Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March

Ψηφίστε την ταινία:


  • Total voters
    0

MoDis

Supreme Member
20 June 2006
3,660
στον κοσμο μου...
avclub1theidesofmarch.jpg








ΑΙ ΕΙΔΟΙ ΤΟΥ ΜΑΡΤΙΟΥ
The Ides Of March







» Παίζουν: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζέφρι Ράιτ, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν, Μαρίζα Τομέι, Ράιαν Γκόσλινγκ, Πολ Τζιαμάτι, Έβαν Ρέιτσελ Γουντ
» Σκηνοθέτης: Τζορτζ Κλούνεϊ
» Διάρκεια: 97' λεπτά

» Κατηγορία: Θρίλερ
» Διανομή: Audio Visual
» Ημ. Κυκλοφορίας: 29 Μαρτίου 2012

» Έτος Παραγωγής: 2011
» imdb Rating: 7.3 /10

» Γλώσσα: Αγγλικά
» Υπότιτλοι: Ελληνικά
» Κυκλοφορεί σε: BLU-RAY και DvD







» Υπόθεση:
O Κυβερνήτης Μάικ Μόρις διεκδικεί το χρίσμα των Δημοκρατικών για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ.
Στο πλευρό του, ως εκπρόσωπος τύπου, στέκεται ο νεαρός Στίβεν Μάιερς, που είναι διατεθειμένος να δώσε
τον καλύτερo εαυτό του για να κερδίσει ο Μόρις την πολύτιμη υποψηφιότητα. Όμως ο δρόμος προς την εξουσία
δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα: μυστικές συμφωνίες, ανήθικοι πολιτικοί χειρισμοί, υπόγεια παιχνίδια
κυριαρχίας και ένας εκρηκτικός συνδυασμός φιλοδοξίας, πίστης, προδοσίας, εκδίκησης συνθέτουν ένα
έντονο πολιτικό θρίλερ!










 
Last edited by a moderator:

airb

Super Moderator
Staff member
25 May 2008
15,120
Λιβαδειά
Απάντηση: The Ides of March (2011)

.

Από σήμερα Πέμπτη 13 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους!

.
 

panostr

Senior Member
18 January 2011
339
Αθήνα
Re: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Από το "2 ή 3 Πράγματα που Ξέρω γι' Αυτό..."
(www.2i3.blogspot.com)

Το τεράστιο ζήτημα της ηθικής του σκανδάλου (στη θέση του οποίου, για ορισμένους εξ ημών, αρκεί μια καλοστημένη, χορταστική και πικάντικη σκανδαλολογία, πλήρως αναλογική με την κοινωνική θέση του βαλλόμενου στο κατηγορητήριο), μπορεί να είναι και η αποτελεσματικότερη εφαρμογή μιας αιώνιας διαλεκτικής, αμέτρητων παραμέτρων. Το σκάνδαλο δεν ψιθυρίζεται, αλλά κραυγάζει με όλους τους δυνατούς τρόπους. Το κοινωνικό στάτους το γιγαντώνει ή το συνθλίβει, εκμηδενίζοντας την αξία του στις συνειδήσεις και η εμετικά γενικευμένη έννοια που καλούμε σήμερα ως κοινή γνώμη αναλαμβάνει την επίδραση στην κοινωνία που από συγχυσμένη (που συγχέει, δηλαδή) οφείλει να συγχιστεί, καθώς η ταραχή και ο εκνευρισμός, είναι το όπλο της αυτοκριτικής των μικροαστών για την κατ’ εξακολούθηση εσφαλμένη τους ψήφο. Το σκάνδαλο είναι κυρίως εργασιακό, είναι η απάντηση στο προσωπείο του ιδανικού ηγέτη, του οικογενειάρχη διευθυντή, της ευγενούς ηθικής που διέπει το άτομο μπροστά στα σφραγισμένα μάτια ενός κόσμου που αρέσκεται στο να επινοεί. Το πολιτικό σκάνδαλο δε, η πιο αρρωστημένα ανισόρροπη αποθέωση της μικροαστικής ευχαρίστησης, είναι ο ιδανικός μοχλός που στα σάπια και τριτοκοσμικά κράτη εναλλάσσει εσαεί τη θλιβερή ανυπαρξία 2 κομμάτων στην εξουσία. Οι αποκαλύψεις σε ιδανικό timing, οι φήμες που οργιάζουν αλλά και μια σειρά αποκαλύψεων που θα όφειλαν να στείλουν κόσμο στην... κρεμάλα, απλώς γυρνάνε τη σελίδα εναλλάξ στο μονόφυλλο βιβλίο εξουσίας του εκάστοτε διπόλου, καθώς η μνήμη έχει προ πολλού εξαντληθεί, μαζί με την ηθική, την αξιοπρέπεια και την αξία. Όχι, δεν είναι κουτσομπολίστικη σκανδαλολογία η Siemens και το Βατοπέδι κι ας αντιμετωπίζεται ως τέτοια από τους μηχανισμούς της ενημέρωσης, ακριβώς τα φίλτρα που κατά παραγγελία θα διυλίσουν το συγχρονισμό της αποκάλυψης στην πάντοτε ελεγχόμενη οργή της μάζας. Μιας μάζας που ψέλλισε την ελπίδα της σε πρόσωπα ανελίξιμων σκουληκιών με χαρακτηρισμούς “ένας από εμάς”, στέλνοντας στον αγύριστο την έκφραση στο βασικότερο των σκανδάλων: το σεξουαλικό σκάνδαλο.

