Απάντηση: ΡΟΜΠΕΝ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ — Robin Hood
Αισθητικα ηταν πανεμορφο οπως ολες οι ταινιες του Ριντλει Σκοτ.Σεναριακα ομως επασχε.Μου φανηκε βιαστικο και διεκπεραιωτικο.Ιδιως προς το τελος οπου θα μπορουσε να αναπτυξει πολυ περισσοτερο το χαρακτηρα του βασιλια αλλα και την εξελιξη των γεγονοτων.Ο Σκοτ στις τελευταιες ταινιες του προσπαθει να μας δειχνει το σημερα μεσα απο παλιες ιστοριες.Το εκανε και στο Βασιλειο Των Ουρανων.Και εχοντας δει το director's cut,προκειται για αλλη ταινια.
Εχω την εντυπωση οτι και εδω επεσε πολυ ψαλιδι στο σεναριο,γιατι στο τελος γινονται φανερες οι προθεσεις του Σκοτ ως προς την κατευθυνση που ηθελε να παει την ταινια.Αλλα λογω ψαλιδιου,εχασε πολυ...Κριμα.
Mερικες εκ νεου παρατηρησεις μια και το ξαναδα.
Οι προθεσεις του Σκοτ οντως ηταν αλλου.Οπως και σε αλλες ταινιες βρισκει αφορμη να συνδεσει το παρον με ιστορικα γεγονοτα.Στο Βασιλειο των Ουρανων ηταν ο θρησκευτικος πολεμος μεταξυ χριστιανων και μουσουλμανων.
Εδω ειναι η φεουδαρχια και ο απολυταρχισμος.Δεν ειναι τυχαιο καθολου που το ζητημα στην ταινια ειναι η Μαγκνα Καρτα.Αυτη θα δωσει την ειρηνευση στη χωρα και οχι ο Ριχαρδος ο Λεοντοκαρδος.Ο οποιος αποτελει τον "απο μηχανης θεο" στο μυθο του Ρομπεν των Δασων σε ολες τις ταινιες μεχρι τωρα,αλλα και το λογο για τον οποιο πολεμαει ο Ρομπεν.Αυτος ηταν ο δικαιος βασιλιας που εφερνε σε καθε ταινια την ειρηνη στην Αγγλια.
Ο Σκοτ τελειωνει με αυτο το μυθο απο την αρχη.Σκοτωνει τον Ριχαρδο στην αρχη της ταινιας (σε απολυτη ευθυγραμμιση με τα ιστορικα γεγονοτα της εποχης,αφου ο Ριχαρδος ποτε δεν επεστρεψε στην Αγγλια μετα τις σταυροφοριες και σκοτωθηκε περιπου με τον τροπο που παρουσιαζει η ταινια).Ο σκοπος του ειναι να αναδειξει κατι διαφορετικο.Η Μαγκνα Καρτα λοιπον στην ταινια αποτελει το στοιχειο της ειρηνευσης.Ενα προσωπο (βασιλιας) αντικαθισταται απο το πρωτο συνταγμα που ειδε η Ευρωπη 400 χρονια πριν τη Γαλλικη Επανασταση.Εδω ειναι και η συνδεση με το παρον.Αλλωστε και τωρα υπαρχει ελλειμα δημοκρατιας.Το οτι στο τελος ο Βασιλιας τους γραφει στα παλαιοτερα των υποδηματων του σημαινει κατι κι αυτο.
Απο εκει και περα η extended εκδοση ειναι σαφως καλυτερη.Προσθετει σκηνες στη Μαριον η οποια δεν εχει καμμια σχεση με τη Μαριον του Μυθου,εδω βλεπουμε μια χειραφετημενη δυναμικη γυναικα (η Μπλανσετ ειναι εξαιρετικη),δινει περισσοτερο χρονο στο να αναπτυχθει καλυτερα το ειδυλιο μεταξυ του Ρομπεν και της Μαριον και να βγει στο πανι η χημεια μεταξυ τους (που επισης ειναι πολυ καλη).Επισης πολυ καλη ηταν και οι χημεια μεταξυ των συντροφων του Ρομπιν και ο Κροου ηταν αψογος στο μεγαλυτερο διαστημα της ταινιας που εδειξε να το διασκεδαζει.Στο τελος μου τα χαλασε και αυτος και το σεναριο αφου το εκανε μια αμερικλανια.Η Μαριον δεν χρειαζοταν στο φιναλε της τελικης μαχης,ουτε τα πιτσιρικια που απο τη μια στιγμη στην αλλη μεταμορφωθηκαν απο απειρα κλεφτρονια σε σκυλια του πολεμου και καρατε αλλα Τζετ Λι.Eκει ειναι που χωλαινει η ταινια βασικα.
Οι 2οι ρολοι ειναι ολοι πολυ καλοι παντως.Εξαιρετικη εμφανιση του Ντανι Χιουστον σαν Ριχαρδου στην αρχη...
Αισθητικα παντως επαναλαμβανω ηταν αψογο.Η αναπαρασταση της εποχης εξαιρετικη και η φωτογραφια πανεμορφη.Αλλα αυτα ειναι σημα κατατεθεν του Σκοτ..