Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
AVClub Lounge
Επί παντός
Τί είναι το Linux;
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="koupa" data-source="post: 1058943343" data-attributes="member: 46132"><p>Συνέχεια με το γραφικό περιβάλλον. Μπορεί οι "πραγματικοί άντρες να το κάνουν με το πληκτρολόγιο" αλλά αυτό είναι μύθος. Αντίθετα στο UNIX το γραφικό περιβάλλον ήταν βασικό στοιχείο της εργασίας. Όχι μόνο αυτό αλλά είχε και μερικά χαρακτηριστικά που ακόμη και σήμερα τα βλέπουμε με το κιάλι.</p><p></p><p>Κατ' αρχάς από το 1983 υπήρχε γραφικό περιβάλλον και λίγο αργότερα έγινε αυτό που σήμερα έχουμε όλοι μας. Το X window system. Ναι 40 ετών πρόγραμμα και δουλεύει σχεδόν μια χαρά. Επειδή τότε η ισχύς εξακολουθούσε και ήταν πανάκριβη, βασικό χαρακτηριστικό από την αρχή ήταν το δίκτυο. Μπορούσες να τρέξεις ένα γραφικό πρόγραμμα από ένα ισχυρό υπολογιστή σε ένα αδύναμο τερματικό. Γι' αυτό ακόμη και σήμερα η ορολογία είναι Xserver. Και έτρεχε κανονικότατα καθώς όλη η δουλειά γινόταν στον ισχυρό υπολογιστή. Το τερματικό απλά έβλεπε το αποτέλεσμα.</p><p></p><p>Κάτι άλλο που είχαν συγκεκριμένα λειτουργικά όπως το NEXTSTEP και το SunOS ήταν η Display Postscript. Για όσους δεν γνωρίζουν η Postscript είναι μια γλώσσα προγραμματισμού σχεδιασμένη για διανυσματικά γραφικά και κείμενο. Σχεδιασμένη από την Adobe για εφαρμογές DTP ώστε να εκτυπώνεις χωρίς απώλειες σε ότι μέγεθος θες. Εδώ λοιπόν πήραν την PS και την χρησιμοποίησαν ώστε να σχεδιάσουν την οθόνη του υπολογιστή. Με αυτό τον τρόπο τα πάντα μπορούσαν να αλλάξουν μέγεθος χωρίς πτώση στην ποιότητα. Αυτό που μας διαφήμιζε η Apple με το πρώτο MacOS X ουσιαστικά ήταν το γραφικό περιβάλλον του NEXT που είχε αγοράσει το 1997 και υπήρχε ήδη για μια δεκαετία. Στα Windows έπρεπε να περάσουν χρόνια ώστε να δούμε σωστό scaling στις εφαρμογές και εννοείται πως οι παλιές εξακολουθούν να μην είναι συμβατές.</p><p></p><p>Γενικά εκεί υπήρχε ο κύριος όγκος των γραφικών. Πχ το Maya, το CATIA και άλλα σχεδιαστικά προγράμματα έτρεχαν σε UNIX πριν αρχίσουν τα Windows να υποστηρίζονται. Άλλωστε τα PC ήταν τόσο αδύναμα και με ανύπαρκτες κάρτες γραφικών για εκείνη την εποχή.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="koupa, post: 1058943343, member: 46132"] Συνέχεια με το γραφικό περιβάλλον. Μπορεί οι "πραγματικοί άντρες να το κάνουν με το πληκτρολόγιο" αλλά αυτό είναι μύθος. Αντίθετα στο UNIX το γραφικό περιβάλλον ήταν βασικό στοιχείο της εργασίας. Όχι μόνο αυτό αλλά είχε και μερικά χαρακτηριστικά που ακόμη και σήμερα τα βλέπουμε με το κιάλι. Κατ' αρχάς από το 1983 υπήρχε γραφικό περιβάλλον και λίγο αργότερα έγινε αυτό που σήμερα έχουμε όλοι μας. Το X window system. Ναι 40 ετών πρόγραμμα και δουλεύει σχεδόν μια χαρά. Επειδή τότε η ισχύς εξακολουθούσε και ήταν πανάκριβη, βασικό χαρακτηριστικό από την αρχή ήταν το δίκτυο. Μπορούσες να τρέξεις ένα γραφικό πρόγραμμα από ένα ισχυρό υπολογιστή σε ένα αδύναμο τερματικό. Γι' αυτό ακόμη και σήμερα η ορολογία είναι Xserver. Και έτρεχε κανονικότατα καθώς όλη η δουλειά γινόταν στον ισχυρό υπολογιστή. Το τερματικό απλά έβλεπε το αποτέλεσμα. Κάτι άλλο που είχαν συγκεκριμένα λειτουργικά όπως το NEXTSTEP και το SunOS ήταν η Display Postscript. Για όσους δεν γνωρίζουν η Postscript είναι μια γλώσσα προγραμματισμού σχεδιασμένη για διανυσματικά γραφικά και κείμενο. Σχεδιασμένη από την Adobe για εφαρμογές DTP ώστε να εκτυπώνεις χωρίς απώλειες σε ότι μέγεθος θες. Εδώ λοιπόν πήραν την PS και την χρησιμοποίησαν ώστε να σχεδιάσουν την οθόνη του υπολογιστή. Με αυτό τον τρόπο τα πάντα μπορούσαν να αλλάξουν μέγεθος χωρίς πτώση στην ποιότητα. Αυτό που μας διαφήμιζε η Apple με το πρώτο MacOS X ουσιαστικά ήταν το γραφικό περιβάλλον του NEXT που είχε αγοράσει το 1997 και υπήρχε ήδη για μια δεκαετία. Στα Windows έπρεπε να περάσουν χρόνια ώστε να δούμε σωστό scaling στις εφαρμογές και εννοείται πως οι παλιές εξακολουθούν να μην είναι συμβατές. Γενικά εκεί υπήρχε ο κύριος όγκος των γραφικών. Πχ το Maya, το CATIA και άλλα σχεδιαστικά προγράμματα έτρεχαν σε UNIX πριν αρχίσουν τα Windows να υποστηρίζονται. Άλλωστε τα PC ήταν τόσο αδύναμα και με ανύπαρκτες κάρτες γραφικών για εκείνη την εποχή. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
AVClub Lounge
Επί παντός
Τί είναι το Linux;
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…