Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Σικάγο Μπλουζ [+28 άλμπουμ]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058773304" data-attributes="member: 30418"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]198044[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Μια φτωχή μαύρη οικογένεια στη Νότια Πλευρά του Σικάγο μέσα σε ένα ρημαγμένο διαμέρισμα</p><p></p><p>Μέχρι αυτό το σημείο, οι <strong>John Lee "Sonny Boy" Williamson</strong>, <strong>Big Bill Broonzy</strong> και <strong>Tampa Red</strong> ήταν οι τρεις αναγνωρισμένοι πρωταγωνιστές της τοπικής σκηνής, αλλά η ηγεμονία τους επρόκειτο σύντομα να αμφισβητηθεί και τελικά εγκαταλείφθηκε στη νέα φυλή. Οι νέοι μετανάστες ήθελαν να αστικοποιηθούν και να αναβαθμιστούν, αλλά εξακολουθούσαν να έχουν ισχυρές αγροτικές ρίζες που όφειλαν να θυμούνται. Οι πιο τζαζ, τζαμπ μπλουζ επιλογές ήταν διαθέσιμες στην πόλη, αλλά οι νεοαφιχθέντες Νότιοι ήθελαν κάτι πιο έντονο, γεμάτο με λίγο περισσότερο ρεαλισμό και πολύ πιο συναισθηματικό αντίκτυπο. Μια μέρα ένα τρένο έφερε στην πόλη έναν νεαρό σλάιντ<span style="font-size: 12px">[JUMPTO=n3][3][/JUMPTO]</span> κιθαρίστα από τον Μισισιπή και σύντομα το νέο κοινό είχε τον ήχο και το στυλ που ταίριαζε στις ανάγκες του, αστικό, αγροτικό και συναισθηματικό. Ο <strong>Muddy Waters</strong> είχε έρθει στο Σικάγο και ο ήχος του μπλουζ του Σικάγο όπως τον γνωρίζουμε ήταν έτοιμος να γεννηθεί.</p><p></p><p>Ο <em>Waters</em> δούλεψε αρχικά στο κύκλωμα των σπιτικών πάρτι<span style="font-size: 12px">[JUMPTO=n4][4][/JUMPTO]</span>, οδηγώντας ένα φορτηγό την ημέρα και παίζοντας τη μουσική του όπου και όταν είχε την ευκαιρία. Άρχισε να συναναστρέφεται μ' ένα χαλαρό γκρουπ παικτών που περιλάμβανε τους κιθαρίστες <em>Baby Face Leroy Foster</em>, <em>Blue Smitty</em> και <em>Jimmy Rogers</em>. Ο <em>Muddy</em> προσπάθησε να συνδεθεί με τη σκηνή ηχογράφησης στο στυλ <em>Melrose</em>, τρία χρόνια μετά την άφιξή του, αλλά μια μοναδική κυκλοφορία με ένα παλιομοδίτικο γκρουπ στην <em>Columbia</em>, χωρίς την αναφορά του ονόματός του, δεν τον βοήθησε. Ο ήχος ήταν αστικός, αλλά δεν ήταν το στυλ του, αυτό που καθήλωνε τους ακροατές του στα πάρτι σπιτιών στη Νότια πλευρά.