Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Υψικάμινος
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δαμιανός Δημητριάδης" data-source="post: 979793" data-attributes="member: 206"><p>Το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1930 απετέλεσε για τη Σοβιετική Ένωση, σημείο καμπής. Η ραγδαία εκβιομηχάνιση άλλαζε την όψη της καθυστερημένης αυτοκρατορίας, καταναλώνοντας πρώτες ύλες, ανθρώπους, ιδανικά κι ελπίδες. Η ανάγκη άντλησης πόρων από τον πρωτογενή τομέα για να τροφοδοτήσουν την ραγδαία εκβιομηχάνιση, έφερε την εφαρμογή της βίαιης κολλεκτιβοποίησης με τα καταστροφικά αποτελέσματα του λοιμού και των εκτοπίσεων για μεγάλα πλήθη αγροτών, ειδικά στην Ουκρανία. Η λειτουργία του υπό το Στάλιν κομμουνιστικού κόμματος ως γραφειοκρατικού, καταπιεστικού μηχανισμού εξουσίας και ο ολοκληρωτικός του έλεγχος επί της κοινωνίας εντάθηκε.</p><p></p><p>Στην Τέχνη η αρχική ώθηση που έδωσε στην πρωτοπορία (avant garde) η Οκτωβριανή Επανάσταση και η πολιτική ευμενούς ανοχής εκ μέρους του κομμουνιστικού κόμματος και του φωτισμένου αρμόδιου επίτροπου Λουνατσάρσκυ, ανακόπηκε. Ο ίδιος ο Λουνατσάρσκυ στάλθηκε πρέσβης στην Ισπανία. Η κρατική πολιτική μπορεί να άλλαξε, ο απόηχος της πρωτοπορίας όμως ήταν ακόμη ισχυρός. </p><p></p><p>Σε αυτές τις συνθήκες ο Σοστακόβιτς, λίγο πριν τα τριάντα του, καταπιάνεται το Σεπτέμβριο του 1935 με το γράψιμο της τέταρτης συμφωνίας του, της πιο μεγάλης και πιο φιλόδοξης μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά και της πιο αινιγματικής, μαζί ίσως με τη 15. Εκείνη την εποχή ο Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ ολοκληρώνει το αριστούργημα του <em>ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα</em> και ο Βίκτωρ Σερζ ζει, ως μέλος της αριστερής αντιπολίτευσης, όλα εκείνα όπου θα τον οδηγήσουν αργότερα στο Μεξικό, να γράψει το δικό αριστούργημα, την <em>Υπόθεση Τουλάγιεφ</em>.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δαμιανός Δημητριάδης, post: 979793, member: 206"] Το πρώτο μισό της δεκαετίας του 1930 απετέλεσε για τη Σοβιετική Ένωση, σημείο καμπής. Η ραγδαία εκβιομηχάνιση άλλαζε την όψη της καθυστερημένης αυτοκρατορίας, καταναλώνοντας πρώτες ύλες, ανθρώπους, ιδανικά κι ελπίδες. Η ανάγκη άντλησης πόρων από τον πρωτογενή τομέα για να τροφοδοτήσουν την ραγδαία εκβιομηχάνιση, έφερε την εφαρμογή της βίαιης κολλεκτιβοποίησης με τα καταστροφικά αποτελέσματα του λοιμού και των εκτοπίσεων για μεγάλα πλήθη αγροτών, ειδικά στην Ουκρανία. Η λειτουργία του υπό το Στάλιν κομμουνιστικού κόμματος ως γραφειοκρατικού, καταπιεστικού μηχανισμού εξουσίας και ο ολοκληρωτικός του έλεγχος επί της κοινωνίας εντάθηκε. Στην Τέχνη η αρχική ώθηση που έδωσε στην πρωτοπορία (avant garde) η Οκτωβριανή Επανάσταση και η πολιτική ευμενούς ανοχής εκ μέρους του κομμουνιστικού κόμματος και του φωτισμένου αρμόδιου επίτροπου Λουνατσάρσκυ, ανακόπηκε. Ο ίδιος ο Λουνατσάρσκυ στάλθηκε πρέσβης στην Ισπανία. Η κρατική πολιτική μπορεί να άλλαξε, ο απόηχος της πρωτοπορίας όμως ήταν ακόμη ισχυρός. Σε αυτές τις συνθήκες ο Σοστακόβιτς, λίγο πριν τα τριάντα του, καταπιάνεται το Σεπτέμβριο του 1935 με το γράψιμο της τέταρτης συμφωνίας του, της πιο μεγάλης και πιο φιλόδοξης μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά και της πιο αινιγματικής, μαζί ίσως με τη 15. Εκείνη την εποχή ο Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ ολοκληρώνει το αριστούργημα του [I]ο Μαιτρ και η Μαργαρίτα[/I] και ο Βίκτωρ Σερζ ζει, ως μέλος της αριστερής αντιπολίτευσης, όλα εκείνα όπου θα τον οδηγήσουν αργότερα στο Μεξικό, να γράψει το δικό αριστούργημα, την [I]Υπόθεση Τουλάγιεφ[/I]. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Υψικάμινος
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…