2011 Venice Film Festival

18 June 2006
8,260
Θεσσαλονίκη
ΑΛΠΕΙΣ - Βραβείο σεναρίου :SFGSFGSF::SFGSFGSF:

Οι νικητές αναλυτικά:

Golden Lion: Faust (Aleksander Sokurov)
Silver Lion: Shangjun Cai (Ren Shan Ren Hai)
Jury Prize: Terraferma (Emanuele Crialese)
Volpi Cup (Actor): Michael Fassbender (Shame) - looks like the rumor circulating was true!
Volpi Cup (Actress): Deanie Yip (A Simple Life)
Marcello Mastroianni (breakthrough actor/actress): Shota Sometani and fumi Nikaido (Himizu)
Screenplay: Alps
Outstanding Technical Contribution: Robbie Ryan (Wuthering Heights) (for cinematography)
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Κόντρα στα περισσότερα προγνωστικά,
αλλά επιβεβαιώνοντας τις καλές κριτικές που δέχτηκε από σύσσωμο
τον Ευρωπαϊκό Τύπο, το «Faust» του ρώσου Αλεξάντερ Σοκούροφ,
γνωστού στα φεστιβαλικά «κυκλώματα», κέρδισε το Χρυσό Λιοντάρι,
ενώ βραβείο σεναρίου πήρε η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Άλπεις».

Το Χρυσό Λιοντάρι είναι και η σημαντικότερη διάκριση που γνωρίζει ο Σοκούροφ,
περισσότερο γνωστός στους έλληνες σινεφίλ από την ταινία του «Ρώσικη Κιβωτός».


Στο Ιταλικό Φεστιβάλ ποτέ δεν χάνεται η ευκαιρία της διάκρισης μιας Ιταλικής
ταινίας που ξεχωρίζει.
Έτσι, το Βραβείο της Επιτροπής δόθηκε στο δραματικό φιλμ «Terraferma»
του Εμανουέλε Κριαλέζε με θέμα
την ιστορία οικογένειας ψαράδων μικρού νησιού της Ιταλίας.
Στο πυρήνα της ταινίας, το μεταναστευτικό ζήτημα.



Από την Κίνα
(η Βενετία αγαπά πολύ το ασιατικό σινεμά)
το φιλμ του Σανγκτζούν Κάι, «Ren Shan Ren Hai»
(ήταν η ταινία – έκπληξη της διοργάνωσης) και εκεί
απενεμήθη το βραβείο σκηνοθεσίας,

ενώ το πολυσυζητημένο “Shame” απέσπασε βραβείο Ανδρικού Ρόλου
για τον πρωταγωνιστή του Μάικλ Φασμπέντερ του οποίου οι
τολμηρές εμφανίσεις αποτέλεσαν σημείο αναφοράς των περισσότερων
ανταποκριτών που έγραψαν για το φιλμ.

Το δε γυναικείο πήγε στο “Tao Jie” από το Χονγκ Κονγκ,
για την Ντίνι Γιπ.



Η μεγάλη είδηση σαφώς είναι πως το Βραβείο Σεναρίου πήγε στην
Ελλάδα, για την ακρίβεια στη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Άλπεις»,
σε σενάριο του ίδιου και του συνεργάτη του Ευθύμη Φιλίππου,
ενώ αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του σκηνοθέτη
για την κρίσιμη κατάσταση στην οποία βρίσκεται τόσο η χώρα,
όσο και το σινεμά της (και ευτυχώς που ακούστηκαν αυτά τα λόγια...).




Βραβείο Φωτογραφίας πήραν τα «Ανεμοδαρμένα Ύψη» της Αντρεα Αρνολν,
Bραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI): «Shame» του Στιβ ΜακΚουίν
ενώ ο Ρομάν Πολάνσκι,
για τον οποίο είχαν γραφτεί τα καλύτερα,
αρκέστηκε στο μείζονος σημασίας βραβείο “Leoncino”
για το “Carnage” με Τζόντι Φόστερ και Κέιτ Γουίνσλετ.