</p><p></p><p>Ο <em>Muddy</em> παρατήρησε δύο πράγματα όταν έπαιζε στο Σικάγο. Πρώτον, χρειαζόταν ενίσχυση αν ήθελε να ακουστεί πάνω από το θορυβώδες βουητό σε μια ταβέρνα της γειτονιάς. Είχε ανάγκη μια ηλεκτρική κιθάρα και ενισχυτή να την υποστηρίζει και έπρεπε να ανεβάσει και στα δύο πλήρη ένταση αν επρόκειτο να κάνει εντύπωση. Δεύτερον, χρειαζόταν μια μπάντα, όχι ένα συγκρότημα με τρομπέτες και σαξόφωνα, αλλά μια σύγχρονη έκδοση του γκρουπ με τις κιθάρες, βιολί και μαντολίνο, που είχε όταν δούλευε γύρω από το Κλάρξντεϊλ του Μισισίπι (οι ηχογραφήσεις αυτές συγκεντρώθηκαν από τον <strong>Alan Lomax</strong> για τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου το 1941-42<span style="font-size: 12px">[JUMPTO=n5][5][/JUMPTO]</span>). Είναι απόδειξη της ιδιοφυΐας του <em>Muddy Waters</em> ότι δημιούργησε το πρότυπο για την πρώτη μοντέρνα ηλεκτρική μπλουζ μπάντα και το τελειοποίησε με μια σύγχρονη, λαμπερή μουσική λάμψη. Σίγουρα υπήρχαν μπλουζ γκρουπ στην πόλη πριν από την άφιξη του Γουότερς, αλλά κανένα δεν ακουγόταν έτσι.</p><p></p><p>Η πρώτη μπάντα του <em>Muddy</em> ονομαζόταν <em>Headhunters</em> λόγω της συνήθειάς τους να 'απωθούν' εκτός σκηνής οποιοδήποτε συγκρότημα ερχόταν σε επαφή και συνήθως τους έπαιρναν την παράσταση στο παζάρεμα. Αν και ο <em>Muddy</em> είχε επιτυχίες στην <em>Chess</em> μόνο με την κιθάρα του και ένα κοντραμπάσο για υποστήριξη, μια ζωντανή κατάσταση ήταν εντελώς διαφορετικό θέμα. Ο <em>Baby Face Leroy Foster</em> αντικαταστάθηκε σύντομα από τον <em>Elgar Edmonds</em> (γνωστός και ως <em>Elgin Evans</em>) στα τύμπανα, ο <em>Jimmy Rogers</em> έπλεξε σύνθετα μοτίβα δεύτερης κιθάρας στη μίξη και την κατάλληλη στιγμή, ο <em>Otis Span</em> θα έφερνε τα όμορφα στυλ του πιάνου του στο γκρουπ, ακολουθώντας κάθε κίνηση του <em>Muddy</em>. Αλλά ήταν με την προσθήκη του εκπληκτικού αρμονικίστα, <strong>Little Walter</strong>, που άρχισε να αλλάζει το πρόσωπο του μπλουζ ήχου του Σικάγο. Εάν οι κιθάρες του <em>Muddy</em> και του <em>Jimmy</em> ήταν ενισχυμένες και γκαζωμένες, ο <em>Walter</em> είχε το δικό του μικρόφωνο και ενισχυτή και ανταπέδωσε με τον ίδιο τρόπο. Αν και άλλοι έπαιζαν ηλεκτρικά πριν από αυτόν (ανάμεσά τους και ο <em>Walter Horton</em>), ήταν ο <em>Little Walter</em> που ουσιαστικά καθόρισε τον ρόλο και τον ήχο της ενισχυμένης φυσαρμόνικας, όταν παραβρέθηκε σε αυτό το νέο πλαίσιο μπάντας. Ο κορναριστός, επιθετικός τόνος της παραμόρφωσής του, με την ελεγχόμενη από το χέρι συμπίεση που συνδυάζεται με τις φράσεις σε στυλ ορμητικού σαξόφωνου έγινε ο ήχος για κάθε επίδοξο γκρουπ και παίκτη φυσαρμόνικας. Μέχρι τη στιγμή που ο <em>Walter</em> άφησε τον <em>Muddy</em> για να σχηματίσει τη δική του μπάντα, τους <em>Jukes</em> (που πήρε το όνομά της από την επιτυχία του οργανικού του), ο ήχος του ήταν τόσο διαπεραστικός που οι ιδιοκτήτες των κλαμπ θα προσλάμβαναν μόνο γκρουπ που είχαν έναν αρμονικίστα να δουλεύει σ' αυτό το στυλ.