Projectoras
New member
- 26 June 2011
- 33
Φίλε μου σ'ευχαριστώ για τη βοήθεια.Σ'αυτή τη ρύθμιση την έχω αλλά το πρόβλημα συνεχίζεται...
Ακολούθως, έγινε μια απόπειρα να ρυθμιστεί καλύτερα η τηλεόραση, σύμφωνα με τα δεδομένα του σπεκτρόμετρου, χωρίς κάποια πρόσβαση στο service menu, αλλά με χρήση του κρυφού μενού της G10. Το τελικό αποτέλεσμα, ήταν το εξής:
Το φως της τηλεόρασης ορίστηκε στα ~136 cd/m² σε παράθυρο, με την καρτέλα full field να δίνει ~51 cd/m². Το μαύρο ηρεμίας, στη συχνότητα λειτουργίας των 96Hz, μέτρησε 0,066 cd/m² κατά μέσο όρο.
Οι μέγιστες φωτεινότητες της συσκευής (αντίθεση -> 60) στα διάφορα modes μετρήθηκαν ως εξής:
[td][/td]
Δυναμική 200 cd/m² Κανονική 179 cd/m² Cinema 158 cd/m² Λειτουργία Game 179 cd/m²
[td][/td]
[td][/td]
[td][/td]
Τέλος, στη ρυθμισμένη της κατάσταση, η τηλεόραση μέτρησε native on/off contrast 2058:1, ενώ το πλήρες ANSI contrast της ήταν 936:1*...
Απίστευτο... Τι να δεις πλέον σε αυτή την τηλεόραση με μαύρο στο 0.15...
Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε οι σύγχρονες Panasonic τι μαύρο έχουν στις 7000 ώρες. Αυτό όμως θα απαντηθεί μετά από χρόνια όταν θα είναι αργά (για τον αγοραστή).
Είδες, Panasonic την πήρα, LG κατέληξε... :flipout:
Κρίνοντας από την G10 του Χρήστου, λογικά θα πρέπει να ξαναπέσει στα 0,06, ίσως και λίγο πιο χαμηλά, μέχρι τις 12000 ώρες, για να δούμε...
Το θέμα με τις Panasonic από την 9η μέχρι και την 13η γενιά, είναι ότι η αύξηση ήταν μεγάλη και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα... :slapface:
Μπράβο Γιάννη, μέσα στη βδομάδα περιμένω κι εγώ τον δικό μου Display Pro, οπότε, όπως καταλαβαίνεις θα περάσει και η δική U10 ένα «ελαφρύ μαρτύριο». Θέλω κι εγώ να δω που θα βρίσκεται το μαύρο της τώρα καθώς και το ANSI contrast, δεν έχω ιδέα πόσες ώρες λειτουργίας έχει, το έτερον ήμισυ την έχει τσακίσει κυριολεκτικά με τα δορυφορικά κανάλια υψηλής ευκρίνειας! :nounder:
Επίσης έχω περιέργεια να δω τι gamma θα της μετρήσει ο Display Pro με πατερνάκια full field...
Υπομονή για μόνο 5000 ώρες... :flipout:
Για να δεις τις ώρες λειτουργίας, ακολούθησε κατά γράμμα τις οδηγίες από εδώ...
Περιμένεις να μετρήσει διαφορετικό gamma από άλλους αισθητήρες;
Μία τέτοια μέτρηση όμως, όχι μόνο δεν είναι αντιπροσωπευτική, αλλά είναι και λάθος για μέσα προβολής που λειτουργούν με ABL [(Auto-Brightness-Limiter) CRT, PDP, OLED, LED-LCD με Local Dimming).
1. Μπα, δεν μπαίνω σε τέτοιες διαδικασίες Γιάννη, μόνο και μόνο για να δω τις ώρες λειτουργίας. Αυτά τα αφήνω για εσάς τους τρελαμένους με τις τηλεοράσεις. :shot:
Σε μένα η Panasonic είναι μόνο για ειδήσεις από τα ελληνικά κανάλια, F1 και MotoGP σε υψηλή ευκρίνεια από τα δορυφορικά. Ούτε κατά διάνοια δεν κάθομαι να δω ταινία στην τηλεόραση. Κατά τα άλλα την "ξεσκίζει" όλη μέρα το έτερον ήμισυ με ταινίες σε υψηλή ευκρίνεια από το Cyfra+.
