Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Θ.Παπακωνσταντίνου:'H Βροχή Από Κάτω´ + "Αγρύπνια"
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Σπύρος Σούρλας" data-source="post: 560045" data-attributes="member: 77"><p><strong>Απάντηση: Θ.Παπακωνσταντίνου:'H Βροχή Από Κάτω´</strong></p><p></p><p>Μιά και ο Θ.Παπακωνσταντίνου κυκλοφόρησε πρόσφατα τον ´Σαμάνο´πού παρουσίασε εξαιρετικά ο Mάριος Μουκ.επαναφέρω το κείμενο γιά τόν πιό σημαντικό δίσκο τού Συνθέτη,δίσκο τολμηρό, καί ´κλειστό´πού ξεφεύγει από τά στενά ελληνικά πλαίσια...</p><p>Ισως έτσι γίνει πιό κατανοητό σέ ορισμένους ότι τό να ξεφεύγει ένας Ελληνας Συνθέτης από τούς ρεμπέτικους δρόμους και να παρουσιάζει κάτι πού είναι μέν δεμένο με την ελληνική και ευρωπαϊκή παράδοση αποτελεί τέχνη και προχώρημα τής Μουσικής στόν τόπο μας.Aλλωστε ο Παπ.υπήρξε παλιό ´ρόκι´γεγονός πού τόν έκανε ´ανοικτό´ σέ διάφορα ακούσματα...</p><p></p><p>Πρίν την ´Βροχή απο Κάτω´ο Παπακωνσταντίνου μάς είχε προετοιμάσει μέ άλλον έναν εξαιρετικό δίσκο τήν´Αγρύπνια´μέ τήν οποία έκανε τήν μεγάλη στροφή..(2002)</p><p>Ο δίσκος ξεκινά μέ μιάν φωνή πού ηχογραφηθηκε απο τά βραχέα τού ραδιοφώνου και προέρχεται απο τά ´Βάθη τής Ανατολής´λές και είναι Προσευχή τού Μουεζίνη.</p><p>Αμέσως μετά εισάγεται εξαιρετικά ένα δυτικό ακόρντο κιθάρας πού συνοδεύει τήν φωνή τού Ανατολίτη γιά να εισέλθουμε στο τραγούδι πού δανείζει στον δίσκο τον γενικό τίτλο..</p><p>Η ´Αγρύπνια´βασίζεται στην ελεύθερη μετάφραση τού ποιήματος Insomnie τού Tristan Corbere(1845-1875),πού είναι ποίημα σαφές και απολύτως κατανοητό μέσα στήν ´μεταφορά ´του.</p><p>Ολο το τραγούδι θυμίζει κατάλευκες ,ιδρωμένες νύχτες πού οι άγρυπνες ψυχές σκέφτονται τα ανομολόγητα.</p><p>Το ´Σ´αφήνω γειά´δείχνει τίς ρόκ καταβολές τού συνθέτη πού χρησιμοποιεί μιά δυτικότροπη rhythm' session πάνω σέ μιά δημοτικοφανή τραγουδιστική φράση.</p><p>Οι ´Αδειοι τόποι´ μέ την δωρική φωνή τού Μάλαμα είναι μιά μπαλάντα μέ Σαββοπουλικές επιδράσεις,πού υμνεί τόν ύπνο μετά τον καθημερινό κάματο έναν ύπνο πάντως πού ´ροκανίζει´τόν χρόνο μας.</p><p>´Οσοι κοιμούνται γίνονται, παιδιά και παραδίνονται</p><p>Πάνω απο βλέφαρα κλειστά ,τού χρόνου ο άνεμος λυσσομανά´.</p><p>Το Liquid κομμάτι εξαιρετικό μέ μιά εισαγωγή από τον ´δραματικό´ήχο τής τρομπέτας,βαδίζει δρόμους εναλλακτικού ρόκ ταξιδιού μέσα απο τοπία άλλοτε τρυφερά και άλλοτε εφιαλτικά.</p><p>Ακολουθεί ο ´Τειρεσίας ´´μιά πανέμορφη μπαλάντα πού υπόγεια κρύβει μιά Ελιοτ-ική εκδοχή τού άνυδρου τόπου .