ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Αυτό ήταν ένα παλιό κόλπο που το κάναμε σε κασετόφωνα με μειωμένη απόκριση.
Τα ακριβά τρικέφαλα που είχαν και την δυνατότητα της ρύθμισης του bias και του αζιμουθίου και δεχόντουσαν και κασέτες μετάλου, ήταν πολύ μπροστά σε εύρος συχνοτήτων.

Ακριβώς! Είσαι γνώστης βλέπω. :a0210:
 

Γιώργος(MAC)

Senior Member
28 December 2007
521
Με τα αναλογικά τα πάω μια χαρά. Με τα ψηφιακά δεν τάχω βρει ακόμη...:furious3: αν και πιστεύω οτι ακόμη και αυτοί που τα κατασκευάζουν, στο ίδιο μήκος κύμματος με μένα είναι...ψάχνονται :BDGBDGB53: και όχι τόσο για την καλύτερη αναπαραγωγή, αλλά πως θα τα "κλειδώσουν" καλύτερα :BDBDG54:
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Εγώ πάντως μόλις απέκτησα το πρώτο 3κέφαλο κασετόφωνό μου (Teac κάτι.. το '96) συνειδητοποίησα το πόσο λάθος (σε σχέση με το CD) παίζει η κασέτα.

Αυτό συνέβη ενώ έγραφα από CD, κατά τη διάρκεια την ρύθμισης του bias, ενώ άκουγα από τα ακουστικά και άλλαζα μεταξύ εισόδου (από το CD) και monitoring του σήματος που μόλις είχε γραφτεί στην ταινία. Τρομακτική η διαφορά. Ο ήχος πολύ πιο "ζεστός", αλλά προφανώς και "λάθος", σε σχέση με το CD.

Με ποιό κασετόφωνο και με ποιά κασέτα συμβαίνει αυτό που λες;
Με ποιό τρόπο έχεις ρυθμίσει την πόλωση και την ισοστάθμιση; Είναι σωστά ρυθμισμένες;

Εγώ έχω δύο καλά 3κέφαλα κασετόφωνα, το AKAI GXC-760D και το JVC TD-662V και τα δύο με manual ρύθμιση πόλωσης και ισοστάθμισης με ενσωματωμένη γεννήτρια συχνοτήτων. Και τα δύο όταν γράφουν σε TDK-D ή σε TDK-SA είναι αδύνατον να καταλάβεις την παραμικρή διαφορά μεταξύ του σήματος πηγής και του γραμμένου σήματος καθώς παίζεις με το κουμπί monitor μεταξύ Tape και Source στην διάρκεια της εγγραφής.
 
Re: Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Περίεργο μού φαίνεται αυτό που λες... Με ποιά κασέτα συμβαίνει αυτό;

Επειδή έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε (πάνω από 10..), φοβάμαι ότι δεν θυμάμαι ακριβώς ποια κασέτα ήταν. Αυτό που θυμάμαι με βεβαιότητα, είναι ότι ήταν κασέτα χρωμίου (δεν αγόραζα ποτέ απλές) και ήταν επώνυμη.
 
Αυτό απο που το συμπέρανες?

Από άμεση αντιπαραβολή των δυο σημάτων, δηλαδή το άκουγα όπως άλλαζα μεταξύ των δυο σημάτων, ενώ γραφόντουσαν. Ήταν προφανέστατο. Στο γραμμένο σήμα υπήρχε "υλικό" το οποίο δεν υπήρχε στο αρχικό - και αυτό χρωμάτιζε τον ήχο.
 
Re: Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Με ποιό κασετόφωνο και με ποιά κασέτα συμβαίνει αυτό που λες;

Για το ποια κασέτα, βλέπε παραπάνω. Το κασετόφωνο είναι το Teac V-1030. Το έχω ακόμα και δουλεύει ακόμα μια χαρά, αν και σπάνια.

Με ποιό τρόπο έχεις ρυθμίσει την πόλωση και την ισοστάθμιση; Είναι σωστά ρυθμισμένες;

Η πόλωση ρυθμίζεται με το αυτί (δεν υπάρχει γεννήτρια σήματος) σε δοκιμαστική εγγραφή, με το bias fine. Η ισοστάθμιση (υποθέτω εννοείς η επιλογή τύπου κασέτας; ) ανιχνεύεται αυτόματα από το deck.