Τέλος,
το τιμώμενο πρόσωπο του Φετινού Φεστιβάλ,
ο Αλ Πατσίνο πήρε το «εναλλακτικό» Queer Χρυσό Λιοντάρι για το
πολυαναμενόμενο «Wilde Salome» σε σκηνοθεσία του ιδίου.


http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4656049
 
Last edited:

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Αναμένουμε εμβριθείς αναλύσεις για το από πού έκλεψε ο Λάνθιμος αυτή τη φορά! :aetsch:
 

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
Αναμένουμε εμβριθείς αναλύσεις για το από πού έκλεψε ο Λάνθιμος αυτή τη φορά! :aetsch:

Λοιπόν ....

Για αρχή ,

Ας ξεκινήσουμε από τον τίτλο ....

Άλπεις ... Άλπεις ... Άλπεις ...

Γνωστό ψητοπωλείο στο κέντρο κέντρο της Αθήνας :p
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Η ΜΟΣΤΡΑ ΤΙΜΗΣΕ ΤΟΥΣ ΓΙΩΡΓΟ ΛΑΝΘΙΜΟ ΚΑΙ ΕΥΘΥΜΙΟ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΤΟΥΣ

Βραβείο στις ελληνικές «Αλπεις»

Του Ακη Καπράνου

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011





Ποτέ δεν ξέρεις με τη Βενετία. Στις Κάννες για παράδειγμα, όλοι ήταν σίγουροι πως ο Χρυσός Φοίνικας θα πήγαινε στο «Δέντρο της ζωής» του Τέρενς Μάλικ ανεξαρτήτως από το τι πίστευαν για την ταινία - ακόμη κι αυτοί που τη μίσησαν στοιχημάτισαν υπέρ της και βγήκαν κερδισμένοι.
Στη Μόστρα όμως, τέτοιου είδους τζόγος δεν αποδίδει και πολύ. Αφήστε δε που το βενετσιάνικο διαγωνιστικό φέτος ήταν ακόμη πιο στριμωγμένο απ' αυτό της Κρουαζέτ.
Κάπως έτσι έφτασε στα χέρια του Γιώργου Λάνθιμου και του Ευθύμιου Φιλίππου και το βραβείο Σεναρίου του φετινού Φεστιβάλ Βενετίας για την ταινία «Αλπεις», με θέμα μια εταιρεία με αυτήν την επωνυμία που νοικιάζει εργαζομένους οι οποίοι μπορούν να υποκαταστήσουν όσα προσέφεραν στους ενδιαφερόμενους προσφιλή τους πρόσωπα που πέθαναν.
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι και κάπως σαστισμένοι», δήλωναν μετά τη βράβευσή τους για το σενάριο των «Αλπεων» οι Ευθύμιος Φιλίππου και Γιώργος Λάνθιμος - το δίδυμο που συνέγραψε και το σενάριο του «Κυνόδοντα», επιτυγχάνοντας ένα εντυπωσιακό σερί. Το μόνο σίγουρο λοιπόν είναι πως, χρόνια μετά τον Αγγελόπουλο, τώρα έχουμε και ένα νέο ελληνικό και άκρως σινεφιλικό σήμα κατατεθέν. Η συνεργασία των δυο σεναριογράφων πέτυχε το «δύο στα δύο».
Ο Λάνθιμος πάντως δεν έχασε την ευκαιρία να μιλήσει για το παράδοξο της βράβευσης μιας ταινίας γυρισμένης με συνεργείο οκτώ ατόμων και με προϋπολογισμό της πλάκας, κάπου 200.000 ευρώ. Αν και φανταζόμαστε ότι οι μεταπωλήσεις του φιλμ στο εξωτερικό θα αποζημιώσουν όλους εκείνους που έμειναν απλήρωτοι, στηρίζοντας το όραμα ενός σκηνοθέτη που - σε επίπεδο παραγωγής - τα έβαλε, ως Δαβίδ με άπειρους Γολιάθ και βγήκε νικητής.
Κατά τα άλλα, στη φετινή Μόστρα όλοι (οι μεγάλοι) έπαιζαν στα βραβεία και στα στοιχήματα: φεστιβαλικοί, σινεφιλικοί, ψυχαγωγικοί και ένας - δυο μπαλαντέρ, από αυτούς που τα καταφέρνουν όλα και συμφέρουν (τα στούντιο).
Κι όμως, ειδικά αυτοί της τελευταίας κατηγορίας, έφυγαν με άδεια χέρια. Ποιος το πήρε τελικά; Ο Ρώσος Αλεξάντερ Σοκούροφ με τον «Φάουστ» του, ο «δύσκολος» και «βαρύς» κινηματογραφιστής, περισσότερο γνωστός στο ελληνικό κοινό από τη «Ρώσικη κιβωτό» και το «Πατέρας και γιος» (ο οποίος έχει επισκεφτεί αρκετές φορές τη χώρα μας για να παραστεί στις πρεμιέρες των ταινιών του). Και όχι μόνο αυτό, αλλά ο Ντάρεν Αρονόφσκι σχεδόν υποκλίθηκε μπροστά του όταν του παρέδιδε το βραβείο «νιώθοντας μεγάλη περηφάνια» όπως δήλωσε χαρακτηριστικά. Φωτογραφημένος από τον διάσημο Κρίστοφερ Ντόιλ (ο άνθρωπος πίσω από το εκθαμβωτικό look του «2046» και του «In the mood for love»), ο κατά Σοκούροφ «Φάουστ» ενδέχεται να μαζέψει στα ταμεία όσα όλες οι προηγούμενες ταινίες του μαζί.

