Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι? - Φωτογραφίες που σημάδεψαν την ανθρωπότητα

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Πώς τη λένε; Την ξέρω; Κάτι μου λέει το πρόσωπό της. Πού την έχω δει; Στην τηλεόραση; Στο internet; Στο σινεμά; Κάπου στον δρόμο; Είναι διαφήμιση, είναι πραγματικότητα, τι είναι; Μοιάζουν τα πρόσωπα, μπορείς να μπερδευτείς. Μήπως είναι κάποιος δικός μου άνθρωπος; Κι αν είναι μια παλιά φωτογραφία της οικογένειάς μου, αν είναι συγγενής μου, αίμα μου; Μια άγνωστη ιστορία του προσφυγικού μας παρελθόντος; Τα ξέρω τα μάτια της…

Ποια είναι, άραγε, αυτή η γυναίκα; Μοιάζει φτωχή και κουρασμένη. Τι της έχει συμβεί; Από ποια δύσκολη εποχή έρχεται η εικόνα της; Από ποια χώρα; Σε ποιο σημείο της αέναης Αδικίας βρέθηκε να ζει;

Τι απέγινε εκείνη; Τι απέγιναν τα παιδιά της; Τι απέγιναν οι σκέψεις της; Χάθηκαν; Ή μήπως όχι; Είναι εδώ δίπλα μου; Μήπως ζει; Μήπως βρίσκεται στην Αθήνα, μήπως βλέπουμε τον ίδιο ήλιο τώρα που γράφω στο μικρό μου δωμάτιο; Ποια είναι; Μήπως δεν έχει σημασία; Μήπως χάνω (ξανά) τον χρόνο μου; Τι με νοιάζει; Τι θα αλλάξει στη δική μου τη ζωή αν ξέρω; Πότε θα αλλάξει η δική μου η ζωή αν, τελικά, μάθω;

Ποια είναι;

Mother_1.jpg


Επί 20 ολόκληρα μίλια, η φωτογράφος σκεφτόταν αν θα έπρεπε να είχε σταματήσει σ’ αυτό που είδε με την άκρη του ματιού της στη δεξιά πλευρά του δρόμου. Η δουλειά είχε γίνει, την αμοιβή της θα την έπαιρνε, μέχρι τελευταίο σεντ, έξω έβρεχε κι όμως μέσα της υπήρχε μια δύναμη- μη ελέγξιμη πια- που δεν άφηνε σε ησυχία το μυαλό της. Για 20 μίλια ήταν αναποφάσιστη (μικρή απόσταση, αν σκεφτεί κανείς πως υπάρχουν πολλοί που διανύουν αναποφάσιστοι κι αδρανείς ολόκληρη τη ζωή τους). Ξαφνικά σταμάτησε το αυτοκίνητο. Ο δρόμος ήταν άδειος. Επιτόπου στροφή. Ακολούθησε την αντίθετη πορεία – του δρόμου και της λογικής- και βρέθηκε ξανά στον καταυλισμό.

Εκεί ζούσαν προσωρινά, με τις οικογένειές τους σε παραπήγματα, περιφερόμενοι άστεγοι αγρότες. Πάμφθηνα εργατικά χέρια μεταναστών για τις καλλιέργειες της περιοχής. Θα μάζευαν αρακά και μπιζέλια, αλλά την προηγούμενη νύχτα ο παγετός είχε καταστρέψει τη σοδειά. Άλλο ένα κακό νέο ανάμεσα στα χιλιάδες δυσάρεστα μαντάτα της ζωής τους- πότε θα σταματούσε αυτό; Ίσως ποτέ.

