Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Συμφωνία τών Χιλίων(Μahler Symph.No 8)
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Δημοκηδής" data-source="post: 630705" data-attributes="member: 522"><p>…Έχω ξαναγράψει ότι πάνω στην τέχνη και -ειδικότερα στην περίπτωση μας- την μουσική, αντανακλώ (ούμε) βασικά τις δικές μας σκέψεις και συναισθήματα επί αυτών που αρχικά (πιθανώς) θα ήθελε να εκφράσει ο συνθέτης /δημιουργός, ακόμη και αν τα πρώτα είναι συχνά κάθε άλλο παρά ‛συμφασικά’ με τα δεύτερα, ή και τελείως ασυνάρτητα, ασύμβατα και αντιφατικά….</p><p></p><p>… Η προσέγγιση μου στον Μάλερ είναι πάντα διαισθητική, παρότι βαραίνουν την βιβλιοθήκη μου αρκετοί τόμοι για την ζωή του και το έργο του, αναλύσεις επί αναλύσεων, κλπ. Ωστόσο, ιδιαίτερα με αυτόν, προτιμώ να αγνοώ (ει δυνατόν) το τι έχει γραφεί και να αφήνω καθάρια την πληροφορία που εισπράττω από τις ακροάσεις, για να παίξει τον ρόλο της σαν τροφοδότης σκέψεων και προβληματισμού, ώστε να δώσω τις δικές μου ερμηνείες και πιθανώς να βρω το έδαφος για να προβάλλω και επαληθεύσω τις δικές μου κοσμοθεωρίες ….</p><p></p><p>… Στον Μάλερ αγαπώ την βίωση της αίσθησης της <strong><em><strong><u>μη ευτυχίας</u></strong></em></strong> και επακόλουθα το φρούδο και απατηλό της αέναης επιδίωξης της… Αγαπώ το πάντρεμα του θείου, (όπως αυτό εκφράζεται από την αποφασιστικότητα να προχωρήσει κανείς μπροστά και πάνω, παρά την επίγνωση ότι ουδέποτε θα βρει το ζητούμενο), με το χυδαίο (όπως αυτό εκφράζεται από την αναπόφευκτη λοξοδρόμηση σε ακατάσχετη –κάθε λογής- λαφυραγωγία, σε μία απελπισμένη προσπάθεια μετάλλαξης της πραγματικότητας)… Αγαπώ την φορτική ανάγκη του να βάλει τα γέλια σε κηδείες, να δηλητηριάσει με το γκροτέσκο την νερουλή επιφάνεια της χαράς… Αγαπώ την ανάγκη του να εξορκίσει την θεοποίηση του παιδιών, σε μία κοινωνία που τα χρησιμοποιεί ως το στερνό απάγγιο της, γράφοντας τα kindertotenlieder καλοκαίρι ακούγοντας τις φωνές τους στο απογευματινό παιχνίδι… </p><p></p><p>…. Παρόλα τα ανωτέρω, δεν παραγνωρίζω ότι -εκτός της μουσικής του- ο τύπος ζει και κινείται βάσει των επιταγών της κοινωνίας της κεντρικής Ευρώπης στα τέλη του 19 ου αιώνα. Χαίρεται διότι παρά την ταπεινή και βασανισμένη νεότητα του, κατακτά τα επαγγελματικά ορόσημα και κάνει συνεχείς καταχωρήσεις στο επαθλο-λόγιο του… (πχ. ¨Άλμα- Βιέννη- Νέα Υόρκη). Η μετάλλαξη της 2ης, -παρότι με ενθουσιάζει μουσικά-, σε κτέρισμα της απαρνήσεως της εβραϊκής του ταυτότητας, με αφήνει το ίδιο καχύποπτο όσο και με την υπερ-έκθεση και υπερβολική επισήμανση του προφανούς στην 8η. Η ανάγκη του να επιστρατεύσει (με άνεση λόγω της υπερεπιτυχημένης πορείας του ως μαέστρος) όλες αυτές τις μουσικές δυνάμεις στο άρμα συμπαντικών οραμάτων, για μένα αποτελεί την προσπάθεια του να επικρεμάσει και το τελευταίο σκαλπ στην σκηνή του …..