Ένα λεκιασμένο φόρεμα, πίσω στο 1998, έστειλε ένα ακόμη κάθαρμα (χαρακτηρισμός που φυσικά και δεν αποδίδεται λόγω 6-7 οικειοθελών ξενοπηδημάτων) σπίτι του, μαζί όμως με την ελπίδα της αλλαγής. Πάνω από μια δεκαετία αργότερα, η αποθέωση του ύψους της κοινωνικής πυραμίδας (ο επικεφαλής του ΔΝΤ και μια καμαριέρα), έστειλε το 50% της στήριξης ενός ολόκληρου λαού στο πρόσωπο ενός καπιταλιστή που θα έπρεπε να γυρνάει στομάχια στο άκουσμα του ονόματός του, στην ανυπαρξία, πριν φυσικά επανακάμψει, αφού όλα... κοπάζουν. Η υπερέκθεση και των δύο, μελετημένη κι αυτή σε βάθος από το επιστημονικά στημένο δίκτυο που λέγεται ΜΜΕ, αντέστρεψε με ευκολία το κλίμα ανάμεσα σε θύτη και θύμα ή μονοδρόμησε σε πρόσωπα την ευθύνη, προκειμένης της κομματικής εύνοιας. Η παραίτηση Καραμανλή δε σημαίνει πως, τη στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο, δεν οδεύουμε ακόμη και με τη μαθηματική ακρίβεια των δημοσκοπήσεων, σε μια νέα δεξιά κυβέρνηση. Η επανεκλογή ενός αλήτη εν μέσω της γενοκτονίας που εξελισσόταν δύο ηπείρους μακριά από τις ΗΠΑ, δε σήμαινε παρά την εναπόθεση της ελπίδας μιας γενιάς χαμένης από χέρι, στον πρώτο γιάπη του Χάρβαρντ, με μοναδικό κριτήριο το χρώμα του δέρματός του. Το Νόμπελ Ειρήνης έφερε φλας και πρωτοσέλιδα, αλλά δεν έφερε ούτε έναν στρατιώτη πίσω στην πατρίδα. Θα λέγαμε ούτε μισό, αλλά (και συγχωρέστε μας το μακάβριο λογοπαίγνιο) τέτοιους έφερε πολλούς.