Η ανησυχία ήταν διάχυτη στην ατμόσφαιρα. Πολύ σύντομα, οι κάτοικοι της περιοχής και οι ιδιοκτήτες των καλλιεργειών, θα έρχονταν να τους διώξουν. Με βίαιο τρόπο, χωρίς έλεος. Οι ίδιοι καθωσπρέπει άνθρωποι, με τα παιδιά, τα σπίτια και τη γη τους- οι οποίοι θα τους έδιναν δουλειά στα χωράφια τους- οι ίδιοι την επόμενη μέρα θα χρησιμοποιούσαν κάθε τρόπο για να τους διώξουν, αφού πια η παρουσία τους δε θα απέφερε πια κανένα απολύτως κέρδος. Η πραότητα του χαρακτήρα και ο ανθρωπισμός τους βασίζονταν στον αστάθμητο παράγοντα του κατάλληλου απτού ανταλλάγματος. Η υπόγεια αποδοχή της ένοχης χρησιμότητας ενός εγκλήματος γεννά τον πιο ορκισμένο στρατό φανατικών, εκείνων που εθίζονται στη δικαιολογία κάθε επόμενου εγκλήματος.

Μέσα στην αποπνικτική ατμόσφαιρα της απόλυτης φτώχιας, της αγωνίας και του πόνου, η φωτογράφος εστίασε στη μητέρα με τα τέσσερα πεινασμένα παιδιά (υπήρχε κι ένα πέμπτο στην κοιλιά της μάνας, που θα γεννιόταν σε λίγους μήνες, σε καιρούς απόγνωσης). Η δικιά τους ήταν η πιο πρόχειρα φτιαγμένη τέντα απ’ όλες. Τράβηξε δυο πρώτες φωτογραφίες. Δυο γενικά πλάνα.

Mother_2.jpg


Και μετά πλησίασε. Όλο και πλησίαζε. Η μητέρα δεν κοίταξε ποτέ προς το φακό ή προς τον άνθρωπο που ακάλεστος είχε εισβάλει στην ελάχιστη ιδιωτικότητά τους.

Συνολικά τράβηξε έξι φωτογραφίες. Δεν ρώτησε το όνομα της μητέρας, ζήτησε μόνο να μάθει την ηλικία της.

«32 χρόνων».

Κι όμως… Αυτό ήταν το ταλαιπωρημένο πρόσωπο μιας 32χρονης γυναίκας, που είχε βιώσει τόσα, όσα αρκούσαν για πολλές ζωές. Ζούσαν τρώγοντας παγωμένα λαχανικά – ήταν βαρυχειμωνιά- και όσα μικρά πουλιά μπορούσαν να σκοτώσουν τα ίδια τα παιδιά.

Mother_3.jpg


Mother_4.jpg


Mother_6.jpg


Η φωτογράφος υποσχέθηκε προφορικά – αν και δεν της ζητήθηκε- να μην δημοσιεύσει το υλικό.

Είπε ψέματα.

Αυτό το ψέμα ,όμως, ευεργέτησε αμέσως πολλούς κατατρεγμένους. Τρεις μέρες μετά τη δημοσίευση της φωτογραφίας στην εφημερίδα, εκείνος ο καταυλισμός στη μέση του τίποτα (US Highway 101, 2.500χλμ, κατά μήκος της δυτικής ακτής) γέμισε με τρόφιμα, ρούχα και προσφορές ανθρώπων που είχαν συγκινηθεί από τη φωτογραφία της μητέρας. Κάποιοι απ’ τους άστεγους εργάτες είχαν ήδη φύγει (για πού άραγε; Για ένα επόμενο πουθενά…), ανάμεσά τους, όμως, και η μητέρα με τα παιδιά. Εκείνοι δεν ήξεραν τι είχε συμβεί.

Η δημοσίευση μιας δεύτερης φωτογραφίας- διαφορετικής από αυτή που είχε μπει στην εφημερίδα- έκανε τον γύρο της χώρας μέσα σε λίγες μέρες. Η μητέρα είχε γίνει σύμβολο καρτερικότητας κι αξιοπρέπειας σε καιρούς δυστυχίας κι εξαθλίωσης. Όλοι μιλούσαν για εκείνη και τα μικρά της.

Ένα αποφασισμένο βλέμμα, σ’ ένα κουρασμένο πρόσωπο. Και δυο παιδιά ν ακουμπούν φοβισμένα πάνω της. Ήταν ο φόβος του φακού, αλλά έμοιαζε με το φόβο του παρόντος και του μέλλοντος. Ήταν τα δύσκολα χρόνια. Κι εκείνη ήταν η Μόνα Λίζα μιας σκονισμένης απ’ τις αντιξοότητες εποχής.

