Σωμα DSLR sony α 200 ή Nikon d 60

ggeorgecv

Established Member
29 December 2007
264
Πεύκη- Αthens
Επανηλθε παλι ενα μικρο διλημμα.
Αν διαλεγατε ενα απο τα 2 σωματα ποιο θα παίρνατε και γιατι;
Νομιζω ειναι και τα δυο σε παρομοια τιμη αν οχι ιδια και ειναι τα μονα που μου αρεσε η εργονομια τους.
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Ακομα σκέφτεσαι Sony ?? Τηλεόραση θα πάρεις :flipout:

Nikon και ξερό ψωμί,

-- γιατί εχεις πισω σου μια εταιρεία που ασχολειται εξ αρχής με τον αντικειμενο αποκλειστικά και οχι ενα πολυεθνικο κολοσσό που μπορεί αύριο να αποφασισει να πουλήσει το τμήμα φωτογραφίας για τον Χ ή Υ λόγο

-- γιατι ξερεις οτι θα βρισκεις μεγάλη ποικιλία φακών, φλας και καθε λογης αξεσουάρ για να υποστηριξουν τις τωρινές ή μελλοντικές φωτογραφικές σου αναζητήσεις. Η αντιστοιχη ποικιλια της sony ειναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

-- γιατί η αντιπροσωπεία της nikon τόσο globally όσο και στην Ελλάδα ειναι από τις καλύτερες.


Test και αντιπαραθέσιες τεχνικών χαρακτηρτιστικών θα βρες πολλά στο διαδικτυο oπου επίσης φαίνεται οτι η d60 ειναι πολύ καλύτερη μηχανή από την A200

http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra200/page31.asp
http://www.dpreview.com/reviews/nikond60/page30.asp
 
Last edited:

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Παντως χθες που διαβαζα το σαιτ του Ken Rockwell (δεν ξερω ποσο αξιοπιστος θεωρειται) εκραζε πολυ ασχημα την D40x και την D60 και κατεληγε (με βαση την τιμη τους ομως) οτι δεν εχουν λογο υπαρξης στη γκαμα της Νικον.

Εβλεπε ως συμφεροτερη αγορα (και σε μερικους τομεις καλυτερη) την D40.

Ακομα και την D80 τη θεωρουσε ως ελαφρα καλυτερη μεν αλλα "πολύ" ακριβη για αυτα που προσφερει σε σχεση με την D40.

Το θεμα ειναι οτι εδω δυσκολα να βρεις πλεον την D40.
 

monad

AVClub Addicted Member
2 April 2008
1,541
έχει φίλος την d60 και έχω τραβήξει πολλές φωτογραφίες. δεν ξέρω αν αναφέρεσαι μόνο σε σώμα αλλά ο φακός της, είναι εντυπωσιακός για αυτή την κατηγορία.
 

Billy the Kid

Moderator
Staff member
28 April 2007
14,818
Αθήνα με απόσπαση.
Απάντηση: Re: Σωμα DSLR sony α 200 ή Nikon d 60

Παντως χθες που διαβαζα το σαιτ του Ken Rockwell (δεν ξερω ποσο αξιοπιστος θεωρειται) εκραζε πολυ ασχημα την D40x και την D60 και κατεληγε (με βαση την τιμη τους ομως) οτι δεν εχουν λογο υπαρξης στη γκαμα της Νικον.

Εβλεπε ως συμφεροτερη αγορα (και σε μερικους τομεις καλυτερη) την D40.

Ακομα και την D80 τη θεωρουσε ως ελαφρα καλυτερη μεν αλλα "πολύ" ακριβη για αυτα που προσφερει σε σχεση με την D40.

Το θεμα ειναι οτι εδω δυσκολα να βρεις πλεον την D40.

Κοίτα, οι απόψεις του Κen Rockwell εξαρτώνται από το άν κοιμήθηκε καλά ή όχι το προηγούμενο βράδυ. Τον διαβάζουμε μέν, δεν του δίνουμε ιδαίτερη σημασία δε.:D
 

ncups

AVClub Addicted Member
9 February 2008
2,547
Κόρινθος
Δεν είναι και εντελώς αναξιόπιστος, αλλά οι απόψεις του δεν είναι απόλυτες...

