηρεσίας, μετά τη λήξη της εγγύησης, χρεώνεται βάση τιμοκατάλογου.

Εδώ να σημειώσουμε ότι:
Το σέρβις πρέπει υποχρεωτικά να έχει αναρτήσει τιμές για τις υπηρεσίες του, σε σημείο που να είναι ορατό από τον πελάτη π.χ. άνοιγμα, γνωμάτευση βλάβης (είτε γίνει δεκτή είτε όχι από τον πελάτη η επισκευή της βλάβης) τιμή τάδε €.
 

DELTA

AVClub Enthusiast
15 August 2008
1,151
Σπάτα
Αρα καταληγουμε στο συμπερασμα οτι δεν υπαρχει υποχρεωση service στην Ελλαδα εντος εγγυησης σε αγορα απο το εξωτερικο, μπορεις ομως με εξοδα του πωλητη να του το στειλεις και να στο επισκευασει η να στο αντικαταστησει(αναλογα με το προβλημα που θα εχει)?
 

KostasF

AVClub Enthusiast
28 April 2007
853
Άβυσσος…

Ευτυχώς λοιπόν που δεν είναι δουλειά σας και δουλειά μου να γνωρίζουμε και να ερμηνεύουμε τους νόμους. Διότι εγώ για παράδειγμα δεν κατάλαβα πως από τα παραπάνω βγάλατε το συμπέρασμα ότι "έχει δικαίωμα ένας αντιπρόσωπος να αρνηθεί το service ενός προϊόντος όταν αποδείξει ότι δεν ήταν εισαγωγή δική του, ώστε να φέρει ευθύνη γι’ αυτή ως κατασκευαστής, μεταποιητής".

Βέβαια δεν είμαι και υποχρεωμένος να καταλάβω ούτε κι εσείς υποχρεωμένος να με πείσετε..
Εγώ κάνω την αναφορά μου στους παρακάτω φορείς:

Γ.Γ. Καταναλωτή

Συνήγορος Καταναλωτή
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή
ΕΚΠΟΙΖΩ
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

ΙΝΚΑ

...όπως όφειλω να κάνω ως καταναλωτής, και βλέπουμε.


Αν κάποια μέρα ωριμάσουμε ως καταναλωτές θα αναγκαστούν να ωριμάσουν και οι πωλητές.
 
Last edited:

DELTA

AVClub Enthusiast
15 August 2008
1,151
Σπάτα
Απλως , υπαρχει ενα θολο τοπιο, ομως με λιγη πιεση και με λιγη δημοσιοτητα ,νομιζω οτι στο τελος ολα γινονται.
Αλλωστε υπαρχουν και εταιριες που δινουν πανευρωπαικη αλλα και παγκοσμια εγγυηση για τα προιοντα τους. (Εκει δεν υπαρχει θεμα συγκριτικης διαφημισης η οπως αλοιως λεγεται?)
 
Last edited:

Αυγερινός Παπαδάκης

AVClub Addicted Member
29 November 2006
1,621
Νέα Ιωνία, Αθήνα
Απάντηση: Re: Αγορα απο ΕΟΚ - Εγγυηση στην Ελλαδα

Ευτυχώς λοιπόν που δεν είναι δουλειά σας και δουλειά μου να γνωρίζουμε και να ερμηνεύουμε τους νόμους. Διότι εγώ για παράδειγμα δεν κατάλαβα πως από τα παραπάνω βγάλατε το συμπέρασμα ότι "έχει δικαίωμα ένας αντιπρόσωπος να αρνηθεί το service ενός προϊόντος όταν αποδείξει ότι δεν ήταν εισαγωγή δική του, ώστε να φέρει ευθύνη γι’ αυτή ως κατασκευαστής, μεταποιητής".

Βέβαια δεν είμαι και υποχρεωμένος να καταλάβω ούτε κι εσείς υποχρεωμένος να με πείσετε..
Εγώ κάνω την αναφορά μου στους παρακάτω φορείς:

Γ.Γ. Καταναλωτή

Συνήγορος Καταναλωτή
Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή
ΕΚΠΟΙΖΩ
Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

ΙΝΚΑ

...όπως όφειλω να κάνω ως καταναλωτής, και βλέπουμε.


Αν κάποια μέρα ωριμάσουμε ως καταναλωτές θα αναγκαστούν να ωριμάσουν και οι πωλητές.

Πολύ ωραίο φίλε μου και πιστεύω πως ένα νήμα προστασίας καταναλωτή πρέπει να ανοίξει άμεσα και να μεταφέρουμε εκεί όλα τα τραγελαφικά που συναντάμε με τους Έλληνες Πωλητές και Αντιπροσώπους.