Mother_5_MIGRANT-MOTHER.jpg


[ H Dorothea Lange (Ντοροθέα Λανγκ) τράβηξε αυτές τις φωτογραφίες το 1936, στις Ηνωμένες Πολιτείες (Nipomo, California). Το στιγμιότυπο της μητέρας με τα δυο παιδιά γυρισμένα στο φακό, αποτέλεσε την πιο χαρακτηριστική φωτογραφία της Παγκόσμιας Οικονομικής Ύφεσης πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. (Great Depression). Η ταυτότητα της εμβληματικής “Migrant Mother” έγινε γνωστή πολλές δεκαετίες αργότερα, όταν η ηλικιωμένη πλέον γυναίκα εκείνης της φωτογραφίας έδινε μάχη με τον καρκίνο και δεν είχε τα χρήματα για να νοσηλευτεί σε δημόσιο νοσοκομείο. Τότε δημοσιεύτηκε τ’ όνομά της και μαζεύτηκε ένα ποσό (κάποιες χιλιάδες δολάρια) που της επέτρεψε να ‛χει ένα αξιοπρεπές τέλος. Την έλεγαν Φλόρενς (Florence Owens Thomson 1903 -1983), ήταν μια Τσερόκι. Διωγμένη από την Οκλαχόμα – όπως χιλιάδες της φυλής της- παντρεύτηκε σε μικρή ηλικία, όμως η οικογένεια του συζύγου δεν ήθελε μια ινδιάνα για νύφη. Έκαναν παιδιά, εκείνος πέθανε ξαφνικά. Πώς θα ζήσουν; Τι θα κάνουν; Οικονομική ύφεση, ανεργία, διώξεις. Ανατροπές, μόνο ανατροπές. Ένας άβολος σκληρός άδικος κόσμος. Κάθε βήμα της ζωής της- από την αρχή- έμοιαζε δύσκολο, έως ακατόρθωτο. Κάθε βήμα κι ένας πόνος. Κι όλα να μοιάζουν κάθε φορά με το τέλος του κόσμου.

Η Φλόρενς δεν κέρδισε ποτέ χρήματα από τη φωτογραφία (μόνο το ποσό εκείνο στα γεράματα, πριν πεθάνει). Ούτε η Λανγκ. Τα δικαιώματα ανήκαν στην αμερικανική κυβέρνηση ( με κρατικό χρήμα- Farm Security Administration- είχαν πληρωθεί τα ντοκουμέντα της ομάδας φωτογράφων που ταξίδευαν στις φτωχές αγροτικές περιοχές της Αμερικής). Η Λανγκ, όμως, κέρδισε αναγνωρισιμότητα κι επαγγελματική καταξίωση.]

(Dorothea Lange 1895-1965)

LANGE_1.jpg


Aυτή είναι η Φλόρενς το 1979, μαζί με τις κόρες της. Μπροστά της γονατιστή η Νόρμα (το μωρό που κρατούσε τότε στα χέρια της). Πίσω της η Κάθριν και η Ρούμπυ (τα δυο παιδιά με τη γυρισμένη πλάτη στη φωτογραφία του ’36. H Ρούμπυ εμφανιζόταν στο πλευρό της μητέρας της και σε δυο ακόμα από εκείνες τις φωτογραφίες)

MOTHER_1979.jpg


H “Migrant Mother” είναι η χαρακτηριστικότερη φωτογραφία της Μεγάλης Ύφεσης. Γρήγορα, όμως, ήρθε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος κι απέκτησε τους δικούς του ήρωες, τις δικές του εμβληματικές μορφές. Και μετά ήρθε η εποχή της ευημερίας. Κι εκείνη είχε τα σύμβολά της, παντοδύναμα. Ζήτω το χρήμα! Η φτωχή μητέρα έμοιαζε πολύ μακρινή. Τόσο μακρινή, που αρκούσε για να γίνει γραμματόσημο.

(Γραμματόσημο του 1998).