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Δημοκηδής, post: 630705, member: 522"] …Έχω ξαναγράψει ότι πάνω στην τέχνη και -ειδικότερα στην περίπτωση μας- την μουσική, αντανακλώ (ούμε) βασικά τις δικές μας σκέψεις και συναισθήματα επί αυτών που αρχικά (πιθανώς) θα ήθελε να εκφράσει ο συνθέτης /δημιουργός, ακόμη και αν τα πρώτα είναι συχνά κάθε άλλο παρά ‛συμφασικά’ με τα δεύτερα, ή και τελείως ασυνάρτητα, ασύμβατα και αντιφατικά…. … Η προσέγγιση μου στον Μάλερ είναι πάντα διαισθητική, παρότι βαραίνουν την βιβλιοθήκη μου αρκετοί τόμοι για την ζωή του και το έργο του, αναλύσεις επί αναλύσεων, κλπ. Ωστόσο, ιδιαίτερα με αυτόν, προτιμώ να αγνοώ (ει δυνατόν) το τι έχει γραφεί και να αφήνω καθάρια την πληροφορία που εισπράττω από τις ακροάσεις, για να παίξει τον ρόλο της σαν τροφοδότης σκέψεων και προβληματισμού, ώστε να δώσω τις δικές μου ερμηνείες και πιθανώς να βρω το έδαφος για να προβάλλω και επαληθεύσω τις δικές μου κοσμοθεωρίες …. … Στον Μάλερ αγαπώ την βίωση της αίσθησης της [B][I][B][U]μη ευτυχίας[/U][/B][/I][/B] και επακόλουθα το φρούδο και απατηλό της αέναης επιδίωξης της… Αγαπώ το πάντρεμα του θείου, (όπως αυτό εκφράζεται από την αποφασιστικότητα να προχωρήσει κανείς μπροστά και πάνω, παρά την επίγνωση ότι ουδέποτε θα βρει το ζητούμενο), με το χυδαίο (όπως αυτό εκφράζεται από την αναπόφευκτη λοξοδρόμηση σε ακατάσχετη –κάθε λογής- λαφυραγωγία, σε μία απελπισμένη προσπάθεια μετάλλαξης της πραγματικότητας)… Αγαπώ την φορτική ανάγκη του να βάλει τα γέλια σε κηδείες, να δηλητηριάσει με το γκροτέσκο την νερουλή επιφάνεια της χαράς… Αγαπώ την ανάγκη του να εξορκίσει την θεοποίηση του παιδιών, σε μία κοινωνία που τα χρησιμοποιεί ως το στερνό απάγγιο της, γράφοντας τα kindertotenlieder καλοκαίρι ακούγοντας τις φωνές τους στο απογευματινό παιχνίδι… …. Παρόλα τα ανωτέρω, δεν παραγνωρίζω ότι -εκτός της μουσικής του- ο τύπος ζει και κινείται βάσει των επιταγών της κοινωνίας της κεντρικής Ευρώπης στα τέλη του 19 ου αιώνα. Χαίρεται διότι παρά την ταπεινή και βασανισμένη νεότητα του, κατακτά τα επαγγελματικά ορόσημα και κάνει συνεχείς καταχωρήσεις στο επαθλο-λόγιο του… (πχ. ¨Άλμα- Βιέννη- Νέα Υόρκη). Η μετάλλαξη της 2ης, -παρότι με ενθουσιάζει μουσικά-, σε κτέρισμα της απαρνήσεως της εβραϊκής του ταυτότητας, με αφήνει το ίδιο καχύποπτο όσο και με την υπερ-έκθεση και υπερβολική επισήμανση του προφανούς στην 8η. Η ανάγκη του να επιστρατεύσει (με άνεση λόγω της υπερεπιτυχημένης πορείας του ως μαέστρος) όλες αυτές τις μουσικές δυνάμεις στο άρμα συμπαντικών οραμάτων, για μένα αποτελεί την προσπάθεια του να επικρεμάσει και το τελευταίο σκαλπ στην σκηνή του ….. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Συμφωνία τών Χιλίων(Μahler Symph.No 8)
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…