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ λοιπόν, έχοντας δηλώσει αλλά και αποδείξει πως ξέρει την πολιτική και τον ενδιαφέρει, παρότι δεν επιθυμεί να πολιτευθεί, γνωρίζει πολύ καλά και τον άλλο μηχανισμό του λαού: το σινεμά. Γνωρίζει πως να πειράξει ένα από τα, κατά τα λεγόμενα, ισχυρότερα πολιτικά θεατρικά κείμενα, φέρνοντάς το στα μέτρα του ίδιου. Δεν αποτελεί εξάλλου ευχάριστη έκπληξη εδώ και καιρό, αλλά μια σταθερή αξία δημιουργού, κι ας λοξοδρόμησε με το μέτριο Leatherheads, που ψάχνει κατά συρροή το ξάφνιασμα στα αραχνιασμένα θεματικά μοτίβα του αμερικανικού σινεμά. Επιλέγει ξανά το πολιτικό δράμα, χαμηλώνει τους τόνους και υπογραμμίζει τα κλειδιά ενός υποδειγματικού σεναρίου, στο οποίο έχει βάλει για τα καλά το χεράκι του. Κι αν σε κάποιους φανεί άτονη η πολιτική αντιπαράθεση ανάμεσα στους κορυφαίους ερμηνευτές που διαθέτει αυτή τη στιγμή το Χόλιγουντ (Τζορτζ Κλούνεϊ, Ράιαν Γκόσλινγκ, Πολ Τζιαμάτι, Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν), ας κλείσουν τα μάτια και ας αναλογιστούν πότε ήταν η τελευταία φορά που δεν έμπλεξε παραπατώντας, ένα πολιτικό θρίλερ χαρακτήρων σαν αυτό εδώ, σε αλληλοεπικαλυπτόμενα twist συνωμοσιών. Είναι η προσδοκία που γίνεται απογοήτευση, είναι η μάσκα της ψεύτικης εξουσίας, είναι το στυγνό πρόσωπο του συστήματος που μελετάται εδώ, χωρίς φτιασίδια, χωρίς ανοιχτά στόματα, χωρίς σκάνδαλα επί σκανδάλων, αλλά με ένα, μικρό, τόσο δα, σκάνδαλο, που η σεξουαλική του φύση και μόνο αρκεί για να το γιγαντώσει στα στόματα ενός έθνους, μιας γενιάς και μιας παγκόσμιας κοινωνίας κουτσομπολιού.