Mother_STAMP.jpg


Έτσι γίνεται συνήθως. Οι άνθρωποι τιμούν, φροντίζουν, επιβραβεύουν κι αγαπούν οτιδήποτε υπάρχει σε απόσταση ασφαλείας. Το ΤΩΡΑ παραμένει πάντοτε η εποχή της βαρβαρότητας.

ΥΓ. Σήμερα στο Nipomo (πληθυσμός 16.000 κάτοικοι), πολύ κοντά στο σημείο της τυχαίας ιστορικής φωτογράφισης υπάρχει ένα σχολείο, που φέρει ένα όνομα. Το όνομα της φωτογράφου Ντοροθέα Λανγκ. Όχι της Φλόρενς. Ίσως καλύτερα.

Καλύτερα να μην ήξερα καν το όνομά της, όπως όταν πρωτοείδα τη φωτογραφία κι αναρωτιόμουν αν ήταν ένας δικός μου άνθρωπος. Γιατί όταν ξέρεις όλες αυτές τις λεπτομέρειες, η γυναίκα γίνεται το ενδιαφέρον ντεκόρ μιας ακόμα ιστορίας, ανάμεσα σε αμέτρητες άλλες- που θα μάθεις ή δε θα μάθεις- και νομίζεις πως δεν έχουν καμία σύνδεση με το δικό σου σύντομο πέρασμα απ’ αυτόν τον κόσμο.

Ενώ στην πραγματικότητα εκείνο το βλέμμα, εκείνη η μάνα και τα παιδιά είναι η δική σου ιστορία.

Πηγη:http://www.aixmi.gr
http://www.ksm.gr/ποιά-είναι-αυτή-η-γυναίκα/
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Εμβληματική φωτογραφία της Μεγάλης Ύφεσης. Από τις πιο διάσημες και πιο δυνατές φωτογραφίες στην ιστορία αυτής της τέχνης.

Νομίζω ότι μαζί με την παρακάτω φωτογραφία του Rothstein
dust-bowl_photo.jpg


είναι οι δύο φωτογραφίες που απεικονίζουν καλύτερα χωρίς λόγια το τι σήμαινε Ύφεση αλλά και το περίφημο Dust Bowl (δεν τους έφτανε η ύφεση, τους είχαν καταστρέψει και οι θύελλες σκόνης, λες και ήταν καταραμένη αυτή η γενιά ανθρώπων).
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Αντίστοιχο "μύθο" έφερε και η παρακάτω πασίγνωστη φωτογραφία του Steve McCurry, με τη νεαρή Αφγανοπούλα, για το National Geographic.

national-geographic-100-best-pictures-cover.jpg


Μετά καμιά 20ρια χρόνια, έψαχναν να τη βρουν, από το ένα προσφυγικό στρατόπεδο στο άλλο.
Τη βρήκαν από τα μάτια της.... τι μάτια.
 

schubert

AVClub Enthusiast
21 August 2009
914
Θεσσαλία
Απάντηση: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Συγχαρητήρια, Emilot, για την εξαιρετική ανάρτηση του θέματος. Παραδόξως είχα στο νου μου πρόσφατα αυτή την εκφραστική φωτογραφία!
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Απάντηση: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Για τη διάσημη φωτογραφία της Lange πρέπει να ειπωθεί ακόμη ότι αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού που ο Cartier-Bresson περιέγραφε ως "αποφασιστική στιγμή" (decisive moment): η φωτογράφος έτυχε να βρίσκεται στο κατάλληλο μέρος τον κατάλληλο χρόνο και είχε τη διαίσθηση να περιμένει και να καταγράψει την απολύτως καλύτερη, την "αποφασιστική" στιγμή. Η ίδια η Lange ανέφερε, για τη φωτογραφία, ότι φτάνοντας, δίχως καλά-καλά να το καταλάβει πώς, σε έναν καταυλισμό 2.500 ανθρώπων, κάτι σαν μαγνητισμός την τράβηξε κατευθείαν στη συγκεκριμένη γυναίκα, την οποία σταδιακά πλησίασε δίχως να της μιλήσει. Τράβηξε μόνο 6 καρέ πλησιάζοντας, από τα οποία τελευταίο ήταν και αυτό που της έδωσε τη διάσημη πλέον φωτογραφία. Δεν τράβηξε κανένα άλλο καρέ από τον καταυλισμό, έφυγε γνωρίζοντας ότι είχε βγάλει αυτό που ήθελε, την τέλεια φωτογραφία.

