Στρώσιμο ηχείων

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
αν μου επιτρεπουν οι διαχειριστές, θα ήθελα να κανω δυο τρεις επισημάνσεις:

1) παρά τους χαρακτηρισμούς, ισως θα επρεπε να εξετασουμε για ποιο λογο εκνευρίστηκε ο energy ..

2) μερικοι λόγω ΗΜΙμαθειας, επιμένουν στις απόψεις τους προσπαθώντας να δικαιωθούν για τα χρόνια σερφαρίσματος και μεγαλων εξόδων.

3) όταν κανουμε μια ερώτηση, πρεπει να ειμαστε ετοιμοι να δεχτουμε την απάντηση είτε μας αρέσει είτε όχι. Ο Κος ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΥΔΗΣ απάντησε πολύ σωστά από την πρωτη στιγμή αλλά κανεις δεν εδωσε την δεουσα προσοχή. Η αλήθεια για το στρώσιμο βρίσκεται στα posts του Κου Δημητρακούδη, και στο link του ΘΕΟΘΑΝ, καθως και στις απαντησεις που γραφονται από τον ίδιο στο σχετικό thread αλλά και απο αλλους, ανθρωπους που ασχολούνται χρόνια με τον σχεδιασμό ηχείων σε επιπεδο DIY αλλά και επαγγελματικό.

4) Μην πιστευετε ό,τι π@π@ριά διαβάζετε στο internet.. χρησιμο, σωτήριο πολλες φορες, αλλά και με πολλές μπαρουφες.

5) αυτο με τα 140 για cd στρωσίματος ήταν απαιχτο :flipout:
 

JohnJohn

AVClub Addicted Member
25 June 2006
2,481
α, και προπαντός ΜΗΝ βαζετε ηχεία αντικρυστά, ποσο μαλλον να ειναι και πολυ κοντα το ενα με το αλλο !!! Δεν ειμαστε καλα.... Η οποιαδήποτε επιφάνεια κοντα στον κωνο του woofer, μεταβάλει την εμπεδηση του. Ακομα και μια κολλα χαρτι Α4. Πόσο μαλλον μια ισχυρά παλλομενη επιφάνεια οπως ενα αλλο γουφερ. Αν θελετε ο ενισχυτης σας να δουλευει με απροβλεπτο φορτιο συνεχίστε.
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
δεν ειπε κανεις η αποσταση να ειναι μικρη αλλα και 1μετρο ειναι ΟΚ
επι το πληστον διαβαζω αλλα βασιζομαι στα αυτια μου
τα περιοδικα και το ιντερνετ ειναι για απλη ενημερωση
ειπαμε ακουμε και μετα κρινουμε
ειπα απο την αρχη οτι με 140 ευρο παιρνεις γενητριουλα και κανεις μια χαρα την δουλεια σου
 

eNeRGy

AVClub Enthusiast
6 September 2006
1,115
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

Προειδοποίηση στο μέλος energy να λείπουν οι χαρακτηρισμοί από εδώ και στο εξής.
Θα λειπουν...
Αλλα για τους τυπους... οταν καποιος ειναι κατι, δεν τον χαρακτηριζεις... απλα τον ονοματιζεις... :flipout:
 
17 June 2006
23,876
Αθήνα
καλό είναι να μην κάνουμε πλάκα με τέτοια πράγματα, ειδικά όταν δεν γνωρίζουμε τον συνομιλητή μας. Απλά δεν χρειάζεται και δεν υπάρχει λόγος.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,087
Έχω μια απορία. Όταν λέτε τα ηχεία στρώνουν τι εννοείτε ? Φτάνουν σε ένα επιθυμητό σημείο απόδοσης και παραμένουν εκεί στρωμένα για πάντα? Η μετά το σημείο μηδέν αρχίζει και ξεστρώνει? Δηλαδή τι θα γίνει αν τα ξεχάσω στο στρωτήρι περισσότερες ώρες? :chinscratch:
 
17 June 2006
23,876
Αθήνα
Κατά κάποιο τρόπο δες το σαν παραλληλισμό με το αυτοκίνητο. Εχει το ίδιο "άνοιγμα" όταν το βγάζεις από την αντιπροσωπεία και το ίδιο μετά από 10000 χιλ.;

Το ηχείο αποτελείται κι αυτό από μηχανικά μέρη. Η κίνηση που κάνει ένα μεγάφωνο είναι καθαρά μηχανικά. Η ανάρτηση, το "λάστιχο" γύρω-γύρω που τρώει και τις μεγαλες καταπονήσεις δεν έχει την ίδια ανοχή όταν είναι καινούργιο ή όταν έχει παίξει κάποιες ώρες.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,087
Άρα δεν υπάρχει και ιδιαιτέρως λόγος να επιταχύνω την γήρανση όλων αυτών τον υλικών. Πιστεύω πως σωστά αναφέρετε πως αλλάζει κάπως ο ήχος με το στρώσιμο αλλά δεν είναι πάντα, η απαραίτητα προς το καλύτερο.
 