3. Φοβερό ενδιαφέρον θα είχε εάν κάποιος θα μπορούσε να μας πει με ακρίβεια, ποιό ακριβώς είναι το "πραγματικό" gamma που βλέπει σε μια plasma τηλεόραση, ειδικά εάν θα παρακολουθούσε, π.χ., όλη μέρα, από το πρωί μέχρι το βράδυ, αποκλειστικά και μόνο ντοκυμαντέρ με ηλιόλουστα πλάνα από τις Αυστριακές Άλπεις!!! Όπως είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνεις πολύ καλά, το gamma του σε αυτές τις περιπτώσεις δεν θα είχε καμία απολύτως σχέση με το gamma που μετριέται στα window πατερνάκια...
Από τη στιγμή που θα μπεις στη διαδικασία να τη μετρήσεις, καλό θα είναι να γνωρίζουμε και σε ποιες ώρες λειτουργίας αντιστοιχούν τα αποτελέσματα που θα πάρεις...
Ανεξαρτήτως του τί βλέπεις σε αυτήν...
Γιατί δεν θα είχε; Όταν μπαίνει o ABL σε λειτουργία, χαμηλώνει όλο το περιεχόμενο του εκάστοτε πλάνου, όχι μόνο τις αποχρώσεις από κάποιο ποσοστό γκρι και άνω, αφήνοντας τις άλλες ανεπηρέαστες.
Από εκεί και πέρα, αν ψάχνεις για μέσο προβολής που να μην έχει κανένα απολύτως θέμα με το gamma, μην ψάχνεις άδικα, δεν υπάρχει... :aetsch:
Λογικά πρέπει να έχει περίπου τις ίδιες ώρες λειτουργίας με τη δική σου, Μάρτιο του 2011 την αγόρασα, άρα 27 μήνες x 8 ώρες μέση ημερήσια χρήση = 6.500 ώρες περίπου. Με έχει τσακίσει ο λογαριασμός της ΔΕΗ! :devil-smiley-029:
Για την δεύτερη παρατήρηση δεν σε πιάνω, μπορείς να γίνεις πιο σαφής; Υπάρχει δηλαδή σαφής καθορισμός της μέτρησης του gamma σε αυτή την περίπτωση; Δηλαδή να μου πει κάποιος με απόλυτη βεβαιότητα ότι το gamma όταν επεμβαίνει ο ABL όπως λες, είναι τόσο; Και να μου πει με σαφήνεια, ποια ακριβώς θα είναι η διαδικασία της μέτρησης.
Στην τρίτη σου παρατήρηση, πάλι δυσκολεύομαι να σε παρακολουθήσω επακριβώς. Όλοι οι DLP, DILA, SXRD κτλ. προβολείς που έχω δοκιμάσει, από την στιγμή βεβαίως που θα απενεργοποιήσεις την δυναμική ίριδα (εάν υπάρχει), αποδίδουν το ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ gamma, είτε σε window, είτε σε full field πατερνάκια. Π.χ., τα τελευταία δεδομένα του δικού μου Sharp που σου έστειλα που βγάλαμε μαζί με τον Χασοδίκη, είναι με full field πατερνάκια, ο Χασοδίκης έχει μεγααααάλο κόλλημα με δαύτα! :laugh:
Το μικρούλι "παραστράτημα" στα 90 IRE, έγινε για να κάτσει καλύτερα το RGB ψηλά, θα μπορούσα πανεύκολα να σου κάνω σχεδόν ΑΠΟΛΥΤΑ ΦΛΑΤ το gamma, με μια μικρή χειροτέρευση του RGB στα ψηλά IRE. Εάν πάλι αναφέρεσαι να κάθονται ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ τα τρία gamma των χρωμάτων το ένα πάνω στο άλλο σε όλα τα IRE, να απεικονίζουν δηλαδή μια λευκή γραμμή, εντάξει, πολύ λίγα displays το πετυχαίνουν αυτό. Αλλά τι σχέση έχουν όλα αυτά Γιάννη, με την εντελώς κουκουρούκου συμπεριφορά των plasma τηλεοράσεων στο gamma, ανάλογα με το πόσο φωτεινό είναι το πλάνο που παρουσιάζουν;
Το εμβαθύνεις πολύ αγαπητέ, συνεχίζουμε από αύριο μια και πρέπει να φύγω για τη δουλειά τώρα.
