Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Verdi Requiem και Berliner Philharmoniker
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ" data-source="post: 1140670" data-attributes="member: 4971"><p>Καταρχήν να εκφράσω και γω την προτίμησή μου για το Ρέκβιεμ του Giulini,όπως έχουν κάνει και οι περισσότεροι συμφορουμίτες. Μιά άλλη εκτέλεση που έχω στη συλλογή μου είναι με τον Victor de Sabata να διευθύνει την ορχήστρα και χορωδία της Σκάλας του Μιλάνου, με σολίστες τους Schwarzkopf (πάλι), Oralia Dominguez, Giuseppe di Stefano, Cesare Siepi. Για ακουστικές εντυπώσεις θα γράψω κάποια άλλη φορά γιατί πάει καιρός που άκουσα το έργο. την εξήγηση για τον κακό ήχο του Requiem του Toscanini, καθώς και πολλών άλλων ηχογραφήσεων καλλιτεχνών της RCA θα βρείτε σε ένα αρθράκι που πόσταρα <a href="http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?p=1099789#post1099789" target="_blank">εδώ</a>. Ένα απόσπασμα που αφορά τη συγκεκριμένη ηχογράφηση:</p><p></p><p>"...The recording session that forced RCA Victor engineers to get back to learning the score was undoubtedly that for the Toscanini, Verdi Requiem (RCA 74321 72373-21). Ironically, it was the Requiem not only for Manzoni but also for the 'magic box' compressor. It was a broadcast performance, but RCA Victor engineers were given the responsibility of doing the recording instead of the usual NBC broadcast crew. So ill prepared were the Victor engineers in coping with the dynamics of Verdi's 'best opera', with Toscanini on the podium shaking his fist for more volume from the thunderous if not infamous massive square bass drum designed especially for this Carnegie Hall performance, that the final product was a patchwork of rehearsal and performance takes. Plainly evident to the ears is the magic box trying desperately to do its automated duty. Yet this performance is so dramatic in every way that it overcomes the very poor if not stupid technical work done by the Victor engineers in 1951..." </p><p></p><p>Αλήθεια φίλε Brucknerian, με τόσες ηχογραφήσεις του Requiem που έχεις μήπως θα έπρεπε το νικ σου να είναι "Verdian"; -bye-</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΓΓΟΓΙΑΝΝΗΣ, post: 1140670, member: 4971"] Καταρχήν να εκφράσω και γω την προτίμησή μου για το Ρέκβιεμ του Giulini,όπως έχουν κάνει και οι περισσότεροι συμφορουμίτες. Μιά άλλη εκτέλεση που έχω στη συλλογή μου είναι με τον Victor de Sabata να διευθύνει την ορχήστρα και χορωδία της Σκάλας του Μιλάνου, με σολίστες τους Schwarzkopf (πάλι), Oralia Dominguez, Giuseppe di Stefano, Cesare Siepi. Για ακουστικές εντυπώσεις θα γράψω κάποια άλλη φορά γιατί πάει καιρός που άκουσα το έργο. την εξήγηση για τον κακό ήχο του Requiem του Toscanini, καθώς και πολλών άλλων ηχογραφήσεων καλλιτεχνών της RCA θα βρείτε σε ένα αρθράκι που πόσταρα [URL="http://www.avclub.gr/forum/showthread.php?p=1099789#post1099789"]εδώ[/URL]. Ένα απόσπασμα που αφορά τη συγκεκριμένη ηχογράφηση: "...The recording session that forced RCA Victor engineers to get back to learning the score was undoubtedly that for the Toscanini, Verdi Requiem (RCA 74321 72373-21). Ironically, it was the Requiem not only for Manzoni but also for the 'magic box' compressor. It was a broadcast performance, but RCA Victor engineers were given the responsibility of doing the recording instead of the usual NBC broadcast crew. So ill prepared were the Victor engineers in coping with the dynamics of Verdi's 'best opera', with Toscanini on the podium shaking his fist for more volume from the thunderous if not infamous massive square bass drum designed especially for this Carnegie Hall performance, that the final product was a patchwork of rehearsal and performance takes. Plainly evident to the ears is the magic box trying desperately to do its automated duty. Yet this performance is so dramatic in every way that it overcomes the very poor if not stupid technical work done by the Victor engineers in 1951..." Αλήθεια φίλε Brucknerian, με τόσες ηχογραφήσεις του Requiem που έχεις μήπως θα έπρεπε το νικ σου να είναι "Verdian"; -bye- [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Verdi Requiem και Berliner Philharmoniker
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…