Με άλλα λόγια διάβαζέ τον, αλλά κοίτα και δω:

http://bythom.com/

Για το δίλλημα, δεν το συζητώ.Nikon.

Για λόγους που λέει ο Γιώργος πιο πάνω
 

Ηλίας Κ

Supreme Member
7 July 2006
4,931
Αθήνα
Έκραζε άσχημα την D40x; :hmmmm2::confused:

Θυμάμαι τον Κεν να πίνει νερό στο όνομά της και να γράφει πολύ θετικά σχόλια. Με αυτή φωτογράφιζε ένα διάστημα μόνο, έτσι έλεγε τουλάχιστον.
 

ilias

Supreme Member
18 June 2006
9,145
Bratislava
Ελεγε οτι -στην τιμη της- δεν προσφερει περισσοτερα απο την απλη 40ρα η οποια και λογω των 6mp ειχε καλυτερη διαχειριση φωτος συν την ταχυτητα συγχρονισμου του φλας (1/500 εναντι 1/200) συν οτι μαλλον δεν κοιμηθηκε καλα οπως λεει ο Billy.. εεεε σχεδον την εθαβε (δεν εβρισκε λογο υπαρξης, οχι οτι δεν ειναι καλη μηχανη).
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Παντως χθες που διαβαζα το σαιτ του Ken Rockwell (δεν ξερω ποσο αξιοπιστος θεωρειται) εκραζε πολυ ασχημα την D40x και την D60 και κατεληγε (με βαση την τιμη τους ομως) οτι δεν εχουν λογο υπαρξης στη γκαμα της Νικον.

Εβλεπε ως συμφεροτερη αγορα (και σε μερικους τομεις καλυτερη) την D40.

Ακομα και την D80 τη θεωρουσε ως ελαφρα καλυτερη μεν αλλα "πολύ" ακριβη για αυτα που προσφερει σε σχεση με την D40.

Το θεμα ειναι οτι εδω δυσκολα να βρεις πλεον την D40.

Προσωπικά δεν τον θεωρώ πολύ αξιοπιστο.. Ενταξει μπορει να ειναι υπερβολή η ύπαρξη 2 entry level DSLR μοντέλων στην ιδια εταιρεία αλλά αυτό ειναι marking policy της εκάστοτε εταιρείας το οποίο θα φανεί στην πράξη εαν αποδίδει ή οχι.
 

ggeorgecv

Established Member
29 December 2007
264
Πεύκη- Αthens
Λοιπον, αξιζει περισσοτερο αν μεινω στη Νικον να κοιταξω προς D80 μερια αντι για D60; Το κιτ d80 18-135 ειναι αρκετα ανωτερο της d60 18-55vr ή μηπως η ελλειψη σταθεροποιησης το κανει υποδεεστερο; Καποιο αλλο εναλλακτικο κιτ; Μηπως να παω στην απεναντι οχθη της canon 450d;Η sony παντως απορριπτεται με πεισατε, ωστοσο ας μεινω μονο με την τv.
 

Γιώργος.Χ

Moderator
Staff member
23 June 2006
5,867
Αττική
Λοιπον, αξιζει περισσοτερο αν μεινω στη Νικον να κοιταξω προς D80 μερια αντι για D60; Το κιτ d80 18-135 ειναι αρκετα ανωτερο της d60 18-55vr ή μηπως η ελλειψη σταθεροποιησης το κανει υποδεεστερο; Καποιο αλλο εναλλακτικο κιτ; Μηπως να παω στην απεναντι οχθη της canon 450d;Η sony παντως απορριπτεται με πεισατε, ωστοσο ας μεινω μονο με την τv.

