Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
Latest activity
Members
Current visitors
Κανονισμός Λειτουργίας
Σωματείο AVClub
Log in
Register
Search
Search titles only
By:
Search titles only
By:
New posts
Search forums
Menu
Install the app
Install
Reply to thread
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Ψηφιακοί αισθητήρες - σωστή έκθεση/εστίαση
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
Message
<blockquote data-quote="Γιαρίμης Ηλίας" data-source="post: 1057819633" data-attributes="member: 340"><p><strong>Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Δεν καταλαβαίνω που κολλάς !!! ??.</p><p></p><p>Αφου λέμε οτι θα κάνουμε επισκόπηση σε ίδιο μέγεθος δηλ. πές σε εκτύπωση 720mm Χ 480mmm (ή σε μια 32αρα οθόνη) η εικόνα απο τον FF (36x24mm) αισθητήρα μεγενθύνεται 20Χ ενώ απο τον APS-C 30X .. και απο τον 4/3 40Χ ..</p><p></p><p>Πες οτι όλες έχουν ίδιας ποιότητας και ίδιου μεγέθους πιξελ .. απλά αλλάζει ο αριθμός τους δηλ FF 36mp, APS-C 16Mp, 4/3 9Mp.</p><p></p><p>Ακόμα και σε φλατ επιφάνεια οι διακυμάνσεις των πίξελ της μικρής (θόρυβος ή κοκκος) θα είναι πιο εμφανείς λόγω της 2Χ μεγαλύτερης μεγένθυσης ενω της FF λιγότερο. </p><p>Στην εκτύπωση η όραση μας θα κάνει εξομάλυνση με βάση το CoC (circle of confusion) και αν το CoC είναι ίσο με 1 πιξελ της 4/3 θα είναι ισο με 4 πιξελ της FF.</p><p>Το ίδιο και στην οθόνη .. πες οτι είναι 4Κ οθόνη 9mp .. τα πίξελ της 4/3 θα εμφανιστούν αυτούσια της FF θα υποστούν downsampling 0.5X (περιοχή 2Χ2 σε 1Χ1) οπότε οι διακυμάνσεις τους θα εξομαλυνθούν. </p><p></p><p>Για την σχέση του θορύβου με την ποσότητα φωτός πιστεύω δεν έχεις αμφιβολία .. άλλωστε κανείς δεν αμφισβητεί οτι στον ίδιο αισθητήρα αν διπλασιάσουμε την έκθεση ο θόρυβος μειώνεται. Και μειώνεται ακριβώς διότι διπλάσια έκθεση σε ίδιο αισθητήρα σημαίνει διπλάσια ποσότητα φωτός.</p><p></p><p>Ας πάμε τώρα σε σύγκριση FF με m4/3 20mp .. Oly Ε-Μ1ΙΙ vs Canon 6D (έτσι για να χαντακώσουμε το FF συγκρίνοντας σύγχρονο με παλιό ..)</p><p></p><p>Δες στο Dpreview se ISO 6400 1/20 f5.6 .. ίδια έκθεση αρα ίδια ποσότητα φωτός ανα μονάδα επιφανείας .. όμως τα πίξελ της 6D είναι 4Χ πιο μεγάλα και με ίδια έκθεση θα προσλάβουν 4Χ περισσότερο φως συνολικα (4Χ περισσότερα φωτόνια) .. αποτέλεσμα πολυ λιγότερος θόρυβος στην 6D σε ίδια έκθεση .. περίπου ισάξιος με Ε-Μ1ΙΙ σε ISO 1600 (4X μεγαλύτερη έκθεση αρα ίδια συνολική ποσότητα φωτονίων ανα πίξελ με 6D @ ISO6400).</p><p><a href="https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=canon_eos6d&attr13_1=canon_eos6d&attr13_2=olympus_em1ii&attr13_3=olympus_em1ii&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=1600&attr16_2=6400&attr16_3=1600&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.057178547846422095&y=-0.1611858705057749" target="_blank">https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=canon_eos6d&attr13_1=canon_eos6d&attr13_2=olympus_em1ii&attr13_3=olympus_em1ii&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=1600&attr16_2=6400&attr16_3=1600&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.057178547846422095&y=-0.1611858705057749</a></p><p></p><p>Στην περίπτωση με D800 vs D7000 .. είναι το πιο κοντινό παράδειγμα που μπορώ να βρώ όπου οι δυο αισθητήρες έχουν σχεδόν ίδιου μεγέθους και ίδιας ποιότητας πιξελ απλά η D800 έχει 36mp ενω η D7000 16mp. Το σχεδόν θα μπορούσε να παραληφθεί αν είχαμε διαθέσιμο δείγμα απο την D800 σε APS-C crop ..