Πάνος Τράγος
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Re: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Μάγκας ο Clooney! Γυρίζει "βλακειούλες", μαζεύει φράγκα και κατόπιν σκηνοθετεί αυτά που γουστάρει η ψυχούλα του.
Διεισδυτική ματιά στα παρασκήνια της εκλογής του υποψήφιου των Δημοκρατικών όπου τα πάντα παίζουν ρόλο εκτός των...πολιτικών θέσεων.
Σε αυτή την κολασμένη διαδρομή οι πάντες θα χάσουν την ψυχή τους.
Παρά τη φαινομενική απουσία δράσης, η ψιλοβελονιά του σεναρίου σε κρατά βιδωμένο στο κάθισμά σου.
Βγαλμένο σαν από τη μεγάλη παράδοση των πολιτικών θρίλερ που μας έδωσε ο Αμερικανικός κινηματογράφος τη δεκαετία του 70.
Για το cast τώρα τι να σχολιάσεις;
Σίγουρα στις καλύτερες στιγμές ττης φετινής χρονιάς από την άλλη μεριά του Ατλαντικού.
Μπράβο George!!! Και άσε τους "κουλτουριάρηδες" να ακούν το όνομά σου και να βγάζουν φλύκταινες.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,735
πετρουπολη
Απάντηση: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Ο Γιωργος ειναι εξυπνος ανθρωπος.Ηξερε οτι ειχε στα χερια του ενα σεναριο το οποιο αν το χαρακτηρισεις αδυνατο θα εισαι επιεικης.Οποτε προκειμενου η ταινια να αξιζει εκανε τα απαραιτητα.Γεμισε με καλους ηθοποιους τους 2ους ρολους,εδωσε βαρος στη σκηνοθεσια και στην αφηγηση και καταφερε να κανει ενα παντελως μετριο εως κακο σεναριο,μια σχετικα καλη ταινια.Πατησε στην παραδοση των ταινιων του 70 και μετεφερε την ατμοσφαιρα στο σημερα.
Δυστυχως ομως για οποιον εχει δει εκεινες τις ταινιες η συγκεκριμενη φαινεται λογω στορυ της πλακας.Το The Candidate με τον Robert Redford θα πρεπε να αποτελει φαρο για τετοιες ταινιες αλλα μαλλον το μυαλο του σεναριογραφου δεν εφτανε μεχρι εκει.Ακομα και το παρομοιας θεματολογιας και σχετικα προσφατο Primary Colors με τον Travolta στο ρολο του υποψηφιου,και με παρομοιες "ορμες",προεδρου ηταν σαν σεναριο πολυ πιο εξυπνο και καλυτερη ταινια.Για να μη μιλησω για το εξαιρετικο Βob Roberts του Tim Robbins και την Aντιπροεδρο (The Contender) με την Joan Allen και τον Jeff Bridges,οπου οποιαδηποτε συγκριση με το παρον πονημα του Clooney κανουν το τελευταιο να χανει απο τα αποδυτηρια.
Αρα λοιπον ο Γιωργος την παταει μεγαλοπρεπως.Θα συμφωνησω με το Σωτηρη απολυτα για τις ερμηνειες (αλλα κατι τετοια τα περιμενεις με τετοιους ηθοποιους).Ο πανταχου παρων τελευταια Gossling ειναι πολυ καλυτερος απο το Drive και θεωρω οτι του παει και πιο πολυ ο ρολος του εδω.
Αλλα οταν το σεναριο ειναι τοσο κλισε,βαρετο και συνηθισμενο οτι και να κανει ο σκηνοθετης και οι ηθοποιοι,το αποτελεσμα θα ειναι μετριο.
 

spcav

AVClub Fanatic
18 August 2006
16,599
Re: Απάντηση: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Αλλα οταν το σεναριο ειναι τοσο κλισε,βαρετο και συνηθισμενο οτι και να κανει ο σκηνοθετης και οι ηθοποιοι,το αποτελεσμα θα ειναι μετριο.
+1
 

karavan

Supreme Member
14 June 2010
4,435
Re: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Πάνο προφανώς έχουμε εντελώς διαφορετική πρόσληψη για το εν λόγω film. Αυτό που εγώ θεωρώ ατού (το σενάριο) εσύ το θεωρείς μειονέκτημα.
Πάντως το δυνατό (κατ´ εμέ) σημείο του σεναρίου δεν είναι η ίντριγκα αλλά η αποτύπωση καταστάσεων.
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,735
πετρουπολη
Απάντηση: Re: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Πάνο προφανώς έχουμε εντελώς διαφορετική πρόσληψη για το εν λόγω film. Αυτό που εγώ θεωρώ ατού (το σενάριο) εσύ το θεωρείς μειονέκτημα.
Πάντως το δυνατό (κατ´ εμέ) σημείο του σεναρίου δεν είναι η ίντριγκα αλλά η αποτύπωση καταστάσεων.

Σωτηρη δεν ειναι η ιντριγκα που με εξιταρει.Οχι τουλαχιστον παντα.Ο Υποψηφιος του Ρεντφορντ που ανεφερα δεν ειχε ιντριγκα.Αποτυπωνε και αυτο καταστασεις.Οπως και τα υπολοιπα που ανεφερα.Ιδιως στα πολιτικα θριλερ μ'αρεσει ο ρεαλισμος.Εδω δε βρηκα τιποτα το καινουριο.Ενα αναμασημα,της ιδιας ιστοριας.Ναι ηταν καλα σκηνοθετημενο και ατμοσφαιρικο,αλλα μεχρι εκει.
Γι'αυτο και ξενερωσα..
 

makis1973

AVClub Addicted Member
25 June 2007
2,454
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ/ΝΑΞΟΣ
Re: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