</p><p>´Τυφλός ειναι και κείνος πού κάνει οτι δέν ξέρει</p><p>πώς πίνει απ´τό πηγάδι τό σκοτεινό</p><p>που ,ότι τον κατατρώει,ανάγκη τόχει κάνει</p><p>ή στήν αυλή το κρύβει ,να ξεχαστεί´</p><p>Ακολουθεί η χιουμοριστική μινιατούρα γιά ´τσεκούρι και τηλεόραση´μέ σαφές μήνυμα γιά να ακολουθήσει τό υπέροχο μουσικά Ενύπνιο,όπου κυριαρχεί το βιμπράφωνο ενώ η κλασσική ρόκ μπάντα πατά σέ στέρεους δρόμους και συνοδεύει ρυθμικά τό βασικό προαναφερθέν όργανο...</p><p>Και πάλι πάντως ο ´παραδομένος´στήν γλύκα τού ύπνου στριφογυρίζει στό κρεβάτι του ανήσυχος...Κάτι μέσα στήν μελωδία ηχεί απειλητικό και τεταραγμένο.</p><p>Ο Μάλαμας επανέρχεται μέ αφορμή διαβάσματα τού Παπακωνσταντίνου απο το κλασσικό βιβλίο τού Πορτογάλλου μονήρη συγγραφέα μέ τά πολλά πρόσωπα Φερνάντο Πεσσόα,πού αποτελεί εμμονή τού Θανάση και όχι μόνον...</p><p>Rua da Bella Vista...</p><p>Mιά Νύκτα καλοκαιρινή ,υγρή στήν Λισσαβώνα</p><p>ονειροπόλος ποιητής χαϊδεύει τήν σιωπή</p><p>-ο φόρος τής διάνοιας πληρώνεται μ´αγρύπνια-</p><p>αγρίμι είναι και κρύβεται σέ σώμα λογιστή.</p><p>.......................................................</p><p></p><p>Γλυκά θ´ανοίξει η κλειδαριά τής πόρτας γιά το Σύμπαν</p><p>ο υπάλληλος Πεσόα θ´αφήσει τίς σκιές</p><p>και μένα,πού ξαγρύπνησα ,μέ πιάνει η ανησυχία</p><p>αν είναι οι αναμνήσεις μου ψεύτικες ή σωστές.´</p><p></p><p>Ολες οι αγωνίες τής διανοίας αποτυπώνονται στο μουσικό αυτό κομμάτι,πού αφιερώνεται ολόψυχα στον Πεσσόα μιά εντελώς μοναχική ,πολυτάραχη αλλά καί πολυτάλαντη ψυχή, από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες τής Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας.</p><p>Η επιστροφή στήν παράδοση γίνεται μέ τά Βαϊτικα Κάλαντα πού τραγουδούν τά δίδυμα αγόρια του μαζί με πινελιές απο τσέλο ,ισπανικό λαούτο,φυσαρμόνικα και ακουστικό μπάσο..</p><p>Στο βάθος παιδάκια παίζουν τά ´Μήλα´.</p><p>Η παιδική αθωότητα επανέρχεται γιά λίγο...</p><p>Ακολουθεί η διασκευή τής ´Αγίας Νοσταλγίας´σέ μιά πανέμορφη ρόκ εκδοχή μέ βραχνές ηλεκτρικές κιθάρες..Ο Παπ.θυμάται τίς ρόκ καταβολές του και επενδύει τον ελληνικό δρόμο τού τραγουδιού μέ αυτές.</p><p>´Αγία Νοσταλγία,της μνήμης αδελφή,</p><p>είσαι αγκάθι,βάλσαμο,τραγούδι και στριγκλιά μαζί´.</p><p>Και πάλι η τρομπέτα μέσα απο τά Βαλκάνια αυτή την φορά συνοδευόμενη απο το μπάσο κλαρινέτο δημιουργούν τον Δρομέα,πού τρέχει ακόμα απο τίς αρχές τού 70 απο τον Μπάλλο τού Νιόνιου μέχρις το σήμερα τού Θανάση πού αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής του.