Εγώ έχω δύο καλά 3κέφαλα κασετόφωνα, το AKAI GXC-760D και το JVC TD-662V και τα δύο με manual ρύθμιση πόλωσης και ισοστάθμισης με ενσωματωμένη γεννήτρια συχνοτήτων. Και τα δύο όταν γράφουν σε TDK-D ή σε TDK-SA είναι αδύνατον να καταλάβεις την παραμικρή διαφορά μεταξύ του σήματος πηγής και του γραμμένου σήματος καθώς παίζεις με το κουμπί monitor μεταξύ Tape και Source στην διάρκεια της εγγραφής.

Στο δικό μου ντεμί-ταπεινό Teac την καταλάβαινα μια χαρά.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Επειδή έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε (πάνω από 10..), φοβάμαι ότι δεν θυμάμαι ακριβώς ποια κασέτα ήταν. Αυτό που θυμάμαι με βεβαιότητα, είναι ότι ήταν κασέτα χρωμίου (δεν αγόραζα ποτέ απλές) και ήταν επώνυμη.

Πολλές κασέτες χρωμίου προκειμένου να πείσουν για την ανωτερότητά τους και να ακουστούν "καλύτερα" είχαν "τσιτωμένα" πρίμα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η TDK-SAx η οποία δεν είχε την σωστή και flat απόκριση που είχε η TDK-SA.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Πολλές κασέτες χρωμίου προκειμένου να πείσουν για την ανωτερότητά τους και να ακουστούν "καλύτερα" είχαν "τσιτωμένα" πρίμα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η TDK-SAx η οποία δεν είχε την σωστή και flat απόκριση που είχε η TDK-SA.

Το πρόβλημα του χρωματισμού δεν ήταν στα πρίμα. Ήταν σε μεσο-χαμηλές συχνότητες. Εξ'ού και η "ζεστασιά".
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Η πόλωση ρυθμίζεται με το αυτί (δεν υπάρχει γεννήτρια σήματος) σε δοκιμαστική εγγραφή, με το bias fine. Η ισοστάθμιση (υποθέτω εννοείς η επιλογή τύπου κασέτας; ) ανιχνεύεται αυτόματα από το deck.

Από εκεί πιστεύω πηγάζει το πρόβλημα...
Η ισοστάθμιση μπορεί να επιλέγεται είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα στις θέσεις απλή (normal) , χρωμίου (Chrome ή CrO2), σιδηροχρωμίου (Fe-Cr), μετάλλου (Me), αλλά από κει και πέρα υπάρχει επιπλέον χειροκίνητη ρύθμιση της ισοστάθμισης για κάθε μάρκα ή μοντέλο κασέτας ξεχωριστά γιατί από κασέτες σε κασέτες του ιδίου τύπου υπάρχουν διαφορές. Π.χ. αν χρησιμοποιείς συνέχεια TDK-D κάνεις μία ρύθμιση και δεν την ξαναπειράζεις. Αν όμως βάλεις π.χ. TDK-AD πρέπει να ξανακάνεις νέα ρύθμιση παρόλο που και οι δύο είναι του ιδίου τύπου και παίζουν στο normal.

H ακριβής ρύθμιση γίνεται με την ενσωματωμένη γεννήτρια συχνοτήτων όπου η κεφαλή εγγραφής γράφει διάφορες συχνότητες στην προς εξέταση κασέτα και συγχρόνως η κεφαλή ανάγνωσης διαβάζει τις συχνότητες αυτές. Ενα σύστημα που διαθέτει το κασετόφωνο συγκρίνει τις συχνότητες που διαβάστηκαν με τις πρωτότυπες και χρησιμοποιεί τα δύο VUμετρα για να σου δείξουν το ένα την πόλωση και το άλλο την ισοστάθμιση. Οταν με τα ρυθμιστικά φέρεις και τα δύο VUμετρα στην σωστή ένδειξη (σύμφωνα με τον κατασκευστή του κασετοφώνου) τότε έχεις ρυθμίσει το κασετόφωνο ακριβώς για την συγκεκριμένη μάρκα και τύπο κασέτας. Απενεργοποιείς την ενσωματωμένη γεννήτρια συχνοτήτων, τυλίγεις την κασέτα στην αρχή και ξεκινάς εγγραφή.
 