http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4656146
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
ΒΡΑΒΕΥΘΕΝΤΕΣ ΚΑΙ... ΑΒΡΑΒΕΥΤΟΙ ΤΗΣ ΜΟΣΤΡΑΣ

Ενας Δαβίδ στα... Λιοντάρια

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2011



Με οκταμελές συνεργείο και «φέσια» γυρίστηκαν οι «Αλπεις» του Γιώργου Λάνθιμου – μία από τις εκπλήξεις των βραβείων στο φετινό Φεστιβάλ Βενετίας

Ηταν πριν από δυο χρόνια όταν ο «Κυνόδοντας», η τρίτη κατά σειρά ταινία του Γιώργου Λάνθιμου (που μπορεί να μη δέχεται τον «Καλύτερο μου φίλο» που συν-σκηνοθέτησε με τον Λάκη Λαζόπουλο ως δική του ταινία, το όνομά του όμως υπάρχει στα credits), άρχισε να στήνει τον μικρό του μύθο, μαζεύοντας βραβεία από πάμπολλα φεστιβάλ.
Με κορυφαία βεβαίως τη βράβευση στις Κάννες, πολλοί χάρηκαν, λίγοι όμως είχαν φανταστεί αυτό που θα επακολουθούσε. Και εννοούμε φυσικά την υποψηφιότητα για το Οσκαρ Καλύτερης Ξένης Ταινίας, το 2010. Δεν είχαμε και πολλές φορές τέτοια ευκαιρία...
Κι όμως, όλα αυτά που πέτυχε ο Λάνθιμος δεν επιβραβεύτηκαν (σχεδόν) από κανέναν. Και, κυρίως, από τους πλήρως αδιάφορους κρατικούς φορείς. Ο ίδιος δεν ήθελε καν να βάλει μπρος τις «Αλπεις» αν και το (μικροσκοπικό) συνεργείο ήταν έτοιμο, και το σενάριο γραμμένο και στημένο μέχρι τέλους. Ηταν η παραγωγός του, η Αθηνά Ραχήλ - Τσαγκάρη (σκηνοθέτιδα του «Attenberg» που είχε βραβευτεί πέρσι ξανά στη Βενετία με το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας) που του είπε «προχώρα κι ό,τι γίνει».
Ετσι κι έγινε. Λίγο με δανεικά, λίγο με φέσια (αμισθί δούλεψαν οι περισσότεροι - αν όχι όλοι - στο φιλμ), λίγο με τσαμπουκά, στήθηκαν οι «Αλπεις». Απέναντι σε θηρία τα οποία και προσπέρασαν. Την ίδια στιγμή που μένουν «ατελείωτες» οι τελευταίες ταινίες των Γιάννη Φάγκρα και Νίκου Γραμματικού περιμένοντας... ψίχουλα (χρωστούμενα!) από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου.