</p><p>Στο επόμενο τραγούδι ο Παπακωνσταντίνου ντυνει ένα ´ερμητικό´ποίημα τού Γιάννη Ζαρκάδη ,πού στην ουσία τό απαγγέλει ενώ η μπάντα ´γδερνει´τίς κιθάρες και τό τσέλο...</p><p>Και ο δίσκος τελειώνει μέ την διασκευή τού μαγικού ´Αστρου τού Πρωινού´πού τό τραγουδάει ο Νίκος Παπάζογλου σάν δώρο αγάπης γιά την προσφορά του στην ελληνική μουσική.</p><p>Μπαλάντα πού λυτρώνει τήν ´Αγρύπνια´και τήν αγωνία μιά ζεστής και ιδρωμένης λευκής νύκτας...</p><p></p><p>Η Αγρύπνια μαζί με την Βροχή απο Κάτω αποτελούν δυό κοσμήματα τής Ελληνικής Μουσικής,τουλάχιστον γιά όσους σκαμπάζουν και ψάχνουν να βρούν διαμάντια μέσα στον βούρκο...</p><p>Ο Παπακωνσταντίνου φροντίζει τον πολιτισμό του αλλά τον διευρύνει μέ Μεσογειακές ,Ευρωπαϊκές ,Ανατολικές αλλά και σαφέστατα ρόκ επιδράσεις μέσα απο ένα γόνιμο διάλογο τού παρελθόντος μέ τό παρόν...</p><p>Η Αγρύπνια απετέλεσε την εισαγωγή τής Βροχής απο Κάτω και όσα έχω γράψει για τήν Βροχή ισχύουν και γιά την Αγρύπνια...</p><p>Και όπως λέει και ο Νιόνιος:'Kαί όποιος δεν καταλαβαινει δέν ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει´.</p><p>Υ.Γ.</p><p>Πρός Μάριο Μουκ(special):grinning-smiley-043</p><p></p><p>Mάριε είχαμε πεί να γράψουμε μαζί γιά την ´Αγρύπνια´...</p><p>Ξεκίνησα το κείμενο δίπλα στην ´Βροχή απο Κάτω´επειδή θεώρησα οτι οι δύο δίσκοι αξίζει να αναφέρονται σάν δι-λογία και φυσικά γιά νά προστατευθούν απο τήν άγνοια...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Σπύρος Σούρλας, post: 560045, member: 77"] [b]Απάντηση: Θ.Παπακωνσταντίνου:'H Βροχή Από Κάτω´[/b] Μιά και ο Θ.Παπακωνσταντίνου κυκλοφόρησε πρόσφατα τον ´Σαμάνο´πού παρουσίασε εξαιρετικά ο Mάριος Μουκ.επαναφέρω το κείμενο γιά τόν πιό σημαντικό δίσκο τού Συνθέτη,δίσκο τολμηρό, καί ´κλειστό´πού ξεφεύγει από τά στενά ελληνικά πλαίσια... Ισως έτσι γίνει πιό κατανοητό σέ ορισμένους ότι τό να ξεφεύγει ένας Ελληνας Συνθέτης από τούς ρεμπέτικους δρόμους και να παρουσιάζει κάτι πού είναι μέν δεμένο με την ελληνική και ευρωπαϊκή παράδοση αποτελεί τέχνη και προχώρημα τής Μουσικής στόν τόπο μας.Aλλωστε ο Παπ.υπήρξε παλιό ´ρόκι´γεγονός πού τόν έκανε ´ανοικτό´ σέ διάφορα ακούσματα... Πρίν την ´Βροχή απο Κάτω´ο Παπακωνσταντίνου μάς είχε προετοιμάσει μέ άλλον έναν εξαιρετικό δίσκο τήν´Αγρύπνια´μέ τήν οποία έκανε τήν μεγάλη στροφή..