Για την ιστορία, η φωτογραφία τραβήχθηκε με μηχανή Graflex 4x5.
 

chrisssb

Μέλος Σωματείου
26 August 2008
29,789
Kingdom of Rain
Re: Απάντηση: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Αντίστοιχο "μύθο" έφερε και η παρακάτω πασίγνωστη φωτογραφία του Steve McCurry, με τη νεαρή Αφγανοπούλα, για το National Geographic.

national-geographic-100-best-pictures-cover.jpg


Μετά καμιά 20ρια χρόνια, έψαχναν να τη βρουν, από το ένα προσφυγικό στρατόπεδο στο άλλο.
Τη βρήκαν από τα μάτια της.... τι μάτια.

Ναι την βρήκαν!

29c28178-ccdd-452c-88ee-222992b4a86c.jpg


και οι λεπτομέρειες της ζωής της: http://ngm.nationalgeographic.com/2...phy#/29c28178-ccdd-452c-88ee-222992b4a86c.jpg
 

cacau

Moderator
Staff member
7 June 2008
20,350
Αθήνα
Re: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Μπράβο παλικάρια! Εξαιρετικές, αναμένω απόψεις για γενικότερο τίτλο και ίσως μετατροπή σε sticky...
 

jim...

Moderator
Staff member
22 February 2008
24,618
Μπακοτσιάνος...
Re: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Εξαιρετικές περιπτώσεις όπως και της κοπελίτσας με την επίθεση στο βιετνάμ.

Είχα δει και το ντοκυμαντέρ πριν καιρό.

Ο τίτλος που θα μπορούσε να μπει είναι φωτογραφίες που σημάδεψαν την ανθρωπότητα.
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Re: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Χαίρομαι που σας άρεσε..... Αν επιτρέπετε σαν τίτλο, εφόσον συμφωνήσουν και τα άλλα μέλη ως προς το "sticky" του πράγματος ή την αλλαγή του τίτλου....προτείνω...

"Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι?".....εφόσον μιλάμε για ιστορίες ανθρώπων που "πάτησαν" το "κλικ" της φωτογραφικής ενός επαγγελματία και άφησαν "ιστορία"....

Αν γίνει πιο γενικό το θέμα, τότε καλή ιδέα είναι του jim....
 

NtinNton

Supreme Member
8 September 2008
3,281
Re: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Καταπληκτικό θέμα. Προσωπικά το να μάθω για τις συνθήκες και τον φωτογραφο είναι σημαντικό

Νότιος Αφρική 1990-95. Οι ταραχές που σηματοδότησαν το τελος του απαρτχάιντ έχουν τραβήξει μερικούς από τους σπουδαιότερους φωτορεπόρτερ της εποχής. 4 από αυτούς δημιουργούν μια ομάδα την Bang Bang Club και καλύπτουν με απίστευτες φωτογραφίες τις συγκρούσεις. Ενας της ομάδας ο Κεβιν Καρτερ προσπαθώντας να ξεφύγει για λίγο από τις συγκρούσεις αναλαμβάνει μια φωτογράφηση στο Σουδάν. Αποτέλεσμα

kevin_carter.jpg

Λιγους μήνες αργότερα αυτοκτονεί. Ο θρύλος λέει δεν αντεξε να βλέπει τόσο πόνο. Οι φίλοι του ισχυρίζονται ότι ο θάνατος ενός από τα μέλη της ομάδας τον συνέτριψε. Η φωτογραφία του αλλαξε το πως έβλεπε ο κόσμος την Αφρική (έστω και λίγο)
Δεστε την ταινία ενώ αν κάποιος ενδιαφερεται για λευκώματα το αντίστοιχο είναι μοναδικό
 
Last edited:

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,696
Re: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Μπράβο παιδιά, πολύ ενδιαφέρον θέμα, αλλά και χρήσιμο ώστε να πάρουμε μια μικρή ιδέα από το τι είναι αυτό που κινεί τους μεγάλους φωτογράφους που, σε γενικές γραμμές, κάνουν Ρεπορτάζ.
 

toliskot

Supreme Member
20 February 2012
4,465
Ραφήνα
Re: Ποιά είναι αυτή η γυναίκα;

Βλέπεις αυτές τις φωτογραφίες και καταλαβαίνεις πόση δυστυχία υπάρχει σε όλο τον κόσμο, και εγώ στεναχωριέμαι γιατί δεν έχει πολύ δουλειά ή γιατί το ρεύμα αυξήθηκε κατά 10%. :chinscratch:
 

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,696
World Press Photo Awards 2013: Νικητής ο σουηδός φωτογράφος Paul Hansen

01_Paul%20Hansen.jpg


Πηγή: photo.gr (στο λινκ θα δείτε και άλλες φωτογραφίες που βραβεύτηκαν)

Ο σουηδός φωτογράφος Paul Hansen είναι ο φετινός αποδέκτης του μεγάλου βραβείου των World Press Photo Awards. Η φωτογραφία που του απέφερε τον κορυφαία διάκριση ονομάζεται Dagens Nyheter και απεικονίζει μια ομάδα ανδρών που κουβαλούν τους σορούς δύο αγοριών στους δρόμους της Γάζας. Τα πηγαίνουν σε ένα τζαμί για την τελετή της ταφής ενώ πίσω ακολουθεί ο πατέρας τους σε φορείο. Η δύο ετών Suhaib Hijazi και ο τρίχρονος αδερφός της σκοτώθηκαν όταν το σπίτι τους καταστράφηκε από πύραυλο που εκτόξευσαν οι Ισραηλινοί. Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην Γάζα στις 20 Νοεμβρίου του 2012.

Οι κριτές του 56ου διαγωνισμού World Press Photo βράβευσαν 54 φωτογράφους από 32 χώρες σε εννιά θεματικές κατηγορίες: Αργεντινή, Αυστραλία, Βέλγιο, Βραζιλία, Καναδάς, Χιλή, Κίνα, Τσεχία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ινδονησία, Ιράν, Ισραήλ, Ιταλία, Ιορδανία, Μαλαισία, Παλαιστίνη, Ολλανδία, Περού, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρωσία, Σερβία, Νότιος Αφρική, Ισπανία, Σουηδία, Τουρκία, ΗΠΑ και Βιετνάμ.

Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας είχαν κατατεθεί 103,481 φωτογραφίες από 5.666 φωτογράφους από 124 χώρες. Η κριτική επιτροπή αποτελείτο από 19 διεθνώς αναγνωρισμένους επαγγελματίες που εργάζονται στον χώρο του φωτορεπορτάζ και του ντοκιμαντέρ.

Οι νικητές επιλέχθησαν από τους εξής:

Πρόεδρος επιτροπής: Santiago Lyon, ΗΠΑ, αντιπρόεδρος και διευθυντής φωτογραφικού τμήματος του Associated Press.

Elisabeth Biondi, Γερμανία/ΗΠΑ, ανεξάρτητη επιμελήτρια
Bill Frakes, ΗΠΑ, φωτογράφος του Sports Illustrated
Staffan Widstrand, Σουηδία, φωτογράφος και managing director του Wild Wonders of Europe
Ghaith Abdul-Ahad, Ιράκ, ειδικός ανταποκριτής του Guardian
Mayu Mohanna, Περού, φωτογράφος και επιμελητής
Véronique de Viguerie, Γαλλία, φωτορεπόρτερ του Getty Images
Anne Wilkes Tucker, ΗΠΑ, επιμελήτρια φωτογραφίας του Museum of Fine Arts του Χιούστον
Gu Zheng, China, καθηγητής δημοσιογραφίας στο School of Journalism, Fudan University στη Σαγκάη

Ο πρώτος νικητής κάθε κατηγορίας θα λάβει το ποσό των 1500 ευρώ. Ο δεύτερος, ο τρίτος νικητής και όσοι έλαβαν εύφημο μνεία θα πάρουν το βραβείο Golden Eye και αναμνηστικό δίπλωμα. Ο μεγάλος νικητής επιβραβεύεται με χρηματικό έπαθλο 10.000 ευρώ και μια DSLR μηχανή με φακό, χορηγία της Canon. Οι φωτογραφίες που βραβεύτηκαν θα εκτεθούν σε περισσότερες από 45 χώρες.