Tzimisce

Administration Team
Staff member
1 February 2007
33,329
127.0.0.1
Πρακτικά είναι ο ήχος που σχεδιάστηκε το ηχείο να βγάζει.
Τώρα αν στρωμένο π.χ. μπουμάρει περισσότερο δεν χάλασε το ηχείο, απλά πρέπει να παίξεις πάλι με τις θέσεις τους.
Συνήθως υπάρχουν διαφορές στο ηχόχρωμα, την ταχύτητα, την έκταση και πάντα προς το καλό ή τουλάχιστον δεν έχω ακούσει κάποιον να παραπονιέται. :)
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
το στρωσιμο κανει τις αναρτησεις του ηχειου πιο γρηγορες λογο οτι εχουν μαλακωσει και κανουν την διαδρομη τους με την προβλεπομενη ταχυτητα και καταλαβαινουμε τον ηχο πιο πιστα
το ελαστικο αυτο εχει προβλεπτει να εχει αρκετα χρονια απροβληματιστης λειτουργιας .
Σε καποιες περιπτωσεις το ελαστικο ξεκολλα αλλα επισκευαζεται ευκολα
το προβλημα στην μοναδα του γουφερ στις πρωτες κατασκευες ηταν απο χαρτι.
Μια περιπτωση να σκιστει ομως το χαρτι ηταν αρκετα συχνη,
με αποτελεσμα να βαζουν και αλλα υλικα μαζι με το χαρτι και τελος να χρησιμοποιουν πολτο χαρτιου με καποια προσθετα υλικα ωστε ο κωνος να γινει ανθεκτικος στην βιαιη διαδρομη της μοναδας του γουφερ.
επεισεις εν καιρο ειδαμε χρησιμοποιηση αλλων υλικων και τεχνοτροποιων στην εν λογο μοναδα ,οπως κωνους αλουμινιου ,υβριδικους τιτανιου πολυπροπυλαινιου κτλ
καθως επεισεις το γνωστο phase plug μια μοναδα που κατεληγε το πηνιο φωνης και συνηθως ηταν απο αλουμινιο
Με αποτελεσμα καλυτερη ψυξη της μοναδας λογο αλουμινιου και ελαφρυτερο κωνο με αποτελεσμα ταχυτερη και πιο απαραμορφωτη διαδρομη
.Στο τουιτερ τωρα λογο της μη διαδρομης της συγκεκριμενης μοναδας δεν υπαρχει αλλοιωση στην αποδωση
και κινδυνευει μονο απο θερμικη καταπονηση λογο ισχυος και απο κλιπαρισμα του ενισχυτη
το ιδιο συμβαινει και με την μοναδα των μεσαιων
Τελος στο κροςοβερ η αλλιως μοναδα διαχωρισμου συχνοτητων
κινδυνευει σημειακα απο τους ιδιους λογους στο να καταστραφει.
 

ΘΕΟΘΑΝ

Senior Member
20 June 2006
577
Μιας και πολλές ανακρίβειες και μύθοι έχουν γραφτεί, ας προσπαθήσω να ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα...

'Ενα ηλεκτροδυναμικό μεγάφωνο δεν είναι τίποτε άλλο από έναν κώνο που στην μία πλευρά του είναι στέρεα συνδεδεμένο ένα πηνίο και το οποίο με την σειρά του κινείται μέσα στο μαγνητικό πεδίο που προσφέρει ο μαγνήτης του μεγαφώνου....
Το πρώτο σημείο στερέωσης του κώνου στο σασί είναι η εσωτερική ανάρτηση ( ή spider στην νεοελληνική), και το δεύτερο η εξωτερική και ορατή από τον έξω κόσμο ανάρτηση...

Η πρώτη έχει ως κύριο σκοπό την στερέωση του κώνου στο σασί και προσφέρει σχεδόν εξ’ ολοκλήρου την δύναμη επαναφοράς του κώνου εν είδει ελατηρίου όταν εκείνος κινείται σπρωγμένος από το πηνίο φωνής...σε έναν βαθμό συνεισφέρει και στο κεντράρισμα του κώνου ώστε να λειτουργεί απροβλημάτιστα το πηνίο και φυσικά αποτελεί μια φυσική ασπίδα εναντίον ξένων σωμάτων που θα μπορούσαν να εισέλθουν στην καρδιά του μοτέρ και να μπλοκάρουν την κίνησή του.
Είναι σχεδόν αποκλειστικά υπεύθυνη για την ενδοτικότητα της ανάρτησης (δηλ πόσο σκληρή ή μαλακή είναι) και μαζί με την μάζα του κώνου είναι αυτή που καθορίζει την συχνότητα συντονισμού (Fs) του μεγαφώνου ....
Είναι από τα μέρη που υπόκεινται σε γήρανση κατά την ζωή του μεγαφώνου και η βαθμιαία υποχώρησή της (το γνωστό κάθισμα του spider) καθώς και η αδυναμία της να λειτουργήσει ως ελατήριο με την προβλεπόμενη γραμμικότητα (αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι κανονικά η λειτουργία της είναι γραμμική...) αποτελούν από τα πρώτα σημάδια θανάτου του μεγαφώνου. Είναι φτιαγμένη από ειδικά πλεγμένο υφασμα με διάφορες στρώσεις ρητινούχων υλικών που του δίνουν αυτή την χαρακτηριστική «αραχνοειδή» όψη – εξ’ όυ και η ονομασία της...