(2002) Ο δίσκος ξεκινά μέ μιάν φωνή πού ηχογραφηθηκε απο τά βραχέα τού ραδιοφώνου και προέρχεται απο τά ´Βάθη τής Ανατολής´λές και είναι Προσευχή τού Μουεζίνη. Αμέσως μετά εισάγεται εξαιρετικά ένα δυτικό ακόρντο κιθάρας πού συνοδεύει τήν φωνή τού Ανατολίτη γιά να εισέλθουμε στο τραγούδι πού δανείζει στον δίσκο τον γενικό τίτλο.. Η ´Αγρύπνια´βασίζεται στην ελεύθερη μετάφραση τού ποιήματος Insomnie τού Tristan Corbere(1845-1875),πού είναι ποίημα σαφές και απολύτως κατανοητό μέσα στήν ´μεταφορά ´του. Ολο το τραγούδι θυμίζει κατάλευκες ,ιδρωμένες νύχτες πού οι άγρυπνες ψυχές σκέφτονται τα ανομολόγητα. Το ´Σ´αφήνω γειά´δείχνει τίς ρόκ καταβολές τού συνθέτη πού χρησιμοποιεί μιά δυτικότροπη rhythm' session πάνω σέ μιά δημοτικοφανή τραγουδιστική φράση. Οι ´Αδειοι τόποι´ μέ την δωρική φωνή τού Μάλαμα είναι μιά μπαλάντα μέ Σαββοπουλικές επιδράσεις,πού υμνεί τόν ύπνο μετά τον καθημερινό κάματο έναν ύπνο πάντως πού ´ροκανίζει´τόν χρόνο μας. ´Οσοι κοιμούνται γίνονται, παιδιά και παραδίνονται Πάνω απο βλέφαρα κλειστά ,τού χρόνου ο άνεμος λυσσομανά´. Το Liquid κομμάτι εξαιρετικό μέ μιά εισαγωγή από τον ´δραματικό´ήχο τής τρομπέτας,βαδίζει δρόμους εναλλακτικού ρόκ ταξιδιού μέσα απο τοπία άλλοτε τρυφερά και άλλοτε εφιαλτικά. Ακολουθεί ο ´Τειρεσίας ´´μιά πανέμορφη μπαλάντα πού υπόγεια κρύβει μιά Ελιοτ-ική εκδοχή τού άνυδρου τόπου . ´Τυφλός ειναι και κείνος πού κάνει οτι δέν ξέρει πώς πίνει απ´τό πηγάδι τό σκοτεινό που ,ότι τον κατατρώει,ανάγκη τόχει κάνει ή στήν αυλή το κρύβει ,να ξεχαστεί´ Ακολουθεί η χιουμοριστική μινιατούρα γιά ´τσεκούρι και τηλεόραση´μέ σαφές μήνυμα γιά να ακολουθήσει τό υπέροχο μουσικά Ενύπνιο,όπου κυριαρχεί το βιμπράφωνο ενώ η κλασσική ρόκ μπάντα πατά σέ στέρεους δρόμους και συνοδεύει ρυθμικά τό βασικό προαναφερθέν όργανο... Και πάλι πάντως ο ´παραδομένος´στήν γλύκα τού ύπνου στριφογυρίζει στό κρεβάτι του ανήσυχος...Κάτι μέσα στήν μελωδία ηχεί απειλητικό και τεταραγμένο. Ο Μάλαμας επανέρχεται μέ αφορμή διαβάσματα τού Παπακωνσταντίνου απο το κλασσικό βιβλίο τού Πορτογάλλου μονήρη συγγραφέα μέ τά πολλά πρόσωπα Φερνάντο Πεσσόα,πού αποτελεί εμμονή τού Θανάση και όχι μόνον... Rua da Bella Vista... Mιά Νύκτα καλοκαιρινή ,υγρή στήν Λισσαβώνα ονειροπόλος ποιητής χαϊδεύει τήν σιωπή -ο φόρος τής διάνοιας πληρώνεται μ´αγρύπνια- αγρίμι είναι και κρύβεται σέ σώμα λογιστή. ....................................................... Γλυκά θ´ανοίξει η κλειδαριά τής πόρτας γιά το Σύμπαν ο υπάλληλος Πεσόα θ´αφήσει τίς σκιές και μένα,πού ξαγρύπνησα ,μέ πιάνει η ανησυχία αν είναι οι αναμνήσεις μου ψεύτικες ή σωστές.