Η πρώτη έκθεση θα γίνει στο Άμστερνταμ στις 26 Απριλίου 2013.
 

send

AVClub Fanatic
19 June 2006
30,947
Θεσσαλονίκη
Νομίζω ότι η τελευταία είναι κάπως εκτός του πνεύματος του νήματος, το οποίο πραγματεύεται ιστορικές εν πάση περιπτώσει φωτογραφίες και τα πρόσωπα επάνω ή πίσω από αυτές. Θα μπορούσε να ανοίξει ένα άλλο νήμα, με θέμα συγκλονιστικές ή βραβευμένες φωτογραφίες από φωτορεπορτάζ.





Πάντως μου σφίχτηκε η καρδιά με τα δύο αγγελούδια. Όταν έχεις παιδιά δεν μπορείς να βλέπεις τέτοιες φωτογραφίες, σφίγγεσαι ακόμη και να προσπαθήσεις να σκεφτείς πώς θα ήταν να είσαι στη θέση του πατέρα τους.
 
Last edited:

NassosT

Supreme Member
17 June 2006
4,696
Re: Απάντηση: Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι? - Φωτογραφίες που σημάδεψαν την ανθρωπότ

Νομίζω ότι η τελευταία είναι κάπως εκτός του πνεύματος του νήματος, το οποίο πραγματεύεται ιστορικές εν πάση περιπτώσει φωτογραφίες και τα πρόσωπα επάνω ή πίσω από αυτές. Θα μπορούσε να ανοίξει ένα άλλο νήμα, με θέμα συγκλονιστικές ή βραβευμένες φωτογραφίες από φωτορεπορτάζ
Εχεις δίκιο Τάσο, το είχα κάπως αλλιώς στο μυαλό μου, αλλά τελικά δεν κολλάει και τόσο.
 

Μιχάλης Θ.

Established Member
21 June 2006
168
Re: Απάντηση: Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι? - Φωτογραφίες που σημάδεψαν την ανθρωπότ

Πρόσφατα ανακάλυψα την σειρά ντοκυμαντέρ του BBC, "The Genius of...." απο την οποία δεν θα μπορούσε να λείπει η φωτογραφία. Αντίστοιχη ελληνική προσπάθεια έχει γίνει απο την ΕΡΤ σε συνεργασία με τον Πλάτωνα Ριβέλλη. Πρόκειται για δυο δουλειές που φαίνεται πως έχουν γίνει με αγάπη κ μεράκι, με διαφορετικό ύφος όμως. Η μεν πρώτη (BBC) απευθύνεται στον "μέσο" θεατή, κάτι που την κάνει ιδιαίτερα εύπεπτη. Η δε ελληνική έχει λίγο πιο φιλοσοφικό ύφος και ενδεχομένως να κουράσει κάποιους. Και οι δύο όμως είναι γεμάτες με εικόνες που έχουν αφήσει εποχή, η καθεμιά για τον δικό της λόγο. Πιθανότατα τις έχετε ήδη υπ'όψιν σας, αν όχι αξίζει τουλάχιστον λίγο από τον χρόνο σας!
 

gmak13

Senior Member
30 September 2009
586
Re: Απάντηση: Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι? - Φωτογραφίες που σημάδεψαν την ανθρωπότ

Ο τελευταίος Εβραίος της Vinnitsa

last-jew-vinnitsa-ukraine.jpg

Η συγκλονιστική αυτή φωτογραφία , τραβηγμένη απο από έναν Γερμανό στρατιώτη των SS ,
αποτύπωσε την θανάτωση του τελευταίου Εβραίου στην Vinnitsa της Ουκρανίας το 1941.
Πάνω από 28000 εβραίοι , είχαν το ίδιο τέλος...