α) Δες τις ανάγκες σου το budget σου, τι θελεις να φωτογραφίζεις και σκεψου τι θα χρειαστείς στην συνεχεια. Βαλτα ολα κάτω

β) Πηγαινε μια βολτα στα μαγαζιά και παιξε με αυτές που σε ενδιαφέρουν να δεις πόσο καλά σου καθονται στο χέρι και εαν σε βολεύουν. Το σώμα της μηχανής πρέπει να το αισθάνεσαι σαν προέκταση του ματιού σου και των χεριών σου (πιστεύω)

γ) Η D80 ειναι καλυτερη από την D60 (πιο σοβαρό σώμα καλύτερο viewfinder, περισσότερες δυνατότητες) αλλά πιο παλαιο μοντέλο και ήδη βαινει προς αντικατάσταση από την πολύ καλή D90. Η τιμή της εχει πέσει και πιστεύω οτι ειναι πολύ καλή περίτπωση. Ενα μειον για εμας τους αρχάριους ειναι η έλλειψη συστήματος αυτόματου καθαρισμου του αισθητήρα (που εχει η D60).
Το καλο με την D80 που δεν το εχει η D60 ειναι οτι επειδή διαθετει ενσωματωμένο μοτέρ μπορεις να της φορέσεις παλαιοτερους φακους και να εχεις αυτόματη εστίαση και φωτομέτρηση.

Στην D60 θα πρέπει να κοιτας οι φακοι που πιθανον να αγοράσεις στο μελλον να ειναι AF-S (εαν ειναι nikon) ή να εχουν το χαρακτηριστικο HSM εαν ειναι Sigma.. Δεν ειναι και τοσο σημαντικο για εμας δεδομενου οτι με 2-3 φακους ο μεσος ερασιτεχνης μαλλον μπορει να καλύψει άνετα τις ανάγκες του, απλά στο αναφέρω ... Ο δε φακος κιτ της D60 ειναι πιθανοτατα ο καλύτερος κιτ φακος που παιζει στην αγορά για entry level DLSRs


Με λιγα λογια οτι και να διαλέξεις πιστεύω οτι θα εχεις κανει μια καλή αγορά αλλά προέχει να ξεκαθαρισεις τις ανάγκες σου -bye-
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ακομα σκέφτεσαι Sony ?? Τηλεόραση θα πάρεις :flipout:

Nikon και ξερό ψωμί,

-- γιατί εχεις πισω σου μια εταιρεία που ασχολειται εξ αρχής με τον αντικειμενο αποκλειστικά και οχι ενα πολυεθνικο κολοσσό που μπορεί αύριο να αποφασισει να πουλήσει το τμήμα φωτογραφίας για τον Χ ή Υ λόγο

-- γιατι ξερεις οτι θα βρισκεις μεγάλη ποικιλία φακών, φλας και καθε λογης αξεσουάρ για να υποστηριξουν τις τωρινές ή μελλοντικές φωτογραφικές σου αναζητήσεις. Η αντιστοιχη ποικιλια της sony ειναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

-- γιατί η αντιπροσωπεία της nikon τόσο globally όσο και στην Ελλάδα ειναι από τις καλύτερες.


Test και αντιπαραθέσιες τεχνικών χαρακτηρτιστικών θα βρες πολλά στο διαδικτυο oπου επίσης φαίνεται οτι η d60 ειναι πολύ καλύτερη μηχανή από την A200

http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra200/page31.asp
http://www.dpreview.com/reviews/nikond60/page30.asp

Φίλε μου, νομίζω πως φλερτάρεις επικίνδυνα με τον τίτλο του fanboy.
"Nikon και ξερό ψωμί"?

Λες και δεν υπάρχουν άλλες εξίσου ιστορικές εάν όχι ιστορικότερες εταιρίες στον χώρο.

Ή λες και ασχολείται με το αντικείμενο από πόνο προς μία πατροπαράδοτη τέχνη, ενώ η Sony είναι δήθεν ο τυχοδιώκτης αλεξιπτωτιστής.

Φυσικά και δεν ισχύει τίποτε από αυτά. Όλα όσα παρέθεσες δεν τα αντιμετωπίζω ως σοβαρά κριτήρια επιλογής συστήματος, αλλά ως λατρεία προς το όνομα και μόνο. Δηλαδή εάν εγώ σου πω πως η Canon κατασκεύαζε σώματα πολύ πριν τη Nikon (αληθεύει! Την "Kwanon" :flipout: -η οποία φορούσε φακό ....Nikon!!! -οκ, Nippon Kogaku Kogyo, τότε) ή ότι η Pentax (τότε Asahi Optical Co.) ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρία που κατασκεύασε μηχανή slr, έχει ιδιαίτερη αξία ως κριτήριο επιλογής μηχανής?

