The Conversation - 1974....

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Το 1974 ο Coppolla αναλαμβάνει να γυρίσει το εξαιρετικό απο κάθε άποψη The Conversation και μας εισάγει σε έναν κόσμο στον οποίο κανείς δεν "κοιμάται ήσυχος". Κανείς.

Τον κεντρικό ρόλο τον "ντύνει" με τον μοναδικό Gene Hackman και αφήνει την Ιστορία να κρίνει τα υπόλοιπα.

Μιλάμε για ένα ήρωα με "μανιώδεις" εμμονές. Εναν άνθρωπο που εχει γεννηθεί για να κάνει την δουλειά που του αναθέτουν χωρίς να κοιτάει τις "παράπλευρες απώλειες", όπως λένε και οι Ηγέτες όταν βομβαρδίζουν μια χώρα....

Δεν μιλάει πολύ. Κλείνεται ασφυκτικά στον εαυτό του και την μόνη στιγμή που ψελλίζει κάτι για κάποια σκέψη του, είναι στην γυναίκα που του δίνεται για να τον κλέψει. Και τον κλέβει και συναισθηματικά, εν μέρει και στην κυριολεξία.

Ο ήρωας μας παρακολουθεί κόσμο. Όχι οποιονδήποτε, ασχέτως οτι το κάνει και αυτό αν θελήσει, αλλά κόσμο που του αναθέτουν ως "αποστολή". Όχι δεν είναι ντετέκτιβ, ούτε δημόσιος λειτουργός....ούτε δημοσιογράφος. Η δουλειά του είναι να κρυφακούει, να παρακολουθεί και να κάνει οτιδήποτε ώστε να φέρει "αποτελέσματα" απτά, στο "αφεντικό". Δουλεύει με συγκεκριμένη ομάδα που μπορεί και τον ανέχεται. Τον ανέχεται γιατί ο ήρωας μας ειναι δύστροπος και εμμονικός, όπως προείπα.

Το πρόβλημα όμως δεν ξεκινάει με την συγκεκριμένη αποστολή που του έχουν αναθέσει. Το πρόβλημα το έχει απο την αμέσως προηγούμενη....κατα την οποία πέθαναν κάποιοι άνθρωποι. Δεν το έχει ξεπεράσει αν και νομίζει οτι το είχε....

Δεν θα πω άλλα για την υπόθεση...

Ο Κόπολα πραγματικά δημιουργεί. Με την έννοια του ανεξάρτητου κινηματογραφιστή, του οραματιστή, του ανθρώπου που βλέπει πίσω απο τα πεπραγμένα της εποχής(το σενάριο γράφτηκε πριν τις εκλογές που ανακήρυξαν τον Νίξον, ως πλανητάρχη κλπ) και του ανθρώπου που σε κάθε σκηνή μελετά τα πάντα. Απο την γωνία, το κάδρο, την μουσική, τις κινήσεις και τις ανάσες.

Η ταινία πλημμυρίζει με ήχους απο jazz παιξίματα που πραγματικά τόσο ταιριαστά με την εικόνα και την κίνηση της εκάστοτε σκηνής, που έχω δει λίγες φορές στην μέχρι τώρα κινηματογραφική μου ζωή.....

και εκεί ανάμεσα σε όλους τους ήχους των ομιλιών, των αυτοκινήτων, του κόσμου που περπατά....η μοναξιά του ήρωα μας. Αβάσταχτη, καρτερική, "απάνθρωπη" και τόσο μα τόσο προβλέψιμη που το μόνο που της δίνει μια νότα "αλλαγής" απο την μιζέρια ειναι τα χάλκινα πλήκτρα στο σαξόφωνο του Gene, που όταν τελειώνει απο την κοπιαστική του μέρα στην "δουλειά" το παίρνει στα χέρια και υπο τους ήχους ενός jazz κομματιού, ονειρεύεται το "άλλο"....το απίθανο, αυτό που καρτερά και θα τον βγάλει απο την μιζέρια του.

Μα αυτός δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να ακούει τους άλλους, χωρίς να παρακολουθεί κάτι άλλο. Αυτό έχει μάθει να κάνει απο "πάντα" και δεν είναι για αυτόν μια δουλειά, είναι ο τρόπος για να γίνει "χρήσιμος" σε μια κοινωνία που ψοφάει για Big Brother..... Ειναι ο τρόπος για να γίνει και αυτός ένας "αθάνατος" στην θανάσιμη, πληκτική ζωούλα του....
Οι συνάδελφοι του τον αποθεώνουν, του λένε πόσο επαγγελματίας είναι, πόσο θέλουν να συνεργαστούν μαζί του, πόσο τον ζηλεύουν....και στα κρυφά...πόσο τον μισούν....

Παρακολουθεί ενα νέο ζευγάρι που είναι ερωτευμένο και εκεί κάτι σκιρτά μέσα του. Ο έρωτας. Κάτι που δεν ένοιωσε ποτέ του και όμως ξέρει οτι υπάρχει. Το έψαχνε στις παρακολουθήσεις του, αλλά μάταια.

Που να ξερε.... Μπλέκει σε μια υπόθεση εκπληκτικής συνέχειας, υφής και "δράσης" - "αντίδρασης".... Αντιθέσεις και πλάνα εκπληκτικής ομορφιάς που συνοδεύονται απο το μανιασμένο πιάνο που χτυπάει τα μαύρα πλήκτρα σε ρυθμό "εμμονικής" ονείρωξης με το "απραγματοποίητο".