Τώρα που το ξανασκέφτομαι, μην του πεις ούτε για τα ΔΕ γιατί θα σε αρχίσει ότι το 1976 δεν είναι σωστό και μετά εγώ θα αρχίσω τα καντήλια στον Μακένζυ!!:rofl:
1. Μήπως ήταν Φλεβάρης του 2010; :laugh:
2. Υπάρχουν και APL patterns για μέσα προβολής με ABL όπου η μέτρηση με παράθυρα εγείρει αμφιβολίες...
Επίσης, μπορείς να αναζητήσεις και να ρίξεις μια ματιά και στις σχετικές οδηγίες της EBU πάνω στο θέμα...
3. Ακολούθως, ένας προβολέας μπορεί να μετράει "χαρτί" στα patternάκια, αλλά ακόμα και σε batcave, λόγω των διαχύσεων, στα φωτεινά πλάνα το gamma που βλέπεις θα είναι κάπως πιο φωτεινό από αυτό που μέτρησες, αν δε, μιλάμε και για μη φροντισμένο χώρο, τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα (κάνε μια δοκιμή να τον μετρήσεις με large APL patterns).
:ernaehrung004:
2. Τίποτα δεν μου αποδεικνύει όμως στην πράξη, ότι το gamma που θα μετρήσω στα APL πατερνάκια είναι και αυτό που θα εισπράξει τελικά η όρασή μου. Για όλα τα καρέ μάλιστα μιας κινηματογραφικής ταινίας, με τους άπειρους συνδυασμούς φωτεινότητας. Όπως ακριβώς και η δυναμική ίριδα στους προβολείς. Κανένας δεν μπορεί να είναι απολύτως σίγουρος για τις μετρήσεις που παίρνει με τη χρήση της.
3. Δεν έχει νόημα να μετρήσω τον Sharp με APL πατερνάκια κατά τη γνώμη μου, αλλά ευχαρίστως να το κάνω για σένα. Γιατί όμως δεν έχει νόημα για μένα; Πρώτον γιατί το πατερνάκι λευκό full field 100% είναι πολύ φωτεινότερο σε επιφανειακή φωτεινότητα από το αντίστοιχο APL πατερνάκι 100% λευκό. Αν θα βάλεις ένα πατερνάκι windowed 100% λευκό, και βάλεις το φωτόμετρό σου στο κέντρο του λευκού τετραγώνου θα πάρεις γύρω στα 140 lux φωτεινότητα. Αν βάλεις πατερνάκι 100% λευκό full field και πάρεις μέτρηση εννέα σημείων στην οθόνη (αριστερά, κέντρο και δεξιά), με την λάμπα που έχω τώρα θα πάρεις τα ίδια 140 lux παντού, με +/- περίπου πέντε λουξ. Οπότε, όπως καταλαβαίνεις, δεν είναι δυνατόν ένας προβολέας χωρίς χρήση δυναμικής ίριδας, να διαφοροποιήσει τη συμπεριφορά του στο gamma με τη χρήση των APL πατερνακίων. Παρόλα αυτά θα κάνω τη μέτρηση και θα σου στείλω τις μετρήσεις. perator:
Μα το θέμα δεν είναι το 100% λευκό, αλλά το τί γίνεται με τη φωτεινότητα των χαμηλότερων αποχρώσεων (και άρα με το τελικώς προσλαμβανόμενο eotf), όταν πλάι τους φωτοβολούν ταυτόχρονα και οι φωτεινότερες... Το διαπίστωσες βέβαια και ο ίδιος τελικά...
Όσον αφορά τη φωτεινότητα, από το αρχείο που είχα κρατήσει περίπου δυόμισι χρόνια πριν, η ανώτερη φωτεινότητα που είχα μετρήσει σε πατερνάκι windowed 100 λευκό ήταν 99 nits, ενώ τώρα έχω μόλις 69.
Τις προάλλες είχε έρθει σπίτι μου ο Νίκος Τσώλας για να δούμε τον αγώνα motogp σε υψηλή ευκρίνεια, και η πρώτη του εντύπωση από την U10 ήταν: "Αμάν, τι καντιλάκι είναι αυτό;!:laugh:" Παρόλο που είχα παραπάνω από μισόκλειστα τα παντζούρια στο σαλόνι, η U10 πάλευε εναγωνίως να τα βγάλει πέρα με τον ημερήσιο φωτισμό! :angry: