Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Σικάγο Μπλουζ [+28 άλμπουμ]
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="grio" data-source="post: 1058773301" data-attributes="member: 30418"><p style="text-align: center">[ATTACH=full]198043[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">Μπλουζ μουσικοί στη <em>Maxwell Street</em> στο Σικάγο, Ιλινόις, περίπου το 1950</p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 15px">[JUMPTO=albums]Μετάβαση στα άλμπουμ[/JUMPTO]</span></p><h3>Η Μπλουζ Πρωτεύουσα του Κόσμου</h3><p>Ενώ το <strong>Σικάγο</strong> είναι ευρέως γνωστό - ειδικά μεταξύ των μπλουζ οπαδών της πόλης - ως "<strong>Η Μπλουζ Πρωτεύουσα του Κόσμου</strong>", δεν είναι μυστικό ότι η μουσική για την οποία είναι γνωστή η πόλη, έχει εισαχθεί από την ύπαιθρο του Νότου. Στα πρώτα χρόνια του εικοστού αιώνα, καθώς Μαύροι από όλες τις Νότιες πολιτείες προσπάθησαν να ξεφύγουν από τις καταπιεστικές συνθήκες που εξακολουθούσαν να αντηχούν τις όχι και τόσο μακρινές ηχώ της δουλείας, πολλοί κατέληξαν στα μεγάλα αστικά και βιομηχανικά κέντρα του Βορρά. Ήταν το <strong>Πρώτο Κύμα Μετανάστευσης</strong> (1910-1930) από τον Νότο στον Βορρά, και το Σικάγο του Ιλλινόις αποτελούσε έναν από τους πιο επιθυμητούς προορισμούς των Αφροαμερικανών. Πολλοί μουσικοί που βρέθηκαν στο Σικάγο συνέχισαν εκεί να κάνουν αυτό που ήξεραν και σύντομα έγινε μια μεγάλη διασταυρούμενη επικονίαση στυλ και ρεπερτορίων, καθώς μουσικοί που είχαν διασκορπιστεί ευρέως σε όλο το Μισισιπή, το Τενεσί, το Αρκάνσας και τη Λουιζιάνα συγκεντρώθηκαν ξαφνικά μαζί στις ίδιες γειτονιές, ζώντας σε κοντινή απόσταση ο ένας από τον άλλο και αγωνίζονταν για τις ίδιες παραστάσεις. Όχι μόνο οι μουσικοί εκτέθηκαν τώρα σε τοπικά μπλουζ στυλ, στα οποία είχαν περιορισμένη πρόσβαση ενώ βρίσκονταν στον Νότο, αλλά επηρεάζονταν και από άλλα, πιο αστικά είδη μουσικής - τζαζ, χορευτικά συγκροτήματα και ποπ μπαλάντες. Χάρη στην απόλυτη συγκέντρωση ανθρώπων, μια μουσική ώσμωση γινόταν με επιταχυνόμενο ρυθμό και άρχισαν να ακούγονται πλούσιοι και ποικίλοι ήχοι αυτού που έγινε γνωστό ως <strong>Σικάγο Μπλουζ</strong>. Μπορεί να παρομοιαστεί με μια δεξαμενή ήχων, στην οποία διάφοροι παραπόταμοι, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από την περιοχή του Δέλτα του Μισισιπή, αδειάζουν συνεχώς, χρόνο με τον χρόνο, μουσικά ρεύματα, το ένα μετά το άλλο.</p><p></p><p>Παρόλο που η Πόλη των Ανέμων είχε μια αναπτυσσόμενη μπλουζ σκηνή πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, με τον <strong>Lester Melrose</strong><span style="font-size: 12px">[JUMPTO=n1][1][/JUMPTO]</span>, μια σειρά στοιχείων συνδυάστηκαν μετά τον πόλεμο για να θέσουν σε κίνηση τη σύγχρονη σκηνή του Σικάγο. Αρχικά, έπρεπε να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικές συνέπειες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και ήταν η σειρά για τη <strong>Δεύτερη Μεγάλη Μετανάστευση</strong> (1940-1970) που υπήρξε πολύ μεγαλύτερη σε κλίμακα και ανόμοια σε χαρακτήρα από την αρχική μετανάστευση. Οι ιστορικοί θα υποστηρίξουν ότι τα αποτελέσματά της επιτάχυναν έναν πιο διαρκή μετασχηματισμό της αμερικάνικης ζωής, τόσο για τους Μαύρους όσο και για τους Λευκούς. Οι Μαύροι, αφού υπηρέτησαν τη χώρα τους και είδαν πώς ήταν ο υπόλοιπος κόσμος - επέστρεψαν στην πατρίδα τους, μάζεψαν τα λίγα υπάρχοντά τους και κατευθύνθηκαν πάλι βόρεια σε πιο εύφορα λιβάδια, καλύτερα αμειβόμενες δουλειές και την υπόσχεση μιας καλύτερης ζωής. Από τη στιγμή που οι Μαύροι είχαν αφήσει πίσω τους την καταπίεση στις φυτείες του Νότου και «<em>είχαν δει τον κόσμο</em>», η προοπτική του μόχθου σε ένα εργοστάσιο συσκευασίας κρέατος στο Σικάγο φαινόταν πολύ πιο υποσχόμενη από το να στέκονται πίσω από ένα μουλάρι κάπου στο Μισισιπή.</p><p></p><p>Αυτή η εισροή νέων μεταναστών που όλοι βρίσκουν νέες θέσεις εργασίας και στέγαση οδήγησαν στη διάθεση πολλών κεφαλαίων στο Σικάγο σ' αυτούς τους αναστατωμένους μεταπολεμικούς καιρούς. Η άνοδος της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας μετά τον περιορισμό της γομαλάκας<span style="font-size: 12px">[JUMPTO=n2][2][/JUMPTO]</span> και η εξέλιξη νέων πλαστικών υλικών είχαν επίσης μεγάλη σχέση με την ανάπτυξη του ήχου. Νέες δισκογραφικές που ασχολούνταν αποκλειστικά με τα μπλουζ για μια αγορά Μαύρων, άρχισαν να πολλαπλασιάζονται μετά το 1950. Η <strong>Chess</strong> με τις μυριάδες θυγατρικές της και η <strong>Vee-Jay</strong> είχαν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά, αλλά μεσαίες έως μικροσκοπικές ετικέτες όπως οι <strong>Ora-Nelle</strong> (παρακλάδι της <strong>Maxwell Radio and Record Co.</strong>), <strong>JOB</strong>, <strong>Tempo Tone</strong>, <strong>Parkway</strong>, <strong>Cool</strong>, <strong>Atomic-H</strong>, <strong>Cobra</strong>, <strong>Chance</strong>, <strong>Opera</strong>, <strong>United</strong>, <strong>States</strong>, <strong>Blue Lake</strong>, <strong>Parrot</strong>, <strong>C.J.</strong>, και άλλες βοήθησαν να μεταφερθεί η μουσική σε ένα ευρύτερο κοινό.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="grio, post: 1058773301, member: 30418"] [CENTER][ATTACH type="full" alt="BluesMusiciansMaxwellStreet.jpg"]198043[/ATTACH] Μπλουζ μουσικοί στη [I]Maxwell Street[/I] στο Σικάγο, Ιλινόις, περίπου το 1950[/CENTER] [RIGHT][SIZE=4][JUMPTO=albums]Μετάβαση στα άλμπουμ[/JUMPTO][/SIZE][/RIGHT] [HEADING=2]Η Μπλουζ Πρωτεύουσα του Κόσμου[/HEADING] Ενώ το [B]Σικάγο[/B] είναι ευρέως γνωστό - ειδικά μεταξύ των μπλουζ οπαδών της πόλης - ως "[B]Η Μπλουζ Πρωτεύουσα του Κόσμου[/B]", δεν είναι μυστικό ότι η μουσική για την οποία είναι γνωστή η πόλη, έχει εισαχθεί από την ύπαιθρο του Νότου. Στα πρώτα χρόνια του εικοστού αιώνα, καθώς Μαύροι από όλες τις Νότιες πολιτείες προσπάθησαν να ξεφύγουν από τις καταπιεστικές συνθήκες που εξακολουθούσαν να αντηχούν τις όχι και τόσο μακρινές ηχώ της δουλείας, πολλοί κατέληξαν στα μεγάλα αστικά και βιομηχανικά κέντρα του Βορρά. Ήταν το [B]Πρώτο Κύμα Μετανάστευσης[/B] (1910-1930) από τον Νότο στον Βορρά, και το Σικάγο του Ιλλινόις αποτελούσε έναν από τους πιο επιθυμητούς προορισμούς των Αφροαμερικανών. Πολλοί μουσικοί που βρέθηκαν στο Σικάγο συνέχισαν εκεί να κάνουν αυτό που ήξεραν και σύντομα έγινε μια μεγάλη διασταυρούμενη επικονίαση στυλ και ρεπερτορίων, καθώς μουσικοί που είχαν διασκορπιστεί ευρέως σε όλο το Μισισιπή, το Τενεσί, το Αρκάνσας και τη Λουιζιάνα συγκεντρώθηκαν ξαφνικά μαζί στις ίδιες γειτονιές, ζώντας σε κοντινή απόσταση ο ένας από τον άλλο και αγωνίζονταν για τις