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058773304, member: 30418"] [CENTER][ATTACH type="full"]198044[/ATTACH] Μια φτωχή μαύρη οικογένεια στη Νότια Πλευρά του Σικάγο μέσα σε ένα ρημαγμένο διαμέρισμα[/CENTER] Μέχρι αυτό το σημείο, οι [B]John Lee "Sonny Boy" Williamson[/B], [B]Big Bill Broonzy[/B] και [B]Tampa Red[/B] ήταν οι τρεις αναγνωρισμένοι πρωταγωνιστές της τοπικής σκηνής, αλλά η ηγεμονία τους επρόκειτο σύντομα να αμφισβητηθεί και τελικά εγκαταλείφθηκε στη νέα φυλή. Οι νέοι μετανάστες ήθελαν να αστικοποιηθούν και να αναβαθμιστούν, αλλά εξακολουθούσαν να έχουν ισχυρές αγροτικές ρίζες που όφειλαν να θυμούνται. Οι πιο τζαζ, τζαμπ μπλουζ επιλογές ήταν διαθέσιμες στην πόλη, αλλά οι νεοαφιχθέντες Νότιοι ήθελαν κάτι πιο έντονο, γεμάτο με λίγο περισσότερο ρεαλισμό και πολύ πιο συναισθηματικό αντίκτυπο. Μια μέρα ένα τρένο έφερε στην πόλη έναν νεαρό σλάιντ[SIZE=3][JUMPTO=n3][3][/JUMPTO][/SIZE] κιθαρίστα από τον Μισισιπή και σύντομα το νέο κοινό είχε τον ήχο και το στυλ που ταίριαζε στις ανάγκες του, αστικό, αγροτικό και συναισθηματικό. Ο [B]Muddy Waters[/B] είχε έρθει στο Σικάγο και ο ήχος του μπλουζ του Σικάγο όπως τον γνωρίζουμε ήταν έτοιμος να γεννηθεί. Ο [I]Waters[/I] δούλεψε αρχικά στο κύκλωμα των σπιτικών πάρτι[SIZE=3][JUMPTO=n4][4][/JUMPTO][/SIZE], οδηγώντας ένα φορτηγό την ημέρα και παίζοντας τη μουσική του όπου και όταν είχε την ευκαιρία. Άρχισε να συναναστρέφεται μ' ένα χαλαρό γκρουπ παικτών που περιλάμβανε τους κιθαρίστες [I]Baby Face Leroy Foster[/I], [I]Blue Smitty[/I] και [I]Jimmy Rogers[/I]. Ο [I]Muddy[/I] προσπάθησε να συνδεθεί με τη σκηνή ηχογράφησης στο στυλ [I]Melrose[/I], τρία χρόνια μετά την άφιξή του, αλλά μια μοναδική κυκλοφορία με ένα παλιομοδίτικο γκρουπ στην [I]Columbia[/I], χωρίς την αναφορά του ονόματός του, δεν τον βοήθησε. Ο ήχος ήταν αστικός, αλλά δεν ήταν το στυλ του, αυτό που καθήλωνε τους ακροατές του στα πάρτι σπιτιών στη Νότια πλευρά. Ο [I]Muddy[/I] παρατήρησε δύο πράγματα όταν έπαιζε στο Σικάγο. Πρώτον, χρειαζόταν ενίσχυση αν ήθελε να ακουστεί πάνω από το θορυβώδες βουητό σε μια ταβέρνα της γειτονιάς. Είχε ανάγκη μια ηλεκτρική κιθάρα και ενισχυτή να την υποστηρίζει και έπρεπε να ανεβάσει και στα δύο πλήρη ένταση αν επρόκειτο να κάνει εντύπωση. Δεύτερον, χρειαζόταν μια μπάντα, όχι ένα συγκρότημα με τρομπέτες και σαξόφωνα, αλλά μια σύγχρονη έκδοση του γκρουπ με τις κιθάρες, βιολί