εγω παντως δεν μετανιωσα που πηγα και το ειδα ...
και εαν πεσει στα χερια μου θα το ξαναδω γιατι συνηθως την 2 φορα παρατηρω πραγματα που δεν τα εια προσεξει ...
 

andre74

Banned
13 September 2008
5,733
Απάντηση: Αι Ειδοί του Μαρτίου — The Ides of March (2011)

Δεν ξέρω αν είναι αριστούργημα σε σύγκριση με τις παλιές ταινίες, είναι σίγουρα μια καλή ταινία και θα την έλεγα εκπληκτική, επειδή προβάλεται αυτή τη χρονική συγκυρία στην οποία ζούμε, που κάθε φωνή στο σινεμά έχει λουφάξει... Υπάρχουν 2-3 σύγχρονες ταινίες του Κλούνεϊ που αφορούν στο σήμερα και λένε αυτό που έχουν να πουν έξω από τα δόντια και χωρίς εντυπωσιασμούς. Αυτή είναι μια τέτοια ταινία.
 

Sorath

Senior Member
29 September 2010
648
Athens, Greece
Με εξέπληξε ευχάριστα μπορώ να πω. Για κάποιο (ανεξήγητο για μένα) λόγο σε κρατά καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή μέχρι το τέλος. Αυτός ο Ryan Gosling έχει το ίδιο μπλαζέ ύφος σε όποια ταινία έχει παίξει; Τουλάχιστον σε αυτό το ρόλο, ο χαρακτήρας του ταίριαξε πολύ καλά.
 

Suncityd7

Established Member
18 October 2011
132
Δεν μου αρεσε ρε παιδια...
Την ειδα σινεμα οταν προβαλοταν και βαρεθηκα.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
 

Kostas_Y

AVClub Fanatic
24 December 2009
13,466
North by Northeast
Και εγω το είδα και ξέχασα τι είδα. Το θέμα ειναι πολύ αμερικάνικο, με την διαδικασία των προεδρικών εκλογών. Σε μας δε λέει τίποτα αν πάρει ο υποψήφιος την τάδε πολιτεία. Είναι σαν να λέμε σε Αμερικάνο για τη μονοεδρική της Ευρυτανίας :p
 
Όπως συνηθίζω να γράφω, μια πολύ ενδιαφέρουσα θεματολογία δεν αρκεί για να κάνει μια ταινία καλή. Είναι μάλιστα αδιάφορο το "τι" και ενδιαφέρει το "πως". Έτσι λοιπόν, ενώ το θέμα είναι ταμάμ, προδοσία, φιλοδοξία, διπρόσωποι "φίλοι", κλπ, η υλοποίηση είναι ένα "νιανιά" με το συμπάθειο...

Οι ερμηνείες καλές, όλες τους. Κάποιες μάλιστα (λέγε με Χόφφμαν) κεντάνε. Όμως η σκηνοθεσία είναι απελπιστικά αδιάφορη και αργή, το σενάριο χωρίς κανέναν ρυθμό, ακόμα και η εξέλιξη της πλοκής είναι λίγο αφελής.

Επειδή δεν έχω δει άλλες ταινίες με σκηνοθέτη τον Γιωργάκη, δε μπορώ να ξέρω αν του'κατσε στραβά το συγκεκριμένο, ή δεν το έχει γενικώς το σκηνοθετηλίκι.

Θα ψηφίσω καλή χαριστικά λόγω των ερμηνειών και του ενδιαφέροντος του θέματος, αλλά αυστηρά σαν κινηματογραφική υλοποίηση θα ανήκε στο "μετρια".
 
εμενα μου αρεσε... την ειδα προχτες το βραδυ σπιτακι χαλαρα...
η γυναικα την διαλεξε γιατι επαιζε ο γιωργης... ακουτε λογικη τωρα.....
αλλα με ρωταει... "καλα το θριλερ που το ειδανε?" αντε να της το εξηγησω τωρα....