ίδιες παραστάσεις. Όχι μόνο οι μουσικοί εκτέθηκαν τώρα σε τοπικά μπλουζ στυλ, στα οποία είχαν περιορισμένη πρόσβαση ενώ βρίσκονταν στον Νότο, αλλά επηρεάζονταν και από άλλα, πιο αστικά είδη μουσικής - τζαζ, χορευτικά συγκροτήματα και ποπ μπαλάντες. Χάρη στην απόλυτη συγκέντρωση ανθρώπων, μια μουσική ώσμωση γινόταν με επιταχυνόμενο ρυθμό και άρχισαν να ακούγονται πλούσιοι και ποικίλοι ήχοι αυτού που έγινε γνωστό ως [B]Σικάγο Μπλουζ[/B]. Μπορεί να παρομοιαστεί με μια δεξαμενή ήχων, στην οποία διάφοροι παραπόταμοι, πολλοί από τους οποίους προέρχονταν από την περιοχή του Δέλτα του Μισισιπή, αδειάζουν συνεχώς, χρόνο με τον χρόνο, μουσικά ρεύματα, το ένα μετά το άλλο. Παρόλο που η Πόλη των Ανέμων είχε μια αναπτυσσόμενη μπλουζ σκηνή πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, με τον [B]Lester Melrose[/B][SIZE=3][JUMPTO=n1][1][/JUMPTO][/SIZE], μια σειρά στοιχείων συνδυάστηκαν μετά τον πόλεμο για να θέσουν σε κίνηση τη σύγχρονη σκηνή του Σικάγο. Αρχικά, έπρεπε να αντιμετωπιστούν οι κοινωνικές συνέπειες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και ήταν η σειρά για τη [B]Δεύτερη Μεγάλη Μετανάστευση[/B] (1940-1970) που υπήρξε πολύ μεγαλύτερη σε κλίμακα και ανόμοια σε χαρακτήρα από την αρχική μετανάστευση. Οι ιστορικοί θα υποστηρίξουν ότι τα αποτελέσματά της επιτάχυναν έναν πιο διαρκή μετασχηματισμό της αμερικάνικης ζωής, τόσο για τους Μαύρους όσο και για τους Λευκούς. Οι Μαύροι, αφού υπηρέτησαν τη χώρα τους και είδαν πώς ήταν ο υπόλοιπος κόσμος - επέστρεψαν στην πατρίδα τους, μάζεψαν τα λίγα υπάρχοντά τους και κατευθύνθηκαν πάλι βόρεια σε πιο εύφορα λιβάδια, καλύτερα αμειβόμενες δουλειές και την υπόσχεση μιας καλύτερης ζωής. Από τη στιγμή που οι Μαύροι είχαν αφήσει πίσω τους την καταπίεση στις φυτείες του Νότου και «[I]είχαν δει τον κόσμο[/I]», η προοπτική του μόχθου σε ένα εργοστάσιο συσκευασίας κρέατος στο Σικάγο φαινόταν πολύ πιο υποσχόμενη από το να στέκονται πίσω από ένα μουλάρι κάπου στο Μισισιπή. Αυτή η εισροή νέων μεταναστών που όλοι βρίσκουν νέες θέσεις εργασίας και στέγαση οδήγησαν στη διάθεση πολλών κεφαλαίων στο Σικάγο σ' αυτούς τους αναστατωμένους μεταπολεμικούς καιρούς. Η άνοδος της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας μετά τον περιορισμό της γομαλάκας[SIZE=3][JUMPTO=n2][2][/JUMPTO][/SIZE] και η εξέλιξη νέων πλαστικών υλικών είχαν επίσης μεγάλη σχέση με την ανάπτυξη του ήχου. Νέες δισκογραφικές που ασχολούνταν αποκλειστικά με τα μπλουζ για μια αγορά Μαύρων, άρχισαν να πολλαπλασιάζονται μετά το 1950. Η [B]Chess[/B] με τις μυριάδες θυγατρικές της και η [B]Vee-Jay[/B] είχαν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά, αλλά μεσαίες έως μικροσκοπικές ετικέτες όπως οι [B]Ora-Nelle[/B] (παρακλάδι της [B]Maxwell Radio and Record Co.[/B]), [B]JOB[/B], [B]Tempo Tone[/B], [B]Parkway[/B], [B]Cool[/B], [B]Atomic-H[/B], [B]Cobra[/B], [B]Chance[/B], [B]Opera[/B], [B]United[/B], [B]States[/B], [B]Blue Lake[/B], [B]Parrot[/B], [B]C.J.[/B], και άλλες βοήθησαν να μεταφερθεί η μουσική σε ένα ευρύτερο κοινό. [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Μουσική - Κινηματογράφος - Τηλεόραση - Πολιτισμός
Μουσική
Παρουσιάσεις δίσκων - Aφιερώματα
Σικάγο Μπλουζ [+28 άλμπουμ]
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…