2 ερωτήματα σχετικά με άρση ακινησίας αυτοκινήτου

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,956
Μελίσσια
Καλησπέρα
Ο πεθερός μου θα χρειαστεί αυτοκίνητο μιας και αυτό που είχε πια ζητάει πολλά κάθε λίγο και λιγάκι.
Εχω καταθέσει πινακίδες σε ένα focus 2003 το όποίο έχει μόλις 55.000χλμ και φιλάσετε σε γκαράζ (κυριολεκτικά άριστο).
Σκέφτομαι να του προτείνω να το ενεργοποποιήσω πάλι βγάζοντας ξανά πινακίδες και να του το παραχωρήσω να το κινεί και να το συντηρεί και αν ποτέ το χρειαστώ να του το ζητήσω πίσω.
Το 1o ερώτημα έχει να κάνει με τα τέλη κυκλοφορίας που πρέπει να πληρωθούν. Είναι ακηντοποιημένο 3 χρόνια. Δεν έχω καταλάβει αν χρειάζεται να πληρωθούν τα τέλη του τρέχοντος έτους ή για όλα τα έτη.
Το 2ο ερώτημα εχει να κάνει με την ευθύνη του κατόχου του αυτοκινήτου (εμένα δηλαδη) σε περίπτωση που γίνει κάποια στραβή από τον πεθερό.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Τέλη τρέχοντος έτους μόνο.
Και εάν η άρση ακινησίας δεν γίνει με σκοπό τη μεταβίβαση (οπότε πληρώνονται τα τέλη του τρέχοντος έτους πλήρη), πληρώνεις αναλογικά τέλη για τους μήνες που απομένουν + 1 ή 2/12 (δεν θυμάμαι).

Εάν το δώσεις να το οδηγεί ο πεθερός, τότε εσύ θα είσαι ο ιδιοκτήτης και ο κάτοχος, και ο πεθερός ο οδηγός, εκτός εάν του το δώσεις βάσει κάποιας σύμβασης (πχ χρησιδανείου) οπότε θα είναι ο ίδιος και κάτοχος. Ο οδηγός ευθύνεται σε κάθε περίπτωση πλήρως (βέβαια συνήθως οι παθόντες στρέφονται κατά της ασφαλιστικής). Πλήρως ευθύνεται και ο κάτοχος. Ο ιδιοκτήτης, εάν είναι διαφορετικός του κατόχου, ευθύνεται μέχρι της αξίας του οχήματος, υπό την έννοια ότι μπορεί να το παραχωρήσει στο θύμα και να απαλλαγεί. Εάν εννοείς ποινική ευθύνη, τέτοια σε περίπτωση ατυχήματος έχει ο οδηγός.
 

kostas k

AVClub Addicted Member
19 June 2006
1,956
Μελίσσια
σε ευχαριστώ για την απάντηση

Δεν μιλάμε ούτε για μεταβίβαση ούτε χρησηδανεισμό. Εγώ ο ιδιοκτήκης/κάτοχος και ο πεθερός ο 2ος οδηγός του αυτοκινήτου. Σε αυτή την περίπτωση και για να δω ότι τα κατάλαβα σωστά:

  1. Σε περίπτωση σύγκρουσης όπου έχουμε μόνο λαμαρίνες το πολύ πολύ να κλαίω το αμάξι.
  2. Σε περίπτωση που έχουμε τραυματισμό ή δυστύχημα, εκεί μπαίνουμε στο κομμάτι της ποινικής ευθύνης. Δικαίωμα του θύματος (ή των συγγενών του) είναι να κινηθούν νομικά προς οποιονδήποτε, όμως στο τέλος την νύφη δεν θα την πληρώσω εγώ.

κάπως έτσι;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,948
Θεσσαλονίκη
Για την ποινική ευθύνη θα πρέπει να υπάρχει κάποιο πταίσμα σου. Εφόσον δεν θα είσαι ο οδηγός, πού θα μπορούσε να εντοπιστεί αυτό; Σε θέματα κακής συντήρησης που έγινε αιτία πρόκλησης του ατυχήματος, ίσως. Σε παραχώρηση της χρήσης σε εν γνώσει σου εντελώς ακατάλληλο πρόσωπο; Και εκεί ίσως, αλλά βλέπεις αρχίζουν και υπεισέρχονται αρκετοί, και όλως εξαιρετικοί, παράγοντες, και αρχίζει και γίνεται τραβηγμένο το πράγμα.

Επίσης αστική ευθύνη υπάρχει και σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτωσης, απλώς συνυπεύθυνη είναι και η ασφαλιστική. Για σκέψου όμως ο οδηγός να προκαλέσει ατύχημα πιωμενος.
 

BIOS

AVClub Fanatic
19 June 2006
15,781
Eγώ το βρίσκω πολύ κακή ιδέα να του δώσεις το focus.
α) Me 55000 km το αυτοκίνητο είναι καινούργιο και αν φροντίζεις να το ξεκινάς και να να το κάνεις λίγο μπρος πίσω ή ακόμα καλύτερα αν το έχεις σε τάκους, θα παραμείνει καινούργιο μέχρι να το χρειαστείς πραγματικά.
β) Κακά τα ψέμματα, αν το δώσεις δεν πρόκειται ποτέ να το ζητήσεις πίσω - είναι η ζωή και οι σχέσεις τέτοιες...
γ) Οταν το πάρεις πίσω, αφενός θα έχεις γίνει κακός (να είσαι σίγουρος γι'αυτό) - δεν θα είναι το αυτοκίνητο που του έδωσες. - ανάλογα με την ηλικία του πεθερού και οι φθορές, βέβαια...

Καλύτερα να δώσει κανα χιλιάρικο να πάρει ένα μεταχειρισμένο σε καλή κατάσταση...
 

ln()

Supreme Member
1 February 2007
5,780
Βόλος
Δώστο. Δεν παύει να είναι αυτοκίνητο του 2003. Όλο και κάτι θα αρχίσει να ζητάει λόγο ηλικίας: αμορτισέρ στο πορτμπαγκάζ. γρύλο στα παράθυρα, πλαστικά που θα έχουν γεράσει. Και πόσο νομίζεις ότι θα σου ´πει η ασφαλιστική ότι είναι η αξία του; 3 χιλιάρικα; Αφού δεν το χρησιμοποιείς εδώ και 3 χρόνια σίγουρα δεν σου λείπει.
Βέβαια ο πεθερός μου έδωσε στον αδελφό του μια αντίστοιχη περίπτωση όταν ο αδελφός τράκαρε το δικό του και μέσα σε μερικούς μήνες διέλυσε και το δεύτερο. Μάλλον ήταν ώρα να σταματήσει να οδηγεί...