και μαντολίνο, που είχε όταν δούλευε γύρω από το Κλάρξντεϊλ του Μισισίπι (οι ηχογραφήσεις αυτές συγκεντρώθηκαν από τον [B]Alan Lomax[/B] για τη Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου το 1941-42[SIZE=3][JUMPTO=n5][5][/JUMPTO][/SIZE]). Είναι απόδειξη της ιδιοφυΐας του [I]Muddy Waters[/I] ότι δημιούργησε το πρότυπο για την πρώτη μοντέρνα ηλεκτρική μπλουζ μπάντα και το τελειοποίησε με μια σύγχρονη, λαμπερή μουσική λάμψη. Σίγουρα υπήρχαν μπλουζ γκρουπ στην πόλη πριν από την άφιξη του Γουότερς, αλλά κανένα δεν ακουγόταν έτσι. Η πρώτη μπάντα του [I]Muddy[/I] ονομαζόταν [I]Headhunters[/I] λόγω της συνήθειάς τους να 'απωθούν' εκτός σκηνής οποιοδήποτε συγκρότημα ερχόταν σε επαφή και συνήθως τους έπαιρναν την παράσταση στο παζάρεμα. Αν και ο [I]Muddy[/I] είχε επιτυχίες στην [I]Chess[/I] μόνο με την κιθάρα του και ένα κοντραμπάσο για υποστήριξη, μια ζωντανή κατάσταση ήταν εντελώς διαφορετικό θέμα. Ο [I]Baby Face Leroy Foster[/I] αντικαταστάθηκε σύντομα από τον [I]Elgar Edmonds[/I] (γνωστός και ως [I]Elgin Evans[/I]) στα τύμπανα, ο [I]Jimmy Rogers[/I] έπλεξε σύνθετα μοτίβα δεύτερης κιθάρας στη μίξη και την κατάλληλη στιγμή, ο [I]Otis Span[/I] θα έφερνε τα όμορφα στυλ του πιάνου του στο γκρουπ, ακολουθώντας κάθε κίνηση του [I]Muddy[/I]. Αλλά ήταν με την προσθήκη του εκπληκτικού αρμονικίστα, [B]Little Walter[/B], που άρχισε να αλλάζει το πρόσωπο του μπλουζ ήχου του Σικάγο. Εάν οι κιθάρες του [I]Muddy[/I] και του [I]Jimmy[/I] ήταν ενισχυμένες και γκαζωμένες, ο [I]Walter[/I] είχε το δικό του μικρόφωνο και ενισχυτή και ανταπέδωσε με τον ίδιο τρόπο. Αν και άλλοι έπαιζαν ηλεκτρικά πριν από αυτόν (ανάμεσά τους και ο [I]Walter Horton[/I]), ήταν ο [I]Little Walter[/I] που ουσιαστικά καθόρισε τον ρόλο και τον ήχο της ενισχυμένης φυσαρμόνικας, όταν παραβρέθηκε σε αυτό το νέο πλαίσιο μπάντας. Ο κορναριστός, επιθετικός τόνος της παραμόρφωσής του, με την ελεγχόμενη από το χέρι συμπίεση που συνδυάζεται με τις φράσεις σε στυλ ορμητικού σαξόφωνου έγινε ο ήχος για κάθε επίδοξο γκρουπ και παίκτη φυσαρμόνικας. Μέχρι τη στιγμή που ο [I]Walter[/I] άφησε τον [I]Muddy[/I] για να σχηματίσει τη δική του μπάντα, τους [I]Jukes[/I] (που πήρε το όνομά της από την επιτυχία του οργανικού του), ο ήχος του ήταν τόσο διαπεραστικός που οι ιδιοκτήτες των κλαμπ θα προσλάμβαναν μόνο γκρουπ που είχαν έναν αρμονικίστα να δουλεύει σ' αυτό το στυλ. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Σικάγο Μπλουζ [+28 άλμπουμ]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…