Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Τελετουργία [Hubert Laws]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1057381036" data-attributes="member: 30418"><p><h3>Η ιεροτελεστία της άνοιξης</h3><p><strong>Hubert Laws - The Rite of Spring</strong> (Αύγουστος 1971, CTI 6012)</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]115963[/ATTACH]</p><p></p><p><span style="color: Indianred">Τραγούδια</span>: A1 Pavane (G. Faure) - 7:40, A2 The Rite of Spring (I. Stravinsky) - 8:56, B1 Syrinx (C. Debussy) - 3:30, B2 Brandenburg Concerto No.3, 1st Movement (J. S. Bach) - 5:57, B3 Brandenburg Concerto No.3, 2nd Movement (J. S. Bach) - 4:27</p><p><span style="color: Indianred">Μουσικοί</span>: Hubert Laws - φλάουτο • Gene Bertoncini, Stuart Scharf - κιθάρα • Ron Carter - μπάσο • Jack DeJohnette - τύμπανα • Dave Friedman - βιμπράφωνο, κρουστά • Bob James - πιάνο, ηλεκτρικό πιάνο, ηλεκτρικό αρπίχορδο • Wally Kane, Jane Taylor - φαγκότο • Airto Moreira - κρουστά</p><p><span style="color: Indianred">Ενορχηστρωτής, Διευθυντής ορχήστρας</span>: Don Sebesky</p><p><span style="color: Indianred">Παραγωγή / Μηχανικός</span>: Creed Taylor / Rudy Van Gelder</p><p></p><p>Ηχογραφήθηκε στις 8, 10 και 25 Ιουνίου του 1971 στο <em>Van Gelder Studio</em>, Ίνγκλγουντ Κλιφς, Νιου Τζέρσεϊ</p><p></p><p style="text-align: center">[ATTACH]115965[/ATTACH]</p><p></p><p>Μετά το εξώφυλλο και τις συνειρμικές σκέψεις, σκέψεις πού έκανα όταν πρωταγόρασα το βινύλιο αρχές '80 και θυμήθηκα χθες μετά από την παρατήρηση της γυναίκας μου, ας πούμε και δυο λόγια για το άλμπουμ.</p><p></p><p>Ο <strong>Hubert Laws</strong> μαζί με τους <strong>Herbie Mann</strong> και <strong>Joe Farrell</strong> είναι από τους σημαντικότερους φλαουτίστες της τζαζ. Με κλασική παιδεία στη μουσική, ήδη από το επίσης εξαιρετικό άλμπουμ <strong>Afro-Classic</strong> (1970, CTI 6006) έδωσε δείγματα του φλερτ του με την κλασική. Εδώ, αποφάσισε να αναλάβει μερικά κλασικά κομμάτια με τη βοήθεια του <strong>Bob James</strong> στο πιάνο, το τσέμπαλο και το ηλεκτρικό πιάνο, του μπασίστα <strong>Ron Carter</strong>, που παίζει και τσέλο και του ντράμερ <strong>Jack DeJohnette</strong>, μαζί με τους περκασιονίστες <strong>Airto</strong> και <strong>David Friedman</strong>, ένα ζευγάρι κλασικών κιθαριστών και ένα τρίο φαγκότων.</p><p></p><p>Το εγχείρημα δεν ήταν απλό και ούτε έτυχε καθολικής αποδοχής από τους κριτικούς. Εκείνο που μπορώ να πω εγώ, όσο έχει κάποια σημασία, είναι ότι το πάντρεμα της τζαζ που συναντά τη κλασική ή η κλασική που εκφράζεται μέσω της τζαζ είναι απόλυτα επιτυχές σε αυτό το άλμπουμ. Βέβαια δεν είμαι και ο καταλληλότερος για να εκφέρω άποψη για κλασικά έργα, αλλά τέλος πάντων το υβρίδιο αυτό όπως παρουσιάζεται στο δίσκο της <strong>CTI</strong> το βρίσκω άκρως ελκυστικό και συναρπαστικό. Η <em>CTI</em> έκανε πάλι το θαύμα της, να σερβίρει και να συνταιριάξει ακούσματα από διαφορετικούς χώρους και παράλληλα να δημιουργήσει και το ενδιαφέρον για επιπρόσθετες εξερευνήσεις...</p><p></p><p>Από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια, είναι το "<strong>The Rite of Spring</strong>" του Στραβίνσκι που λειτουργεί ως υπέροχο ομώνυμο κομμάτι. Ο ενορχηστρωτής Ντον Σεμπέσκι θα χρησιμοποιούσε ξανά τον Στραβίνσκι στο δικό του <em>Giant Box</em> δύο χρόνια αργότερα (επίσης με τον <em>Laws</em>), αλλά εδώ ο συνδυασμός είναι μάλλον πιο απολαυστικός, όσον αφορά τον αναπάντεχο και μελαγχολικό χαρακτήρα του, και τις απρόβλεπτες αλλαγές της διάθεσής του. Στην πραγματικότητα, μέσω της χρήσης κιθάρας και βιμπράφωνου, μαζί με κρουστά, το κομμάτι, κατά καιρούς, αποκτά μια νοτιοαμερικανική φολκ ή ακόμα και φυλετική αίσθηση. Το "<strong>Syrinx</strong>" είναι ένα άλλο σημείο ανάδειξης του <em>Laws</em>, που το αντιμετωπίζει ως σόλο κομμάτι, παίζοντας ντουέτο με τον εαυτό του. Είναι μια ντελικάτη και αρκετά μυστηριώδης ανάγνωση του κομματιού του <em>Debussy</em>, που ακούγεται καθ' όλη τη διάρκεια πανέμορφο, με το περίεργο μέτρο και τον λαμπερό ρυθμό του.</p><p></p><p>Γενικά τα κομμάτια λειτουργούν καλύτερα στα τμήματα, όπου οι παίκτες ασχολούνται με τον τζαζ αυτοσχεδιασμό πάνω στην παρτιτούρα, καθιστώντας τα, ένα στροβιλιζόμενο, συναρπαστικό ανοιχτό διάλογο χρώματος, υφής και αποχρώσεων. (****)</p><p></p><p style="text-align: center">[MEDIA=youtube]OrKq6_wpBHA[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1057381036, member: 30418"] [HEADING=2]Η ιεροτελεστία της άνοιξης[/HEADING] [B]Hubert Laws - The Rite of Spring[/B] (Αύγουστος 1971, CTI 6012) [CENTER][ATTACH alt="HubertLaws.jpg"]115963[/ATTACH][/CENTER] [COLOR=Indianred]Τραγούδια[/COLOR]: A1 Pavane (G. Faure) - 7:40, A2 The Rite of Spring (I. Stravinsky) - 8:56, B1 Syrinx (C. Debussy) - 3:30, B2 Brandenburg Concerto No.3, 1st Movement (J. S. Bach) - 5:57, B3 Brandenburg Concerto No.3, 2nd Movement (J. S. Bach) - 4:27 [COLOR=Indianred]Μουσικοί[/COLOR]: Hubert Laws - φλάουτο • Gene Bertoncini, Stuart Scharf - κιθάρα • Ron Carter - μπάσο • Jack DeJohnette - τύμπανα • Dave Friedman - βιμπράφωνο, κρουστά • Bob James - πιάνο, ηλεκτρικό πιάνο, ηλεκτρικό αρπίχορδο • Wally Kane, Jane Taylor - φαγκότο • Airto Moreira - κρουστά [COLOR=Indianred]Ενορχηστρωτής, Διευθυντής ορχήστρας[/COLOR]: Don Sebesky [COLOR=Indianred]Παραγωγή / Μηχανικός[/COLOR]: Creed Taylor / Rudy Van Gelder Ηχογραφήθηκε στις 8, 10 και 25 Ιουνίου του 1971 στο [I]Van Gelder Studio[/I], Ίνγκλγουντ Κλιφς, Νιου Τζέρσεϊ [CENTER][ATTACH alt="TheRiteΓΕΈfSpring.jpg"]115965[/ATTACH][/CENTER] Μετά το εξώφυλλο και τις συνειρμικές σκέψεις, σκέψεις πού έκανα όταν πρωταγόρασα το βινύλιο αρχές '80 και θυμήθηκα χθες μετά από την παρατήρηση της γυναίκας μου, ας πούμε και δυο λόγια για το άλμπουμ. Ο [B]Hubert Laws[/B] μαζί με τους [B]Herbie Mann[/B] και [B]Joe Farrell[/B] είναι από τους σημαντικότερους φλαουτίστες της τζαζ. Με κλασική παιδεία στη μουσική, ήδη από το επίσης εξαιρετικό άλμπουμ [B]Afro-Classic[/B] (1970, CTI 6006) έδωσε δείγματα του φλερτ του με την κλασική. Εδώ, αποφάσισε να αναλάβει μερικά κλασικά κομμάτια με τη βοήθεια του [B]Bob James[/B] στο πιάνο, το τσέμπαλο και το ηλεκτρικό πιάνο, του μπασίστα [B]Ron Carter[/B], που παίζει και τσέλο και του ντράμερ [B]Jack DeJohnette[/B], μαζί με τους περκασιονίστες [B]Airto[/B] και [B]David Friedman[/B], ένα ζευγάρι κλασικών κιθαριστών και ένα τρίο φαγκότων. Το εγχείρημα δεν ήταν απλό και ούτε έτυχε καθολικής αποδοχής από τους κριτικούς. Εκείνο που μπορώ να πω εγώ, όσο έχει κάποια σημασία, είναι ότι το πάντρεμα της τζαζ που συναντά τη κλασική ή η κλασική που εκφράζεται μέσω της τζαζ είναι απόλυτα επιτυχές σε αυτό το άλμπουμ. Βέβαια δεν είμαι και ο καταλληλότερος για να εκφέρω άποψη για κλασικά έργα, αλλά τέλος πάντων το υβρίδιο αυτό όπως παρουσιάζεται στο δίσκο της [B]CTI[/B] το βρίσκω άκρως ελκυστικό και συναρπαστικό. Η [I]CTI[/I] έκανε πάλι το θαύμα της, να σερβίρει και να συνταιριάξει ακούσματα από διαφορετικούς χώρους και παράλληλα να δημιουργήσει και το ενδιαφέρον για επιπρόσθετες εξερευνήσεις... Από τα πιο εντυπωσιακά κομμάτια, είναι το "[B]The Rite of Spring[/B]" του Στραβίνσκι που λειτουργεί ως υπέροχο ομώνυμο κομμάτι. Ο ενορχηστρωτής Ντον Σεμπέσκι θα χρησιμοποιούσε ξανά τον Στραβίνσκι στο δικό του [I]Giant Box[/I] δύο χρόνια αργότερα (επίσης με τον [I]Laws[/I]), αλλά εδώ ο συνδυασμός είναι μάλλον πιο απολαυστικός, όσον αφορά τον αναπάντεχο και μελαγχολικό χαρακτήρα του, και τις απρόβλεπτες αλλαγές της διάθεσής του. Στην πραγματικότητα, μέσω της χρήσης κιθάρας και βιμπράφωνου, μαζί με κρουστά, το κομμάτι, κατά καιρούς, αποκτά μια νοτιοαμερικανική φολκ ή ακόμα και φυλετική αίσθηση. Το "[B]Syrinx[/B]" είναι ένα άλλο σημείο ανάδειξης του [I]Laws[/I], που το αντιμετωπίζει ως σόλο κομμάτι, παίζοντας ντουέτο με τον εαυτό του. Είναι μια ντελικάτη και αρκετά μυστηριώδης ανάγνωση του κομματιού του [I]Debussy[/I], που ακούγεται καθ' όλη τη διάρκεια πανέμορφο, με το περίεργο μέτρο και τον λαμπερό ρυθμό του. Γενικά τα κομμάτια λειτουργούν καλύτερα στα τμήματα, όπου οι παίκτες ασχολούνται με τον τζαζ αυτοσχεδιασμό πάνω στην παρτιτούρα, καθιστώντας τα, ένα στροβιλιζόμενο, συναρπαστικό ανοιχτό διάλογο χρώματος, υφής και αποχρώσεων. (****) [CENTER][MEDIA=youtube]OrKq6_wpBHA[/MEDIA][/CENTER] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Τελετουργία [Hubert Laws]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…