´ Ολες οι αγωνίες τής διανοίας αποτυπώνονται στο μουσικό αυτό κομμάτι,πού αφιερώνεται ολόψυχα στον Πεσσόα μιά εντελώς μοναχική ,πολυτάραχη αλλά καί πολυτάλαντη ψυχή, από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες τής Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας. Η επιστροφή στήν παράδοση γίνεται μέ τά Βαϊτικα Κάλαντα πού τραγουδούν τά δίδυμα αγόρια του μαζί με πινελιές απο τσέλο ,ισπανικό λαούτο,φυσαρμόνικα και ακουστικό μπάσο.. Στο βάθος παιδάκια παίζουν τά ´Μήλα´. Η παιδική αθωότητα επανέρχεται γιά λίγο... Ακολουθεί η διασκευή τής ´Αγίας Νοσταλγίας´σέ μιά πανέμορφη ρόκ εκδοχή μέ βραχνές ηλεκτρικές κιθάρες..Ο Παπ.θυμάται τίς ρόκ καταβολές του και επενδύει τον ελληνικό δρόμο τού τραγουδιού μέ αυτές. ´Αγία Νοσταλγία,της μνήμης αδελφή, είσαι αγκάθι,βάλσαμο,τραγούδι και στριγκλιά μαζί´. Και πάλι η τρομπέτα μέσα απο τά Βαλκάνια αυτή την φορά συνοδευόμενη απο το μπάσο κλαρινέτο δημιουργούν τον Δρομέα,πού τρέχει ακόμα απο τίς αρχές τού 70 απο τον Μπάλλο τού Νιόνιου μέχρις το σήμερα τού Θανάση πού αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής του. Στο επόμενο τραγούδι ο Παπακωνσταντίνου ντυνει ένα ´ερμητικό´ποίημα τού Γιάννη Ζαρκάδη ,πού στην ουσία τό απαγγέλει ενώ η μπάντα ´γδερνει´τίς κιθάρες και τό τσέλο... Και ο δίσκος τελειώνει μέ την διασκευή τού μαγικού ´Αστρου τού Πρωινού´πού τό τραγουδάει ο Νίκος Παπάζογλου σάν δώρο αγάπης γιά την προσφορά του στην ελληνική μουσική. Μπαλάντα πού λυτρώνει τήν ´Αγρύπνια´και τήν αγωνία μιά ζεστής και ιδρωμένης λευκής νύκτας... Η Αγρύπνια μαζί με την Βροχή απο Κάτω αποτελούν δυό κοσμήματα τής Ελληνικής Μουσικής,τουλάχιστον γιά όσους σκαμπάζουν και ψάχνουν να βρούν διαμάντια μέσα στον βούρκο... Ο Παπακωνσταντίνου φροντίζει τον πολιτισμό του αλλά τον διευρύνει μέ Μεσογειακές ,Ευρωπαϊκές ,Ανατολικές αλλά και σαφέστατα ρόκ επιδράσεις μέσα απο ένα γόνιμο διάλογο τού παρελθόντος μέ τό παρόν... Η Αγρύπνια απετέλεσε την εισαγωγή τής Βροχής απο Κάτω και όσα έχω γράψει για τήν Βροχή ισχύουν και γιά την Αγρύπνια... Και όπως λέει και ο Νιόνιος:'Kαί όποιος δεν καταλαβαινει δέν ξέρει πού πατά και πού πηγαίνει´. Υ.Γ. Πρός Μάριο Μουκ(special):grinning-smiley-043 Mάριε είχαμε πεί να γράψουμε μαζί γιά την ´Αγρύπνια´... Ξεκίνησα το κείμενο δίπλα στην ´Βροχή απο Κάτω´επειδή θεώρησα οτι οι δύο δίσκοι αξίζει να αναφέρονται σάν δι-λογία και φυσικά γιά νά προστατευθούν απο τήν άγνοια... [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Θ.Παπακωνσταντίνου:'H Βροχή Από Κάτω´ + "Αγρύπνια"
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…