Πέραν αυτών, στη Βενετία ακόμη τραβάνε τα μαλλιά τους οι «μπουκεράδες» σινεφίλ. Η λίστα με τα φαβορί αγνοήθηκε εντελώς στη Μόστρα. Τρανταχτό παράδειγμα ο Τόμας Αλφρεντσον, σκηνοθέτης του «Tinker, taylor, soldier, spy»: οι κριτικοί παραμιλούσαν σύσσωμοι γι' αυτήν τη μεταφορά του διάσημου έργου του Τζον ΛεΚαρέ (που είχε γίνει και τηλεοπτική σειρά στα 70s με τον Αλεκ Γκίνες), αλλά η επιτροπή του Φεστιβάλ, με επικεφαλή τον Ντάρεν Αρονόφσκι, δεν της έδωσαν τίποτα!
Με άδεια, σχεδόν, χέρια έφυγε και ο Ρομάν Πολάνσκι του «Carnage» (με το οποίο επίσης έπαθαν πλάκα πολλοί) - το «μικρό» τιμητικό βραβείο «Leoncino» (κοινώς... Λιονταράκι - βραβείο που απονέμεται από μαθητές βενετσιάνικων σχολείων) μοιάζει περισσότερο σαν φιλικό χτύπημα στην πλάτη. Οχι ότι ο Πολάνσκι έχει ανάγκη μια τέτοια αναγνώριση - θα είχε γούστο όμως, μιας και εκεί πρωτοακούστηκε το όνομά του, όταν το έτος 1962 κέρδισε το βραβείο της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών (FIPRESCI) για το «Μαχαίρι στο νερό», και ο πολωνός σκηνοθέτης είχε να στείλει ταινία στο νησάκι του Λίντο από τότε.
Ομοίως, περισσότερα είχαν ακουστεί για το μόριο του Μάικλ Φασμπέντερ, παρά για την ερμηνεία του στο «Shame» του Στιβ ΜακΚουίν, αλλά το τσίμπησε το βραβείο ανδρικής ερμηνείας. Δίπλα του στάθηκε η Ντίνι Γιπ για το κινέζικο φιλμ «Μια απλή ζωή» με το γυναικείο αντίστοιχο του μικρού λιονταριού.
Οσο για το Μεγάλο Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, αυτό πήγε σε μια ιταλική ταινία - κάθε χρόνο στη Μόστρα βραβεύεται και κάτι ιταλικό. Το δραματικό φιλμ «Terraferma» του Εμανουέλε Κριαλέζε με θέμα την ιστορία μιας οικογένειας ψαράδων μεταναστών σε ένα μικρό νησί της Ιταλίας ανανέωσε τις ελπίδες που είχαν πολλοί για τον Κριαλέζε μετά την ταινία του «Respiro» όπου πρωταγωνιστούσε η Βαλέρια Γκολίνο.
Τέλος, το τιμώμενο πρόσωπο του Φετινού Φεστιβάλ, ο Αλ Πατσίνο πήρε το «εναλλακτικό» Queer (όπως λέμε «gay») Χρυσό Λιοντάρι για το «Wilde Salome», σε σκηνοθεσία του ιδίου.
Α.Κ.

http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4656149