Τουλάχιστον ας είμαστε ειλικρινείς στο ότι επιλέγουμε βάσει ονόματος. Δεν χρειάζεται για να στηρίξουμε την προτίμησή μας αυτή στο όνομα, να υποβιβάζουμε τις άλλες εταιρίες σε κατασκευαστές τηλεοράσεων και παιχνιδομηχανών... και μάλιστα ξεχνώντας ότι ο συγκεκριμένος "κατασκευαστής τηλεοράσεων" τυχαίνει να κατασκευάζει και τους αισθητήρες που φορούν οι Νίκον! Προφανώς και η ίδια η Νίκον έχει κάποιου είδους κόμπλεξ με την ...καταγωγή των αισθητήρων της, καθώς για την hiend D3 δεν αποκαλύπτει την προέλευσή του.


Εγώ πιστεύω πως μια χαρά μηχανές μπορεί να φτιάξει η Sony. Και αλίμονο, μιλάμε για την D60 λες και είναι καμία υπερμηχανή, ο απόλυτος κυρίαρχος πια!
 

ggeorgecv

Established Member
29 December 2007
264
Πεύκη- Αthens
Μαλλον αρχιζω να φευγω και απο την ιδεα της d60. Νομιζω πως η canon 450D ειναι αρκετα καλυτερη αλλα αυτο που δεν μου καθεται καλα ειναι το grip. Μου ειναι καπως μικρο στο χερι μου. Η D80 εχει αριστο πιασιμο αλλα σαν 2 ετων μοντελο μηπως υστερει αναμεσα στα νεοτερα; Αυτο το διαστημα δεν ειμαι πλεον τοσο επηρεασμενος απο μαρκες και προσπαθω να βλεπω πιο αντικειμενικα.
Νομιζω θελω τα εξης απο μια μηχανη.
-Καλο πιασιμο στο χερι.
-Οχι υπερβολικα μεγαλο μεγεθος (πχ 40D. d200,d300 κλπ)
-Μεγαλο και φωτεινο οφθαλμοσκοπιο
-Αρκετα σημεια εστιασης και γρηγορη εστιαση
-Ταχυτητα ληψεων
-Μηχανισμο εστιασης στο σωμα
-Καλο φακο κιτ
-Ισως σταθεροποιηση σε σωμα η φακο αν βοηθαει αρκετα
-Μπαταρια επαναφορτιζομενη
-Χαμηλη τιμη ή πιο σωστα λογικη τιμη
-Α και πληθωρα αξεσουαρ και φακων ωστε να διαλεγω με το κριτηριο των αναγκων (αν και το πολυ να παρω αλλο ενα ή 2 φακους και αντε και κανενα φλας).

Μηπως ζηταω πολλα; :flipout::flipout:
 
Last edited:

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Σε αυτή την κατηγορία τιμής θα ήμουν μάλλον ανάμεσα στην D80 και την 450D. Και όχι για το όνομα.
Μειονέκτημα της τελευταίας το ότι πρέπει εξ αρχής να τα στάξεις για κάποιον πιο καλό φακό, ενώ με την D80 εάν την πετύχεις σε καλή τιμή με κανέναν 18-135 είσαι μια χαρά. Πλεονέκτημα της Canon η καλύτερη επίδοση στα ψηλά iso*, τα περισσότερα mp αλλά μόνο για όποιον η μέγιστη ανάλυση είναι το ζητούμενο και θελήσει να τα στάξει σοβαρώς σε φακούς, και το liveview, εάν χρησιμοποιεί τη μηχανή πολύ σε τρίποδο ή σε μάκρο (εξαιρετικό βοήθημα!). Πλεονέκτημα της D80 θα έλεγα κυρίως το σκόπευτρο και το κράτημα (για εμένα το πρώτο είναι θεμελιώδες, το δεύτερο καθόλου σημαντικό, αλλά αυτό είναι αυστηρώς προσωπικό κριτήριο). Και οι δύο εταιρίες έχουν εκτενή συστήματα φακών φλας κλπ, θα έλεγα όμως πως η Νικον είναι πιο μπροστά σε φακούς ειδικώς για μικρό φορμά. Και στις τιμές βεβαίως.


