Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Εικόνα
Προβολείς
Προβολικά Μέσα & Ρυθμίσεις Εικόνας
ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕΡΟΣ Α´
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="ΜΙΛΤΟΣ" data-source="post: 64380" data-attributes="member: 1532"><p>Τα τρία χρώματα κόκκινο,πράσινο,μπλέ, είναι τα τρία βασικά χρώματα σύμφωνα με τους κανόνες της χρωματομετρίας της επιστήμης της οπτικής.</p><p>Με αυτά τα τρία χρώματα είναι δυνατόν να δημιουργήσουμε όλα τα υπόλοιπα χρώματα του ορατού φάσματος (400nm – 700nm)</p><p>Κάτω από τα 400 νανόμετρα έχουμε τις μη ορατές υπέρυθρες και πάνω από τα </p><p>700 νανόμετρα έχουμε τις μη ορατές υπεριώδεις ακτινοβολίες.</p><p>Οι ζωγράφοι χρησιμοποιούν κίτρινο αντί για πράσινο συνήθως καθώς και μαύρο και άσπρο.</p><p>Πάντως νομίζω ότι κάτι που θα χρησιμεύσει στη δική μας περίπτωση είναι το γεγονός των αντίθετων χρωμάτων, περισσότερο από τα βασικά και τα συμπληρωματικά αυτών.</p><p></p><p>Για παράδειγμα το αντίθετο του κόκκινου είναι το πρασινο.</p><p>Το αντίθετο του μπλε είναι το πορτοκαλί.</p><p>Το αντίθετο του κίτρινου είναι το κυανό (μωβ) κ.τ.λ</p><p></p><p>Τι σημαίνει αντίθετο χρώμα;</p><p>Εάν έχουμε μια απόχρωση του κόκκινου για παράδειγμα παραπάνω στην εικόνα του προβολέα μας, με αποτέλεσμα όχι ιδανικες αποχρώσεις και για το υπόλοιπο χρωματικό φάσμα αλλά πιο ζεστές και κάτω των 6.500 kelvin τότε μπορούμε να εξουδετερώσουμε ‘την κοκκινίλα’ με πράσινο.</p><p>Το ίδιο βέβαια και αντιστρόφως.</p><p>Εάν η εικόνα μας ‘μπλεδίζει’(άνω των 6.500 kelvin) χρειαζόμαστε πορτοκαλί κ.τ.λ (βέβαια μια ανεπιθύμητη απόχρωση μπορεί να διορθωθεί απλά μειώνοντας την ίδια καθεαυτή αλλά θα μειώσουμε έτσι τη γενική φωτεινότητα..)</p><p>Δηλαδή τα αντίθετα χρώματα αλληλοεξουδετερώνονται.Προσοχή όμως διότι αυτή η διαδικασία εξουδετέρωσης αυξάνει την φωτεινότητα.</p><p>Αντιθέτως συμβαίνει βέβαια με τα χρώματα τα τεχνιτά όπως λ.χ οι τέμπερες.</p><p>Σε αυτήν την περίπτωση τα χρώματα σκουραίνουν όταν αναμιγνύονται, όπως σωστά είπε ο φίλος μας ο Κώστας στην αρχή.</p><p>Με λίγα λόγια εάν αναμίξουμε τρεις φωτεινές πηγές των τριών βασικών χρωμάτων σε ένα συγκεκριμένο σημείο (πανί προβολής λ.χ) θα πάρουμε λευκό χρώμα και σε περίπτωση που κάποιο χρώμα υπερτερεί σε φωτεινότητα θα κάνει την εικόνα μας να πρασινίζει, κοκκινίζει κ.τ.λ</p><p>Το παρακάτω σχήμα δείχνει τα αντίθετα χρώματα τα βασικά και τα συμπληρωματικά.</p><p>Δίπλα από τα βασικά βρίσκονται τα συμπληρωματικα χρώματα και απέναντι ακριβώς τα αντίθετα.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ΜΙΛΤΟΣ, post: 64380, member: 1532"] Τα τρία χρώματα κόκκινο,πράσινο,μπλέ, είναι τα τρία βασικά χρώματα σύμφωνα με τους κανόνες της χρωματομετρίας της επιστήμης της οπτικής. Με αυτά τα τρία χρώματα είναι δυνατόν να δημιουργήσουμε όλα τα υπόλοιπα χρώματα του ορατού φάσματος (400nm – 700nm) Κάτω από τα 400 νανόμετρα έχουμε τις μη ορατές υπέρυθρες και πάνω από τα 700 νανόμετρα έχουμε τις μη ορατές υπεριώδεις ακτινοβολίες. Οι ζωγράφοι χρησιμοποιούν κίτρινο αντί για πράσινο συνήθως καθώς και μαύρο και άσπρο. Πάντως νομίζω ότι κάτι που θα χρησιμεύσει στη δική μας περίπτωση είναι το γεγονός των αντίθετων χρωμάτων, περισσότερο από τα βασικά και τα συμπληρωματικά αυτών. Για παράδειγμα το αντίθετο του κόκκινου είναι το πρασινο. Το αντίθετο του μπλε είναι το πορτοκαλί. Το αντίθετο του κίτρινου είναι το κυανό (μωβ) κ.τ.λ Τι σημαίνει αντίθετο χρώμα; Εάν έχουμε μια απόχρωση του κόκκινου για παράδειγμα παραπάνω στην εικόνα του προβολέα μας, με αποτέλεσμα όχι ιδανικες αποχρώσεις και για το υπόλοιπο χρωματικό φάσμα αλλά πιο ζεστές και κάτω των 6.500 kelvin τότε μπορούμε να εξουδετερώσουμε ‘την κοκκινίλα’ με πράσινο. Το ίδιο βέβαια και αντιστρόφως. Εάν η εικόνα μας ‘μπλεδίζει’(άνω των 6.500 kelvin) χρειαζόμαστε πορτοκαλί κ.τ.λ (βέβαια μια ανεπιθύμητη απόχρωση μπορεί να διορθωθεί απλά μειώνοντας την ίδια καθεαυτή αλλά θα μειώσουμε έτσι τη γενική φωτεινότητα..) Δηλαδή τα αντίθετα χρώματα αλληλοεξουδετερώνονται.Προσοχή όμως διότι αυτή η διαδικασία εξουδετέρωσης αυξάνει την φωτεινότητα. Αντιθέτως συμβαίνει βέβαια με τα χρώματα τα τεχνιτά όπως λ.χ οι τέμπερες. Σε αυτήν την περίπτωση τα χρώματα σκουραίνουν όταν αναμιγνύονται, όπως σωστά είπε ο φίλος μας ο Κώστας στην αρχή. Με λίγα λόγια εάν αναμίξουμε τρεις φωτεινές πηγές των τριών βασικών χρωμάτων σε ένα συγκεκριμένο σημείο (πανί προβολής λ.χ) θα πάρουμε λευκό χρώμα και σε περίπτωση που κάποιο χρώμα υπερτερεί σε φωτεινότητα θα κάνει την εικόνα μας να πρασινίζει, κοκκινίζει κ.τ.λ Το παρακάτω σχήμα δείχνει τα αντίθετα χρώματα τα βασικά και τα συμπληρωματικά. Δίπλα από τα βασικά βρίσκονται τα συμπληρωματικα χρώματα και απέναντι ακριβώς τα αντίθετα. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Εικόνα
Προβολείς
Προβολικά Μέσα & Ρυθμίσεις Εικόνας
ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕΡΟΣ Α´
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…