</p><p>Σε ίδια έκθεση καθε πιξελ προσλαμβάνει ίδια ποσότητα φωτός .. αν κάνουμε επισκόπηση σε 100% pixel view σε ομοιογενή επιφάνεια δεν αναμένονται ποιοτικές διαφορές .. αλλά τι να το κάνω να συγκρίνω σε διαφορετικό μέγεθος (την μια σε 16mp την άλλη σε 36mp ) .. </p><p><a href="https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d800&attr13_1=nikon_d7000&attr13_2=nikon_d800&attr13_3=nikon_d7000&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=full&widget=1&x=-0.08171013826036555&y=-0.1639074196567018" target="_blank">https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d800&attr13_1=nikon_d7000&attr13_2=nikon_d800&attr13_3=nikon_d7000&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=full&widget=1&x=-0.08171013826036555&y=-0.1639074196567018</a></p><p></p><p>Kάνουμε την σύγκριση σε ίδιο μέγεθος επισκόπησης δηλ μετα απο downsampling 36μπ -> 16mp για την D800. Λόγω του downsampling παίρνουμε συγχωνευση 2,25pixel σε 1 .. ο αντιληπτός θόρυβος της μειώνεται και είναι ισάξιος με d7000 σε ISO3200 .. ακριβώς διότι 2,25 πίχελ έχουν προσλάβει 2,25Χ περισσότερα φωτόνια και οταν αυτα τα 2,25 πίξελ συγχωνεύονται σε ενα είναι σχεδόν το ίδιο σαν να ήταν 2,25Χ πιο μεγάλα σε εμβαδο ... αντε να κάνω μια έκπτωση εδώ και να βάλω 2,0Χ (1 στοπ) </p><p><a href="https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d800&attr13_1=nikon_d7000&attr13_2=nikon_d800&attr13_3=nikon_d7000&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.08171013826036555&y=-0.1639074196567018" target="_blank">https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d800&attr13_1=nikon_d7000&attr13_2=nikon_d800&attr13_3=nikon_d7000&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.08171013826036555&y=-0.1639074196567018</a><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"><span style="font-size: 9px">--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---</span></span></p><p><span style="color: Gray"></span></p><p><span style="color: Gray"></span>Απο την DxO που εξ αρχής χρησιμοποίησε την αναγωγή σε ίδιο μέγεθος για τις μετρήσεις της ..</p><p></p><p><a href="https://www.dxomark.com/Reviews/More-pixels-offset-noise" target="_blank">https://www.dxomark.com/Reviews/More-pixels-offset-noise</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Γιαρίμης Ηλίας, post: 1057819633, member: 340"] [b]Re: Συσχέτιση αισθητήρων - φακών ...[/b] Δεν καταλαβαίνω που κολλάς !!! ??. Αφου λέμε οτι θα κάνουμε επισκόπηση σε ίδιο μέγεθος δηλ. πές σε εκτύπωση 720mm Χ 480mmm (ή σε μια 32αρα οθόνη) η εικόνα απο τον FF (36x24mm) αισθητήρα μεγενθύνεται 20Χ ενώ απο τον APS-C 30X .. και απο τον 4/3 40Χ .. Πες οτι όλες έχουν ίδιας ποιότητας και ίδιου μεγέθους πιξελ .. απλά αλλάζει ο αριθμός τους δηλ FF 36mp, APS-C 16Mp, 4/3 9Mp. Ακόμα και σε φλατ επιφάνεια οι διακυμάνσεις των πίξελ της μικρής (θόρυβος ή κοκκος) θα είναι πιο εμφανείς λόγω της 2Χ μεγαλύτερης μεγένθυσης ενω της FF λιγότερο. Στην εκτύπωση η όραση μας θα κάνει εξομάλυνση με βάση το CoC (circle of confusion) και αν το CoC είναι ίσο με 1 πιξελ της 4/3 θα είναι ισο με 4 πιξελ της FF. Το ίδιο και στην οθόνη .. πες οτι είναι 4Κ οθόνη 9mp .. τα πίξελ της 4/3 θα εμφανιστούν αυτούσια της FF θα υποστούν downsampling 0.5X (περιοχή 2Χ2 σε 1Χ1) οπότε οι διακυμάνσεις τους θα εξομαλυνθούν. Για