* Να υπενθυμίσω, μια και το προανέφερα, ότι τις επιδόσεις στα ψηλά iso για τις Νικον, τις έφερε η Sony που τόσο περιφρονείτε, και ο αισθητήρας IMX021 που φορούν οι D300/D90.
 
Last edited:

ΒΛΑΣΙΔΗΣ

AVClub Fanatic
19 June 2006
19,341
Θεσσαλονίκη
Προσωπικά έχω ένα ολόκληρο σύστημα ΝΙΚΟΝ και μάλλον θα συνεχίσω να επενδύω (έτσι ακούγεται ωραία) σε αυτό.

Όμως δεν θεωρώ ότι η SONY δεν είναι ικανή να δώσει εξαιρετικές μηχανές. Π.χ. η SONY F505, F707, R1, ήταν πολύ καλές και την ίδια άποψη έχω και για την Α700 ή ακόμη και για την W170. Όμως είναι περίεργες μηχανές (τήν ίδια προσωπικότητα έχουν και οι FUJI), έχουν τη δική τους προσωπικότητα που συνήθως απωθεί παρά ελκύει.

Συγνώμη που θα σε απογοητεύσω αλλά με βάση αυτά που ζητάς, αν δεν πάρεις την NIKON D80, τότε να κατευθυνθείς στην PENTAX K200D. Η CANON 450D είναι πολύ καλό σώμα, αλλά το πιάσιμο και ο φακός χρήζουν επειγόντως βελτίωσης.
 

nikosGX

Supreme Member
9 November 2007
7,544
Όποια και να πάρεις από τις σύγχρονες μηχανές μια χαρά θα είσαι. Όλα τα μεγάλα ονόματα Nikon, Canon, Pentax, Olympus βγάζουν καλές μηχανές. Ίσως το πιο σημαντικό κριτήριο είναι πως σου κάθεται στο χέρι. Αν δεν σου κάθεται καλά τι να την κάνεις; Το δεύτερο πιο σημαντικό κριτήριο είναι να αποφασίσεις πόσα χρήματα θέλεις να δώσεις.

Εγώ είμαι πρωτάρης, ακολούθησα τον Rockwell και πήρα την D40 πριν ένα μήνα από τη προσφορά στα Mediamarkt (320 ευρώ) και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Τώρα στο Saturn την έχουν μόνο 250 ευρώ. Σε δύο χρόνια ίσως πάρω την D90 και είμαι σίγουρος ότι πάλι θα είμαι πολύ ευχαριστημένος! Προφανώς και οι D80, D60 είναι εξαιρετικές.

Άλλωστε, υπάρχουν πολλοί που πριν από 2 χρόνια δεν μπορούσαν να βγάλουν καλές φωτογραφίες και τώρα βγάζουν επειδή αντί για D40 έχουν πλέον D60 ή D90;

Μια άλλη συμβουλή/άποψη: αν δώσεις περισσότερα χρήματα από το minimum (D40), τότε πάρε κάποιο kit με φακό με σταθεροποίηση. Νομίζω ότι αυτό το χαρακτηριστικό αξίζει τα λεφτά του, ιδιαίτερα σε εσωτερικούς χώρους.
 
Last edited:

ggeorgecv

Established Member
29 December 2007
264
Πεύκη- Αthens
Μαλλον προς d80 με βλεπω σαν οριστικη επιλογη.Ειδα καπου ενα κιτ με φακο 18-70 και ενα με 18- 135. Ποιο απο τα δυο εχει καλυτερο φακο;
Επισης η ελλειψη σταθεροποιησης θα μου δημιουργησει εντονο προβλημα ή απλα θα πρεπει να συμβιβαστω λιγο μονο στις νυχτερινες ληψεις;
Η ελλειψη καθαρισμού αισθητήρα ποσο βασικη ειναι; Ειναι εμποδιο η αλλαγη φακων ή με λιγη προσοχη δεν υπαρχει προβλημα;
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Ίσως το πιο σημαντικό κριτήριο είναι πως σου κάθεται στο χέρι. Αν δεν σου κάθεται καλά τι να την κάνεις;