Πραγματικά ένα υπέροχο έργο απο έναν υπέροχο σκηνοθέτη, παραγωγό, σεναριογράφο που δυστυχώς μετά απο την "ενσωμάτωση" του στο "σύστημα" του Hollywood δεν μας έδωσε πολλά τέτοια αριστουργήματα.

Οι επιδράσεις του Blowup του Antonioni ειναι φανερές. Η πολιτική "κριτική" ειναι επίσης εκεί και στοχεύει την πολιτική του Νίξον και το σκάνδαλο του Watergate. Μάλιστα τα μικρόφωνα που χρησιμοποιεί, λένε οτι είναι ίδια με αυτά που είχαν τα "πρωτοπαλίκαρα" του Νίξον. Βέβαια ο Coppola επιμένει οτι ήταν σύμπτωση.

Το φινάλε για μένα θα έπρεπε να γίνεται ξεχωριστό μάθημα, σκηνοθετικής αρτιότητας..... Όσο και αν παρακολουθείς τους άλλους, ποτέ μην ξεχνάς οτι μπορεί να σε παρακολουθούν.

Κυρίες και κύριοι το The Conversation.

http://www.youtube.com/watch?v=RUsEIdHxBPk

Theconversation.jpg


http://www.imdb.com/title/tt0071360/


Y.Γ Μόνη παραφωνία ο Χάρισον Φορντ, αλλά ευτυχώς δεν παίζει πολύ.....:ADFAD2:
 

opsim

Moderator
Staff member
11 May 2008
15,822
Αθήνα
Re: Απάντηση: The Conversation - 1974....

σωστος Αιμιλιε
ηταν η εποχη που ο κινηματογραφος εβγαζε Αριστουργηματα

Και η εποχή που ο Copolla ήταν ο "Μίδας" του Αμερικανικού σινεμά, ότι έβγαζε γινόταν χρυσάφι. Η συγκεκριμένη ταινία είναι απλά ένα αριστούργημα και ο Hackman ως συνήθως εκπληκτικός.
Μια μικρή λεπτομέρεια από εκείνη την εποχή:
Την ίδια χρονιά ο Κόπολλα κερδίζει το όσκαρ για το "Νονός 2" και στις Κάννες τον Χρυσό Φοίνικα για την "Συνομιλία".
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Re: Απάντηση: The Conversation - 1974....

Και η εποχή που ο Copolla ήταν ο "Μίδας" του Αμερικανικού σινεμά, ότι έβγαζε γινόταν χρυσάφι. Η συγκεκριμένη ταινία είναι απλά ένα αριστούργημα και ο Hackman ως συνήθως εκπληκτικός.
Μια μικρή λεπτομέρεια από εκείνη την εποχή:
Την ίδια χρονιά ο Κόπολλα κερδίζει το όσκαρ για το "Νονός 2" και στις Κάννες τον Χρυσό Φοίνικα για την "Συνομιλία".

Σωστός!!!!
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Επίσης μετά απο πολλά χρόνια πρωταγωνιστεί και σε ένα παρεμφερές έργο, το Enemy of the State....σε σκηνοθεσία Tony Scott...
 

superfly

Moderator
Staff member
21 November 2008
15,747
πετρουπολη
Πολυ μεγαλη ταινια σε μια εποχη που υπηρχε οργασμος τετοιων ταινιων.
Ο Gene Hackman τρια χρονια μετα το French Connection και ενα μετα το Scarecrow,σε ενα ακομα εμβληματικο ρολο.
Μια ταινια για τις λεπτες γραμμες των οριων,αναμεσα στη χρηση της τεχνολογιας και την ηθικη της,στο που μπορει να φτασει μια Δημοκρατια ωστε να "προστατευτει" και αν υπαρχει πραγματικα τετοια αναγκη ή ολα αυτα ειναι παρανοικα-οπως σαφως αφηνει ο Κοππολα να εννοηθει στο τελος (σε μια σκηνη ανθολογιας).

Για τον Κοπολα θα διαφωνησω εν μερη με τον Εμιλ.Θεωρω οτι το Χολυγουντ ποτε δεν τον απορροφησε.Σε ολη του την καριερα μια ταινια ηταν ουσιαστικα mainstream,ο Δρακουλας,και μακαρι να βλεπαμε και αλλες τετοιες.Mετα απο αυτη,σχεδον τα παρατησε.
Μπορει να εβγαλε καποιες μετριες ταινιες αλλα αυτο δεν οφειλοταν στην απορροφηση του απο το Χολυγουντ.
Τη δεκαετια του '80 που ειχε καθιερωθει πλεον σαν ονομα στο Χολυγουντ,εβγαλε ισως τις πιο προσωπικες ταινιες του.
Rumble Fish,Tucker,Peggy Sue βγηκαν τοτε σε μια εποχη που θα μπορουσε να γυρισει οτιδηποτε.

Εμιλ...:a0210::a0210:
 
Last edited:

supersonic

Μέλος Σωματείου
17 June 2006
49,356
Ηταν η εποχη που πηγαινα κινηματογραφο 3 φορές την εβδομάδα. ..
Καθολου τυχαιο οτι πλεον πηγαινω 3 τον χρόνο και αν...
 

Emilot

AVClub Fanatic
18 June 2006
32,852
Εξάρχεια
Δυστυχώς θα συμφωνήσω supersonic ως προς την ποιότητα των ταινιών σε σχέση με τον αριθμό τους παλιότερα.