Γιώργος(MAC)

Senior Member
28 December 2007
521
Aυτά που έγραψες, μου θύμησες το Nakamichi ZX670 & ZX680 που είχα, καθώς και το Dragon που έχει φίλος.
Το ZXL1000 που έχω, τα κάνει όλα μόνο του. Εγώ το μόνο που κάνω, είναι να αποθηκεύω τις τελικές ρυθμίσεις, στις μνήμες που έχει...
Μη ξεχνάμε ότι όταν κάνουμε monitor, μεσολαβεί κάποιο απειροελάχιστο χρονικό διάστημα, αυτό της απόστασης μεταξύ των κεφαλών εγγραφής και της αναπαραγωγής.
Α και να μην ξεχνάμε το τακτικό καθάρισμα των κεφαλών και των κάπσταν απο τα υπολείμματα των ταινιών, γιατί δημιουργούν στρώμα μόνωσης.
 

komhst

Banned
23 August 2006
3,243
Νέα Σμύρνη
Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Aυτά που έγραψες, μου θύμησες το Nakamichi ZX670 & ZX680 που είχα, καθώς και το Dragon που έχει φίλος.

Ναι, έτσι λειτουργούν τα σοβαρά κασετόφωνα. Τα υπόλοιπα λειτουργούν στο περίπου.
 
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: ΠΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΑΜΕ NAKAMICHI...

Από εκεί πιστεύω πηγάζει το πρόβλημα...
Η ισοστάθμιση μπορεί να επιλέγεται είτε αυτόματα είτε χειροκίνητα στις θέσεις απλή (normal) , χρωμίου (Chrome ή CrO2), σιδηροχρωμίου (Fe-Cr), μετάλλου (Me), αλλά από κει και πέρα υπάρχει επιπλέον χειροκίνητη ρύθμιση της ισοστάθμισης για κάθε μάρκα ή μοντέλο κασέτας ξεχωριστά γιατί από κασέτες σε κασέτες του ιδίου τύπου υπάρχουν διαφορές. Π.χ. αν χρησιμοποιείς συνέχεια TDK-D κάνεις μία ρύθμιση και δεν την ξαναπειράζεις. Αν όμως βάλεις π.χ. TDK-AD πρέπει να ξανακάνεις νέα ρύθμιση παρόλο που και οι δύο είναι του ιδίου τύπου και παίζουν στο normal.

H ακριβής ρύθμιση γίνεται με την ενσωματωμένη γεννήτρια συχνοτήτων όπου η κεφαλή εγγραφής γράφει διάφορες συχνότητες στην προς εξέταση κασέτα και συγχρόνως η κεφαλή ανάγνωσης διαβάζει τις συχνότητες αυτές. Ενα σύστημα που διαθέτει το κασετόφωνο συγκρίνει τις συχνότητες που διαβάστηκαν με τις πρωτότυπες και χρησιμοποιεί τα δύο VUμετρα για να σου δείξουν το ένα την πόλωση και το άλλο την ισοστάθμιση. Οταν με τα ρυθμιστικά φέρεις και τα δύο VUμετρα στην σωστή ένδειξη (σύμφωνα με τον κατασκευστή του κασετοφώνου) τότε έχεις ρυθμίσει το κασετόφωνο ακριβώς για την συγκεκριμένη μάρκα και τύπο κασέτας. Απενεργοποιείς την ενσωματωμένη γεννήτρια συχνοτήτων, τυλίγεις την κασέτα στην αρχή και ξεκινάς εγγραφή.

Εξαιρετικά τα παραπάνω, αλλά απέχουν πολύ από τις δυνατότητες του Teac μου. :(

Οπότε, ότι μπορούσα, έκανα.. με το αυτί.
 
Α και να μην ξεχνάμε το τακτικό καθάρισμα των κεφαλών και των κάπσταν απο τα υπολείμματα των ταινιών, γιατί δημιουργούν στρώμα μόνωσης.

Πολύ βασικό, όπως επίσης και ο απομαγνητισμός (λιγότερο συχνά βέβαια..).
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,852
Αθήνα με απόσπαση.
Το 2002 αγόρασα το YAMAHA KX-393 προς αντικατάσταση του παλαιότερου AIWA. Ακόμη το χρησιμοποιώ, γράφω- ακούω, παίζει μια χαρά.
Άλλη αίγλη αυτά τα μηχανήματα ρε παιδιά

@mouratos Το Β77 MkII έχεις;:firstprize:
Είχα το G36 με 11 λυχνίες!!!! Τώρα γιατί δεν το έχω;....άσε πονεμένη ιστορία.......