Αυτό εγώ προσωπικώς δεν το πολυκαταλαβαίνω.
Έχω ακόμη την Canon 350D, η οποία έχει ακόμη χειρότερο κράτημα από την 450D (έστω στα σημεία) και ίσως το χειρότερο στο χώρο των ψηφιακών slr (δεν έχω κρατήσει τις νέες μικρές Olympus), και πήγα στην 40D. Οκ, μεγάλη διαφορά, δεν λέω. Όμως με την 350D δεν φωτογράφιζα μια χαρά? Κουλός ήμουν? Ούτε μπορώ να πω πως έχω γενικώς μικρά χέρια και βολευόμουν, νορμάλ χέρια ό πως όλοι έχω.
Από αυτά που διαβάζω, αρχίζω να πιστεύω πως πολλοί δείχνετε να πιστεύτε πως η μηχανή λες και θα πρέπει να λειτουρ γεί εν είδει φυσικής προεκτάσεως της χειρός μας, κάτι σαν τη σχέση μονοθέσιου F1 και του πιλότου του.

Ότι υπάρχει διαφορά 350D και 40D, σαν σώματα εννοώ, υπάρχει, και μάλιστα σημαντική. Την εστιάζω όμως ιδίως στο σκόπευτρο (και στο ζύγισμα με τους πιο βαρείς φακούς. Οκ, και εγώ γουστάρω το πόσο ξερά ακούγεται το κλείστρο και ο καθρέπτης που ανεβοκατεβαίνει, αλλά αυτό πηγαίνει περισσότερο στο φετίχ, παρά στην πραγματική ανάγκη του φωτογράφου.Νομίζω κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το κράτημα. Δεν είναι και παπούτσι η μηχανή να μας στενεύει. Από τη στιγμή που μου κάνει τη δουλειά, περνάει.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Μαλλον προς d80 με βλεπω σαν οριστικη επιλογη.Ειδα καπου ενα κιτ με φακο 18-70 και ενα με 18- 135. Ποιο απο τα δυο εχει καλυτερο φακο;
Επισης η ελλειψη σταθεροποιησης θα μου δημιουργησει εντονο προβλημα ή απλα θα πρεπει να συμβιβαστω λιγο μονο στις νυχτερινες ληψεις;
Η ελλειψη καθαρισμού αισθητήρα ποσο βασικη ειναι; Ειναι εμποδιο η αλλαγη φακων ή με λιγη προσοχη δεν υπαρχει προβλημα;

1. Θα έλεγα, ο 18-135
2. Η σταθεροποίηση σε εστιακά μήκη μέχρι 70-80mm μας δίνει ένα κέρδος 2 στοπ. Αυτό μπορεί να είναι σημαντικό σε οριακές συνθήκες. Στις νυχτερινές-νυχτερινές, χρειάζεται συνήθως να κατεβείς τόσο χαμηλά σε ταχύτητες που δεν σε σώζει η σταθεροποίηση.
3. Ο καθαρισμός αισθητήρα δεν βρήκα να κάνει τίποτα το ιδιαίτερο. Βέβαια το πρόβλημα λύνεται -συνήθως- με ένα δυνατό φύσημα από ένα καλό πουάρ (ή από λαστιχένιο ...κλύσμα, κατά το τιπ του Βασίλη -bye-). Και αυτά που τυχόν μείνουν, δεν δημιουργούν πρόβλημα παρά μόνο σε ειδικές συνθήκες, όταν δηλαδή θελήσεις να κλείσεις πολύ το διάφραγμα, πέρα από f/11 ή f/16. Τυπικά παραδείγματα, φωτογραφία τοπίου όπου έχεις θέμα και κοντά αλλά και σε απόσταση και θέλεις να τα έχεις όλα νετ. Καθώς και το μάκρο, όπου κλείνουμε το διάφραγμα για να έχουμε καλό βάθος πεδίου.