Η δεύτερη ανάρτηση είναι αυτή που γνωρίζουμε οι περισσότεροι μιας και είναι ορατή σε κάθε ηχείο. Ασχετα από ότι πιστεύουν πολλοί δεν συνεισφέρει ιδιαίτερα στην επαναφορά του κώνου και ως εκ τούτου ψιλοκαταχρηστικά ονομάζεται "ανάρτηση". Η κύρια δουλειά της είναι να κρατά τον κώνο κεντραρισμένο στο πηνίο φωνής (εννοείται και στο σασί...) και ταυτόχρονα έχει μεγάλη επίδραση στην απόκριση πλάτους και φάσης του μεγαφώνου καταπνίγοντας τους όποιους συντονισμούς και στάσιμα κύματα παράγονται από την λειτουργία του κώνου...Όταν πια η ανάρτηση ξεπεράσει κατά πολύ την ωφέλιμη διαδρομή της και τα όρια κίνησης πλησιάζουν τα καταστροφικά, τότε λειτουργεί και ως έσχατο φρένο ανάγκης βοηθώντας να σωθεί την τελευταία στιγμή το μεγάφωνο από την καταστροφή...Γερνάει κι αυτή όπως και η εσωτερική αλλά η γήρανσή της κατά μεγάλο ποσοστό ωφείλεται στον χρόνο και όχι στην λειτουργία τουλάχιστον όσο αυτή παραμένει στα λογικά όρια κίνησης...Κατασκευάζεται από διάφορα υλικά όπως χαρτί, αφρός πολυουρεθάνης ή ελαστικό, και κάθε ένα από αυτά τα υλικά έχει να προσφέρει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ανάλογα την εφαρμογή που προορίζεται το μεγάφωνο... Τα τελευταία χρόνια έχει ψιλοπαγιωθεί το ελαστικό ως υλικό κατασκευής των Hi-Fi μεγαφώνων και το συμπιεσμένο και επιχρισμένο χαρτί ως υλικό κατασκευής των ΡΑ μεγαφώνων - φυσικά υπάρχουν και αρκετές εξειρέσεις στον κανόνα...

Αυτά είναι τα 2 στοιχεία της ανάρτησης που επηρεάζονται μηχανικά από την κίνηση του κώνου και σε πάνω σε αυτά θα δούμε τι μπορεί να προσφέρει το στρώσιμο και ΚΥΡΙΩΣ (το σημαντικότερο) τι σημαίνει ο όρος στρώσιμο – γιατί εδώ υπάρχουν οι μεγαλύτερες παρεξηγήσεις...
Πρώτα ο Θεός να βρώ λίγο χρόνο αύριο και θα τα πούμε...
 

xifias

Established Member
12 December 2007
178
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

το δισκακι δεν εχει 100 αλλα 160 ευρω
εν ελλαδι 2008
αμα υπαρχουν ατομα που πληρωνουνε κ 300 θα φτασει...
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
o νομος της προσφορας και ζητησης ισχυει και εδω
και παιζει λιγο και το
αφου πουλαει ισως να ειναι καλο
 

argi

Banned
17 July 2006
7,032
salmonela
ρωτα καποιον που καπνιζει να σου πει αν ειναι καλα
και τα σαπιοκρεατα που μαγειρευουν καποιοι για καλα τα τρωμε και ειμαστε και περηφανοι που μπορουμε να πληρωνουμε κατι ακριβο νομιζοντας οτι σχετιζετε με την ποιοτητα
το εν λογο δισκακι παντως ειναι το προιον με την μεγαλυτερη αποδοση
συμφωνα με μαγαζι που πουλαει τετοιου ειδους πραματα
και δεν ειναι το πιο ακριβο ωστε να το στηριξει ,ουτε εχει το μεγαλυτερο κερδος απο το εν λογο προιον
Και εγω απο οσα εχω δοκιμασει ειναι το καλυτερο tweekin
σε σχεση με οτιδηποτε βελτιωνει τον ηχο
η υποσχεται οτι θα το κανει
καποια στιγμη θα ανοιξω ενα θεματακι με ολα αυτα τα ματζουνια και τι ειδα και ακουσα
 
Re: Απάντηση: Στρώσιμο ηχείων

ρωτα καποιον που καπνιζει να σου πει αν ειναι καλα

Μα τα ίδια πάνω τους γράφουν ότι είναι κακά!! Το παραδέχονται!!

Αν ένα "στρωστήρι" έγραφε πάνω του με μεγάλα γράμματα "ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΧΡΗΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ CD ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΗΧΕΙΩΝ ΣΑΣ" θα το αγόραζες;

Τεσπα.. είμαστε και λίγο :eek:fftopic: