Ταινίες με καλό Sound Design – Καλή Μίξη Ήχου

tasnt

Established Member
8 March 2024
130
Κάνα ακουόγραμμα έχετε κάνει τελευταία; 🤡
Βγαίνω εκτός θέματος.
Έχω χάσει ελαφρώς τα πρίμα από αριστερά.
Θλιβερή ιστορία λόγω ασθενειας όχι λόγω ντεσιμπέλ.
Όταν το διαπίστωσα κόντεψα να βαλω τα κλάματα όπως η γυναίκα μου όταν της είπαν ότι πρέπει να βάλει γυαλιά πρεσβυωπιας.
Κυρία μου μη κάνετε έτσι όλοι μεγαλώνουμε κάποια στιγμή.... Έπαιζε με εκρηκτικά ο οφθαλμίατρος.....
 

billpeppas

Supreme Member
23 October 2013
6,819
Athens
Για την τελευταία γραμμή γελάω @tasnt , και εγω έπαθα ζημιά στο αυτί από ασθένεια (ευτυχώς με αρκετά καλό recovery), και ξέρω πως πονάει αυτή η φάση...

Το νου σας παίδες, σωστές στάθμες και ώρες ακρόασης για... υγιείς ακροάσεις και μελλοντικά.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and tasnt

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Ειδικά σε χώρους με ηχομόνωση τα 120db κορυφής και βάλε είναι απλά υπερβολή που οδηγά σε μέσα σε λίγα λεπτά στην όχι πιστή αίσθηση στης ακοής αλλιώς βλάβη ειδικά όταν η ταινία έχει μεγάλη ένταση αρκετή ώρα.

Οπόταν ένας χώρος με ηχομόνωση που φτάνει 35db και ένα σύστημα που παίζει κορυφές 105db κορυφές είναι υπέρ αρκετό και μπορεί να αναδείξει ενεργό δυναμικό εύρος 70db.

Οπόταν ξανά, αν δεν θέλετε να ακούτε πουλάκια να κελαηδούν μετά το τέλος της ταινίας μια μέση ένταση 85dB SPL και ένα περιθώριο κορυφών 20dB είναι το ενδεδειγμένο.

Εκτός αυτού πρέπει να δούμε και σε πιο εύρος συχνοτήτων παρουσιάζεται αυτή η κορυφή και πόση παραμόρφωση υπάρχει.
 
  • Like
Reactions: tasnt

tasnt

Established Member
8 March 2024
130
Πολύ καλό ήχο είχε και η Δουνκέρκη (Dunkirk), αν θυμάμαι έπαιζε με την απόλυτη ησυχία και μετά είχε κρεσέντο με τις βόμβες. Το κλασικό κόλπο να παίζει βιολί με το νευρικό σου σύστημα ο σκηνοθέτης.....
 
  • Like
Reactions: Αντώνης-Κ

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Πολύ καλό ήχο είχε και η Δουνκέρκη (Dunkirk), αν θυμάμαι έπαιζε με την απόλυτη ησυχία και μετά είχε κρεσέντο με τις βόμβες. Το κλασικό κόλπο να παίζει βιολί με το νευρικό σου σύστημα ο σκηνοθέτης.....

The sound illusion that makes Dunkirk so intense​

 
  • Like
Reactions: tasnt

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,746
Αθήνα
115 dB για τo LFE, 105 dB για τα ηχεία. Στις πολύ χαμηλές συχνότητες είμαστε έτσι κι αλλιώς κουφοί επομένως χρειάζεται παραπάνω εκεί.
Αυτά στο Reference φυσικά, σιγά μην ακούει κανείς συνεχώς εκεί... . Ούτε καν... .
Αλλά το σύστημα πρέπει να την έχει τη δυνατότητα να παίζει μέχρι εκεί τουλάχιστον.
Και για να προλάβω τυχόν ερώτηση, μαζί με το gain του χώρου αυτό.
 
  • Like
Reactions: vlad66 and tasnt

tasnt

Established Member
8 March 2024
130
115 dB για τo LFE, 105 dB για τα ηχεία. Στις πολύ χαμηλές συχνότητες είμαστε έτσι κι αλλιώς κουφοί επομένως χρειάζεται παραπάνω εκεί.
Αυτά στο Reference φυσικά, σιγά μην ακούει κανείς συνεχώς εκεί... . Ούτε καν... .
Αλλά το σύστημα πρέπει να την έχει τη δυνατότητα να παίζει μέχρι εκεί τουλάχιστον.
Και για να προλάβω τυχόν ερώτηση, μαζί με το gain του χώρου αυτό.
Έχετε όλοι ψηφιακά ντεσιμπελόμετρα;
Εγώ έχω αναλογικό αν αρχίσουν οι γείτονες τα παράπονα χτύπησα peak, πρέπει λίγο πιο χαμηλά.
 
  • Haha
Reactions: kurkosdr

Panoramix

Moderator
Staff member
31 January 2012
11,423
Θεσσαλονίκη
Προσωπικά στήνω την ένταση στο επίπεδο που οι ομιλίες φαντάζουν φυσικές σε ένταση. Από εκεί και πέρα, είναι θέμα sound engineer το πως σκάνε τα ξεσπάσματα κλπ. Τις εντάσεις αναφοράς δε νομίζω να έχει κληθεί ποτέ να τις παίξει το σύστημα μου. Ίσως όταν ερχεται ο @hunter σε δικαναλο να τις έχουμε προσεγγίσει και αυτό εν εδει δοκιμής. Άλλωστε, κακά τα ψέμματα, αν δεν έχεις ηχεία επιπεδου kef reference η παραμόρφωση εμφανίζεται ακουστη σε αυτές τις εντάσεις.
 
  • Like
Reactions: Tartufo

Pleo

AVClub Fanatic
14 March 2008
19,746
Αθήνα
Έχετε όλοι ψηφιακά ντεσιμπελόμετρα;
Εγώ έχω αναλογικό αν αρχίσουν οι γείτονες τα παράπονα χτύπησα peak, πρέπει λίγο πιο χαμηλά.

Με UMIK και REW γίνεται η δουλειά, αλλά και με το ντεσιμπελόμετρο κάτι κάνεις. Απ' όλα έχομεν. Και της RadioShack το παλιό με τη βελόνα... :giggle:

Ωστόσο πια δεν ασχολούμαι τόσο με αυτά. Κάνει Volume leveling και matching το Dirac πριν ξεκινήσεις τις μετρήσεις και από κει και πέρα δεν κάθομαι να αγχώνομαι μέχρι που παίζει το σύστημα, γιατί παίζει έτσι κι αλλιώς δυνατά.
 
  • Like
Reactions: tasnt and vlad66

kurkosdr

Senior Member
14 December 2014
421
Να βάλω και το Gravity, που ήταν η πρώτη (και τελευταία) φορά που μπορούσα να ακούω ήχους όχι μόνο γύρω μου, όχι μόνο πάνω μου, αλλά ακόμα και στο... πάτωμα του σαλονιού μου. Απίστευτος διαχωρισμός και τοποθέτηση στο χώρο, πολύ πιο εντυπωσιακό από όλα τα demos της Dolby.
Αξίζει να αναφερθεί ότι είναι και από τις καλύτερες 3D ταινίες όσον αφορά το 3D, αλλά δυστυχώς το Blu-Ray 3D δεν βγήκε με Atmos soundtrack για να υπάρχει ολοκληρωμένο immersion σε ήχο και εικόνα.

(αν και κάποιοι στο ίντερνετ έχουν βγάλει ανεπίσημο ISO όπου έχουν κάνει mux ένα Atmos soundtrack στο Blu-Ray 3D)
 
  • Like
Reactions: takisot
17 June 2006
23,747
Αθήνα
Ώπα διευκρινηση: Εννοειται απο τα sub έρχονται τα db. Και φυσικά δεν είναι συνεχόμενα. Στην πίσω σειρά (κοντά σε τοίχο) δείχνει και 125. Σε φουλ ηχομονωμενο dedicated χώρο όπως τον δικό μου τα 80db είναι ψυθιρισμα. Χωρίς καμία υπερβολή. Και είναι γνωστό όταν δεν υπάρχουν παραμορφώσεις και ενοχλητικά τριξιματα , και υπάρχει επάρκεια δύναμης, μια χαρά ακούγονται οι μεγάλες εντάσεις.
Στο σαλόνι μου είχα δοκιμάσει κάποτε 80db και μου έβαλε χέρι η οικογένεια.
Καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
 
Last edited:
17 June 2006
23,747
Αθήνα
Ειδικά σε χώρους με ηχομόνωση τα 120db κορυφής και βάλε είναι απλά υπερβολή που οδηγά σε μέσα σε λίγα λεπτά στην όχι πιστή αίσθηση στης ακοής αλλιώς βλάβη ειδικά όταν η ταινία έχει μεγάλη ένταση αρκετή ώρα.
Μετά από 20 χρόνια εμπειρίας ,συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο λόγω pure power. Και μάλιστα θες κι άλλο. Και φυσικά έχω κάνει ακουογραμμα, όλα καλά.😉
 
  • Like
Reactions: Αντώνης-Κ

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Ώπα διευκρινηση: Εννοειται απο τα sub έρχονται τα db. Και φυσικά δεν είναι συνεχόμενα. Στην πίσω σειρά (κοντά σε τοίχο) δείχνει και 125. Σε φουλ ηχομονωμενο dedicated χώρο όπως τον δικό μου τα 80db είναι ψυθιρισμα. Χωρίς καμία υπερβολή. Και είναι γνωστό όταν δεν υπάρχουν παραμορφώσεις και ενοχλητικά τριξιματα , και υπάρχει επάρκεια δύναμης, μια χαρά ακούγονται οι μεγάλες εντάσεις.
Στο σαλόνι μου είχα δοκιμάσει κάποτε 80db και μου έβαλε χέρι η οικογένεια.
Καταλαβαίνετε τι θέλω να πω.
Όταν αναφέρθηκα σε ηχομόνωση εσένα είχα υπόψη με την έννοια ότι μέσα στην αίθουσα περνά ελάχιστος θόρυβος από το περιβάλλον οπόταν τα χαμηλά περάσματα τις δυναμικής περιοχής – ήχοι που έχουν ελάχιστη ένταση θα είναι εύκολα αντιληπτοί και δεν θα χάνονται στο θόρυβο του περιβάλλοντος. Οπόταν μια ένταση 105db κορυφής είναι υπέρ αρκετή για να ακούσεις ολόκληρο το φάσμα τις δυναμικής περιοχής.

Το αντίθετο συμβαίνει σε ένα χώρο που ο θόρυβος περιβάλλοντος ξεπερνά τα 50db εδώ χρειάζεται περισσότερη ένταση για να ακουστούν σωστά τα χαμηλά περάσματα τις ταινίας.

Φυσικά ρόλο παίζει και πόσο ζωντανός ηχητικά είναι ο χώρος μέσα στην αίθουσα και που είναι τοποθετημένο το ντεσιμπελόμετρο κανονικά είναι στη κεντρική θέση ακριβώς στο κέντρο. 1-2 -3 μετρά μπρος πίσω το αποτέλεσμα είναι τελείως διαφορετικό.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Και φυσικά επειδή αναφερόμαστε σε μετρήσεις κυρίως του sub με ντεσιμπελόμετρο αυτό είναι τελείως λάθος.
Το sub μετριέται με RTA με φιλτραρισμένο θόρυβο 25-120 Hz ευθυγραμμίζετε η απόκριση με το κεντρικό που εννοείτε είναι ίδιο με τα L-R και ενισχύετε το LFE +10db επιπλέον. Αυτό φυσικά γίνεται σε επαγγελματικές εγκαταστάσεις.
 

Αντώνης-Κ

AVClub Addicted Member
22 June 2007
2,077
Και φυσικά το sub παίζει σπουδαίο ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα των ηχητικών εφέ δεν πρέπει όμως να υποτιμούμε το ρόλο και των υπόλοιπων ηχείων και την τοποθέτηση είτε είναι 5.1 είτε 11.1.8.

Το sub από μόνο του δεν παίζει εφέ τα σωστά εφέ τα παίζουν τα υπόλοιπα ηχεία όταν είναι ικανά σε συνδυασμό μαζί με το sub να δημιουργήσουν το ηχητικό πεδίο της ταινίας και να σε τοποθετήσουν στο κέντρο της δράσης. Όπως φαίνετε και στις ταινίες πιο πάνω που έχω αναφέρει είναι όλες με έντονο περιφερικό ήχο η μουσική που σε βάζει στο κέντρο της δράσης