την σχέση του θορύβου με την ποσότητα φωτός πιστεύω δεν έχεις αμφιβολία .. άλλωστε κανείς δεν αμφισβητεί οτι στον ίδιο αισθητήρα αν διπλασιάσουμε την έκθεση ο θόρυβος μειώνεται. Και μειώνεται ακριβώς διότι διπλάσια έκθεση σε ίδιο αισθητήρα σημαίνει διπλάσια ποσότητα φωτός. Ας πάμε τώρα σε σύγκριση FF με m4/3 20mp .. Oly Ε-Μ1ΙΙ vs Canon 6D (έτσι για να χαντακώσουμε το FF συγκρίνοντας σύγχρονο με παλιό ..) Δες στο Dpreview se ISO 6400 1/20 f5.6 .. ίδια έκθεση αρα ίδια ποσότητα φωτός ανα μονάδα επιφανείας .. όμως τα πίξελ της 6D είναι 4Χ πιο μεγάλα και με ίδια έκθεση θα προσλάβουν 4Χ περισσότερο φως συνολικα (4Χ περισσότερα φωτόνια) .. αποτέλεσμα πολυ λιγότερος θόρυβος στην 6D σε ίδια έκθεση .. περίπου ισάξιος με Ε-Μ1ΙΙ σε ISO 1600 (4X μεγαλύτερη έκθεση αρα ίδια συνολική ποσότητα φωτονίων ανα πίξελ με 6D @ ISO6400). [url]https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=canon_eos6d&attr13_1=canon_eos6d&attr13_2=olympus_em1ii&attr13_3=olympus_em1ii&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=1600&attr16_2=6400&attr16_3=1600&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.057178547846422095&y=-0.1611858705057749[/url] Στην περίπτωση με D800 vs D7000 .. είναι το πιο κοντινό παράδειγμα που μπορώ να βρώ όπου οι δυο αισθητήρες έχουν σχεδόν ίδιου μεγέθους και ίδιας ποιότητας πιξελ απλά η D800 έχει 36mp ενω η D7000 16mp. Το σχεδόν θα μπορούσε να παραληφθεί αν είχαμε διαθέσιμο δείγμα απο την D800 σε APS-C crop .. Σε ίδια έκθεση καθε πιξελ προσλαμβάνει ίδια ποσότητα φωτός .. αν κάνουμε επισκόπηση σε 100% pixel view σε ομοιογενή επιφάνεια δεν αναμένονται ποιοτικές διαφορές .. αλλά τι να το κάνω να συγκρίνω σε διαφορετικό μέγεθος (την μια σε 16mp την άλλη σε 36mp ) .. [url]https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d800&attr13_1=nikon_d7000&attr13_2=nikon_d800&attr13_3=nikon_d7000&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=full&widget=1&x=-0.08171013826036555&y=-0.1639074196567018[/url] Kάνουμε την σύγκριση σε ίδιο μέγεθος επισκόπησης δηλ μετα απο downsampling 36μπ -> 16mp για την D800. Λόγω του downsampling παίρνουμε συγχωνευση 2,25pixel σε 1 .. ο αντιληπτός θόρυβος της μειώνεται και είναι ισάξιος με d7000 σε ISO3200 .. ακριβώς διότι 2,25 πίχελ έχουν προσλάβει 2,25Χ περισσότερα φωτόνια και οταν αυτα τα 2,25 πίξελ συγχωνεύονται σε ενα είναι σχεδόν το ίδιο σαν να ήταν 2,25Χ πιο μεγάλα σε εμβαδο ... αντε να κάνω μια έκπτωση εδώ και να βάλω 2,0Χ (1 στοπ) [url]https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=lowlight&attr13_0=nikon_d800&attr13_1=nikon_d7000&attr13_2=nikon_d800&attr13_3=nikon_d7000&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw&attr15_3=raw&attr16_0=12800&attr16_1=12800&attr16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_2=normal&attr126_3=normal&attr171_1=off&normalization=compare&widget=1&x=-0.08171013826036555&y=-0.1639074196567018[/url][COLOR="Gray"] [SIZE=1]--- Αυτόματη συγχώνευση μηνύματος ---[/SIZE] [/COLOR]Απο την DxO που εξ αρχής χρησιμοποίησε την αναγωγή σε ίδιο μέγεθος για τις μετρήσεις της .. [url]https://www.dxomark.com/Reviews/More-pixels-offset-noise[/url] [/QUOTE]
Verification
Post reply
Home
Forums
Φωτογραφία - Video
Φωτογράφιση - Τεχνικά ζητήματα λήψης - Επεξεργασία
Ψηφιακοί αισθητήρες - σωστή έκθεση/εστίαση
Top
Bottom
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…